Helmikuun hippuset 2012 **marraskuussa**

neuvolakäynneistä: täällä olen käynyt tähän mennessä 3 kertaa vasta =) sit oon käynyt kyllä ultrissa ja kontrollilääkärillä yhteensä öööö 6 kertaa..noista 3 ultraa yksityisellä eli maksanu omasta pussista...ja siis miksi olen käynyt yksityisellä,niin kävin viikoilla 6+1 tarkistamassa että sielä on oikeasti lapsonen tulossa ja niin sielä vaan sydän jo sykki,sit 8+3 viikoilla oli verenvuotoa ja kävin tarkistamassa menikö kesken ja eihän se ollut mennyt <3 ja sit oli se 4D-ultra....

äämun mies lähtee (huomena) duuniporukan kans Berliiniin ja mä jään mukuloiden+koiran kans tänne mätänemään=) no ei kyl me keksitään kaikkee kivaa puuhaa..=) nyt 26+5 <3
 
Mun oli pakko käydä eilen yksityisellä kurkkaamassa, että vauvalla on kaikki hyvin, kun mullahan oli sf-mitta kasvanut kuukaudessa niin valtavasti ja kaverini rupesi puhumaan, että jos mulla on liikaa lapsivettä. Mulle iski sitten paniikki, että jospa siellä tosiaan onkin vain liikaa lapsivettä ja vauvalla on joku hätänä. Soitin yksityiselle ja sain ultra ajan heti samalle päivälle. Onneksi kävin, koska tiedän, että olisin alkanut miettiä tätä asiaa, enkä olisi saanut rauhaa asiasta. Kaikki oli ok. Lapsivettä oli juuri sopivasti. Vauva voi hyvin. Lääkäri katsoi uudestaan kaikki rakenteet ja kaikki oli kunnossa. Edelleen kovasti tytöltä vauva vaikutti. Kyllähän se vauva melko iso on. Eilen oli rv 24+3. Pään koko vastasi viikkoja 24+4 mutta reisiluun pituus viikkoja 26+0 ja vartalon ympärys 26+3. Lääkäri sanoi, että meille on varmaan pitkä vauva tulossa. Tarkoittaako suuri vartalon ympärys, että vauva on vaan vähän pulleampi? Painoarvio oli 878g, joka vastasi viikkoja 25+5. Eihän tämä vauva tosin mikään pieni ollut rakenneultrassakaan. Tekayan taulukon mukaan mennään juuri yläkäyrän alapuolelle ja jos jatkaisi samalla lailla kasvuaan niin olisi aika samankokoinen kuin kuopus eli rv 39+0 noin 4kg.

Sokerirasituksessa olin jo kerran, koska mulla on kaksi riskitekijää(ylipaino ja kortisonikuuri) ja seuraavan kerran menen 22.11. Ekalla kerralla arvot oli hyvät. Toivottavasti olisivat nytkin.

Kikkis ja Untoliina rv 24+4
 
Heips!

Tänne on rantautuneet liitoskivut- ei vielä kovin pahoina, mutta kuitenkin silleen, että rajoittaa liikkumista. Toissapäivänä kävelin ystävän luokse ~5km ja matkan aikana tuli jo ekan kerran tunne: syntyispä se jo! Ei tietenkään oikeasti vielä näillä viikoilla ole toivottua, mutta se tunne- ahdisti, puristi, kiristi ja oli tukala olo. Mies haki meidät autolla pois :D
Nyt onkin tullut varsin hankalaksi kenkien laittaminen jalkaan, samoin sukkien ja minkä tahansa housujen. Portaiden kiipeäminen on kanssa aika hankalaa : /

Vauva on liikkunut paljon ja tämä hassuliini onkin tällä hetkellä vatsassa poikittain. Vatsa on leveä ja jalat ja kädet sohivat tuonne alas päin: ei-aina-otollisiin-paikkoihin :LOL:

Mulle iski nyt kanssa joku tiikerikakkuhimo- oon ollut ihan onnessani, kun koululaiset on halunneet tehdä lusikkaleipiä- en ole kieltänyt, eilenkin kehotin vaan suoraan tekemään 3x taikinan ja mitään ei ole enää jäljellä. Onhan meillä iso perhekin, mutta ehkä pientä hätävarjelun liioittelua :LOL:

Kohta ollaan lähdössä esikoisen kanssa kaupungille ostamaan isänpäivälahja, mistä ei vielä ole kun kevyt aavistus. Esikoinen käy myös allekirjoittamassa TET-sopimuksen: minun vauvasta on kasvanut iso ja reipas :heart:
Kuopuksella nousi joku mystinen kuume- ei ole nuhaa eikä yskää, eikä niitä hampaitakaan. Ehkä viikonlopun aikana selviää, mikä pöppis meille on rantautunut.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Kasvatellaan massuja :heart: !!!

T: luputupuna & heppuli 28+2 (ultran mukaan 28+5)
 
Jei. Uusia vaivoja taas kehiin, meinaan pakaran ja takareiden lihasjumit.
Ukko parka joutunut hieromaan mun arsea ja takareisiä nyt parina iltana jotta vähän helpottaisi ja saisin nukuttua paremmin.
Liitos-, ja lonkkakivut vielä suht hallinnassa, mut eiköhän sekin asia "korjaannu" muutaman viikon sisään.
Päivä päivältä kävelytyylikin alkaa muistuttamaan enemmän pingviiniä.

Jepulisko ja Mahakääkötin 26+3
 
Tidints ja äitiyspakkaus kotiutu tänään!!!! <3 hirvee kiire ois lähtiä reissuun, mutta pakkohan se oli kahlata läpi :D Mutta näin kyllä tuosta enneunta viime yönä, ku oon kyllä nähny vauvaunia, mutta en vielä yhtään sellasta missä se vauva ois syntyny ja viime yönä näin sitte ekan sellasen! Mut ei muuta ku hyvät viikonloput kaikille! ^__^
 
Minun pikku prinsessa pääsi tänään kiinalaiseen syömään...:) Hienosti meni riisiä 3/4 lautasesta suuhun ja loput huomaamatta vasemmalla kädellä pöydän viereen...:D
Reippailtiin aamusta keskustaan ja siellä tosiaan kaverin ja sen lapsien kanssa käytiin syömässä:) Urhollisesti köpötin viellä kaupan kautta takasin kotiin ja matkassa kun kestää niin tyttökin ehti ottaa kunnon päikkärit vähä alle 2h:) Nyt se prinsessa sitten lähti isällensä viikonlopn viettoon ja minä odottelen malttamattamana että kaveri tulee noutamaan minut pois täältä, niinkin pitkälle kun taas TADAA ylättäen mun vanhemmille...:LOL: :D Noo sunnuntaina on isänpäivä niin voin sitten taas leipasta salaa kakun..;)

Huomenna luvassa pikkuveljen tänään kihlaaman avovaimon kanssa Ikeaan ja kirpputoreille pyörimään, tulossa varmasti mukava päivä:) Voidaan vertailla vauvamasuja ja puhua ällöjä lässytys juttuja ihanasta äitiydestä ja maaaaaailman parhaista omista lapsista.......:D :LOL: Siltä se varmaan muiden korvaan lähinnä kuulostaa kun kaksi odottavaa äitiä keskenään puhuu:D :D

Nyt kirjottelemaan listaa mitä kaikkea sielt Ikeasta pitää muistaa ostaa ja sitten roskat ja koira ulos ja oven suuhun odottamaan kassit kainalossa että joko se kello tulis yli puol8...;)

Millanen ja Oiva 25+6

ps. Aloin tänään todenteolla painikoida että mitä jos Oiva onkin niiiiiiiin iso että se joudutaan leikkaamaan ulos mahasta ni miten ihmeessä mä pärjään kotona yksin koiran ja lapsien kanssa kun nostelu kielletty?:O
 
Hei taas pitkästä aikaa, hippuset! :)

Mukava lukea teidän juttuja, näyttäis pääsääntöisesti kaikilla menevän kuitenkin hyvin tämä odotus.

Huomasin, että meillä on ilmeisesti nyt jonkinlainen FB-ryhmäkin? Koitanpas päästä liittymään sinne, siellä tulee kirjoiteltua paljon enemmän kuin täällä foorumilla.

