** HELMIKUUN HURMAAJAT ** joulukuussa

Kiitokset osaanotoista. Ehkä tämä voi kuulosta joittenkin korviin pahalle mutta täytyy myöntää ettei isän kuoleman jälkeen tunnu lähellekkään niin pahalle.yhet kyyneleet tirautin kun mies tuli halaamaan kun puhelimessa kuulin sen,mutta sen jälkeen ei ole tullu hirveästi surtua.Tiedä sitten onko syynä se että vaistomaisesti siirrän sitä vaiko se että on omia asioita niin paljon ettei ole paljoa tullut asiaa mietittyä.
tosin hautajaiset jänskättää miten siellä tulee revettyä kun itkisin vaikka tuntemattoman hautajaisissa kun näen että muut itken,saatika sitten kun on raskaana ja herkällä tuulella muutenkin.

mervi-elinalle tsempiä paljon!!

Tuohon kun joku kysyi että miten mies on suhtautunut muuttuneeseen kroppaan niin kyllä mun mies ainakin kovasti tykkää,se on sanonut että on aina pitänyt raskaana olevia naisia jotenkin seksikkäinä ja tykkää että on rinnat vähän muhkeemmat (ja sanookin mua anderssoniksi vaikka on vielä tosiasiassa monta kokoo pienemmät :LOL: ) vaikka ei muuten välitäkkään isoista rinnoista,myöskin pitää ns normaalipainosista mikä olen ollut mutta varustettuna ns j.lo perällä ja nyt kun se on entisestään kasvanu nii se on ihan hulluna siihen,ei pysty pitää näppejään erossa ollenkaa siitä :D Että ihan kiva että suhtautuu hyvin tähän +10 kg,toisin kun minä.
Exäkään ei koskaan mitään negatiivista sanonut.

Kävin eilen sitten ostamassa extempore teutonia timmyt ja britax baby safe + 09 sekä telakan siihen.timmythän ei varsinaisesti ole suuniteltu vastasyntyneille,mutta myyjä sai mut ylipuhuttua että jotkut fiksut äidit keksinyt niitä käyttää niin kun vaan osti siihen kantokassin ja hänen mielestään todella hyvät kaikinpuoli (itsellään samanlaiset) ja jälleenmyyntiarvo pysyy hyvin ja tottahan se on että vaunuaika on tosia-asiassa todella lyhyt.
lauantaina käydää ne hakee vasta ja viedää mummolle säilöö kun meillä ei ole tilaa.

Se vähän harmittaa että mies kyllä olis lähtenyt eilen ostoksille mukaan,mutta sanoin että pärjään kyllä itsekkin,mutta olisihan se kiva kuulla sen mielipide asiaan ja että voi kyllä jättää mukaantulemisen jos niin haluaa.Olisi kiva jos se jotenkin osallistuisi näihin ostoksiin ja päätöksiin jollain tavalla ja vaikka esittäisi vähän mielenkiintoa asioihin,sanoi vaan että kyllä mä sen maun tiedän ja että ei ymmärrä niistä mitään.toivotaan kumminkin että mielenkiintoa sitten on kun poitsu syntyy tai mä revin pelihousut kun se tätä on niin kovasti monta vuotta kuulema toivonut.

Se tästä omanapakerrasta!
jontsulii 31+0
 
Malinda
Osanottoni jontsulii :hug: ja mervi-elinalle kovasti tsemppiä! Ja onnea ikuisuus valmistumisesta!

Voi että harmittaa, kun mulla olis ollu tänä aamuna se tukiliivin sovitus, ja tietenkään ei just nyt sitte lähteny auto käyntiin, vaikka oli lämmitysjohtokin. Mäolin niin oottanu, että saisin sen tukiliivin!!!! No onneksi sillä fysioterapeutilla oli ymmärrystä Suomen talvikelien arvaamattomuudelle ja sain kuitenkin heti huomiselle uuden ajan :wave: Nyt oonkin aivan kankimaisen kankea tämän selkäni kanssa, kun jouduin tietysti viemään esikoisen rattaiden kanssa hoitoon. Otti lujille lykkiä sitä tollasen mäkisen metsikön läpi, vähän väliä sai pysähtyä puhaltamaan... Taas tietää, että tämän päivän urheilut oli kyllä tässä!

