Helmikuun hippuset 2012 **syyskuussa**

Moi pitkästä aikaa!

Ajattelin tulla kertoilee neuvola kuulumisia, kun tänään tuli käytyä.
Tänään siis rv.19+0. Kaikki oli ok neuvolassa. Valitin outoa alaselkä/keskiselkä kipuani, mutta ei sille sit virtsanäytteestäkään selitystä löytynyt. Tosin joudun viemää ens viikolla uuden näytteen, kun toi näyte tehtii vain 2 tuntia rakos olleesta pissistä eli ei riitä siihen, että olisi luotettava virtsatietulehduksen diagnosoinnissa. Painoa oli tullut kuukaudes 1,1kg eli todella vähän. Tällä hetkellä painoa vasta tullut 1,4kg raskaus aikana yhteensä:) Tosin, kun katsoin esikoisen neuvolakorttia, niin siinä näytti olevan paino viel samois lukemis lähtöpainon kanssa puolivälissäki. Loppuvaiheessa luki sit tyyliin 1kg per viikko, jopa 1,5kg viikos:) Eli aika samalla kaavalla tuntuu ainaki tähän puoliväliin menevän. Sf mittaa ei mitannut, sanoi vain, että navan kohdalle ylettyy kohtu, niinku kuulema normaalistikki puolivälissä raskautta on navan kohdalla kohtu. Vauvan syke oli kuulema 150-154 välillä. Esikoisesta oli aina 130-140 välillä syke. Esikoinen siis poika, onkoha tämä sit tyttö:D Vaik kuulema sykkeistä ei voi mitään sanoa:D Saahan sitä arvuutella.

Pahoinvoinnista oli puhetta, niin täällä edelleen roskis ja astianpesukone saa yökkäilemään.

Minä en tykkää yhtään vatsan koskettelusta, niin onneksi myös tutut ovat tajunneet pysyä tarpeeksi kaukana mahastani sormineen.

Onko muilla selkä särkyä?

Ihanaa, kun kohta alkaa rakenneultra kuulumisia tännekki palstalle tulemaan. Ja joku taisi olla jo rakenneultrassa käynykki:) Toivottavasti kaikki saatais vain hyviä uutisia ja sukupuolen näkymistä toivoville pidetään peukkuja, että pikkuiset ois ultrassa sopivassa asennossa, että näkyvyys ois hyvä sukupuolen selvitykseen:)
 
(.) nopsaan vielä omaa napaa...
Eli aamulla kuitenkin soiin neuvolaan ja tuli sit tämä päivä sairaslomaa selkäkivun ja oudon alavatsa tuntemuksten takia. Neuvolassa myös kävin ja vaavin syke saatiin kuuluviin ja pissa oli puhdas... Ei siis mitään selitystä tälle olotilalle. Käski maanantaina soittaa, jos lisää saikkua tarviin. Tiistaina onneksi rakenneultra, niin varmaan sielä selviä enemmän, eli että pikkuinen kunnossa ja nää vaan kasvu/liitoskipuja, toivon niin!!
 
Laretzki
Mies odottaa jo selkeesti sitä että sekin tuntisi potkuja. Tuossa äsken nimittäin koitti kuunnella josko masusta kuuluisi mitään, kun ei olla sunnuntain jälkeen taas nähtykään.

Tuossa eilen illalla sain hääpäivälahjaksi (sunnuntaina virallinen, mutta vaihdettiin jo illalla, kun käytiin syömässäkin) Bola-korun: Bola-korujen verkkokauppa | bolakorut.fi | bola riipus, odotuskoru, raskauskoru. Kun sanoin joskus että haluaisin sellaisen ja sanoin myös, että haluaisin lahjaksi jotain pientä pysyvää, ja oli sitten hankkinut tuollaisen :heart:

Selkäkivusta Mulla ollut melkein alusta asti, vaikkei ennen koskaan ole ollut minkäänlaisia ongelmia selän kanssa. Hankin sitten Anita Babybeltin itselleni ja apu on ollut huomattava. Tulee koulupäivinä niin paljon istumista että tuo kiristää kivati niin että paineen tunne katoaa. Lisäksi vyö on sitten loppuraskaudesta hyvä, kun sitä voi pitää vaikka 24/7, niin saa mahan tuettua öisinkin siten kun sillä on kokoa.