Mitäs suunnitelmia ekaks isäinpäiväksi esikoista odottavilla? Tajusin jotenkin itse vasta tänään, että hei hyvänen aika, tää juhlapyhähän koskee meitä nyt! Meillä tässä viiden minsan suunnittelun tuloksena tasan sen verran ajatusta, että huomenna tarjoillaan miehelle aamukahvit sänkyyn Isi-mukista, jota olen jemmannut isyyspakkausta varten. :D Enpä tiedä tarvitaanko sitä sen kummempaa tässä vaiheessa...

Cora ja Pikkukarhu 25+0 (POKS)
 
Viimeksi muokattu:
Me mennään mun vanhempien luo syömään ja pienen lahjan oon miehelle ostanut.. :) Mutta eipä sitä sen kummemmin vielä juhlita, ens vuonna sit vaikka kakun leivon tai jotain.. :) Kahviakaan kun ei kumpikaan juo niin sitä on hankala tarjoilla sänkyyn :D

Oma kirjoittelu täällä jäänyt hieman vähiin kun enemmän just tuolla FB:n puolella tulee pyörittyä.. :/

Jonkin verran tullut vauvanvaatteita ostettua ja niitä pestyä valmiiksi kaappiin :) Enää 6 viikkoa töitä ja sitten tää jäis talvilomalle.. Josta jään sit mamilomalle.. Aika menee niiiiiin nopeasti..

Giggles & Elmo 27+0
 
Heippatirallaa!

Tännekin äitiyspakkaus jo kotiutunut ja tuli muuten nopeasti! =)
Sitä vaan ihmettelin että melkoisen isoja suurin osa niistä vaatteita...? :O Ei ainakaan ihan heti tulokkaalle käy mutta nopeestihan ne nökeröt kasvaa. :heart:

Minäkin mietin isänpäivälahjan tekoa tulevalle isukille mutta kiva idea tuo että antais hieman lähempänä muksun syntymää. Vois tehdä sitten sellaisen "selviytymispakkauksen". :D Jotain huumoripitoista ja sitten ihan varteenotettavaakin tavaraa siihen mukaan.

Nyt jos tämä mamma sais hieman uutta luukkia tukkaan siskon taitavista parturikäsistä, piristystä tämä kuontalo hieman kaipaakin! :eek:)

Mukavaa viikonlopun jatkoa koko poppoolle! :flower:
 
Isyyspakkauksista ollut täällä puhetta, itse en taida viitsitä vääntää tällä kertaa miehelle mitään erikoista... Viimeksi pakkauksessa oli korvatulpat, vaipanvaihtoessu, tutti, tuttipullo, isin kuolaama hillittömän hintainen body ja kossupullo :D Mielestäni pakkaus on ihan kiva idea varsinkin ensimmäisen lapsen saajille, kun ei nuo miehet oikein muuten välttämättä uskalla juttuihin tutustua niin siitä voi saada vähän potkua persauksiin ;)

Olin eilen jo innoissani että tyyppi olisi asettunut oikein päin kun potkut olivat tuntuneet jo muutaman päivän ajan kylkiluiden alla oikealla puolella... mutta nyt leikitään potkitaan äitiä virtsarakkoon-leikkiä.

Hohto ja :heart: 28+1
 
Voi että meillä on ollut kiva viikonloppu. Ostettiin vaaville pinnasänky, amme ja kova hoitoalusta jota voi käyttää siitä pinnasängyn laitojen päällä. Sänkyä ei olla vielä koottu mutta varmasti pian sekin tehdään. Vihdoinkin tuntuu, että ei tässä nyt niin tarttisi stressata noista hankinnoista kun isoimmat ja kalleimmat on kai ostettu ja osan saa hakea siskolta lainaan.

Kauhea makean himo vain kasvaa päivä päivältä :/ Yritän kyllä syödä usein ja terveelliistä ruokaa mutta silti aina tekis mieli karkkia ja pullaa. Maha vaan paisuu ja kohta paisuu muualtakin ja liikaa jos tätä vauhtia jatkan.

Muuten kaikki on mennyt hyvin ja ihanasti mahan päällä näkyy kovat potkut ja kääntymiset kun vatsa muuttaa muotoaan, mieskin ihan ihmeissään ja ihastuksissaan :)
 
Iltaa!