Nemu kyseli vinkkejä raskausarpien kutinan hoitoon. Mulla ei oo mitään poppakonsteja tullu vastaan, mutta ite kärsin samasta ongelmasta, joten jos jollakin on vinkkejä niin kertokaa ihmeessä! Mulla on kans tuossa navan kohdalla vanhat arvet alkanu punottamaan ja kutisee aivan tajuttomasti! Ja lisäks se kutina jotenki oudosti säteilee alavatsaan, vaikka siellä ei arpia olekaan. Ja kun oon sitäkin sitte raapinut niin nyt on alavatsalla sellasta nokkosrokon näköistä ihottumaa, joka kutisee aina vain enemmän. Pakko aina välillä raapia, vaikka tiedän että se vain pahentaa asiaa :ashamed:

Tehilla. Mullakin on huomenna hammaslääkäri ja itseasiassa vielä tammikuulla kaks käyntiä. Kävin ekan raskauden alussa vuosien jälkeen tarkistuksessa ja sillon löytykin vaikka mitä korjattavaa, mutta ne korjas sillon vaan pahimmat ja sano, että jatketaan sitte synnytyksen jälkeen noitten muitten kanssa. No, nyt on sitte se synnytyksen jälkeen ja vaikka taas oon raskaana niin nyt ei oo ollu mitään puhetta synnytyksen jälkeen siirtämisestä. Luulevat varmaan, että aion jatkaa seuraavat vuodet tätä lasten tekoa liukuhihnalta, että pakko vaan hoitaa :LOL: Ymmärtääkseni oon kyllä saanut sellasta puudutetta, minkä pitäis raskaana ollessa käydä. Mua oikeestaan enemmän huolettaa se, että vauva aistii mun paniikin, kun siinä rystyset valkosena puristan niitä käden sijoja :ashamed: En oo koskaan mitenkään nauttinu hammaslääkärikäynneistä... Ja nyt tuolta vielä tietenkin jotain viisauden hammasta tunkee ulos! Pitää varmaan siitäkin kysyä huomenna, että onko sekin kiire poistaa.
 
En kirjoittele sen enempää, kun olen taas parin päivän aikana tuosta omasta navasta puhunut enemmänkin. Äitipolilla käyty ja kaikki kunnossa. Lääkäri sanoi, että joillain alkaa paikat pehmetä näillä viikoilla eikä se ole kovin vaarallista. Mittaili ja tutkiskeli vauvaa ja kaikki niin kuin pitääkin. Painoksi arvioi 1690g ja vastasi siis kokonsa puolesta viikkoja 30+4, vaikka niitä on vasta 30+1. Kohonneisiin sokeriarvoihin otti sen verta kantaa, että täytyy niitä nyt vain seurailla ja katsoa mitä syö. Nyt kumminkin ruokavaliolla saa arvot pysymään alhaisena.
Eli kaikki hyvin tässä perheessä tällä erää. Jatkamme joulun odotusta...
 
onnea ikuisuus valmistumisen johdosta, mun mieskin saa huomenna vihdoin ja viimein sähköinsinöörin paperit pois koulusta :)
Mervi-elinalle tsemppiä sinne sairaalaan.

malinda: mulle ne sano ettei oo kiire poistaa viisuria, ensimmäinen kans hetki sitten puhjennut ja nyt ens viikolla ja tammikuun alkupuolella on kaksi pientä paikattavaa.. saa ne kuntoon ennen vauvelia. eikä kuulemma imetysaikanakaan vielä poisteta viisuria jos tarvii kovat kipulääkkeet niin ei onnistu jos imettää.

Pia & todella kova potkija 31+0 :heart:
 
malinda liivit sieltä Enkkulandiasta saapuivat tänään. (tostaina laitoin tilauksen menemään) Aluksi olin hieman epävarma että teinkö tilauksen kunnolla loppuun, mutta onnistuin. Kokovalinnan kanssa minäkin painiskelin, mut raakasti tilasin sen koon mukaan mitä nyt on mulla parhaimmat liivit. Ja kyllä ihan tyytyväinen olen! Tosin tykkään sellaisista "topakoista" liiveistä (liian tiukista?), ja nämä nyt ovat sellaisia "huomaamattomia", mikä on ilmeisesti TARKOITUSKIN. Ja tästä kai nuo rinnat vielä paisuvatkin.. :eek:

Olipa taas lyhyt asia monimutkaisesti esitetty...

Ps. oletkin varmaan viisaampi kuin minä, mutta mä en meinannu tajuta et ne rinnan ympäryskoot ei oo samat niinkuin täällä, mut siellä on kyllä selkeä muuntotaulukko..
 
