** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

Onnea piipiäinen ja Wertica :flower: :flower: :flower: :hug: :hug: :hug:

Mä nukuin viime yön paremmin ku oon moneen hetkeen saanu nukutttua! Ja vain kerran kävin aamuyöllä veskis. :D Selkä krenaa ihan kivasti ja siihen kipuun taisinki herätä :whistle:

Kohta täytyy alkaa siivoo kodinhoitohuoneeseen vauvalle hoitopöytää :heart:
Mies kolaa lunta katolla,kuhan ei ite sieltä tulis alas lumien mukana :eek:

Mutta joo,palaillaan taasen!!! =)

 
Onnea piipiäinen ja Wertica! :heart: :flower:

Develly :hug: En oikein tiedä mitä sanoa, mutta tiedät varmasti, että täällä moni myötäelää tilannettasi. Todella ikävää, että joudut tuossakin tilanteessa hoitamaan koko arjen pyörittämisen itseksesi.

Täällä on melkoinen yö takana. Eilen illalla petipuuhien jälkeen alkoi kivuttomat harkkasupistukset, joita tuli varmaan viisi tuntia koko ajan, jos sohvalta takapuolensa ylös nosti. Heti jos yritti tehdä jotain, veti vatsa aivan kivikovaksi ja tuntui todella epämiellyttävältä. Nukkumaan mennessäni supistuksiin tuli mukaan myös hieman kipua. Jotenkin mielessä ei kuitenkaan edes käynyt, että lähtö olisi lähellä, kun ne kivut oli kuitenkin niin pieniä. Jossain vaiheessa supistukset sitten loppui, ja olin nukahtanut. Heräilin kuitenkin monta kertaa yön aikana supistukseen, mutta olin niin väsynyt, etten jaksanut edes kelloa katsoa. Odottelin vain supistuksen ohi menemistä ja jatkoin unia. Tänään supistukset onkin tipotiessään ja taas sama vanha oireeton olo. No, oli oikeasti ihan hauskaa ja mukavaa kokea edes muutama supistus. Nyt nimittäin olen varma, etten ainakaan voinut erehtyä asiasta. :D

Toivon kyllä kovasti, että lähtö olisi lähellä. Alkaa katse olla jo suuntautunut vauva-arkeen ja tuntuu siltä, että raskausaika on antanut sen minkä on antanut. Olen aivan valmis luopumaan mahastani ja kaikki on tulokasta varten valmiina.

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Ikuisuus ja tyttö 38+2
 
Täällä tullut kipeitä supistuksia muutaman tunnin ajan, mutta eivät ole säännöllisiä...eli tuskinpa tästä lähdetään vielä toukkaa noutamaan...Ovat muuten oikeesti kipeitä sit kun tulevat, vedet silmissä ja koko kroppa kipeenä aina supistaessa....nyt takas sohvalle pitkälleen ja odotteleen et mitä tässä tapahtuu... :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja NuuNuu84:
Täällä tullut kipeitä supistuksia muutaman tunnin ajan, mutta eivät ole säännöllisiä...eli tuskinpa tästä lähdetään vielä toukkaa noutamaan...Ovat muuten oikeesti kipeitä sit kun tulevat, vedet silmissä ja koko kroppa kipeenä aina supistaessa....nyt takas sohvalle pitkälleen ja odotteleen et mitä tässä tapahtuu... :whistle:
Pois sohvalta ja kävelemään...jos se vaikka auttaisi? :whistle:
 
Kiitos kaikille onnitteluista!

Eli minähän jouduin osastolle jo alku viikosta, olin yli väsynyt, jalta turvoksissa, verenpaine koholla, vauvan liikkeet vähäiset ja todettiin että supistusten aikaan tuli sydänääni laskuja. Osastolle siis tarkkailuun ja huomattiin että pissassa oli valkuaista joten oli raskausmyrkytyksen kehittymisen riski.

supisteli supisteli vaan mitään ei tapahtunut....piti vain minua hereillä.
torstaina yritettiin käynnistystä emätin tabletilla....illalla näytti että synnytys olisi käynnissä vaan ei.....olo oli :headwall: :headwall: :headwall:

eilen sitten päätettiin että puhkaistaan kalvot ja laitetaan tippa. No kalvot puhkaistiin ja halusin mennä suihkuun ennen tippaa....suihkussa ollessa alkoi supistelemaan niin että tuntui ettei jalta kanna....lopetin suihkun ja kutsuin kätilön paikalle. aloin hönkäilemään ilokaasua, samalla kätilö soitti lääkärin paikalle, (koska olin jo 5 cm auki), joka laittoi spinaalipuudutteen. Ja kohta supistukset oli missä lie? sanoin et no niin synnytys pysähtyi nyt tähän. Kätilö että kuinka niin...minä siihen että ei enää supista yhtään.....johon kätilö että kyllä vain....käyrässä näkyikin supistuksia..en tuntenut yhtään mitään. Epäilinkin että tapahtuuko kohdunsuulla yhtään mitään. 30 min puudutteen laiton jälkeen kätilö tarkasti ja olin 8 cm auki. Uskomatonta.....en tuntenut yhtään mitään ja sain jutella niitä näitä. Eka supistuksesta 2 h:n päästä alkoi tuntua et tekee mieli työntää....kätilö tarkisti ja sanoi et ala ponnistaa...johon minä et ei oikeesti?!? Voiko olla et nyt jo saisin....kyllä kyllä :D
Niin aloin tehdä työtä käskettynä...spinaali alkoi menettää tehoaan (onkin voimassa noin 2 h) ja ponnistamisvaihe sattui...mutta niin vain sain aivan ihanan kätilön avustuksella ponnistettua rauhallisesti tytön maailmaan niin ettei tarvinnut leikellä enkä repeytynyt ollenkaan eli säästyin ensimmäisen kerran tikeiltä. Kätilö painotti et annetaan pään tulla rauhassa.....kun hän sanoo että älä ponnista niin en saa ponnista....se vaihe oli tuskaa, olis tehnyt mieli..tuntui ettei mahdu millää tulemaan vaan ei se kauaa kestänyt....se auttoi, säästyin paljolta.
eli synnytyksen kesto kaiken kaikkiaan 2h 9min, lähes kivutun synnytys, huippu kätilön avustuksella...aivan ihana kokemus, paras synnytys mitä olen koskaan kokenut. Tähän on hyvä päättää lasten teko :saint:

Neiti on kova hamuamaan rintaa, maitoa tuntuu tulevan. Kipeä en ole muuten kuin lihakset tosi kipeät ja peräpukamat vaivaa.....muuten olo loistava.
 
Nyt on alkanut tulemaan vauvoja :heart:

Meidän päivät kotona pojan kanssa on mennyt hyvin, poika on aika kova rohjuamaan ruokaa, omissa tuntemuksissa on että maito ei tuu riittää niin kauaa kuin pitäis, mutta se on vaa mun fiilis:D Kattoo sitten, jos loppuu..
Yöt menee niin kuin kerroin, paitsi viime yö meni vähän paremmin, kipeät kyllä paikat on repesin sen verran,että sen kyllä huomaa kävely tyylissä ja kipeä kokemus oli kun se epiduraalikaan ei auttanut paljoon yhtää.. Mutta poika oli vaivan arvoista:)
Kyllä on ihanaa olla äiti ja kun on mahdollisuus luotu :heart:
Vois mennä tekemään ruokaa, ei oo tullu syötyä mitään.
Kaikille tsemppiä!

Anniina ja Äijä 4pv ja jottai tuntei:D
 

Onnea vauvautuneille :heart: :flower:

Meillä menee niinkuin aina ennenkin yhtä tahtia, ja pian vauva täyttää jo 1kk. APUA.
Tänään taas ulkoiltii n.15min vauvan kanssa, näyttää että nukahtaa siellä tosi hyvin.
Itselläni olo on jo normaali, paikat kaan ei ole niin kipeitä enää.
Neiti syö ja kasvaa ja neuvolakin on tulossa ensviikolla, katsotaahan kuinka paljon on saanut painoa ja pituutta. Neitiä pitäisi varmaan alkaa kutsumaan pian nimellä mutta kun ei olla viel varmoja nimstä:/ Tai siis aika varmoja.
Tä on aika kummallista,et munki synnytyksestä on jo melkein kuukausi ja jotkut viel odottelee nyyttiä kotiin :heart:

SippeSirkku ja ''Valma'' 3vk4pv
 
Täällä vieläkin odotellaan ja kärvistellään. Tää ottais mielellään jonkun särkkimään tuon alivuokralaisen tuolta liikkeelle. Ei haluis varsinaiseen käynnistykseen joutua kuitenkaan.

Muksut teki tänään ihan mielenkiintoisen tempauksen ja nukkuivat päikkäreitään peräti kuuteen asti - yleensä heräileevät viimestään kolmen tai neljän maissa mutta nyt olin sit itsekin nukahtanut niin en sitten ollut noita herättelemässä. Eipä tosin haittaa jos noiden unirytmi siirtyisikin pari tuntia myöhempään. Tuo nuorempi on alkanut heräilemään aamulla liian aikaseen joten olisi ihan kiva jos vaikka valvoisivatkin illalla pari tuntia pidempään jos se myöhäistäisi sitten sitä aamuheräämistä.