Täällä röyhtäillään isänpäivälounaan jäljiltä vieläkin...
Hieman tuli ahmittua :ashamed:

Ylämahan kiristys on alkanut vaivaamaan pitempään seistessä ja touhutessa, tosi kurjaa. Iskias kun on hieman helpottanut, tulee heti jotain muuta :(

Jepuliskon kuvaamat pakaran ja takareiden kiristys ovat myös hyvin usein kiusana, varsinkin jos joutuu pitempia aikoja istumaan kovemmalla penkillä. Ja sit tuo iskias ku estää kunnon venyttelyn, kun ärsýyntyy eteenpäin kumartelusta.

Miisu11 Täällä kans on ollut ongelmana jatkuva makean himo, lähinnä karkkeihin ja varsinkin suklaaseen. Täytyy varmaan hieman hillitä heluja ennen sokerirasitusta ettei tuu mitään niissä.

Hoitopöydän hankinta on vielä meillä harkinnassa, mut jos joku hyvä tulee vastaan kohtuu hintaan tulee se varmaan otettua.
Muuten onkin kaikki muu iso hankinta tehty, ens viikonloppuna saan siskolta pienet vaatteet + äityyspakkaus tulossa lähiaikoina ni pääsen katsoon sit mitä vielä tarvii hommata vaatepuolella.

Jeps uusi viikko alkaa vapaa päivällä, jei!


-Dembsey ja Aarre 24+5-
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!
Täällä töissä käydessä menee aika, niiin ei meinaa muistaa ollenkaa seurata tätä palstaa:)
Täällä edelleen maha pieni kokoinen ja oireeton. Agilityssa juoksen edelleen täysiään, eikä tunnu missään. En tiedä sit onko tollaises repiväs juoksemises vaarana, että tulis joku sisäinen repeämä?
Ainut inhottava vaiva närästyksen ja suonenvedon lisäksi on järjetön pyörrytys. Verenpaine tosi alhaalla ja ohjeeksi sain syödä paljon kaikkea verenpainetta nostattavaa:D
Tällä viikolla eka neuvolalääkäri loppu viikosta. Saa nähdä miten vatsa viime kerrasta kasvanut.
Äitiyspakkauksesta puhetta oli, niin tänne se tuli viime viikolla:) Kivoja vaatteita oli ja pieniä vaatteita paljon.
Meillä hankinnoista tekemättä vielä ammeen osto, tuplarattaat, sitteri, hoitopöydän alunen. Vaatteet onki kasassa jo. Tietysti sit lähempänä vaipat yms. ostettava. Meinasin tammikuussa hankkia viimeistää loput tarvikkeet. Nyt kun muutenki joululahja ostokset ja muut edessä päin.
Täällä viikkoja 27+3 ja synnytykseen vielä piiitkä aika:)
 
Heippa pitkästä aikaa täältäkin! Oon tuolla FB:ssä monen muun lailla kirjoitellut, niin on täällä jäänyt vähemmälle. Lisäksi paljon muuta mielessä kun esikoinen on sairastanut ja itsekkin ehdin piipahtaa synnärillä kun alkoi olla niin kipeä olo ja painetta alakerrassa. Kaula vähän lyhentynyt, mutta ei onneksi muuta poikkeavaa.

Hankinnoista täälä on edelleen paljon ollu puhetta ja varmasti keskustelu vielä kiihtyy helmikuuta kohti :) Meillä on vaatteet valmiina, oli oikeastaan jo ilman hankintoja, mutta pakko oli parit söpöt uudet vermeet pienelle hommata ja varmaan lisää sitten syntymän jälkeen. Tuplarattaat, kaukalo ja kantokoppa ostettiin nettikaupasta uutena, britaxin b-dualit ja oon ollu niihin tosi tyytyväinen kun olen esikoista yksin niissä kuljetellut. Niistä kun saa sen sisarosan pois tarvittaessa. Harsoja, hoitoalusta, kantoliina+reppu ja tietysti kaikki "hygienia" tarvikkeet pitäisi vielä ostella. Imetystoppeja oon myös etsiskellyt käytettynä, mutta vielä ei ole sattunut sopivaa silmään. Me päädyttiin ottamaan pakkaus rahana, kun kaikki on vielä esikoiselta tallessa, vaikka ihana se pakkauskin olisi ollut!