Jouluostoksilla käyty ja paikat on hellänä :ashamed: Viimeyönä supisti oikein kunnolla ja pelkäsin jo, että pitää keskellä yötä lähteä näytille, mutta onneksi ne sitten loppui kun join mehua ison tuopillisen... (jostain olen joskus kuullut, että tämä vois auttaa, kun juo paljon ja toimihan se :D )

Onneksi puuttuneet lahjat löytyi yhdestä paikasta niin ei tarvinnut paljon kävellä. Huomenna käyn vielä ostamassa miehelle jotain ja sitten alkaakin lasten loma ja ostokset pitää olla tehty. Likka ei varmasti hyvällä katsois, jos ilman häntä lähtisin kaupungille ja mulla ei olis takastullessa mitään ostoksia
:kieh: :kieh:

Vielä pitäis jaksaa lähteä Oonan joulujuhlaan... Aamulla oli jo pojan joulujuhla (terveeseen aikaan - 8.00 aamulla....), joten sitten nämäkin velvollisuudet on hoidettu :xmas: Päiväkodin hoitajille en tänä vuonna vie yhtään mitään, koska en ole ollut missään määrin tyytyväinen lasten hoitoon tuolla päiväkodissa... Olen ehkä vähän julma, mutta sellaista elämä on :ashamed:

mervi-elinalle jaksamista sairaalaan :hug:


Develly ja Tonttu Potkuttelija 32+2 :heart: :heart:
 
NuuNuu Erikoinen ohje db-hoitajalta. Itse olen saanut jakamisohjeen sisätautilääkäriltä, joka on ollut mm. kirjoittamassa raskausdiabeteksen Käypä hoito -suositusta ja joka on yksi Suomen johtavista asiantuntijoista. Sokeri mitataan ennen aamupalaa ja tunti jälkimmäisen osan jälkeen. Tarvittaessa voi toki pitää tunnin välin ja mitata sokerin silloinkin. Tämä vaiva kyllä on sellainen, että itse oppii parhaiten tuntemaan oman kroppansa ja sen, millä sokerit saa pysymään kurissa. Kantapään kautta olen itsekin opetellut, vaikka lähes valmis lääkäri olenkin, eivätkä sokerit edelleenkään mitenkään ideaaliset ole.
 
maaliskuu hb tosiaan kieppuu jatkuvasti lukemissa 85-90. Minun ja pojun voinnin mukaan edetään. Oma kroppa aika kovilla.

Itsekin toivon, että saisin olla joulun kotona. Mutta jos en voi olla kotona, täytyy ajatella, että poju on nyt tärkein.

Huomenna menen takaisin sairaalaan. Jos kaikki suht ok, saan olla viikonlopun kotona. Sitten maanantaina takaisin sairaalaan, jne. Tosiaan hetki ja viikko kerrallaan.

-mervi-elina ja poju rv 30+2
 
Huomenia!!
Mä oon täällä taas jo puoltoista tuntia kukkunut :kieh: pää niin täys räkää :snotty: kauan tää sitä tuloaa tekikii ja nyt tuntuu ettei millään helpota :headwall: kiva ku ois kaikki joulusiivotki tekemättä,mut eihän täst mitää tuu,päätä ku ei voi alas laittaa ja puolen tunnin siivouksella saa supistuksia aikaseks niin et on huilittava ni arvatkaa vaan kuin hyvin tääl mikää edistyy :( meinasin kyllä nyt et saapi joulu tulla vähemmäkin siivouksella,siivotaan sit joulun jälkeen ;)

Mervi-elinalle onnea tälle päivälle,toivottavasti vielä kotiin pääset,kyllä se aika kai nopeemmin kotona menee.

Mä näin muuten toissa yönä unta et joku meistä oli jo synnyttänyt viikolla 32,toivottavasti nyt ei kuiteskaan pidä paikkaansa vaan kaikki sais pitää masukkinsa viel pitkään siel masussa kasvamassa :heart:

Ikuisuus onnea valmistumisesta :flower:

Piiuli ja toukka 34+1
 
Täällä taas valvottu yö noiden supistusten kanssa. Ohihan ne meni jälleen, mutta... Silti on vähän outo olo, että mikä tilanne oikeasti on :ashamed:

Soitin sairaalalle ja heidän mielestä ei pidä mennä näytille nyt kun noi supparit loppui... Ihan älyttömän nuiva asenne oli tällä naisella jonka kanssa puhuin. Kuulemma jos tulee 10 minuutin välein yli tunnin niin sitten. No viimeyönä niitä tuli ehkä 20-30 minuutin välein...