Lare ja Spyro 17+0
 
Täällä on vähän väsy. Poika ja mies flunssassa. Illalla sai tukkoista poikaa nukutella tunnin kainalossa. Poika potki koko ajan mahaa ja kun sain pojan lopuksi omaan sänkyyn alkoi mahasta vasta potkut. Hassua.

Jotenkin tää olo ja elämä tallaa paikallaan. Odotellaan vaan 2 viikon päästä olevaa rakenneultraa.

Eveny ja Myyskä 17+6 (jännää nähdä onko vauva tyttö vai poika, jos näyttää. Poika näytti hyvin selkeesti haaransa sillon <3)
 
Onko joku ottanut jo vakuutuksen tulevalle vauvalle? Saako sen otettua jo tässä vaiheessa? Luulisi, että saa, koska vakuutusyhtiöllehän se tietää lisärahaa. Mutta onko jollakulla varmaa tietoa asiasta?

Meille nimistä päästii yhteisymmärrykseen eilen :) Kivat etunimet olisi nyt sekä tytölle että pojalle. Pojan nimi tuotti enemmän ongelmia, koska aikaisempi nimisuosikki meni tuttavaperheen pojalle, joten emme halua samaa antaa.

Muutama viikko täälläkin rakenneultraan vielä. Vähän jännittää jo, että onko kaikki kunnossa. Mulla maha aina välillä kipuilee (polttavaa tai pistävää kipua), mutta muuten ei ole ollut mitään ihmeellistä. Olisko ne sitten niitä kasvukipuja vaan. Toivottavasti. Selän puolella, eikä nivusissa oo kyllä mitään tuntunut. Eikä liikkeitäkään ole tuntunut tai tunnistettu.

Line ja Nano 17+3
 
Hei te joilla tulee lapsille pieni ikäero: ostatteko toisen pinniksen vai ette, mikä ikäero?

Meille tulee se 1v3kk ja pohdin et jos vauva on ensin kehdossa niin voisko esikko siirtyä pois pinniksestä kun vauva siirtyy kehdosta pois?
 
Heips

Millanen kiitos vesilasivinkistä- ensi kerralla todellakin muistan kokeilla sitä :) . Mies katsoi tänään ihan kauhuissaan, kun rennon kahvihetken päätteeksi päädyin kakomaan lavuaariin. Onneksi kahvi pysyi sisällä ja onneksi oltiin kotona eikä missään kylässä :LOL:

Tänään tein jotain todella outoa ja poikkeavaa kauppareissulla- ohitin karkkihyllyn (makeanho on ihan järkky)!!! Mutta...ostin leipäjuustosiivun namiksi itselleni, kun sitä vaan sattui tekemään ihan hirveästi mieli ja kotona leivoin hieman vajaat 50kpl joulutorttuja :xmas: eli taisi kalorit jäädä roimasti plussan puolelle. Lapset on saaneet eineslihapullansa, toiveruokaa :x . Mun piti ottaa pari voileipää, mutta ne vaihtuikin joulutorttuihin :whistle: .
Vauva sai kanssa sugarpoweria ja potkuttelee hurjan paljon :)
Antibioottikuurin kera sain kylkiäisenä hiivan ja makeanhimo ei tunnetustikaan siihen vaivaan auta. Kuuria on vielä kesken ja nyt jo on pitänyt kerran apteekin käsikauppa hiivalääke käyttää. Sen seurauksena koski koko aamupäivän vatsaan : / . Ajattelin maanantaina soittaa neuvolaan ja kysyä tarkempia ohjeita, jos/kun tästä on odotettavissa riesa. Jollain muullakin taisi olla samaa vaivaa - ärsyttävä tauti : /

