** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

kylläpäs niitä vauvoja nyt tulee, sylintäydeltä onnea kaikkien pikkutuhisijoiden vanhemmille :heart:

Hopeakaisla taitaakin sitten olla seuraava, jolta saadaan odotella uutisia, jännää hommaa!
Omassa olossa ei mitään muutosta, käytiin tänään miehen kanssa jopa puolentoista tunnin lumikenkäilylenkillä, mutta se ei kyllä saanut aikaiseksi mitään :D Olo on siis loistava, mikä ei tietenkään ole huono juttu! Toisaalta ihan kiva, että saadaan miehen kanssa viettää vielä oikeasti kahdenkeskistä aikaa. Tosin, kyllä sen pienen käärön saaminenkin kelpaisi :heart: Nyt tasan viikko laskettuun aikaan!!!

Nimbe ja poika 39
 
Siisami Mulla sama kuvio edessä ku sulla. Käynnistys on edessä jos muksu ei älyä syntyä "omin avuin" .Kokoarvio oli parisen vkoa sitten 2,6kg mikä on kuulemma hieman pienempi ku vastaavilla vkoilla yleensä pitäisi olla. Vaihteeksi olisikin mukava saada pienempi vauva,edelliset ovat olleet kumpainenkin yli nelikiloisia =)

Mut kerrohan sit kuis kävi =)

Onnea taas uusille vauvaantuneille..teitähän putkahtelee ku sieniä sateella :D

Hopeakaislalla taitaa olla kohta vaavi kainalossa =) Tsemppiä!!!!

Mä tästä lähden saunomaan...eikös se ollu yksi suosituista ässistä ;)
 
Onnea MiinaJaManu! :flower:

Mä voisin mahdollisesti ottaa sen kerhon perustamisen harteilleni, kun uskon, että tulen jatkossakin täällä melko ahkerasti vierailemaan. En ole tuommoisia kerhoja koskaan perustanut, mutta voisin lähipäivinä tutustua asiaan, jos ei täällä muita innokkaita perustajia ilmoittaudu. Onko ehdotuksia kerhon nimeksi? Ja tietysti jos joku on kerhon joskus perustanut, niin voin mielelläni ottaa apuja vastaan, jos tuo näyttää hankalalta. :)

Mitenkäs muuten, kun lueskelin tammikuisten pinossa, että jatkavat myös yleisellä puolella, niin mitä mieltä olette? Tuonne kerhoon vaatii pari klikkausta lisää, eikä ole niin "kätevää" kuin täällä yleisellä puolella, mutta sinne voi kertoilla sellaisia asioita, mitä ei halua yleisellä puolella jakaa. Eli jatketaanko vain kerhon puolella vai pistetäänkö pino pystyyn myös tänne yleiselle puolelle tuonne syntyneiden puolelle?

Ikuisuus ja vilkkaalla päällä oleva tyttö 38+3
 
No tää soitti kättärille ja käskivät tulla näytille. Saas nähdä tullaanko sieltä vielä takasin kotiin odottelemaan vai päästäänkö tositoimiin...toivotaan jälkimmäistä.

Terveisin, edelleen erittäin skeptinen Hopeakaisla...
 
Onnea vauvaantuneille! :flower:

Hopeakaislalle tsemppiä matkaan!

Oma olo suht ok, varsinaisia supistuksia ei ole kuulunut. Aika tukalaa alkaa oleminen olla, varsinkin kun taaperon kanssa pitäisi jaksaa touhuta. Vauva painaa tonne alas nivusiin aika pahasti, välillä ilmeisesti oikein johonkin hermoon, kun tuntuu että jalat lähtee alta. Oliko se Ikuisuus kun mainitsi tosta uudelleen alkaneesta pahoinvoinnista? Sitä on täälläkin alkanut esiintymään, varsinkin aamuisin aamupalan jälkeen.

Meillä taapero sekä mies hirveässä räkätaudissa. Nyt vaan pidän sormia ja varpaita ristissä, et en itse sairastuisi tähän väliin. Tuntuu jo pelkkä ajatuskin synnyttämisestä kauheassa flunssassa aika hirveeltä..

Nyt taaperoa nukuttamaan!

