*Helmikuun hurmaajat elokuussa*

Terveisiä neuvolasta! :wave:

- Hb 97 eli oli huimasti laskenut... |O
- verenpaine 119/69
- paino -100 g (iloa se on pienikin pudotus ;) )
- pissa puhdas
- sydänäänet ja liikkeet: Sydän löi mallikkaasti. Pikkuinen teki useita potkuja + kuperkeikan, kun dopleriin kuului oikein kunnon täräyksiä. Liikkuvainen tapaus siis luvassa! :heart:

Rautalääkityksen saan aloittaa heti kun viikkoja on täynä se 13. :xmas: Neuvolatäti tuntuu olevan varovainen noiden lääkkeiden suhteen...?

Juurikin tuo hemppa voi olla yksi syy, etten mene ennen äitiyslomaa töihin. Olen vaaraksi liikenteessä! :LOL:

-mervi-elina ja pieni rv 12 + 1
 
Olen vihreä kateudesta niille joille ei aamupala maistu. Mulle maistuu TODELLA hyvällä ruokahalulla aamupala, joku pikku napostelu, lounas (noin kolmen henkilön annos), napostelua, valipala (se kolmen), napostelua, ruokaa ja pikkusen lisää, iltapala ja pientä napostelua ennen nukkumaan menoa. KAMALAA! Onneksi olen liikkuvaa sorttia ja kiloja on tällä hetkellä tullut vasta 2,5, mutta tässä ehtii vielä kerätä valtavat massat. Olo on tuhti.

Huomena olisi neuvola ja malttamattomana odottelen sydän äänien kuuntelua. Se on aina yhtä jännää.

Avilla 14+6
 
Kävin tänään tekemässä työharjoittelu- ja työsopimuksen ja aloitan sitten päiväkodissa 18.8. Olen ihan uskomattoman innoissani tästä - siitä, että vihdoin löytyi sellainen työ mitä oikeasti haluan tehdä. En tiedä miten ihmeessä se kesti näin kauan löytää, mutta ehkä parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Olen siis ensin 2 vko harjoittelijana ja sitten töissä loppuajan vuodenvaihteeseen. Äitiysloman aloitan sitten vuoden alusta :D

Nyt vaan pitää lähteä vaate- ja kenkäkauppaan ;)


Develly ja Vauva 13+1 :heart: :heart: :heart:
 
Synttärit tänään - 20v täynnä. Kiitos. Jo viisi päivää rouvana olemista takana - monin kertainen määrä vielä edessä (toivottavasti..).

Kolme päivää takana "töissä". Eilen ja tänään ollut tajuton väsymys, hyvä et on päässy sängystä ylös tai sänkyyn asti. Aamulla ei meinaa millään aueta silmät ja illalla meinaa nukahtaa istualleen..

Kovin odotellaan jo seuraavaa neuvolakäyntiä, joka on 24.pv ja rakenneultraa, joka puolestaan on 30.9. Kamalan pitkä aika odottaa! Kärsimätön? Ehkä. Aina.
Tänään ollaan menossa viikolla 14, 13+3 on nyt mittarissa. Eilen sanoin K:lle, että "Tyhmä vauva, kun ei näy eikä tunnu vielä mitään - tulis jo vauvamasu ja rupeis mupeltamaan!" Lapsettaa aina välillä.. Mutta onhan se nyt turhauttavaa, kun ei ilmoittele itsestään mitään ja sitten miettiä päänsä puhki, että onkohan sillä nyt kaikki hyvin ja onkohan siellä nyt ylipäätänsä ketään enää. Turhaudun tähän odottamiseen! :D

Ostin eilen uusimman Vauva-lehden. Siinä oli syöttötuoleja esittelyssä ja näytin K:lle, minkälaisia siellä oli, niin tämä vaan totesi, ettei kiinnosta - kun meille kuulemma tulee se sellanen syöttis, minkä saa sitten muunnettua tuoli-pöytä-systeemiksi. Muunlaiset ei kuulemma kelpaa meidän lapselle.. Hmm.. Onhan se hyvä, että on kerrankin vahva mielipide jostain asiasta, ettei aina ole sitä, että valitse sä mieluinen.. Tosin saa K valita myös, millaset vaunut tulee - siihenkin kommentoi, että mun pitää valita sit se väri. Ihana mies on kyllä.

