** HELMIKUUN HURMAAJAT ** helmikuussa (PÄIVITYSPYYNNÖT YV:NÄ -kiitos)

jontsulii toivottavasti miehesi itse tajuaa lopettaa tupakanpolton viimeistään ennen vauvan syntymää ja ymmärtää, että se on teidän kaikkien kannalta paras ratkaisu. Meillä mies lopetti tupakoinnin syyskuussa, tosin lokakuussa laivareissulla poltti muutaman tupakan. Muuten on pysynyt tupakoimatta, mutta välillä kehtaa ääneen valittaa, miten tekisi mieli tupakkaa. Ennen raskautta poltin itsekin, tosin aika vähän, arviolta 1-2 tupakkaa päivässä, ja kyllä voin sanoa, että mun on tehnyt ajoittain mieli tupakkaa ihan näille loppumetreille asti (en siis todellakaan ole plussauksen jälkeen polttanut ainuttakaan tupakkaa). Että kyllä ärsyttää, kun mies vielä kertoo, kuinka tekee mieli. :kieh: En kyllä aio päivittäistä tupakointia enää ikinä aloittaa. Toivottavasti miehesi ymmärtää tosissaan asianlaidan, sillä niihän se on, että painostamalla ihmistä ei saa tupakointia lopettamaan. Se päätös syntyy omien korvien välissä. Muutenkin paljon jaksamista sinulle ja minäkin toivon, että sinulla on lähipiirissä ihmisiä, joille voit purkaa oloasi. :hug:

Kiitos raskausmyrkytyskommenteista. Aloin tietysti netistä lukemaan aiheesta ja tietenkin silmiin pisti tuo mahdollisuus istukan vajaatoiminnasta, ja alkoi pelottaa vauvan puolesta. Nyt myös tajusin, että olen kahtena päivänä valittanut miehelle huonoa oloa, mutta unohdin neuvolantädille tuosta mainita. Tuo kun myös listattiin raskausmyrkytyksen oireeksi. Taidan huomenna soittaa neuvolantädille ja kysyä, että mitä mieltä hän on. Olisin mielelläni saanut vaikka lähetteen äitipolille, että asiaa olisi tarkemmin tutkittu, kun tämä epätietoisuus tuntuu ihan hirveältä.

äitilintunen tsemppiä huomiselle ja toivottavasti tulet takaisin vauvan kanssa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilo:
Develly Tosta isyyslomasta sen verran, että Kela ei sit maksa isyyspäivärahaa ennenkuin vauva on syntynyt. Kannattaa yrittää jotain järjestelyä sen kanssa. Tsemppiä
Asia on todellaKIN tiedossa :ashamed: Sehän tässä se ongelma onkin, kun tosiaan miehen työt oli ns. myyty muualle eikä sinne nyt vaan ole mitään asiaa, kun ei ole autoa millä ajaa.
Työnantaja toki yritti järjestää asiaa, mutta hän on aika voimaton tuon tilanteen edessä ja toki sen ymmärtää. Hänen on pidettävä huolta, että hommat hoituu eikä sinne voi jättää mitään "mitäs jos"-varaa mihinkään.

Tämä nyt vaan menee näin tällä kertaa. Mies on kotona ja jos nyt joku kuski esim. sattuu sairastumaan niin ehkä sieltä voi joku vuoro irrota, mutta muuten seuraava vuoro on tosiaan kahden vkon päästä.

Jossain työpaikoissa asiat ei ehkä ole näin tarkkoja, mutta pomoja ja työpaikkoja on monia.
 
:wave: heipat kaikille mammoille ja suuret onnittelut vauvaantuneille!!!
kävin tänää vikaa kertaa neuvolas ennen kylmäkäynnistystä. Neuvolamamma oli yllättyny et joko sä muka alat olee lähellä synnytystä :LOL: ei tää maha kuulemma oo yhtää sellai synnyttäjän maha?!?!? Jaa onko mulla sit vaan ilmapallo mahas vai onko tullu syötyä jotain TOSI sopimatonta safkaa??? :)
Mulla muksu on oikeinpäin yhä edelleen mut aloin sit funtsii et kui hyvin mahtaa kylmäkäynnistys onnistua jos pää ei olekaan kunnol kiinnittyny tai maha muutenkaa laskenu :eek: Lääkäri ku ei anna tän oleskella masussa sinne la-ajan tienoille saakka. Tää alivuokralainen saa häädön vkolla 39. :p
 
Tää kävi sit korjuuttamassa sen hampaansa. Maanantaina(rv.41+6) olis sit yliaikaisuuskontrolli ellei tää ennen sitä tajua alkaa ulkoistumaan.