Onneksi ma on neuvola niin saan sieltä varmaan vähän enemmän mielenrauhaa... :/

Tosi ***** olo... Ei oikein uskalla tehdäkään mitään ja ärsyttävä huoli painaa kokoajan |O


Develly ja Tonttu Potkuttelija 32+3 :heart: :heart:
 
Onnea Ikuisuudelle :flower:

NuuNuu84
minullakin tuo raskausdiabetes. Vaikkei se nyt niiiin vakavaa olekkaan, niin jostakin syysta masensi kun kuulin siita. Ollut muutenkin vahan hankalaa tama raskautuminen ja odotus, etta kait se oli sitten vahan niin kuin piste iin paalle. No, nyt alan olemaan aika sujut sen kanssa. Arvot tosin ei vielakaan kohdallaan. 5. tammikuuta aika varattuna Tayssiin kuulemaan lisa ohjeita. Positiivista siina on, etta siella Tayssissa ultraavat samalla :) Juu ja sf-mitta minullakin sen ylakayran ylapuolella :ashamed: Vauvan asentoa eivat ole osanneet paattaa. Ultrassa sen sitten viimeistaan nakee.

Toivottavasti Mervi-elinalla meni kaynti hyvin ja paasit kotiin viikonlopuksi.

(.) Piti olla vapaa paiva eilen, mutta soittivat toihin, kun joku sairastunut ja eivat saaneet ketaan muuta korvaamaan. No, eihan se muuten niin vaarallista, mutta kun olin juuri tekemassa pipareita. Taikinaa ja jauhoja joka paikassa ja uunissakin jo osa. Ja ompelukoneenkin olin ottanut esille ja alkanut siina sivussa ompelemaan verhoja. Suunnitelmissa myos kuusen haku sille paivaa jne. Eli pikkasen ketutti :| Oishan sita voinut kieltaytya, mutta ei vaan kehdannut, koska tiedan etteivat todellakaan olisi parjanneet siella kahdestaan. Ja kun esimies asemassa olen, niin sekin vahan velvoittaa. No, lauantaina uusi yritys. Ehka ne piparit siita ennen joulua valmistuu :whistle:

Sarina ja Sisu 31+0 POOOOKKKSSSS!
 
POKS 31 :)

Enpäs tiedä milloin on viimeksi ollut Turussa näin kylmää, -19 näytti auton mittari töihin tulessa. Hui! Olo on hyvä ja jopa aika pirteä. Tällaista kai raskauden pitäisikin olla eli maha kasvaa vaan eikä juuri muuta ongelmaa? No, vielähän tässä ehtii, mutta pakko nyt nauttia tästä hetkestä.
 
Develly: huonosta muististani johtuen en muista, että onko sulla katsottu paikkoja noiden suppareiden takia? Mähän kävin maanantaina sairaalassa, jossa lääkäri teki sisätutkimuksen ja ultrasikin vielä kohdunkaulan / suun tilanteen. Mullahan muuten supparit eivät olleet vaikuttaneet,mutta hieman oli paikat pehmenneet. Sanoivat silti, että oli todella hyvä, että menin näytille ja että jos suppareita tunnin verran tulee sen 10 minuutin välein, niin sitten pitää HETI mennä takaisin. Tuntuu siis hieman oudolta toi sun kohtelu sairaalan puolelta, sinuna soittaisin kyllä vielä neuvolaan ja kysyisin, että mitä ovat mieltä!

Sarina13:lle tsemppiä töihin, polta ne piparit sitten huomena :D

Neuvolakuulumiset:


rv 31+5 (29+5)
verenpaineet 140/78 (137/70)
paino + 250 g / vko (+525 g, nyt yht. 8.7 kg)
Hb 128 (128)
prot +
sf 29 (27.50)
rt (rt)
syke 145 (130, vaavilla meni hermot käsittelyssä ja alkoi vielä supistelemaankin :))
liikkeett ++ (++)

Mutta, VAUVA ON LASKEUTUNUT!!! Pää ei vielä kokonaan kiinnittynyt, sai heiluteltua päätä jonkin verran. Huh huh...Ei vielä tarvisi kyllä...

