*Helmikuun hurmaajat KESÄKUUSSA*

Katselin tota lista... Minulle vois lisätä tuon iän eli 32v.

Täällä ei mitään ihmeempiä oireita. Rinnat on hiukan arat. Kaikki hajut haistan herkästi ja lähes kaikissa tutuissa ruuissa on omituinen maku tai mauste. Pahoinvointia ei suoranaisesti ole.

Onko pinossa muita ns riskisynnyttäjiä? Minulla on diabetes, joka on ollut minulla ihan lapsesta asti. Diabeteksesta ei ole ollut mitään huolta raskauksien aikana. Verensokerit on kunnossa. Silti kuulun tuohon riskiryhmään.
 
MintCandy Viimeksi toivoin niin paljon tyttöä että ihan hävetti :ashamed: meillä oli siis yksi tyttö ja kaksi poikaa ja kovasti halusin tyttöä ja sain tytön. Minusta tytöt on pienenä niin ihania....saa pukea heitä tyttömäiseksi...ihanemmat leikit ym. Mutta niin kuin toi esikoinen on osoittautunut niin tytöt ei ole murkki iässä enää mitään ihania....heillä tahtoo olla ne samat temppuilut kuin itsellään oli aikoinaan teini-iässä :D Pojat ovat helpompia...ei mitään turhia hömpötyksiä ja vouhotuksia... saa nyt nähdä...itelläni on jotenkin poika fiilis ainakin näin alussa....oikeastaan vain siksi että tiedän meidän puputtelun sattuneen ovikseen ja jos kerran pojat nopeampia niin ei tytöillä ole ollut mahkuja ;)
Mutta luulen että kun pahoinvoinnit alkaa (jos siis alkaa) niin siitä selvitän sukupuolen....poikien odotuksessa ollut niin erilaista kuin tyttöjen....tyttöjen odotus on yhtä tuskaa (koettelevat äitiä heti alkuun), koko ajan on pahaolo....
Mutta mielenkiintoinen tieto toi HCG olisi korkeampi tytöillä...

Develly Paljonko sulla oli viimeksi hcg? Olikos sitä mitattu? kävitkös jo aikaisemmin ultrassa? Onko siitä ruskuaispussi kasvanut?
Täälläkin jännitetään ensi viikon ultraa...silloin viikot 7+1 ja toivottavast isyke näkyy....sulle kanssa kovat peukutukset mukaan seuraavaan ultraan! :heart: :heart: :heart:

kaikille uusille Oikein paljon onnea ja tervetuloa pinoomme!!!!! :flower: :flower: :heart: :heart: :flower: :flower:

mervi-elina Minä kuulun riski odottajiin ja synnyttäjiin ja joudun olemaan koko raskausajan äitipolin tarkkailussa.
Sairastan reumaa sekä minulla ollut vakava laskimotukos jonka takia aloitettu fragmin pistokset
 
Piipiäinen ja muut päivystyksessä käyneet

Oletteko käyneet ihan normi päivystyksessä vai äippäpolilla?
Pääsittekö sinne "helposti". Mua sattuu kohtalaisesti toiselle puolelle munasarjaa, on semmoista kokoaikaista kipua, ei semmoista hetkittäistä repäisevää. Pitäisikö käydä vai passittaako ne ulos mut?Ei oo ollu mitään vuotoja...

voihan vee!!!!!
 
Helmiläinen: Jos multa kysyt neuvoa, niin vastaan että soita lääkäriin ja kysy minkä maalainen lääkäri siellä on.. :D "En minä tiedä, en minä ole naistenlääkäri, kiitos ja hei" :D
Ei puhuttu sitten ollenkaan tuon virolaisen naisen kanssa samaa kieltä, 5kertaa sanoin olevani raskaana ennen kun tajusi, "ai nyt vai.. " :D
Äippäpolille ei taida päästä ilman lähetettä, ainakaan täällä meillä päin, en tiedä miten muualla?