Zucchero + masukki 38+3
 
Päivitystä...
Me tultiin vielä puolilta öin takaisin kotiin nukkumaan vaikka olisi saatu jäädä kättärillekin. Kohdun suu oli silloin about kolmelle sormelle auki ja pehmeä mutta pohdittiin että mukavempi se on jos saa edes sen muutaman tunnin unta palloon vedettyä joten kotiuduttiin. Kohta olisi taas lähtö kun tuossa hetki sitten meni vedet - onneksi heräsin siihen napsahdukseen joka kuului kun kalvo puhkesi ja kerkesin siirtyä lattian puolelle ennen kuin suurin osa vesistä tuli ulos(eli ilmeisesti oli se reikä taas hitusen sivussa kun ensin lorahti vain vähän ja sitten kun varovasti itseni hivutin pois sängystä niin pystyyn noustessa tuli sitten loput). Eipähän tarvitse ainakaan miettiä sitä että saako sängyn kuivatettua.

Mutta nyt tää pakkaa koneen takaisin kasaan ja hörppää loput teet mukista ja yrittää saada miehen potkittua ylös sängystä jotta päästäis jo matkaan pikkuhiljaa... :kieh: Se meinasi jo saada hepulit kun sanoin että vedet meni mutta nukahti sit uudestaan kun vähän rauhoittelin. Nyt olisin jo itseni saanut laitettua suunnilleen lähtökuntoon niin voisi herraakin herätellä.
 
Huomenta ja tsemppiä hopeakaislalle =) eilen illalla aivan järkyt liitoskivut mutta ei kipeitä supistuksia ollenkaan,vatsan kovettumista kylläkin mut tuskin ne viel mitää merkkaa :headwall: illalla kun kävin vessassa niin tuli sellai matomainen valkoinen "juttu" tuolta alakerrasta eli onkohan se pelkkää valkovuota vai mitähän se oli????No mut kuitenkin taas jatketaan odottelua.rv 40+5
 
Hopeakaislalle tsemppiä :hug: matkaan!

Helmivaavi en kyllä osaa yhtään sanoa mikä olisi?? Siis jos se oli ihan valkoinen?

Täällä tunnelmat edelleen aika kireät ja yhdessä koossa mennään eteenpäin.

Fi0na
 
Tsemppiä Hopeakaisla matkaan, vaikka taidat matkalla tai sairaalassa jo ollakin. Hienoa, että edistystä tapahtunut ja vedetkin menivät. Tule nyytin kanssa takaisin. :wave:

Fi0na :hug: Paljon jaksamista ja ymmärrän kyllä, ettei paljoa houkuttele ottaa vieraita vastaan viikoksi. Mulle tuotti hankaluuksia jo se, että tuli yhdeksi yöksi vieras, kun tekisi vaan mieli olla miehen kanssa kotona. Onneksi kylään tulija oli kuitenkin mun hyvä ystävä, joka osasi olla kuin kotonaan eikä odottanut minkäänlaista passausta. Toki on mukavaa, että ihmisiä käy kylässä, mutta jotenkin en jaksa noita yövierailijoita enää vastaanottaa.

celia81 mullakin on aina ollut erittäin hyvät unenlahjat ja tarvitsen todella paljon unta, jos kaksikin yötä peräkkäin menee alle 8h unilla niin alan olla aivan sekaisin. Muakin pelottaa sen takia yövalvomiset. Eikä mullakaan ole mitään unen tarpeen vähenemistä ollut havaittavissa, viikonloppunakin porskutin näppärästi 10h yöunet. :D Mutta luotan kuitenkin siihen, että luonto hoitaa tehtävänsä ja kyllä sitä sitten tosipaikan tullen jaksaa.

Miehellä on tänään syntymäpäivä, mutta eipä taida mies saada syntymäpäivälahjaa vauvan muodossa.

Puolilta päivin neuvolaan taas mittaamaan verenpainetta. Olo sen suhteen rauhallinen, mittasin lauantaina kaverin mittarilla ja alapaine oli 85 luokkaa. Kiva kuitenkin, että noita paineita ihan tosissaan seurataan.

Ai niin, piti eilen illalla käydä vielä mäkkärissä syömässä kokonainen ateria, nyt ei kyllä voi kuin itseään syyttää jos turvottaa. :ashamed: Onneksi varsinainen neuvola-aika on vasta torstaina, niin ehtii nesteet ehkä häipyä...
 