Kovasti supistelee jatkuvasti mutta mitään ei siltikään tunnu tapahtuvan. Alkaa olla jo pinna tiukalla tän asian kanssa kun mitään ei oikein pysty kunnolla tekemään mutta mitään edistystäkään ei tunnu kuitenkaan tapahtuvan.

Kunhan mies tulee kotiin niin tää painelee kuumaan suihkuun ja koettaa saada sitten otettua pienet tirsat. Tuo nuorempi muksu herätti jo viiden jälkeen aamulla(ja tietenkin juuri nyt kun oli olkkarissa yövieras nukkumassa ettei voinut neitiä viedä sinne viihdyttämään itseään aamupalalla ja musiikki tv:llä...) eikä edes ole suostunut nukkumaan päikkäreitä joten alkaa jo hiukkasen väsyttää...tuo esikoinen kyllä sit vetää päikkäreitä siskonsakin puolesta kun nukkuu vieläkin. :headwall:
 
Malinda
Voi kurjuus Develly! :hug: Varmasti tosi inhottavaa kun on kaikki järjestelyt tehty ja henkisesti valmistautunut ja sitten käy näin. Toivotaan, että nyt kun sun vauva on hyvin lähtökuopissa, että se tajuais piakkoin lähteä syntymään ihan luomusti niin ei menis koko isyysloma ihan hukkaan!

Paljon onnea Samariini pienokaisesta! :flower:

Ja äitilintunen onnea matkaan! :wave:

Omaan oloon ei kuulu mitään uutta. Käytiin Mini77:n kanssa kahvittelemassa ja juttua riitti niin, että pari tuntia meni ihan huomaamatta. Hauska tavata jotain palstalaista ihan livenä :) Olikin ensimmäinen kerta kun tällä lailla "sokkotreffailen" jonkun nettitutun kanssa, ja voin kyllä suositella teille muillekin esim. mammat siellä Helsingin päässä. Ja tuuhan Nemu meidän mukaan seuraavalla kerralla sinäkin! Ja tietysti muutkin Turun seudun mammat :) Kiitokset Mini vielä sulle! Oli tosi kiva tutustua :D
 
Täällähän on kirjoiteltu sivutolkulla sillävälin, kun me Malindan kanssa istuttiin kahvilassa :) Oli kiva tavata ja kun juttua noinkin hyvin riitti, niin jatketaan toisella kerralla kunhan saadaan vauvat ulos masusta. Ja Nemu ja muutkin saa liittyä seuraan. Mulle nämä oli tokat sokkotreffit, vastaavasti tapasin vuoden 2004 lopulla odotus-keskustelupalstalaisia Helsingissä. On kyllä jännää saada nimimerkeille kasvot ja oikeat nimet kuukausien "tuttavuuden" jälkeen.

Oma olo on ennallaan tai jopa ehkä parempi kuin moneen päivään. Vauva liikkuu ja tunkee, mutta siinä se sitten onkin. Saa nähdä mitä ensi yö tuo tullessaan.
 
samariini!, ONNEA PRINSESSASTA!
täälä huono olo ja supparit jatkuu...ties kuinka kauan vielä...jalkojen jatkuva hermosärky(vihlaisut)on kamalia..vali vali, haluais jo synnyttämään ja nähdä vauvan!

Nanna ja muru 37+2 :heart:
 
Paljon onnea Samariini! :flower: :heart:

Develly :hug: :hug:

Nyt on sitten sektiopäivä lyöty lukkoon, 39+3 vasta leikataan. Onhan tässä vielä hetki aikaa nauttia vauvamasusta, ehkä.