Mutta nyt siivoilemaan. Tiskit ja pyykit laitoin jo ja imuroinkin mutta yritän nyt touhuilla mahdollisimman paljon jos se vaikka laittaisi liikettä tuohon mahan uumenissa majailevaan laiskimukseen - toivotaan vaan että olisi yhtä laiska sitten mahan ulkopuolellakin ja nukkuisi hyvin yönsä. :D
 
Niinpä ne supistukset loppu sit kuin seinään tuossa puol viiden maissa...olo oli sen jälkeen jotenkin ns. tyhjä. Tuli sellainen olo et tässäkö tää nyt oli. Ensin menee sellanen 4h supistellessa epäsäännöllisesti ja välillä niin kipeesti et itku oli tulla ja sit ne loppu ja kaikki kipu oli poissa, mitä maha nyt hieman hellänä. Sen jälkeen olikin kauheen energinen olo, siivosin ja just tulin saunasta. Nyt on sitten väsynyt olo ja kohta taidankin sänkyyn itteni kammeta...

Onnea Piipiäiselle ja Werticalle nyyteistä :flower:
 
:heart: Onnea tuoreille äideille :heart:

Täällä olo kuin ei raskaana olisikaan, vaikka jo yliajalla mennään. Tänään ei yhtään kivuliasta supistusta, viimeeksi taisi supistaa kun yöllä kävin vessassa. Koiran kanssa heitetty kävelylenkki ja otin muutaman juoksuaskeleenkin, mutta silti masussa rauhallista. Pikkuinen on erehtynyt "ulko-ovesta" ja puskee oikean kyljen läpi. Kyllä minulla oli täysin eri käsitys tästä loppuajan raskaudesta etukäteen, kun näin oireetonta on ollut. Saan varmaan ihan kamalan synnytyksen, kun näin helpolla pääsen.

Hyviä unia kaikille.

HelmiHaave rv 40+4
 
Täällä syntyi poika 4.2 klo: 13.30 :heart: synnytys kesti reilun 5h ja ponnistus 6min. Ilokaasulla ja kohdunkaulan puudutteella mentiin ja hyvin pärjättiin. En ollu kovinkaan kipee ja kätilöt sitä ihmettelikin. Yks tikki tuli. Pojalla on mittaa 53cm ja 3800g. Kotiuduttiin tänään. :heart:
 
Paljon Onnea Piipiäinen, Wertica ja Suzyco!! :heart: :heart: :flower:

Tääl ollaan yritetty herätellä supistuksia kävelyllä ja lumihangessa tarpomalla mut mitään ei tapahtunu :kieh: :kieh: vähän tuntui painetta alakerrassa mutta siihen se jäi :headwall:
Mulla on niin epätoivoinen olo, yli menee ja reippaasti.. :|

Nina ja Oskari 37+6
 
:heart: :heart: POIKA SYNTYI 3.2 klo.17.57 :heart: :heart:
Mittoinaan 52cm ja 4050g.
Synnytys oli aivan järkyttävä kokemus,johon en enää koskaan halua joutua :eek: :'(
Tulen myöhemmin kertomaan tarkemmin,mutta mm.2litraa verta menetin ja 11 tikkiä tuli...
 
NuuNuu84 tervetuloa meikäläisen arkeen...viimeset pari viikkoa mennyt juuri tuolla tavalla paitsi että ne supistukset on aina tullu ilta seitsemän ja puolen yön välillä... :headwall: Ei tosiaan ole kivaa. Maanantaina sitten sinne yliaikaiskontrolliin vaikkei yhtään huvittais.

Tää yrittää torjua vitutusta lettukesteillä. Mieskään ei ole kotosalla ja muksut on nukkumassa ja tuli vedettyä kunnon kasa lättyjä. Yksi asia mikä ärsyttää on se että kaikki mahdolliset ihmiset soittelee ja kauhistelee että eikö se vieläkään ole syntynyt...ihan kun ei olisi tarpeeksi tuskaista pähkäillä sitä omassa päässään että miksei ole vielä syntynyt niin saati sitten että koko ajan kaikki soittelee ja tenttaa että eikö vieläkään ja millon ne käynnistää ja hui hirveetä...varsinkin yksi vanhapiikasukulainen tuntuu olevan harvinaisen pakkomielteinen ja koko ajan kauhistelee että ei kai se lapsi kuole sinne kun ei vielä ole syntynyt ja onhan liikkeitä tuntunut ja muuta vastaavaa mahdollista. Alkaa ahdistaa ihan toden teolla. :'(
 
Malinda
Paljon onnea suzyco ja krisu! :flower: Nythän niitä vauvoja alkaa toden teolla syntymään :heart:

Kiva kuulla piipiäisen hyvästä synnytyskokemuksesta :) Saako udella, että olitko aikasemmissa synnytyksissä kovinkin kipeä, jos nyt oli lähes kivuton? Aattelin vaan, kun mä olin ainakin viimeks tosi kipeä, että onko jotain toivoa hieman pienemmistä tuskista tällä kertaa...