Ihme höpötystulva. Liekkö järkeä tekstissä lainkaan, mutta kuitenkin.. Täytynee kohta lähteä porukoille kakkua syömään - jos äiti vain on sen tehnyt, kuten uhkasi.

Onnellisia odotuksia! :heart:

---

 
Ostin tänään pinnasängyn, kaverilla oli ylimääräinen ja lupasin ostaa pois. Tuntuu todella hölmöltä kantaa se autotalliin, kun ei juurikaan ole edes mahaa vielä.
Ei itsekään ole ihan sisäistänyt tätä asiaa kunnolla.. ehkä sitten kun liikkeet tuntuu niin itekin tajuaa että kyllä sieltä jotain on tulossa.

Nyt on iskenyt totaaliväsymys, seisominen on todella rankkaa.. tuntuu et antais ihan mitä vaan et sais välillä mennä makaamaan ja huilimaan, mut töissä ei onnistu :/

15+4
 
Onnea Develly työpaikasta! Ja Iidesylle onnea syntymäpäivän johdosta! :flower:

En ole ikinä tajunnut, että tää odottaminen voi olla näin totaalista odottamista. Koko ajan odottaa jotain. Ensin plussatestiä, sitten ekaa ultraa, nyt odotan sitä, että maha kasvaisi ja että kuultaisiin sydänäänet. Mulla on ihan toivoton olo, kun olen viisi viikkoa elänyt siinä uskossa, että huomenna ne sydänäänet kuullaan, mutta paskat täällä lääkärineuvolassa kuulemma sydänääniä kuunnella. Anteeksi kielenkäyttöni, mutta turhauttaa aivan järjettömästi. Tuntuu aina välillä, etten oikeasti edes ole raskaana, vaikka olin ennen ajatellut, että ei ekan ultran jälkeen tällasia tunteita enää tule. Vaan kun ei ole enää juuri mitään oireita ja maha ei viitsi näköjään vielä kasvaa lainkaan... Perhana, saisi pullahtaa vaikka sellainen hankala ja yli-iso maha just nyt. Oon ihan mielettömän kärsimätön ja ihmettelen, että näin kärsimättömän ihmisen vauvalla voi kestää kokonaista 9kk kasvaa ja kehittyä. :| Tulipa oikein kunnon valitusvirsi, mutta tällä hetkellä on lähinnä tällainen olo.

Huh. Ehkä vaan syytän hormoneja ja yritän nauttia olostani. :D

Ikuisuus ja asukki 12+6 (huomenna poksuu!) :heart:
 
NIIN SAMAA MIELTÄ!! yhtä ODOTUSTA! :whistle:
Ja sitten siitä huolissaan olosta, se kai on niin että kun sen plussan on raskaustestistä saanut, niin sitä huolta riittää loppuiän. Siis siitä lapsesta, että onko sillä kaikki hyvin ja kun ei vaan mitään sattuis. OLi se sitten 5 vkoa tai 45 vuotias.. :/ ;)

Tehilla ja E 12+2
 
Tuo on niin totista totta... Yhtä isoa odotusta tämä raskaus! Ensin tosiaan odotti sitä plussaa. Sitten sai jännittää, että montako asukkia siellä vatsassa oikein on. Ja kuuluuko ne sydänäänet. Seuraavaksi odotettiin nt-ultraa. Ja ultran jälkeen odotetaan veriseulan tuloksia. Samalla täytyy taas malttaa odottaa se 8 viikkoa, että on rakenneultra. Sen jälkeen sitä alkaa pelolla odottaan, ettei vauva syntyisi liian aikaisin. Ja sitten lopulta sitä odottaa, että kumpa tämä raskaus olisi jo ohi... :eek: Ja huoli on aina matkassa. Mies on jo alkanut huomautteleen, kun aina ennen nukkumaan menoa kysyn, että onkohan se vauva kunnossa. Ei sille vain mahda mitään, kun on huoli pienestä!
 
Malinda
Haiseeko teidan muiden mielesta ihmiset pahalle? Mun nenaan ottaa aivan hirveesti ihmisten hajut. Hiki tietysti, mutta sen lisaks moni haisee mun mielesta suoraan sanottuna kuselle ja paskalle! Se haju tuntuu niin voimakkaana, etta melkein tekis mieli huomauttaa intiimihygienian tarkeydesta... No tuskin ne oikeesti haisee, ottaa vaan jotenki hirveesti nenaan :LOL:
Muuten mulle ei mitaan uutta kuulukaan. Maha on ehka hitusen turvonnu ja flunssa senkun jatkuu. Alkaa pikkuhiljaa kyrsimaan, kun on koko ajan niin alavireinen olo. Mitaan ei jaksa, mutta en oo kuitenkaan niin kipea, etta jaksaisin koko paivaa sangyssa maata. Ja enpa kylla pystyiskaan, kun tuo esikoinen on niin menevaista sorttia.