Alina ja 36+5 =) :heart:
 
hopeakaisla, miten meni hamm.lääkäri, se tuolis oleminen ja puudutusaine? kun mul olis ma aika, jos oon yhes koos :) helsingin mammat, tavataan ihmeessä. ennen vai jälkeen synnytysten?
hahh haa toi oli hyvä juttu et vauva on raivotilassa! :LOL:
kyllä on tänäänkin supistellut, silloin tällöin, aina iltaisin enempi, mut helpottaa yleensä makuullaan ja yöt oon onneks saanu nukkua hyvin.
ja onnea vauvan saaneille!
celia ja vaavi 38+4
 
Kyllä mulle passaa nähdä pk-seudun mammoja ennen vauvan syntymääkin, ja toki ne, joilla vauva on jo aikoja sitten syntynyt, voi ottaa vauvat mukaan, niin jos niitä nuuhkiessa vaikka alkaisi supistella. :D Mun kalenterissa ei mitenkään erityisen paljoa merkintöjä ole tässä äippäloman aikana, että mä oon valmis näkemään vaikka ens viikolla. Tai tietysti jos enemmän intoa löytyy nähdä vasta vauvojen synnyttyä, niin käy sekin.

Tuli muuten mieleen kysymys isyyslomasta ja verokortista, että voiko mieskin hakea muutosverokorttia sosiaalietuuksia varten, ja näin ollen saada pienemmällä prosentilla nuo isyysrahat?
 
Käynnistyksessä ollaan....tänään laitettiin tabletti emättimeen....alko kovat supistukset....klo 20 tilanne se et kanavaa 1cm jäljellä ja auki 4cm...synnytys katsottiin olevan käynnissä vaan arvatkaa klo 22 olin nukahtanut joten ei kai näillä suppareilla sit mitään tee? Olo on :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
 
Täällä napakat supistukset herättivät hetki sitten, saa nähdä.. luulen, että tästä joutaa kohta taas sänkyyn, ohi ne menee kuitenkin :headwall: :kieh:

Voi piipiäinen, pikkuinen on tosiaan viihtynyt yksiössään, vaikka sinun koko odotusajan on "kiusannut" sinua. Voimia :hug: =) Kerää voimia ja nukuhan hetki, ja aamulla tule kertomaan iloiset uutiset , jooko ;)
 
Täällä valvotaan...
hivenen supisteli illalla nukkumaan mennessä, mutta silti päädyttiin petipuuhiin. Siitä ei mennyt kuin vartti, kun alkoi supistelemaan. Ei nyt kovin kivuliaasti eikä kovinkaan tiheästi, mutta ei toivoakaan, että saisi nukuttua. OIkeastaan en tiedä edes erotanko supistusta vauvan kovakouraisesta mönkimisestä :kieh: Noh, oma vika. Kyllä mullakin hermot menisi, jos joku lykkisi koko ajan poskipäihin :LOL:

Nyt viimeisestä supparista jo kymmenisen minuuttia, odottelen vielä hetken, ennen kuin ähellän takaisin nukkumaan.

Piipiäiselle voimia koitokseen, aamulla saadaan varmasti kuulla sulta iloisia uutisia :heart: On tää vaan niin hassua, kun läppäreiden ansioista voidaan pitää toisiimme yhteyttä melkeinpä h-hetkelläkin :heart:

Matami-mimmi, lienet jo nukkumassa...vaiko synnyttämässä? ;)
 
Huomenta. Niin ne supistukset tuli ja meni, kuten arvattavissa. Päätin yöllä, että nyt "lopetan odottamisen". Tuntuu, että joka päivä etsii koko ajan merkkejä tulevasta lähdöstä/synnytyksestä. Nyt se loppui! Mie nautin viimeiset päivät :whistle: :xmas: :saint: :LOL:
 
Yön kirjoituksia lukiessa mietiskelen tässä, että onkohan tänne tullut vauvoja yön aikana. :whistle:

Mulla on kolmatta päivää sellainen epämääräinen kuvottava olo, ja nyt yön ja aamun on kutittanut/omituisesti pistellyt jalkapöytää. Täytyy soittaa puolilta päivin neuvolaan, että pitääkö tässä huolestua. Tuo lainaan saamani verenpainemittari tuntuu näyttävän vähän mitä sattuu, koska mulla ei ole puoleen vuoteen ollut niin alhaisia paineita kuin mitä toi mittari antaa ymmärtää. Ja eihän alapaine voi jännityksen takia nousta 35 pykälää ylöspäin? Taidan kohta nukkua vielä hetken ja sen jälkeen kävellä terveysasemalle mittauttamaan paineeni, että tähän saa jonkun selvyyden.