Meille syntyi pieni tummatukkainen TYTTÖ 3.2.2010 klo 20.58, pituutta pikkuisella 46,5cm ja painoa 2630g, rv:t tuolloin 38+1 :heart: :heart:

Elikkäs silloin 3. päivä kun kirjoittelin niistä suppareista, niin siinä klo 17 ne alkoi edelleen voimistumaan ja säännöllistymään, asutaan kuitenkin vähän kauempana sairaalasta, joten meinattiin et käydään näytillä ja viedään esikko hoitoon!
Sairaalassa oltiin n. klo 18 ja 3cm auki --> siirryttiin saliin odottelemaan.....sisätutkimuksen jälkeen, ne supparit vaan paheni ja olin niin kipeä, pyysin ja sain epiduraalin klo.20.25, vedet meni n.20.41, jonka jälkeen sanoin kätilölle nyt se vauvakin jo tulee --> siinä tuo kattoi mua vähän sen näköisenä, että tokkopa vaan, mutta suostui sentään kokeilemaan ja tokaisi, joo niin tulee, päälakihan se tässä :D

Eli siis nopea synnytys, papereihin merkattiin synnytyksen kestoksi 5 tuntia, josta ponnistusvaihe 13 min, oikein hyvä fiilis jäi :heart:

Osastolta kotiuduttiin lauantaina, lisämaidolla mennään, kun omaa ei vielä riittävästi ( siitä saakin tapella laitoksella, ihme pihistelyä, kyynärpäitä myöden kädet ristissä, että antakaa mun lapselle maitoa, kun ei omista tuu....niin just ehkä 10ml heruu, riippuen vauvan iästä, mitenkä se menee 10ml/vrk, meillä tyttö veti aamulla 80ml ja on 5vrk ;) ).
Meillä on tarkat ruokailuajat kotona, nyt ennen kuin päästään neuvolaan painontarkastukseen 3h välein tankataan, jotta paino alkaa hyvin nousta, mutta uskon, että tällä menolla nousee hyvin!! :D

Tyttö on kiltti ja rauhallinen, myös masussa oli rauhallinen ja aivan IHANA, isoveli on aivan tohkeissaan :heart: :heart:

maaliskuu ja tyttö 5vrk :heart: ja aivan sekaisin oleva muu perhe

ONNEA vielä kaikille vauvansa saaneille ja muille, odotus palkitaan kyllä :heart:
 
Onnea kaikille vauvoista, enää ei meinaa pysyä kärryillä, kun niitä putkahtelee niin paljon :heart:
Mutta ei tänne... Olossa ei ihmeempiä muutoksia, supistuksia satunnaisesti ja öisin kipuja joka paikassa. Kahtena ed. yönä valvoin taas ilman ihmeempää syytä pari tuntia ja nyt sitten viime yönä heräsin kolmelta enkä saanut unta sen jälkeen. Olo on nyt sen mukainen, onneksi tyttö meni päiväkotiin joten taidan painua nyt peiton alle.

Mini77 38+3
 
Onnea Maaliskuu :heart: :heart: :heart:

Sitten taas omaa valitusta: Hankin miehelle semmosen kirjan "Nimi lapselle", jotta sekin innostuis ehkä vähän pohtimaan ees vauvan nimeä. Samalla sitten juttelin sille tulevista nimiäisistä ja mun ideoista. Totesin siinä, että toistaseks kaikki, siis ihan kaikki, on mennyt niin että mä oon sanonu mitä tehdään tai hankitaan. Se ei ole ottanut kantaa mihinkään. Ja että toivoisin, että ees nimessä ja nimiäisissä hän ois mukana myös suunnittelumielessä. Hän vaan siihen, että juu ei ole ollut tarve puuttua mihinkään ja ihan sama minkäläiset juhlat. Ja nimistä hän kyllä sit aina sanoo, jos se ei oo hyvä. :kieh: Eli mä hoidan kaiken ja hän vaan kommentoi, jos joku menee huonosti. Ihan tyhmää. :/

Jadel84 & Toukka 39+4
 
Maaliskuulle paljon onnea! :heart: :flower:
Kiitos synnytyskertomuksesta. =)
On se jännä juttu miten eri tavalla nuo synnytykset menee, mutta niinhän se on melkein joka asiassa, yksilöitä ollaan kaikki.