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T: luputupuna & heppuli 20+3
 
meil tulee 1v1kk ikäeroa ja en osta toista pinnistä..hommasin kehdon=) ja mulla on valmiiksi yksi jatkettava sänky keskimmäiselle kun pienin menee kehdosta pinnasänkyyn=) tällä hetkellä jatkettavassa sängyssä nukkuu esikoinen 3v.
 
eva-maria sen kuvan pitää olla jossain netissä. Monilla aijaan sivuilla. Itsellä tuo kuva on blogissa mistä otin sit linkin kuvaan. sit vaan tässä kirjoitus jutun yläreunas on tuo lisää kuva niin siihen laitat sen osoitteen missä kuva on.
 
Tervehdys täältäkin pitkästä aikaa!!Torstaina käyty rakenneultrassa ja kaikki oli hyvin pikkuisella!!Samalla saatiin tietää että meille tulee poika!!Huomenna tulee viikkoja 20+0,joten puolessavälissä ollaan!!Meidän pojilla tulee olemaan ikäeroa 1v 5kk ja oon miettinyt joko ostaa kehdon tai vuokrata sellaisen sängyn pyörillä ihan tilanpuutteen takia!!Onneksi tässä vielä on aikaa miettiä tuota!!Mulle saa sinne tietoihin laittaa että POIKALUPAUS!! :) Potkuja en ole vielä tuntenut,koska ultrassa ilmeni että mulla on eteisistukka ja poika potkii joko istukkaan joka vaimentaa potkut tai sitten hän potkii selkään!!

miita19ö9 & Tim 19+6 tietoihin laittaa että POIKALUPAUS!! :) Potkuja en ole vielä tuntenut,koska ultrassa ilmeni että mulla on eteisistukka ja poika potkii joko istukkaan joka vaimentaa potkut tai sitten hän potkii selkään!!

miita19ö9 & Tim 19+6
 
Täällä on vihdoin muuttorumba saatu melkein päätökseen, vielä viimisten tavaroiden kasailua ja esikkokin nukahti kiltisti uuteen omaan huoneeseen =)
Liikkeitä ei ole nyt muutamaan päivään tuntunut ja tietty huoli on kova kun noita selittämättömiä keskenmenoja on ollut useampia. Tiistaina olisi se rakenne-ultra niin sinne saakka pitäisi kärvistellä onko kaikki hyvin vai ei. :'( Ja supistuksia ollut pitkin päivää niin maan perkuleesti. Ehkä olisi pitänyt ottaa tavaroita kanniskellessa rauhallisemmin, mutta eipä sitä vaan osannut. :p
 
Kysytäänpä täältäkin jos teillä on kokemuksia.

Milloin ette olisi enää nousseet lentokoneeseen, vaikka olisitte saaneet lääkärintodistuksen, että voi lentää? Itse joudun matkustamaan aika usein töitten takia ja siksi mietin jo etukäteen tätä.

Ja entä hieronta raskaana? Netissä on toki paljon asiaa ja mielipiteitä, mutta mitä tekisitte omassa tilanteessani. Mies on ostanut romanttisen kylpyläviikonlopun, johon kuuluu hieronta kahdelle. Haittaako vatsa tässä vaiheessa (ohan se jo jonkun verran kasvanut juu) ja onko tästä vaaraa vauvalle? Lahjakortti on voimassa vuoden, mutta vuoden päästä vauva olisi n. puoli vuotias, joten ei sitä silloinkaan varmaan vielä halua yksin jättää.. vaikka vanhemmille pieni hemmotteluloma voisi tehdäkin hyvää. Hankalaa siis.

Liikkeitä ei ole täällä vieläkään havaittu.