Olen ehkä havainnut muutaman harjoitussupistuksen. Tosin epäilen välillä, että pyöriikö vauva vain silloin mahassa ja tunkee peppuaan ja selkäänsä mun mahaa kohti? On kuitenkin sellainen kiristävä tunne, mutta en oikein osaa sanoa, että johtuuko supistuksesta vai vauvan liikkeistä.

Taidanpa nyt jatkaa vielä pienillä unilla. :)
 
nimbe ja ikuisuus Näin mäkin näkisin asian,mutta kun toinen näkee asian omalla tavallaan ja ymmärrän kyllä kun on polttanut n20 vuotta että se ei ole helppo lopettaa,mutta jos jotain vihaan niin tyhjiä lupauksia ja sanoja.Itsekkin olen polttanut n.14 vuotta,eli alotin todella nuorena,mutta odotusajat olen ollut sitten aina polttamatta ja mulla se lopettaminen on käynyt kun itsestään pahanolon takia ja nyt olis tarkotus olla tällä kertaa loppuelämä polttamatta.toisaalta tää on niistä murheista varmaan pienimmästä päästä vaikka ärsyttääkin.ja kun kyselitte että onko ketään kelle juttelisin,niin olishan noita,en vaan yleensä hirveesti puhu asioistani muille..

Täällähän jko monella on synnytys jos ei käynnissä niin ainakin lähellä,voi kun itsekkin pääsisi jo vaikka paras ajankohtahan olisi 15.2 --> kun pojat menee viikoksi isälleen.

Olisi kiva myös tulla kahville muitte odottajien kanssa viimeistään sitten kun vaavi on syntynyt.

jontsulii ja poika 38+1
 
Siivousta ja saunaa illalla ja 9 tunnin yöunet ilman vessareissuakaan... Ei siis mitään ihmeempiä kuulumisia tänä aamuna. Mä voisin kanssa jontsuliin tavoin nyt siirtääkin synnytyksen suosiolla viikolla, jotta saisi viettää esikoisen kanssa ensi viikolla rauhassa aikaa eikä tarvitsisi ihmetellä mihin tytön vie, jos lähtö tulee yöllä...

Ai niin, poks 38 :)
 
Samariinille suuret onnittelut :flower: :heart:

Devellylle :hug: Siis onpa paska tilanne :( Makin varautunut, etta viimeistaan laskettuna aikana kaynnistetaan ton raskausdiabeteksen takia. Ensin mulle niin luvattiinkin, mutta nyt luki lapussa, etta harkitaan silloin 16.2 kaynnistamista. Etta sillee... Mun mies onneksi voi ottaa isyysloman just sillon kun vauva tulee, eika tarvi etukateen ilmoitella. Mutta miehen vanhemmat tulee meilla 14.3 ja haluisin olla vauvan kanssa edes muutaman viikon kahdestaan, etta ehtii paremmin tutustua. Nama vanhemmat tulee ulkomailta ja ovat ainakin yli kuukauden. Meilla viela pieni asunto, joten mm. nukkuvat olohuoneessa. Yhteista kieltakaan meilla ei ole, etta sillee. Voin vain arvuutella stressin maaraa... Yritan olla nain etukateen liikaa tuota stressaamatta, mutta valilla kylla ahdistaa...

Mutta napinat sikseen ja odottelen taalla vauvakuulumisia teilta joilla jotakin siella jo tapahtuu. Ja synnytyskokemuksia on myos todella kiva? lukea. Tai ainakin mielenkiintoista :whistle:

Sarina ja Sisu 38+0 POKS!
 
Huomenta |O Supistukset loppuivat yöllä kuin seinään, muutama vessareissu sen jälkeen, mutta ei muuta merkkiä. Mä en kyllä ainakaan tiedosta stressaavani / odottavani synnytystä, vaan pikemminkin supistusten ollessa päällä, mietin, että vielä yksi päivä, vielä yksi päivä! :D Meillä on miehen kanssa niin kivaa yhdessä, että sitä jotenkin huolestuu, että "nytkö se loppuu?", vaikka tietenkin suhde vain muuttuu erilaiseksi kivaksi :heart: Mutta totta kai pikkuinen saa tulla kun on tullakseen, kaikki on valmiina :heart:

Onkohan HubaG lähtenyt jo hakemaan pienokaista??? Tsemppiä sinne!!!Ilmoittelehan ehtiessäsi tilanteestasi.

Nimbe ja poika 38+5
 

Yhteistyössä