Tosi monella tuntuu olevan supistelua ja kipuilua meidän porukassa. Harmillista, toivottavasti selvitään säikähdyksellä ja eihän tässä ole enää kun 3kk jäljellä. Tosin taitaa nää viimiset kuukaudet olla ne pisimmän tuntuiset :) Onneksi välissä on joulu ja paljon muuta ajateltavaa!

Pepe10 :heart: Papana 26+0 POKS! :)
 
mamma12, laita (EDIT: ) mulle yv:llä sun tiedot, niin lisään sut ryhmään :) Hoksasinkin miten se voisi onnistua :D

edit2: laitakin evenylle, kun taitaa olla ryhmän ylläpitäjä ja hänen täytyy hyväksyä sun liittyminen.
 
Viimeksi muokattu:
Hips hei hippuset!

Pääsinpäs tännekkin kirjautuun, ollu joku häikkä pari päivää eikä tämä sivusto oo hyväksyny sisäänkirjautumista lainkaan : /

Tänä aamuna sokerirasituksessa kävin, ja ei onneksi tullut huonoa oloa niinkuin viimeksi. Paastoarvo oli 4.2, ja huomenna kuulen neuvolalääkäri-käynnillä loput tulokset. jänskättää..
Hienosti jaksoi kuopus (3,5v) mun mukana sen kaks tuntia tk:ssa istua. Tarkkaili innoissaan neuvolassa asioivia äitejä ja tietty niitä söpöjä vauvoja :D

Mulle iskee paniikki hankinnoista! Just eilen viikkasin sellaiseen koriin vauvan vaatteita mitä oon säästänyt, ja muutamat puvut mitkä olen nyt hankkinut, ja huomasin että vielä puuttuu sitä sun tätä : / Pakko pikkuhiljaa alkaa osteleen, kun tosiaan joulukin tulossa ja en haluaisi kaikkea kerralla ostaa.. Työttömänä vaan ei hirveesti shoppailla :D

Jännittää tosissaan huominen lääkärineuvola, kun tehdään sisätutkimuskin piiiitkästä aikaa.. Hui! Ja kun ei se kivaa ole ikinä..

Onkohan evenylläkin sisäänkirjautumis ongelmia, kun ei ole hänestä kuulunut vähään aikaan? Huomasin kun mamma12 kyseli fb-ryhmään liitymisestä.. Toivottavasti kaikki hyvin!

Mukavia pakkaspäiviä!
Suffeli ja masumuru 27+2!!

muoks*
Muistuipas vielä että vakuutusasia nyt hoidossa :)
Ja saapa nähdä saanko huutia huomenna lääkäriltä, nimittäin paino oli oman puntarin mukaan eilen laskenut melkein kilon, ja mies väitti että mun beba on hävinnyt..
Housut kyllä lörpättää inhasti pepun ja jalkojen alueelta :ashamed:
Ois luullut että paino alkaa nouseen huminalla, kun mulla on ollut jo jonkinaikaa kamala himo syödä karkkia ja jätskiä, mitä en normisti tee..
 
Viimeksi muokattu:
mulla olis ollut torstaina se sokerirasitus mutta en sit sinne kuiteskaan pääse näillä näkymin kun sinne ei lapsia-vilkkaita sellaisia voi ottaa mukaan,pitäisi vaan istua ja lukea sen 2h niin ei tule onnistumaan,noi mun kersat on niin ylivilkkaita että hyvä kun perässä pysyy...=)
mulla on huomen taas lääkärineuvola ja inhottaa jo valmiiks se tieto että ne taas sorkkii alakertaa phyi=) nyt 27+3 <3
 
mamma12, kulkeeko viestit täällä? Laitoin sulle pyynnön fb:ssa kaveriksi. hyväksy se ja lisään sut sitten ryhmään mukaan. Sen jälkeen ei tartte olla kaverilistoilla :) Mun pitäs mennä justnyt tekee asuntotarjousta, ootkohan paikalla? :p
 
juu u eipä sitten tulekkaan vakuutusta tälle tulevalle ennen syntymää. Olen viikon myöhässä..:( Netistä en saa otettua vakutusta kun se pitää ottaa ennen kun oon 27vkolla. Kun jotenkin kuvittelin itse että mulla on viellä la asti aikaa ottaa se kun sillon on vast 27+0...:( great.
 
riikkunen, kuulostaapa aika ihanalta agilityssä täysillä juokseminen. Mie en taho oikeen välillä päästä kävelemäänkään. Hyvä ku oot kunnossa pysyny ja pääset harrastamaan!