Line ja Nano 17+5 :)
 
Moikka!

ON: Eilinen ilta meni sängynpohjalla maaten...
Supisteli muutaman kerran "kipakasti", ja sitte jäi alavatsalle sellainen kiristävä jomotuskipu :|
Nyt kahden vaiheilla että soittaisko neuvolaan tarkistukselle ajan, vai hätäilenkö taas turhaan.. Eilen aamulla kyllä tuli kotihommia rankemmasti tehtyä, ja nuorimmaisen kanssa ulkona leikittiin ja kävelyllä käytiin..
Nyt on kyllä ihan hyvä olo, ja yön sain hyvin nukuttua.

onnea miitalle poikalupauksesta!

Itsellä tyttöolo senkun voimistuu :) Ihan sen takia olenkin nyt jankuttanut miehelle sukupuolen kysymisestä ultrassa, kun tuntuu niin varmalta..

Ihana vaavimaha eveny!
Mulla suunnilleen samankokoinen/näköinen illalla, aamulla massu on jotenkin piilossa, ja iltaa kohden alkaa pömpöttään :D

Meilläkin mies kovasti koitti tunnustella/kuunnella masusta liikkeitä toissailtana, mua vähän huvitti kun itse tunsin napsakoita potkuja mutta mies ei vielä mitään :) Lapset myös kyselee milloin vauva potkii ja hoivaavat massua :heart:

Tämän päivän ajattelin ottaa ihan rennosti, ehkä elokuva ja vähän neuletyötä.

Suffeli ja mm 19+2
 
Tänne kotiutui viikko sitten flunssa. Ensin mieheen sit poikaan. Nyt minä oon ihan tiltissä. Tuntuu et silmätki on täynnä limaa :( Korvia särkee ja hengittäminen on tuskaa. Huhhuh. Oloa ei helpota yhtään se kun ei voi lääkitä millään itseänsä. sit mies oli viime yön töissä ja minä sain rauhoitella vielä hieman tukkoista poikaa itseni lisäksi.

Kamala kun tää aika nyt hidastelee. Odottaa vaan seuraavaa ultraa. Mutta sen ultran jälkeen se aika vasta alkaa hidstella. Sit ei oo kun synnytys seuraava etappi. Tai no jos itselle asettaa enemmän etappeja kuten vaikka rv 25, rv 30 jne.. Mut kuitenkin. Toivon et vauva suostuu näyttää haarovälinsä et voi ees kirppiksiä kierrellä ja ostaa jotain. Tähän mennessä oon omaa silmää miellyttäviä neutraaleja vaatteita löytänyt 4kpl.

Eveny ja Myyskä 18+2
 
Paranemisia kaikille flunssalaisille.

Oltiin viikonloppu Tampereella koiranäyttelyssä ja kyläiltiin anopin luona siinä sitten samalla. Ja mies kävi katsomassa molemmat Ilveksen pelit |O Aika ei oikeastaan matele kun on ilmoittanut koiran kahden viikon välein näyttelyyn niin sitten odottaa aina sitä kahden viikon päästä olevaa näyttelyä ja raskausviikot hujahtaa siinä sivussa, ehkä jopa hieman liian rivakasti. En vain tiedä voinko enää juosta tuon koiran kanssa kun viimeraskaudessa revähtäneet kohdunkannattimet sattuvat kiitettävästi.

Mites teillä muilla, miten olette ajatelleet ehkäistä raskausarpia? Vai onko enää mitään mitä ehkäistä ;) Itselläni oli viimeksi jo käytössä Mary Cohrin Défi Vergetures ja selvisinkin erittäin vähäisillä arvilla, vain muutama hassu navan ympärillä. Käytin lähes joka ilta ja suunnitteilla olisi aloitella nyt rasvailemaan ennen kuin on liian myöhäistä.