Malinda 14+3
 
Huomenta! Mullahan ei siellä lääkärineuvolassa viikko sitten saatu sydänääniä kuulumaan ja niinpä nyt sitten soittelin alkuviikolla neuvolaan että pääsisinkö käymään että voitais kokeilla uudestaan, ihan vaan mielenrauhan vuoksi. Meen sinne huomenna aamulla. Ja huomenna onkin sitten 13 vkoa täynnä!

Maha on pullea, iltaisin ihan hurjan kokoinen. Vielä ei ole kukaan kysellyt vaikka en enää niin kovasti yritäkään peitellä. Päiväkodissakin nyt sitten tiedetään kun tyttö ei ihan ollut onnistunut säilyttämään salaisuutta :) enpä kyllä niin uskonutkaan...

Pakko vielä kysellä yhtä juttua: onko jollain kutinaa alapäässä? Mulla on ollut nyt jonkun aikaa vaihtelevasti, hiivaa ei lääkärin mukaan ole eikä ole oikein mitään vuotoakaan, mutta arat limakalvot on ja kutittaa välillä ihan tosi paljon... :(
 
Terveisiä ekasta lääkärineuvolasta! Lääkäri oli aivan mielettömän mukava ja pätevän oloinen mies, joka otti vaivani tosissaan ja kohteli tosi mukavasti. :)

RR 115/72
Hb 122
Virtsa -/-
Kohdun suu kiinni
Sikiön sydänäänet 160 x/min

ELI NE SYDÄNÄÄNET KUUNNELTIIN! Ette usko, miten onnellinen olen! Hienosti jumpsutti ja äänet löytyivät heti. Viittaakos nää sykkeet jonkun uskomuksen mukaan tyttöön vai miten? :D

Enempää en ehdi nyt kirjoitella.

Ikuisuus ja asukki 13+0 Pooooookkksss!
:heart:
 
Malinda: Mun mielestä monikin ihminen haisee pahalle. Olen tosin aina vihannut ihmisiä, jotka eivät voi käydä pesulla tarpeeksi usein... :x Ja nyt tämä ongelma on sadoinverroin pahempi. Pahimmillaan olen joutunut esim. kaupassa siirtymään pois jonosta tai bussissa vaihtamaan paikkaa, kun olen meinannut oksentaa :headwall:

Käytiin tänään maistraatissa sopimassa vihkimispäivä eli 18.9. minusta tulee sitten rouva :heart: Mikäli kaikki menee hyvin niin sitten tämän Vauvan kastetilaisuuden yhteydessä on sitten avioliiton siunaus :heart:
Vähän on outo olo... Ollaan oltu syksyllä 9 vuotta yhdessä, joten sinäänsä tämä ei muuta mitään ;) Paitsi mun sukunimen ;) ;)


Develly ja Vauva 13+2 :heart:
 
Ja sitten vielä yksi ärrinmurrin asia. Mulla on ollut eka terkkari raskausviikolla yhdeksän. Ja... seuraava terkkarikäynti on syyskuun lopussa viikolla 20?? Onko teillä muilla näin harvoin neuvolakäynnit? Jotenkin tuntuu hurjalta, että ensimmäisessä raskaudessakin on näin harvoin käyntejä. Vaikka itse olen alalla töissä ja tiedän asioista jonkin verran, niin tuntuu kuitenkin siltä, että olisi ihan kiva, jos pääsisi jonnekin "näytille" vähän aiemmin...
 
Terveisiä neuvolasta. Hb on 114 eli mulle ihan ok. Rautaa popsin edelleen kun muistan. Sydän äänet kuuluivat hyvin ja ne pelotti kuopusta joka oli neuvolassa mukana. Hän halusi lähteä kotiin. Painoa on tullut 2,8 kg (ärräpäitä!!!). Mulla on seuraava neuvola neljän viikon päästä. Täällä on aluksi neljän viikon välein ja sitten kahden viikon välein ja lopussa sitten kerran viikossa. Mä haluan myös käydä kuuntelemassa että vauvalla kaikki ok, vaikkei muuta asiaa neuvolaan olisikaan.