Hankinnat on samassa jamassa kun aiemminkin. Matkarattaat ja suunnilleen 1-vuotiaalle mahtuvia vaatteita sekä lakanoita on kyllä. ja leluja. mutta vastasyntyneelle ei ole mitään. Uskomatonta :D Nuukana ootan alennusmyyntejä :stick:

( . ) Kävin eilen neuvolassa ja terkkatäti oli sitä mieltä että käyn ainakin kokeilemassa töitä. Verenpaineet on tasottunu tässä kolmen viikon totaalilevon aikana mutta paino noussu taas 800g/vko... Kiva mennäkin töihin, kun nyt olo on tasottunu eikä turvotuksiakaan ole niin pahoja enää kun sillon oli. Katotaan miten menee.

Mullekin tuli vakuutusyhtiöltä noottia, että tarvii syynätä tarkemmin. Taitaa vakuutuksen saaminen mennä myöhemmäksi.

Hyvää päivää, tämä menee nyt töihin!

ilutiak ja käpynen (nimi vaihtuu jatkuvasti :D ) 28+5
 
neuvolalääkärillä käyty:
rv: 27+4
hb: 123 (saa jatkaa raudan popsimista)
paineet:115/72
paino: 56.7kg (+471/per vk)
syke:150
liikkeet:++
sf:26
tarjonta: kääntynyt raivotarjontaan vihdoin jee

ja mikä kummallisinta: kohdunsuu kiinteä,kiinni ja 3cm kaula=D vaikka se oli aikaisemmin sormituntumalla pehmeä,auki sormelle ja 2cm kaulaa=)
sain samalla lääkärintodistuksen matkaa varten...ja lähetteen sinne pelkopolille,jos ne sit käynnistäis tän synnytyksen ajoissa jotta kerkiin sinne sairaalaan eikäsynny matkalle=)
 
Heips!

Täällä on siivottu ja puunattu kotia, varmasti pesänrakennusvaihetta. Pieni tuntuu liikkuvan paljon. Oon kotona mittaillu verenpaineita ja nyt on tullu ihan huippulukemia :) Tunnustan, että ajattelen mittauksen aikana suklaata :D
Nyt jalat kohti kattoa ja lukemaan uusinta Aku Ankkaa ja haaveilemaan pikkujouluista, mihin sittenkin päästään :)

T. Luputupuna & heppuli 29+0 POKS!
 
Viimeksi muokattu:
Neuvola-lääkäri käynti käyty tänään aamulla :)
Kaikki ok.
Sokerirasituksen tulokset oli hyvät.
hb 129
painoa lisää 620/vko!!! jeiiii!
paineet hyvät, pissa puhdas
vauvan syke 145
sf-mitanki mittas, muttei sitä mihinkään merkannut : /
Kohdunsuu napakka ja kiinni, kohdunkaulaa n 3cm.

Nyt saunaan, ja huomenna aion vaan levätä.
Suffeli ja masumuru 27+3
 
Täälläki neuvolalääkärissä aamusella käyty.
Tietoja hieman:
rv 27+6
sf 24cm
hb 118
verenpaine 68/88
liikkeet ++
syke 140
Kohdunsuu kiinteä, kiinni, 3cm
Paino 0,7kg/viikko
pissa puhdas

Kaikki siis ihan hyvin neuvolassa. Verenpaine kyllä älyttömän alhaalla ja pieniki alas päin päätä laittava äkkinäinen liike saa helposti huippaamaan. Oonki jatkuvassa keinuvassa tilassa:D

Laittakaaha muutki lääkärikuulumisia kuhan olette käyneet. Kaikilla taitaa suunnillee näillä viikoilla olla lääkärineuvola?
 

Yhteistyössä