Mulla on tullut nyt hetkittäistä pahaa oloa, kokoajan täytyy syödä, muuten alkaa sellainen "krapulatärinä" että oksennanko vai ei.. tähän asti pysynyt sisällä, kauhealta tuntuu syödä kokoajan :/
Ja oikein mitään lämmintä ruokaa ei tee mieli, mulla on himo kahviloiden täytettyihin sämpylöihin, sellaisiin mitkä ei ole muoveissa vaan ihan "irrallaan".. tänään söin sellaisen ja hintaa teen kanssa tuli 5,90e :ashamed:
Pari päivää vielä ja sitten on totuuden hetki, mahtaako olla sykettä tai näkyä vielä.

Täällä 6+4

Ai niin, unohtui.. ostin tänään kirpparilta äippäfarkut, oli kivannäköiset ja mun kokoiset, oli pakko uhmata kohtaloa :D
 
:wave:
Kävin viikko sitten tiistaina siellä ultrassa vuotojen takia ja silloin näkyi vaan se ruskuaispussi ja viikkoja oli joku 5+ ultraajan mukaan,menkkojen mukaanhan olisi ollut joku8+,eli liian paljon. Sit alkoi jo verinen vuoto ja hyytymiäkin tuli ja edelleen vuotaa ruskehtavaa limaa. Arvelin kaiken tulleen pois,kun sitä vuotoa oli aika reilusti.

Tänään Oli sit kontrolliultra ja lääkäri sanoi,että keskenmeno on ollut,koska ei näy kuin verihyytymä,joka ei ole vielä kokonaan vuotanut pois,näinhän minä oletinkin,että keskenmeno.... :'(
Lääkäri sanoi,että katsotaanhan vielä varmuuden vuoksi ja aikansa tutkittuaan näyttöä,sanoi,että perun puheeni, SYDÄMEN SYKE LÖYTYI :heart: :heart: silloin pääsi itku :heart:
Ja niin sieltä vaan näkyi pienen pieni sydämen jyskytys. rv nyt joku 6+ ja arvoitu laskettu aika 10.2.2010
Ollut ilmeisesti kaksoisraskaus ja toinen ei pysynytkään vauhdissa mukana, siitä johtui vuoto,kahden viikon päästä uusi ultra ja katsotaan, mitä sitten näkyy.

Eli ilmoittaudun takaisin tänne:D Nyt on ollutkin muutamana päivänä tosi huono olo ja eilen piti jo miettiä,että juoksenko vessaan,mutta ei tarvinnut.
Ajattelin sen kuuluvan tuohon keskenmeno juttuun...

MiinaJaManu...33v....KYS...10.2.2010...kolmas
 
Ihanaa MiinajaManu :hug: olipa helpottava tieto!
Kaikki käy nykyisin niin ahkeraan noissa ultrissa, että väkisinkin itellä sellanen olo,että pitäskö mennä. :/ Mutta yritän nyt hillitä tätä vielä pari viikkoa,ni pääsee neuvolaan. Ei ole nyt vain varaa lähteä yksityiselle kun olen palkattomalla vielä kuukauden. Tänään on ollu touhukas päivä, kuvitelkaa , sain koko huushollin siivottua, pyykit pestyä ja lapsen laitettua leirille :D parannusta eiliseen,jolloin makasin koko päivän sohvalla. (No,melkein..)
 
Voi kun ihania uutisia MiinaJaManu :heart: :heart: Onneksi loppuhyvin!!

Helmiläinentäällä Helsingissä soitetaan siihen sairaalan päivystysnumeroon tai saa lähetteen neuvolasta. Siihen puhelimeen vastaa kätilö joka sitten keskustelee kanssasi tilanteesta. Sen mukaan sitten pääset joko käynnille tai tarkastelet tilannetta kotona..
Itse olen päässyt ihan hyvin sinne tarkastettavaksi, mutta mulla on ollut myö vuotoa :(

:wave: Tervetuloa "uudet"

Fi0na 4+3?
 
Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:
Develly Paljonko sulla oli viimeksi hcg? Olikos sitä mitattu? kävitkös jo aikaisemmin ultrassa? Onko siitä ruskuaispussi kasvanut?
Täälläkin jännitetään ensi viikon ultraa...silloin viikot 7+1 ja toivottavast isyke näkyy....sulle kanssa kovat peukutukset mukaan seuraavaan ultraan! :heart: :heart: :heart:
9.6. arvo oli 675
11.6. 1399
tänään 5000 ja risat :whistle:

9.päivä tehtiin ultra, mutta silloin ei vielä näkynyt mitään... Eli paha sanoa mitään tän enempää... Viikko tuskaa edessä. Huoh! :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja millie80:
Alkuperäinen kirjoittaja piipiäinen:
Alkuperäinen kirjoittaja millie80:
Tietääkö kukaan onko helmikuisille yahoo listaa? Musta itestä ois helpompi kirjoitella suljetulla listalla, näitä kun pääsee kuka vain kurkkimaan...

millie
En tiedä, mutta entäs jos tänne perustetaan omakerho?
Kuinkas moinen on mahdollista?

millie

Kerhot-linkistä pystyy kuka vain perustamaan oman "yhteisön".
:)


Ite olen sen verran anonyymisti täällä, etten kaipaa suljettua kerhoa vaan tää palsta riittänee mulle. ;)
 
:wave:

kai se minunkin on aika liittyä joukkoonne.

Olen 32 v kahden lapsen äiti pk-seudulta. Kolmatta odotamme syntyväksi 19.2.10 tienoolla. Alkuraskauden ultraan olen menossa parin viikon päästä. Toivottavasti sieltä löytyy :heart: , edellinen raskaus kun joulukuussa-08 päättyi keskenmenoon 7. viikolla :(

Ainoana oireena taitaa olla pinnan kireys :/

:hug: kaikille keskenmenon kokeneille ja sympatiat myös teille joilla raju pahoinvointi.

Lueskelen ja kommentoin hieman myöhemmin muidenkin kuulumisia. Tuttujakin tältä löytyy aika monta

Terkuin P123 4+3 =)
 
Halaus ja voimia km kokeneille. :hug: :hug:

Halaus ja onnittelut jo ultrassa käyneille :hug: :heart:

Olettepa te askerasti kirjoitelleet muutamassa päivässä?! :eek: :D Meni tovi että kahlasin tekstit läpi ;)

Täällä pahoinvointi on pahentunut jos vain mahdollista. Oksennus tulee aamuin, illoin, päivin ja jopa yöllä. Viime yönä heräsin siihen että oksetti :/ :x Onkohan enää normaalia????
Kahvin tuoksu saa oksentamaan, voimakkaat wc:n raikastimet käyvät nenään, lämpimät ruuat saavat voimaan pahoin. Minun ei tee mieli syödä mitään. :ashamed: Kylmät hedelmät menee alas, eikä tule ylös.

Kauankohan tämä pahoinvointi kestää??? Ensimmäisestä raskaudesta en muista tälläistä etovaa oloa. Oksensin kyllä muutaman kerran, mutta se vain pomppasi kurkkuun ilman huonoa oloa.

Mieli myllertää edelleen, itku on kovin herkässä. Jännitän koska joku tuttava arvaa ? Yleensä juon kahvia pari pannua päivässä.

 
MiinaJaManu :hug: :hug: :hug: :flower: :flower: :flower: :flower: :hug: :hug: :hug: Aivan ihan uutinen, onnea!!!!!! Itselläni oli aikoinaan myös kaksoisraskaus joista toinen vuoti pois ja sen vuodon määrä oli sellainen että en todellakaan voinut kuvitella että sinne olisi voinut jäädä asukki, vaan niin jäi ja hän on jo 13-v :D