Ekaa kertaa tosiaan pissassa näkyi myös proteiinia, mutta olo on ollut ihan normaali ja prot oli hyvin vähäistä, joten ei johda vielä mihinkään.

Nyt päikkäreille, herätty taas kukonlaulun aikaan...

Nimbe ja poitsu 31+5
 
nimbe Jouduin jäämään 4 vko sitten sairikselle juurikin noiden supistusten ja paikkojen pehmenemisen takia :D :whistle:
Supistukset loppui levolla eli sillä, että en enää käynyt töissä, mutta nyt ne on alkaneet uudelleen. Täytyy soittaa kohta neuvolaan vielä, mutta onneksi mulla tosiaan on se neuvola-aika maanantaina niin viimeistään sitten saan jotain tolkkua tähän hommaan ;)
 
Eilen neuvola. Kaikki ok, mutta painoa ei ole tullut sitten edellisen punnituksen. Taisi olla vaa'assa vikaa, kun kotivaaka näyttää, että on tullut. Lähete synnytystapa-arvioon lähtenyt ja seuraavan kerran neuvolaan ensi vuoden puolella.
 
Moikka kaikille!

Mahtuisko yks isomasuinen vielä mukaan?
Viikkoja kasassa 31+1, LA 18.2. pikkukakkosta odotellaan ja kättärille olis tarkoitus mennä synnyttämään. Itselläni ikää 35v. ja esikoinen vauhdikas 1v3kk vanha Sisu-poika. Tuusulassa asustellaan. Käväisin pari kuukautta tässä välissä töissä, mutta nyt jo neljättä viikkoa saikulla liitoskipujen ja suppailujen takia, eli rauhallisesti tehdään jouluvalmisteluja.
Painoa tullut nyt 10kg, kuten edelliselläkin kierroksella ja vatsa tosiaan aika valtava. Kuulema hyvinkin luonnollista, kun uusi raskaus tulee näin pian edellisen jälkeen. Mielenkiinnolla odotellaan helmikuuta ja vauvan syntymää, sillä meidän esikoinen ei ole vielä koskaan nukkunut kokonaista yötä, edelleenkin heräilee 1-4 kertaa yössä. Yösyömisestä on luovuttu jo n. puoli vuotta sitten ja nukkuu omassa pinniksessä, omassa huoneessa, mutta silti...

Sorry omanapaisuuteni näin ekalla kerralla! Pirtsakoita pakkaspäiviä kaikille!

Zucchero + masukki rv 31+1
 
Zucchero Teretulemast vaan joukkoon :wave:

Täällä aamulla käyty sokerirasituksessa, ens viikon tiistaina saan kuulla tulokset neuvolalääkärissä, vähän ehkä jänskättää, mutta en jaksa ottaa turhaa stressiä :whistle:

:hug: Kaikille joita supistelee tai olo on muuten vaan hankala!

Tulipahan taas nukuttua "pikku"päikkärit.. Menin 10.30 sänkyyn kun kotiuduin terveyskeskuksesta ja heräsin tuossa 13.30 |O Miten voikin vaan väsyttää näin??!! No ehkä ihan hyvä että tuli nukuttua, illalla olis tarkotus lähteä leffaan, joten on se kivempi jos siellä sitten pysyis hereillä :LOL:

Tein eilen elämäni ensimmäistä kertaa sämpylöitä ja niistä tuli vieläpä ihan syötäviäkin!! Mä alan selkeesti oppiin tän uuden "äiti-roolin" :p

Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille :heart:

-Dolly04 33+4
 
Jontsulii Olen aiemmin pelännyt vähän samaa, kun miestä ei ole näyttänyt kiinnostavan mitkään vauvaan liittyvät asiat. Siis toki kuuntelee kun luen joskus jotain juttuja (aina vähintään viikon vaihtuessa Vau-kirjasta). Yksi päivä tässä saimme vähän huonoja uutisia ja jotenkin masennuin todella kovasti. Mies vaan tokaisi siihen, että lähtisimmekö katsomaan nyt yhdessä niitä vaunuja! Olin niin yllättynyt, että paukattiin saman tien lastentarvikeliikkeeseen ja poistuttiin uusien Emmaljungien kanssa sieltä. Siis pitääpä vielä osata hyödyntää jotenkin tätä miehessä olevaa pehmeää kohtaa! :LOL: Murheet siis unohtui ja minä olen tyytyväinen.

