jontsulii toivottavasti miehesi itse tajuaa lopettaa tupakanpolton viimeistään ennen vauvan syntymää ja ymmärtää, että se on teidän kaikkien kannalta paras ratkaisu. Meillä mies lopetti tupakoinnin syyskuussa, tosin lokakuussa laivareissulla poltti muutaman tupakan. Muuten on pysynyt tupakoimatta, mutta välillä kehtaa ääneen valittaa, miten tekisi mieli tupakkaa. Ennen raskautta poltin itsekin, tosin aika vähän, arviolta 1-2 tupakkaa päivässä, ja kyllä voin sanoa, että mun on tehnyt ajoittain mieli tupakkaa ihan näille loppumetreille asti (en siis todellakaan ole plussauksen jälkeen polttanut ainuttakaan tupakkaa). Että kyllä ärsyttää, kun mies vielä kertoo, kuinka tekee mieli. :kieh: En kyllä aio päivittäistä tupakointia enää ikinä aloittaa. Toivottavasti miehesi ymmärtää tosissaan asianlaidan, sillä niihän se on, että painostamalla ihmistä ei saa tupakointia lopettamaan. Se päätös syntyy omien korvien välissä. Muutenkin paljon jaksamista sinulle ja minäkin toivon, että sinulla on lähipiirissä ihmisiä, joille voit purkaa oloasi. :hug:
Kiitos raskausmyrkytyskommenteista. Aloin tietysti netistä lukemaan aiheesta ja tietenkin silmiin pisti tuo mahdollisuus istukan vajaatoiminnasta, ja alkoi pelottaa vauvan puolesta. Nyt myös tajusin, että olen kahtena päivänä valittanut miehelle huonoa oloa, mutta unohdin neuvolantädille tuosta mainita. Tuo kun myös listattiin raskausmyrkytyksen oireeksi. Taidan huomenna soittaa neuvolantädille ja kysyä, että mitä mieltä hän on. Olisin mielelläni saanut vaikka lähetteen äitipolille, että asiaa olisi tarkemmin tutkittu, kun tämä epätietoisuus tuntuu ihan hirveältä.
äitilintunen tsemppiä huomiselle ja toivottavasti tulet takaisin vauvan kanssa
Kiitos raskausmyrkytyskommenteista. Aloin tietysti netistä lukemaan aiheesta ja tietenkin silmiin pisti tuo mahdollisuus istukan vajaatoiminnasta, ja alkoi pelottaa vauvan puolesta. Nyt myös tajusin, että olen kahtena päivänä valittanut miehelle huonoa oloa, mutta unohdin neuvolantädille tuosta mainita. Tuo kun myös listattiin raskausmyrkytyksen oireeksi. Taidan huomenna soittaa neuvolantädille ja kysyä, että mitä mieltä hän on. Olisin mielelläni saanut vaikka lähetteen äitipolille, että asiaa olisi tarkemmin tutkittu, kun tämä epätietoisuus tuntuu ihan hirveältä.
äitilintunen tsemppiä huomiselle ja toivottavasti tulet takaisin vauvan kanssa