joku kysyi että mihin päivystykseen menin...meillä täällä on TK:n ja erikoissairaalan päivystys molemmat samassa rakennuksessa (sairaalassa), menin sinne ja pyysin päästä erikoissairaalan puolelle, en meinannut päästä vaan ensin olisi pitänyt jonottaa tk:n puolelle. Minua ennen oli 8 potilasta ja odotin puoli tuntia ja yksikään potilas ei päässyt siinä ajassa sisään joten hermostuin ja soitin gynen puolelle ja kerroin tilanteen, he sanoivat että joka tapauksessa pitää ultrata ja tk:n puolella ei ole ultraa joten vaadi erikoissairaalan puolelle, niin tein, käskin hoitajaa soittamaan gynelle. Ei suostunut, mutta soitti lopulta päivystävälle gynelle ja hän onneksi sanoi et saan mennä sille puolelle. Pääsinkin heti lääkärin vastaanotolle.....
 
miinajamanu meillä sama laskettuaika 10.2...nyt vaan alkoi pelottamaan...minulla ei näkynyt eilen sykettä..siksi uusi ultra ensi viikolla...
Te keillä tuulimuna...millä viikoilla alkanut vuoto? Vai alkaako se aina itsestään vuotamaan? Nouseeko siinä hcg samallalailla kuin normaalissa raskaudessa?

Kerho on helppo perustaa...haluatteko sen? Minäkin voin perustaa ellei sit joku muu halua?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helmiläinen:
Piipiäinen ja muut päivystyksessä käyneet

Oletteko käyneet ihan normi päivystyksessä vai äippäpolilla?
Pääsittekö sinne "helposti". Mua sattuu kohtalaisesti toiselle puolelle munasarjaa, on semmoista kokoaikaista kipua, ei semmoista hetkittäistä repäisevää. Pitäisikö käydä vai passittaako ne ulos mut?Ei oo ollu mitään vuotoja...

voihan vee!!!!!
:hug: :hug: :hug:

Toiovttavasti kaikki hyvin :hug: :hug: :hug: :hug: jos kipu jatkuvaa tai koventuu niin mene ehdottomasti käymään ja tarkistuttamaan asia
 
Niinpä niin..
Vuoto alkoi taas. Jokohan alkais luovuttaa? Koko ajan niin epäileväinen olo muutenkin ja nyt viel tää. Kaippa mä kohta pyydän päästä äitipolille ultraan... Jos kesken menee niin tarvin kuitenki sen piikin vasta-aineiden varalta..

millie
 
Heips!

Mahtuuko mukaan? :whistle:

Plussattu on muutama päivä sitten ja LA on 22.2, kolmas tulossa ja ikää 28v. Synnyttämään menen SAS:iin. Tyttö- tai poikaoloa ei vielä ole, mutta eiköhän se olo tule jossakin vaiheessa.
Ennestään on jo 7v. tyttö ja 2v. poika.

Oireita ei vielä löydy, muuta kuin hetkittäistä pahaa oloa ja päänsärkyä, mutta elämää se ei millään tavalla vielä häiritse. :)

Rupean nyt lukemaan kirjoituksianne. Mukavaa, kun on paljon lukemista. :)

Crazy 4+1 :wave:
 
Huomenta |O
Olisin todellakin voinut nukkua pidempään, mutta esikoinen heräsi normaalia aikasemmin kärttyisenä..
Ja itsellä orastavaa huonoa oloa niin ei aamu alkana parhaiten :|

Piipiäinen kyseli tuulimunasta? Mulla se alkoi vuotavaan itsestään viikoilla 10 ja jotain. Koko raskaus tuntui niin omituisen helpolta, että epäilin onko kaikki ok. Th sanoi, että kyllä äidit vissiin sitten vaistoo jotain? Kun ei oireen oiretta ollu koko aikana.
Ei ollu kyll oikeestaan noissa kahdessa muussakaan :(
Vuoto oli rajumpaa tossa ensimmäisessä, mutta selvisin ilman sairaalaa.. Hcg:tä en huomannu seurata.

Halit :hug: Millie80

Nyt laittamaan aamupala pikku känkkäränkälle :kieh:

Fi0na 4+4
 

Yhteistyössä