Pinnasänky mietityttää täälläkin. Ikäeroksi tulossa siis se 1v4kk ja toisen pinniksen ostaminen ei oikein innostaisi. Tosin kehtoa ei voida koirien takia käyttää. Ollaan mietitty väliaikaiseksi ratkaisuksi matkapinnistä, kunnes esikon voisi siirtää "oikeaan" sänkyyn. Täytyy katsoa tilannetta tarkemmin sitten lähempänä että miten esikko viipottaa unissaan menemään. Tällä hetkellä kun löytyy mitä erikoisemmista asennoista aamuisin.

Hohto ja :heart: 20+4
 
Heippa hei! Vihdoin uskalsin rekisteröityä ja haluaisin nyt ilmoittautua joukkoonne! Eli siis täällä odotellaan ensimmäistä, la 16.2. Todellinen yllätysraskaus, eli minipillereistä ja alkuraskauden menkoista huolimatta pipana päätti että nyt on aika tulla maailmaan ja päätti siitä mulle ilmotella vasta viikolla 9 :D Oon siis jo jonkin aikaa taustalla seuraillut, mutta ujona en oo aikaisemmin uskaltanut kirjottaa :ashamed:

Asustelen tällä hetkellä Saksassa (mies saksalainen), eikä mulla täällä suomalaisia kavereita ole. Itseasiassa ei ainuttakaan naispuolista kaveria, jollei anoppia lasketa, niin ajattelin että tämmönen netin kautta saatava vertaistuki ei ainakaan asioita huonommaksi tee :) Nyt siis viikoilla 18+5 ja hirveät pelot pipanan puolesta. Tossa viikoilla 15+jotain jouduin sairaalaan kun verta rupes tulemaan ku teurastettavalta, kaikesta huolimatta pikkusella kaikki hyvin. Syytä ei tiedetä, mutta tosiaan ultrien ja veri-/pissatestien perusteella kaikki kuitenkin hyvin. Silti tietysti tämän jälkeen koko ajan pelottaa että pysyykö pipana matkassa mukana vai ei. Varsinkin kun menkkamaisia kipuja on koko raskausajan ollut päivittäin, ja supistellutkin jonkin verran. Tosin nyt alkaa tuntua paremmalta, ehkä sen takia että syön lähemmäs 400mg magnesiumia päivittäin...

Rakenneultraan vielä 2 viikkoa, toivottavasti saadaan sukupuoli selville niin saa ruveta ostelemaan vauvajuttuja :D Tosin istukka on kohdun etupuolella ja tähän mennessä pipana on joka kerralla ollut tosi kameraujo että saa nähdä... Vielä ei siis olla uskallettu mitään ostella. Oon kyllä vauvatarvikeliikkeitä kierrellyt, mutta ihan mahdotonta löytää mitään unisex juttuja...

Raskausarvista Mä pelkään niitä ihan sikana :D Mulla on tosi kuiva atooppinen iho (joka btw mennyt vaan huonommaksi raskauden aikana, vaikka suurimmalla osalla taitaa olla toisin päin :mad:), ja hailakoita raskausarpia on jo rinnoissa ja reisissä teiniaikojen painonvaihteluiden takia. Joten oon jo noin pari kuukautta joka aamu, joka ilta ja joka suihkun jälkeen öljynny joko Weledan raskaus öljyllä tai melkein vastaavalla mutta 10e halvemmalla. Tämä öljyäminen siis pakollisten perusvoiteiden lisäksi vielä :D Mies alkaa jo vähä olla kyllästyny ku saa jatkuvasti mua olla öljyämässä.. Mutta toivottavasti tästä on apua, saas nähdä.

Kahviin mulla on viha-rakkaussuhde. Alkuun se oli ainoita asioita mitä sain alas. Sitten olin kuukauden verran juomatta ollenkaan kun pelkkä haju sai yökkäilemään. Nyt menee aamukahvi, välillä sen jälkeen etoo ja välillä ei, en oo löytänyt mitään syytä miksi joskus etoo. Ennen raskautta olin suurkuluttaja, meni varmaan lähemmäs 10 kuppia päivässä...