Täällä olotila ihan hyvä. Vähän mieli maassa kun miehen kanssa taas sanomista, jotenkin tuntuu niin raskaalta tuo riitely tällä hetkellä kun ei jaksais mitään ylimääräistä.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! =)

Alina ja 37+2 =) :heart:
 
Alina78 tervetuloa clubiin :LOL: Miehet on joskus todella syvältä!

Maaliskuun perheelle onnea :heart: :heart:

Ihanaa kun jaksatte kirjoitella synnytyksistä, kun ne kuitenkin on niin erilaisia. SItä jotenkin hinkuaa sinne itekin vaikka tiedän sen olevan todellinen urakka! Mutta kun tää maha alkaa oikeesti olemaan tiellä :LOL: Ja tuntuu kuin siellä olisi joku kestosupistus päällä, kun on niin kova.

Fi0na
 
Ja synnytyskertomuksia odotellaan!

Lauantaina käytiin (taas) synnytysvalmennuksessa ja tutustumassa synnärille. Omaa mieltäni rauhoitti VALTAVASTI päästä katsomaan paikanpäälle että mihinkä sitten mennään. Ei ollut aiemmin nääs mitään käsitystä, nyt ei tarvi huolehtia siitä. Siellä näytettiin kaikki talon tarjoamat vaihtoehdot kivunlievitykseen, sekä altaat, jakkarat, pallot sun muut tyynyt joita voi sit käyttää hyväkseen.

Vkonloppuna remontti valmistui ja mies sai kantoapua, jolloin kaikki huonekalut ym. roinat saatiin alhaalta ylös ja mikä mihinkin. Illalla sit kasattiin vauvan "huonekalut" ja sisustettiin vauvan huone. Mattoa, verhoa, tauluja. Todettiin vaan että taisi tulla pojan huone; värit pähkinä ja tummansinistä.. Ehkä se tyttökin siinä kestää!! Nyt vaan jännittää et taika toimii; pinnasänky kasattu, vauva tulee. (ei merkkiäkään :whistle: )

Yököttävää oloa täälläkin. Mulla vauvan pylly tossa kylkiluissa (edelleen vaikka pää on jo kuulema jumissa alhaalla, taitaa tulla 65cm hujoppi). Eli mä luulesin kohdallani et johtuu siitä et vauveli ahditaa palleaa. Kun olo on niinku ois saanu iskun palleaan; yököttää eikä oikein henki kulje. Aamusta pahempi kun pitkällään ollessa vauvakin tuntuu venyvän ylemmäksi, sitten päivänmittaan lasehtii.

Kerhoa kannatetaan! Tosin ei hajuakaan miten toimitaan :ashamed: .

Tsempit kaikille!
Tehilla ja E 38+0
 
voi onnittelut kaikille vauvautuneille! <3 tännehhän alkaa vauvoja syntyä ku sieniä sateella, ihanaa! :)

minä täällä vieläkin yhdessä koossa... tänään neuvolaan, ja siitä sitte loppuviikosta yliaikaiskontrolliin..
meillä täälä annetaan mennä 10vrk yli ennenku aletaan käynnistelemään, saa nähä alkaako ne mua käynnistään jo loppuviikosta vai vasta viikonpäästä maanantaina, ku tuo 10vrk lasketusta ajasta sattus ens lauantaille, ja viikonloppuna tuskin rupiavat millekkään:D

oisin jo ihan valmis siihen, että vaikka ke tai to käynnistäisivät. vaikka mulla on ollu fyysisesti tosi
helppoa viimesen viikon, mikään paikka ei oo kipiä, yötki nukun hyvin ja herään vaan n. kolme kertaa vessaan, ku jossain välissä heräilin jopa seittemän kertaa! lenkillä oon käyny koiran kans joka päivä kaks kertaa ja olo on mitä mainioin!:) mutta henkisesti tää alkaa olemaan aika raskasta, just se että sukulaiset ja kaverit soittelee että "joko joko joko!!!!" ja muutenki tahtos jo pienen syliin, vaikka nykyään mua välillä alkaa ahistaan ajatus siitä että miehen kans ei kohta enää oo kahenkeskistä aikaa, sitte synnytys pelottaa ja muutaki, mutta kai ne kuuluu asiaan?