Nyt masu on jo niin pömpöllään, että puolitututkin jo uskaltaa onnitella. Ja mun pahin "odotus-olo" alkaa mennä ohi. Nyt on jo ihan mukava olla raskaana ja aion vaan nauttia. Ei ole enää juurikaan pahoinvointia eikä väsymystä. Suoli toimii jos muistaa ajoittain ottaa lääkettä. Ainoa vaiva on liian suuri ruokahalu. Kun se vielä normalisoituisi niin kaikki olisi loistavasti. Yleensä mulla alkaa alkuraskauden jälkeen todella seesteinen vaihe eli mies ja lapsetkin pääsevät nauttimaan pitkäpinnaisesta äidistä. Seesteisyys jatkuu synnytykseen asti, mutta sen jälkeen valloilleen pääsee ylisuojeleva naarasleijona. Ihanaa, hormoonit ihanaa :LOL:

Avilla 15+0
 
Meidän neuvolassa on sellainen käytäntö, että ainakin nyt aluksi käydään noin 4 viikon välein. Jatkosta en sitten tiedä!

Itse olin eniten yllättynyt, kun tuolla sairaalan äitiyspolilla ei tarvitsekaan rampata joka kuukausi. Vielä vuonna 1999-2000 kontrolleissa käytiin 2-4 viikon välein. Nyt tosiaan tilanne on toinen. Ainakin näin alustavasti tiedän, että seuraava käynti on lokakuun alussa ja sitten siitä seuraava joskus joulukuun puolivälissä. Hui kauhistus! :attn: :eek: :LOL:

Avilla, minä kyllä tosissaan kadehdin tuota sinun seesteistä vaihetta... Minulla se koittaa ehkä jossain tuolla raskausviikolla 30. Siis ehkä! :saint: Kyllä minä olen iloinen tästä raskaudesta. Eikä pinnakaan ole kovin kireällä! Mutta kyllä tuolla jossakin taka-alalla on nuo ainaiset jossittelut... :headwall: =)

-mervi-elina ja pieni rv 12 + 2
 
tulin pikaisesti vain kertomaan, että oltiin eilen niskaturvotusultrassa, ja kaikki oli hyvin :heart: , turvotus 1,4 eli normaali, vauva liikkui kovasti ja heilutteli käsiä ja jalkoja, vastasi viikkoja, eli 12+2 on tänään.

onnellinen Nanna ja pieni :heart:
 
Kiva kun olette saaneet "elonmerkkejä" vauvoistanne, ultrassa tai sydänääninä! =)

Mullakin HIEMAN heitteille jätetty olo. Mä en esim. tiedä milloin mulla on neuvolalääkäri. Maanantaina yritin soittaa neuvolatätille, oisin kysyny tosta tohtorista ja rokotuksista. Jätin hänelle viestin. Eipä ole kuulunut mitään sieltä VIELÄKÄÄN! :kieh: :kieh: Onneksi nyt ei ollut mitään vakavaa asiaa, mut KUITENKIN, p.#¤¤le!

Sitten tv- vinkki jota kannattaa VÄLTELLÄ. Nimittäin mtv3 Faktalta tulee RISKITAPAUKSET, jossa riskisynnyttäjiä. Ei kannata katsoa.. :/ :(

Terv. Tuohtunut Tehilla ja E
 
Onnea hienoista ultrakuulumisista :heart:

Täälläkin neuvolassa käydään 4viikon välein näin alkuunsa vaikka uudelleen synnyttäjä oonkin,mut kaveri naapurikaupungissa esikoista odottaessaan kävi myös tosi harvoin neuvolassa,ei kuulemma ollut tarvetta käydä useammin tämä siis neuvolan mielipide.Mustakin siellä on kiva käydä edes ne äänet kuuntelemassa :heart:

Täällä alkaa taas flunssaa pukkaamaan päällä :snotty: ei tosin ihan vielä,nyt oon vaan tosi huonokuntonen,mulla ku nää taudit tekee tuloaan aina useemman viikon :kieh: muut ehtii saamaan multa tartunnan ja sairastaakin omansa ennen ku mä saan sen virallisen :kieh:

Torstai on poksumispäivä =)
Piiuli82 ja toukka 16+0 :heart:
 