Huh, tulipas tästä pitkä teksti! Näköjään kun pääsen ujoudesta yli niin mua ei saa hiljenemään... Anteeksi :D

Etusivulle voi mut lisätä eli Schatzi, la 16.2, 24v., ensimmäinen ja synnytyssairaala ei tiedossa, jossain täällä Saksanmaalla tosin :)
 
Schatzi tervetuloa mukaan :)
Jostain olenkin lukenut, että Saksassa on vaikka mitä hienouksia tarjolla synnytyksissä :)

Meillä on toimiva ratkaisu alakerrassa: riippukehto- se ei vie lattialla tilaa. Siihen ei pääse koirat eikä kissat. La Siesta riippumatot, riipputuolit ja lis
Yläkerrassa vauva saa nukkua pärekorissa tai äp-laatikossa ekat kuukaudet. Isompi sisarus totutetaan isompaan sänkyyn ja uskoisin järjestelyn toimivan :)

Mä ompelin jo ekan pienen vaatteen tulokkaalle :heart: . Aiemmin en oo yhtään tykännyt käsitöistä- enkä oo ymmärtäny kaavoista mitään. Nyt on kun uusi maailma olisi avautunut :D Kaavatkin tekaisin niiden puuttuessa itse ja vaatekappale onnistui :)

Ensi kerralla varmaan neuvolassa jo saa lappuset äp- hakemusta varten :O
En kyllä ota pakkausta- edellisestäkin on kaikki vaatteet tallessa, joten ei ole tarvetta.

Sateisesta Savosta kirjoitteli

luputupuna & heppuli 20+6
 
moi!
Täällä vähän masentuneet olotilat :/ Kävin tarkastukses näitten jatkuvien suppareiden takia ja tilanne on nyt se, etten todnäk ole työkykyinen enää tässä raskaudessa. Kohdunkaula oli lyhentyny kolmessa viikossa sentin ja lekuri sanoi, ettei olisi huolissaan jos olisin päälle 30 viikoilla raskaana, mutta kun viikkoja tulee vasta huomenna 19 :( Eli kaksi viikkoa saikkua ja kontrolliin. Sanoi vielä, että jos tällä menolla jatkan töissä niin todennäköisesti vauva syntyy etuajassa. Oli hiukan pysäyttävää kyllä.
Meilläki työ on sen laatuista, että eipä oikeen voi tehä mitää siistiä ja rauhallista hommaa vaan joko tekee tai sitte ei.
Sairaalaan on kuulemma sitten mentävä, jos lyhenee kohdunkaula 2,5 cm:iin seuraavaan kontrolliin mennes.
Sanon kyllä, että kandee käydä tarkistuttaas tilanne, jos supistelee saattaa nopeesti saada muutoksia nimittäin aikaseksi tuolla masussa. Yritän nyt jotenki käsittää, että täs sitä ny ollaa seuraavat 21 viikkoo vielä ja tavoite on pitää vauva masussa päälle 30 viikolle..
t.sini77 ja tyyppi 18+6
 
Hei Kaikille pitkästä aikaa!

Alkuraskauden pahoinvointi alkaa jo helpottamaan,mutta väsymystä ei ole vielä taltutettu. Nyt kuitenkin elämä alkaa jo näyttämään hieman positiiviselta. Lääkärit suosittelivat taustaani(vuoden sisällä kaksi keskenmenoa ja tämä alkanut raskaus) ajatellen ja tämän alkuraskauden hankaluuden perusteella sairaslomaa äippälomaan asti. Työkin on melko haastavaa eli stressaavaa. Tähän asti olen ollut tilanteeseen tyytyväinen, koska superväsymys on taltuttanut sänkyyn. Minun elämän kohokohdat ovat olleet kauppareissut ja eilinen pizza :D nyt ajatuskin alkaa juosta jo paremmin ja jaksan kirjoitella tänne. JOKA päivä olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia - ollut päivän kohokohta.