eilen ja toissapäivänä supisteli alkuillasta pari tuntia 10-15min välein silleen ikävän tuntusesti, mutta aina ne loppu ku seinään. jotenki mää oon ihan valmistautunu siihen että synnytys jouvutaan käynnistään, nii ois se silti tietenki mukavampi jos pikkunen tajuais tulla ulos omia aikojaan! se vaan potkii täysillä napaa illat pitkät, luulee kai että sitä kautta pääsee pois :D

pilli ja pikkunen, 40+5
 
Täällä kärvistellään supistusten kanssa kättärin päivystysosastolla. Synnytysosastolla oltiin jo mutta siirryttiin tänne kun siellä tuli tungosta ja tää nyt näkyy edelleen vähän vielä hidastelevan...siirrytään sinne takaisin sitten kunhan mitään edistystä tapahtuu. Kohdun suu tuntui olevan reilut 4cm auki.
 
Hopeakaislalle paljon avaavia suppareita!

Huuuh teinpä melkoisen kävelylenkin, kävin matkalla neuvolassa mittaamassa verenpaineet ja tulin kotiin Citymarketin ja älyttömän painavan kauppakassin kanssa. Matkanteko oli kyllä todella hidasta, kun sain taas pysähdellä vähän väliä kun mahaan koski. Se kipu ei kyllä ole supistusta, vaan jotain muuta, mutta neuvolantätikään ei oikein ole osannut sanoa, että mistä on kyse. Alapaine oli 87 eli ei hätiä.

Tässä taas mahakuvaa tältä päivältä, yritän viikoittain ottaa, kun on hauska vertailla edellisviikon kuvaan.



Ikuisuus ja tyttö 38+4
 
huu, ompa täällä hiljaista, ku vertaa vaikkas viimeviikkoon! onko niin
että suurin osa aktiivipalstailijoista on jo vauvautunut tai sitte synnyttämässä! :D

kävin neuvolassa, vauva on kuulemma niin hyvin kiinnittinyt ja alhaalla ku mahollista, paino ei ollu noussu ollenkaan ja muutenki kaikki ok. yliaikaiskontrolliin torstaina kello 7.30. riippuu kuulemma lääkäristä että aletaanko käynnistelemään vai laittaako ne vielä kotiin... yritän kyllä kaikkeni että sillon käynnisteltäis!

jospa sitä alkais vaikka siivoomaan... supistuksien toivossa:D

pilli ja pikkunen, 40+5
 
huh huh kylläpäs tänne tullee tekstiä sellasella vauhilla ettei peräsä pysy!!

Onnea kaikille vauvan saaneille!

Täällä edelleenkin oottelen sairaalaan lähtöä. Ihan tuskissani ja hermona, ku ei tää muksu vaan tuu. Oon jo aivan kypsä tän mahan kans olemiseen.
Yhtenä yönä on supistellu 3h 6min välein, muttei yhtään kipeitä, ja loppuvat sitte ku seinään!!
:headwall:

Tälle viikolle oon sitte koittanu joka paivaälle keksiä tekemistä, et aika kuluis joutusammin. Vessa ja kylppäri kuurattu tänään. Ja varmaan joudun pesemään niitä vielä monet kerrat ennen vauvan syntymää. Plääh.

Öisin ja päivisin, kun yritän hieman levätä, niin vaivaa levottomat jalat, eikä tunnu mikkään auttavan. Meinaa sillon iahn itku tulla, ku ei saa nukahettua jalkojen takia. Tai sitte ku oot selvinny oikeen sikiään uneen alkaa armoton suonenveto! Jo pelkästään noitten vaivojen takia toivois synnytystä, niin helpottas noitten osalta. Esikoiselta, enkä aiemmin koskaan oo kärsiny levottomista jaloista. Ei kiva.

Nyt pittää lähtiä jotaki touhuamaan, ku esikoinen nukkuu päikkäreitä. Ja yökin meni hyvin. Sille on tulossa poskihampaita ja meinaa kärtytä niin yöllä ku päivällä. Ja tällä äitillä ei taia olla pinnaa ja hermoja enää ollenkaan :/ Harmittaa kamalasti ku hermostun, ja mies ei ymmärrä sitte alkuunkaan tätä mun olotilaa.

Äpyli ja taimi 38+4
 

Yhteistyössä