Kiva myös kuulla vauvautuneiden vauva-arjesta. Eli ainakin Anniina ja SippeSirkku, kiva kun käytte ahkeraan kertomassa miten teillä on lähtenyt sujumaan :)

Jaksamista Hopeakaisla :hug: Voin kuvitella, että noilla viikoilla alkaa jo raskaus kyllästyttää ja varmasti ärsyttää ihmisten utelut ja taivastelut. Mutta etköhän sinäkin ihan lähipäivinä saa nyytin syliin. Ei kai se nyt sinne masuun asumaan jää...

Itelle ei kuulu mitään uutta. Oikeestaan ihan hyvä päivä siinä mielessä ei oo ollu juuri kipuja. Oikeestaan niinku ei raskaana oliskaan, iso maha vaan :heart:

Malinda 37+1
 
Oi onnea uusille äideille :flower: :flower: :flower: :flower: ja vauvoille :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
Te jotka kärvistelette suppareiden kanssa ja sit loppuvat kuin seinään...sitä se minullakin oli vaan luulen et se auttoi siihen että sit itse synnytys oli nopea ja paikat aukesi joutuisasti. Kohtu oli jo harjoitellut valmiiksi.

matami-mimmi...ihanaa...onnea matkaan. Tule nyytin kanssa takaisin :saint:

malinda:
olen aina ollut kovin kipeä viimeksi varsinkin vaikka otin epiduraalin niin sattui takapuoleen niin paljon. Mutta kätilö sanoikin että spinaali on parempi uudelleen synnyttäjälle ja niin todella oli, suosittelen lämpimästi!

Sairaalassa edelleen ollaan, ihastelen vain ihanaa tytärtäni :heart: :heart: :heart:
Maitoa tulee hyvin, tyttö pärjää sillä 3-4 h, lisämaitoa ei ole tarvittu.
 
Onnea taas vauvaantuneille ja täällä taasen kerran ei tapahdu mitään!!!Ei supistuksia eikä mitään tuntemuksia paitsi väliillä sellasia kipuja alapäässä kun puukolla vetelis tuolta virtsaputkesta tai jotain :eek: .Monta yötä jo pyöritty tuolla sängyssä ja mietitty pää puhki että miksi se vaavi ei halua jo tulla :'( Puhelin soi myös täällä ja kaikki kyselee että etkö sä vieläkään oo synnärillä ni on muuten sellanen fiilis että :headwall: .Hyväähän noi sukulaiset varmaan tarkottaa mutta kun on jo ite niin väsyny tähän odottamiseen ni ei jaksais koko ajan vastailla samoihin kysymyksiin!Torstaina taas neuvolaan jorisemaan ne samat tarinat ja sit viikon päästä äitipolille näytille jos/kun ei ole mitään tapahtunut.rv 40+4
 
piipiäinen että sekin vielä... :$ Noi kaksi aiempaa synnytystä jotka on käynnistyneet ihan yhtäkkiä on molemmat olleet nopeita, muutaman tunnin synnytyksiä(ponnistusvaiheet sit about 5min) niin mahtaakohan tästä edes sitten ehtiä sairaalaan kun miettii että oon miettiny että tajuaako sit lähteä sairaalaan kun oikeasti oliskin tosi kyseessä ja pitäis odottaa muksuille hoitajaa ja kaikkea mahdollista. Siis jos nää ennakkosupistukset vielä jouduttaa sitä synnytystä.

Mut tää painuu takas pehkuihin. Toivotaan että tää nyt ittekseen käynnistyis...tänään olis jo 41+5 ja huomenna se yliaikaiskontrolli heti aamulla.
 
Malinda
Kiitos piipiäinen tiedosta! Taidanpa minäkin kysellä sitä spinaalia, että sopiskohan se mullekin paremmin, varsinkin kun mulla ei ainakaan viimeks se epiduraali auttanut muuta kuin ihan aluks.

Mulla oli yöllä samoja tuntemuksia kuin helmivaavilla, sellasta puukon viillon tuntusta vihlontaa jossain kohdunsuun tietämillä. Monta kertaa heräsin yöllä sen takia, mutta ei supista. Ehkä sekin jotain saa aikaan, vaikka mun puolesta ei ihan vielä tarvis. Monta asiaa vielä tekemättä ja mielelläni vielä hetken odottaisin. Jotenki alkanu pelottamaan ja tuntuu, etten oo vielä valmis. Synnytykseen kyllä, mutta en vauvan tuloon. Samoja tuntemuksia oli kyllä esikoisen synntyksen lähestyessä ja kummasti sitä sitten vaan olikin valmis, kun se vauva oli oikeesti siinä.
 

Yhteistyössä