Ajattelin, että kaikilla on mennyt melko mukavasti ja siksi en halunnut tulla tänne purnaamaan super kamalaa oloani. Pilata muiden onnellista odotusta! Sini77 ymmärrän hyvin tunteesi, minullakin on joka päivä huoli siitä onko kaikki kunnossa. Masussa ei vielä tunnu liikkeitä eikä masu ole liioin kasvanut. Ehkä huoli helpottaa kun liikkeet tuntuvat. Sini77 sen olen oppinut tämän kamalan vuoden aikana, että tulevaisuudesta murehtiminen on turhaa. Täytyy mennä päivä kerrallaan eteenpäin. Jos joudut mennä osastolle,niin sitten menet. Toisten raskaudet ovat helpompia kuin toisten - valitettavasti.

Line mietteistäsi lentämisen suhteen, uskon, että niin kauan kuin Sinusta tuntuu hyvälle istua koneessa, niin kauan se on sallittua. Pitkillä lentomatkoilla matkustamon alipaine saattaa tuoda raskauden loppuvaiheessa ongelmia. Olen joskus jutellut STUK:in asiantuntijan kanssa lentämisestä ja kosmisesta säteilystä. Helsinki-Bangkok väli vastaa 20 thorax(rintakehä) röntgenkuvaa!!!Takaisinkin sieltä Bangkokista pitäisi tulla. Lentoemot saa jäädä heti maatöihin kun tulevat raskaaksi. Terve maalaisjärki vaan käteen ja hieman asiantuntemusta, niin hyviä ratkaisuja löytyy.

Kaikilla alkaa lähestymään rakenneultra ja osa on käynytkin. Minulla ultrat tehdään yksityisellä ja he tekevät sen jo rv18. Eli tällä viikolla minullakin on jännät paikat. Seuraavat ultrat yksityisellä on ohjelmoitu rv 26 ja rv 36. Näin saan ainakin vilkkaan mielikuvituksen pysymään aisoissa. Miehen kanssa ollaan käyty tiukkaa keskustelua vauvan sukupuolen kysymisestä. Minä haluaisin tietää ja mies ei. Olen yrittänyt perustella sukupuolen tietämistä mahdollisuutena luoda paremman sidoksen vauvaan ja jne. Meillä mies varmaan menee kahville siinä vaiheessa kun sukupuolesta aloitetaan puhumaan.:p

Synnytyspaikka pitäisi vielä miettiä. Täällä pääkaupunkiseudulla kun sen voi valita. Tosin tuleva Naistenklinikan remontti saattaa tuoda aikamoisen ruuhkan Jorviin ja Kättärille. Nyt jo synnyttäjät kärvistelevät huoneissa kun saleja ei ole vapaana. Tietääkö kukaan milloin se remontti alkaa vaikuttamaan synnytyksiin?

Jaksuja kaikille nuhanenille ja niin energisille mammoille :)

Minulle voi päivittää lasketuksiajaksi: La 22.2.12Hemuliini77 17+5
 
Schatzi Tervetuloa! :)

Kiva kuulla muidenkin rakenneultra-kuulumisia! Meillä oli rakenneultra tänään. Oli aikas jännää, kun jo etukäteen oltiin puhuttu, että sukupuoli kysytään... Pikkuisella kaikki hyvin. Oikean kokoinen ja kehittynyt niin kuin pitääkin tässä vaiheessa. Ja niin sitten kävi, että mun erittäin vahva tyttöolo muuttui selväksi poikalupaukseksi!! Hieman tuli yllätyksenä ja ekana oli ihan "höh-olo"... Mutta ihanaa kun kaikki kunnossa ja nyt voi ostaa jo värikkäämpiäkin vaatteita ja lankaa peitettä ja ehkä sukkia varten! :heart: Kuvia saatiin mukaan monta!! :)

Raskausarpia olen aatellu ehkäiseväni ihan vaan perusvoiteella, nyt alkuun vähän kevyemmällä ja jatkossa vähän rasvaisemmalla. Jos alkaa näyttää huolestuttavalta, niin ostan ihan tähän tarkoitukseen tehdyn tuotteen, muuten menen perusjutuilla...