Piiuli82 tuommoinen on kyllä raivostuttavaa, kun tuntuu siltä, että flunssa tekee tuloaan, muttei kuitenkaan älyä tulla. Täällä on ollut flunssassa jo viikon verran. Alkoi kurkkukivulla, joka muuttui kammottavaksi nuhaksi. Pää täynnä limaa ja tuntuu päässä sellaista hassua paineen tunnetta. Nenä ollut tukossa jo monta päivää, ja kyselin tänään lääkäriltä noista nenäsumutteista. Hän sanoi, ettei apteekista saatavia nenäsumutteita, kuten Nasolinia, ole hyvä käyttää, ja kirjoitti mulle reseptin Beclonasal-sumutteeseen. Mulla on tässä taustalla flunssan lisäksi myös allergiaa, niin sanoi, että tuo sumute auttaa allergiseen nuhaankin.

Menin sitten eilen hormonihuuruissa ja äkkipikaisuuksissani tilaamaan sen kotidopplerin. :LOL: Nyt se tuntuu vähän turhalta, mutta eiköhän siitä iloa liikene, ja sen voi sitten myöhemmin myydä eteenpäin, jos siltä tuntuu. Saa nähdä, koska tuo postissa tulee.
 
Ei tästä oo ku pari päivää ku sanoin et mun maha ei näy viel mihinkää,mut tänää se on pullahtanu esiin,ensin huomasin sen ku piti farkkuja laittaa jalkaa,ku sain napin just ja just kiinni,mut tunsin heti ettei näil pahemmin istuta :whistle: ei muuta ku tuubi avuks ja menoks ku ei sit enää ollu aikaa ruveta muita mammavaatteita kaivelee.Kauaa ehtiny istuu ku oli jo avattava vetskari ihan auki ku paino niin pirusti ja nyt ku tulin kotii ni kattelin et aika vauvamasulle tuo rupee näyttää :D et kai se on kohta esikollekin kerrottava ;)

Onpas täällä ollut hiljainen ilta,mihin lie kaikki kadonneet????

Ikuisuus mä oon jo niin tottunut tähän,mulla menee aina näin :(
Ja doppleri on hyvä kone :D säästyy monelta neuvola käynniltä ku voi kotona kuunnella,meiltä ainakin ku tota matkaa tulee tonne neuvolaa liki 15km suuntaansa ja sitä saa ajella muutenki
 
Pikapäivitys tämän väsymyksen keskellä. Olen koko päivän kävellyt kaupungilla ja sitten käytiin vielä tuttujen luona kylässä.

Aamulla siis kävin siellä äitipolilla ultrassa. Viikkoja tällä hetkellä 12+0, joten laskettu aika muuttui 24.2. Jos viitsisi joku sen tuonne muutella...
Vauvalla oli ultarakuvissa kädet, jalat ja naaman piirteitä. Kuvia sain mukaan monta muistoksi. Ihan kiva asia oli nähdä kuinka selkeästi se nyt näkyikään. On ne vaan huippulaitteet siellä äippäpolilla. Mittasi samalla niskaturvotuksen. Ei meinannut ensin saada mitattua, kun vauva oli koko ajan kohdun seinämään painautuneena. Lopulta kun sai niin sanoi saaneensa tulokseksi 2mm mikä ei ole hälyttävä vaan ihan normaali ja sitten otettiin vielä verikokeet. Nyt vain odottelen että jos soittoa ei kuulu niin kaikki silloin hyvin.

Mutta nyt on lähdettävä nukkumaan, kun seittemän päivän työputki taas alkaa huomenna...
 
mervi-elina minullakin oli eka käynti äitipolilla viikolla 12 ja seuraava viikolla 20....viime raskaudessa siellä piti tiheämmin ravata.
Töihin olen tekemässä lähtöä ja päätä särkee kauheasti :headwall: :headwall: :headwall:
 
Huomenta,

mulla on varmaan unohtunut ilmoitella tuo la eli se on 22.2.2010. Jos sen voisi päivitellä sinne listaan, kiitos.

Minäkin kävin nt-ultrassa ja kaikki oli hyvin. Turvotusta oli max.1,3mm ja nenäluukin näkyi hienosti.

Kysymys: Onko tuo veriseula jotenkin vapaaehtoinen vai onko siihen jotain perusteita?
Minulle ei ole sellaisesta puhuttu mitään missään vaiheessa ( ikää on 34v), olisiko pitänyt?
 

Yhteistyössä