Tupakointi... Itse lopetin jo hieman ennen kuin sain tietää olevani raskaana, koska se ei enää maistunut (tuli huono olo) ja päätin säästää vähän rahaa. Toki polttelin yhden tai kaksi päivässä, kunnes sain siis tietää tästä ihmeestä. En ole vieläkään päässyt eroon tupakasta, siis en tietenkään polta, mutta haaveilen jo esimerkiksi eri tilanteista missä voisin polttaa savukkeen. Olin niin luullut, että sitten joskus kun saan vauvan, niin tupakointi loppuu iäksi viimeistään silloin. En aio missään nimessä polttaa imetyksen aikana. Aikaa siis olisi vielä rutkasti ennen kuin sen pahan tavan voisin taas aloittaa. Voi kun en aloittaisikaan sitä sitten, ja tyytyisin vaan ihme uniin, joissa poltan aina paljon tupakkaa. :LOL:

Ja omaa napaa kirjaimellisesti vielä: mun napa on puolittain tullut ulos ja ihan kuuma. Siis se on niin lämmin että tuntee paidan läpi selkeästi. Ja mahakin on vähän punainen välillä.

Linea negra Huomasin tutkiessani tätä napaani, että mulla kulkee myös tuo viiva, mutta navasta ylöspäin! Otin napalävistyksen pois jo kesällä, ja siitä lävistysreiästä lähtee ylöspäin kapea ja punahko viiva. Ihme juttu.

Voimia ja jaksamista sekä tunnelmallista joulun aikaa! :flower: :xmas:
Jadel84 & Toukka 32+1
 
Ette ikinä arvaa (taas sepostuksia mun selästä)!!!
Se mun "hieman hajamielisen ja sekavan oloinen" neurokirurgi ei nähtävästi ollut muistanut tehdä lainkaan sitä mun lähetettä tän selän magneettikuviin. Lähdin soittelemaan tänään sairaalaa, kun ajattelin, että jos vaikka eivät olisi tajunneet tilanteen kiireyttä. Noin 45 minuuttia olin langan päästä erinäisten ihmisten kanssa, kunnes eräs osasi sanoa, että kun olin käynyt lääkärillä silloin 7.12. (illalla), niin mulla olisi pitänyt olla jo 8.12. se kuvaus. Mitään kutsua ei siis tietenkään ole edelleenkään tullut, eikä röntgenosastolla ollut musta mitään tietoa. Tämä kyseinen neurokirurgi oli jotenkin sekoillut ja kommentoinut vielä 15.12. että "potilaalle oli varattu 8.12. rintarangan MRI, mutta potilas ei tullut kuviin.". Jep jep....onneksi lähdin soittamaan!!! Asian selvittänyt ystävällinen osastonsihteeri sai sitten mulle varattua 28. 12. uuden ajan ja heti 29.12. on nyt merkattuna tälle neurokirurgille kuvien katsomiseen ja kommentoimiseen aika.

Uskomatonta! Miettikää kuinka moni vaan odottelee onnellisen tietämättömänä niitä kutsuja tutkimukseen, varmaan kovinkaan moni ei osaa soitella perään...

No, loppu hyvin kaikki hyvin (kai)

Kiukkuinen Nimbe
 
nuhainen :snotty: äitilintunen poksuu 34+0! Hui kauhistus!! Näyttääpäs paljolta...

Mutta olipas tosi hajamielinen lekuri sinulla Nimbe. Kyllä tässä itsekin on oppinu ettei paljoa kannata jäädä odottelemaan, jos ei ala mitään kuulua vaan ruveta kyselemään ajoissa perään. Toivottavasti ehdit vielä hoitaa ne selkäasiat ennen synnytystä jotenkin kuntoon. Siullahan oli joku paha ongelma selässä just synnytyksen kannalta, vai muistanko väärin?

Nyt etsimään kakkoselle uutta turvaistuinta, entinen meni kolarissa... (ei ollut lapset kyydissä)... :wave:
 
Äitilintunen: mulla epäillään rintarangassa välilevyn pullistumaa, istua en pysty käytännössä lainkaan ja puolimakuuasennossakin alkaa kramppaamaan toi vasen puoli, polttelee ja rupeaa pyörryttämään, kun menee niin jumiin. Tämän vuoksi pitää tietää varmaksi mitä siellä on ja missä, jotta osataan suunnitella synnytys oikein.

Zucchero: Tervetuloa joukkoon, mukavaa saada lisää kirjoittelijoita!!!
 

Yhteistyössä