Itse ostin siis sen Anita-tukivyön. Se on ihan ok selälle, auttaa kyllä, mutta mun alavatsan oudot olot pahenee, jos sitä pitää pitkään... Tästä kai jo aiemminkin kirjoitin...??

Mammavaatteista Ulkoiluvaatteet alkaa tosiaan olla jo turhan tiukkoja!! Tuntuu tyhmältä ostaa nyt isompi syystakki ja talveksi sit viel talvitakki...!! :stick: Muutenkin menee rahaa ihan kaikkeen vaikka miten, juuri ostin 80 € uusia mammavaatteita, kun oli vaan yhet housut ja pari paitaa ennestään... Pari kertaa oon käyny kirppiksillä, mut ei mitään kivaa oo tullu itelle vastaan...

Kohdunkaula Minkäs pituinen kohdun kaulan kuuluis normaalisti olla?? Mulla oli ihan alussa "vain" 3cm.... Nyt nuo alavatsa tutemukset (mahdolliset supistukset...) on alkanut mietityttää, että vaikuttaako kaulan pituuteen...?? Pitää kai pyytää seuraavalla neuvola käynillä lääkäriaikaa... Ei tarvis miettiä tätä. Harmi kun ei tullu ultrassa tänää mieleen. Kai ois sielä voinnu senkin katsoa...

Undine ja Taavi 20+2 :)
 
Tervetuloa Schatzi myös,aina mahtuu uusia mukaan =)

Täällä käyty neuvolassa maanantaina,eipä siellä ihmeitä,hemoglobiini noussu ekasta käyntikerrasta vaikka hyvä oli jo silloinkin ja nyt siis 137. Tuota ihmettelin,erittäin hyvillään kyllä,kun aiemmissa raskauksissa tässä vaiheessa jo joutunut syömään kahtakin eri rautavalmistetta niin huonojen veriarvojen takia,mutta hyvä näin kerrankin! :) Painoa tullu tähän mennessä noin 4 kiloa..hui..!! oma kotivaaka näyttää kyllä ihan eri lukemia,paljon mieluisempia,vain kahta kiloa,joten taidan uskoa siihen,hih :D Sf-mittaa aletetaan mittaamaan sitten kuulemma vasta seuraavalla neuvola kerralla..höh..Silloin saa myös kelan lippuset ja lappuset mukaan äitiysavustuksia varten kun viikkoja jo 22+!

Ihana tosiaan kuulla noita ultrakuulumisia edelleen,lisää lisää! Sukupuolen näkymistä jännitän kanssa kovasti,nyt kun olen päätynyt siihen että sen haluan tietää! Jotenkin itsellä tyttöolo mutta eipäs nyt kirjata sitä mihinkään kirjoihin eikö kansiin,saa katsoa osuuko olo oikeaan vai ei sitten 2,5 viikon päästä! Jännää...

Raskausarpia ehkäisen kanssa ihan rasvaisella perusvoiteella päivittäin,hiukan vaaleita arpia näkyy kyllä edellisistä raskauksista mutta josko uusilta pahoilta ainakin säästyisi......... Liekö turha toive :stick:

Jaksamisia kaikille tasapuolisesti supistusten,flussien ja muiden olojen keskelle!

MöhköMyy ja HilmaOnniPetteriina 18+1 (isommat lapset runoilivat nimiä viikonloppuna :LOL: )
 

Yhteistyössä