Helmikuun hippuset 2012 **heinäkuussa**

Vihdoin se kutsu tuli np-ultra aika ois 10.08 jolloin viikkoja 12+2 miten maltan odottaaa!?!?!

Unohdan aina kaikki asiat mitä mun pitäis kommentoida tänne.. Mulla on jotenkin kans tyttö olo vaikka toisaalta toivoisin ehkä poikaa... Pojalle on nimi valmiina, tytölle ei oo minkäänlaista hajua kun ei oikeen päästä yhteisymmärrykseen.. no onneks tässä on vielä aikaa.. :D

Ootteko katelleet jo äippäpakkausta miehen kanssa sitä kateltiin ja hmm.. me ei oikeen pidetty siitä.. onhan siinä jonkin verran sellasta käytännön tavaraa joka on hyvää.. se lämpöpussi yms.. Mutta tällähetkellä ainakin tuntuu että otan mieluummin sen rahan ja ostan sitten mieluisia vaatteita ym ..

Perjantaina tulee mun äiti meille ja ajateltiin kertoa sille raskaudesta muille kerrotaan sit np-utran jälkeen.. (tällähetkellä yksi kaveripariskuntamme tietää)
Mua jännittää ihan hirveenä ja oon koittanu miettiä kaikkee miten kerrotaan sille kun ei oo vielä ultra kuvaa tai mitään mitä vois näyttää... Oon ainut lapsi ja eläny pienestä asti äidin kanssa kaksistaan, joten meil on todella läheiset välit. Uskon että se eka järkyttyy, mut toivotaan että se muuttuu iloksi... :) Jospa tää avautuminen tältä päivältä riittäisi... :D

Ippe ja taateli :heart: 9+1
 
Kävin tänään verikokeissa, 5 tavallista ja yksi tuplaputkilo otettiin :stick: Ensi viikon to olisi sitten ultra. Mä taidan hommata tuommosen riippukeinun kanssa, kätevä siinä vaavia nukuttaa, ja saa sitten tarvittaessa pois pieneen tilaan. Ja mukavan näköinen pesähän tuo on.

Mutta ennen ultraa en paljon uskalla haaveilla...

Äitiyspakkaus on ihan poika-värinen, tuskin otan muutenkaan. Olen nyt jo ostellut kestovaippoja ja makuupussin jne. huutiksesta. Peitto ja muut tykötarpeet meiltä löytyy, samoin toppapukuja eri koossa niin tytölle kuin pojalle :) Ostan sillä rahalla sitten söpösiä vaatteita, Lindexiltä tms. saa ison kasan kun sattuu ale-päivänä paikalle :)
 
Äippäpakkauksesta senverran että näin sen livenä kaverin luona ja tykkäsin sisällöstä.Toisaalta me ei kyllä sitä tarvittais kun kaikki pienet vaatteet tallessa, ja sen rahan vois pistää tupliin kun sellaset pitää kuitenkin hankkia. Ristiriitaista...no, on tässä aikaa vielä miettiä. Se äippäpakkauksen makuupussi on aika ohkanen, itse ostin kakkoselle finlaysonin myymälästä sen aappa makuupussin, ihanan muhkea ja hintaa oli 25e. Se äippäpakkauksen pussi oli kans myynnissä, sillä oli hintaa 10e siellä.

Minkäslaisia ikäeroja muille tulossa lapsille? meille tälle kakkoselle ja kolmoselle jää se 1v1kk, saas nähä miten sitä pärjää kahden pienen kanssa :D
 
Laretzki
Huh huh. Nyt ollaan vihdoin kotona ja täytyy kyllä sanoa, että 5 tuntia autossa oli aikamoinen koettelemus. Kissojen takia oli tultava mahd. nopeesti kotiin, joten ei pidetty kuin yksi tauko. Ja kyllä tuntuikin. Tulikin samalla tuossa todettua että oli erittäin hyvä idea perua sittenkin se ensinnä suunniteltu autoloma. En mä olisi millään jaksanut.

On. Pahoinvointia, huimausta, närästystä, päänsärkyä. Kaikkea tuntuu löytyvän. Tiedä sitten onko hyvä vai huono merkki. Vajaa kaksi viikkoa ja sitten olisi neuvolalääkäri, jossa voisi olla toiveita sydänäänien kuunteluun...

Ja iäksi voi muuten päivittää 21 v. :) tuli eilen täytettyä

Lare ja Spyro 8+3
 
Tissirasvasta Mulla meni lansonohia parisen tuubia, aika kallis ja pikkunen apteekista saatava tuubi, mutta riittoisa ja ainakin mulla toimi paremmin kuin bepanthen.

Mie ostin esikoiselle jääkarhu makuupussin ja tykkäsin siitä kovin, maaliskuun vauva kun oli ja pohjoiseen syntyi niin pysyi mukavasti lämpimänä ilman kauheeta vaatearsenaalia :) Esikoinen mahtuu omaan pussiinsa vielä ensitalvenkin kinttuja lämmittämään, vaikkakin istuen, niin en tiedä hommaisiko niitä toisen vaiko eikö.

Esikoiselle ja uudelle tulokkaalle tulee ikäeroa 1v 11kk, jos syntyy laskettuna-aikana. Tuntuu kaveripiirissä tällä hetkellä olevan muodissa synnyttää pari viikkoa lasketunajan jälkeen, joten voipi tulla se lähemmäs kaksi vuotta ja se tuntuu itsestä oikeen passelille. Ainoastaan lusikan käyttöä kovasti harjoitellaan, mutta kävelee jo mukavasti perässä ja koittaa vaatteita laitella joten puolen vuoden päästä on varmaan jossain määrin itseään auttava jo :)
 
Meille tulee ikäeroa 1v 3kk. Jos menee yli lasketun ajan nii voidaan päästä 1v 4kk :D

äippäpakkaus meillä on tallessa kaikki. Mut silti taas haluis sen ja sit taas ei tarvis oikeestaan ja huoh. saapi nähdä mitä tekee sit.
 
äippäpakkauksesta on näköjään ollut puhetta =) Meille sitä ei todennäköisesti tule vaikka todella kivalta näyttääkin. Edellisestäkin pakkauksesta jäi oikeastaan kaikki vaatteet täysin käyttämättä ja ne tavarat mitä käytettiin niin on kyllä vielä tallessa joten taidamme päätyä ottamaan tuon summan rahana ja pistää johonkin pienokaisen hankintaan, vaikkapa turvakaukaloon ja jalustaan koska kerkesimme jo edelliset myymään pois.

Tuplavaunuista täällä on kamala pohdinta : / Ikäeroa tulee n. 3-vuotta eli aika paljon, mutta tykkään käydä reippailla lenkeillä ja tiedän ettei esikoinen kuitenkaan jaksa kovinkaan reippaasti tuolla mukana sitten kävellä ja taapertaa varsinkin talvella lumihangessa..ja mitenkä sitten seisomalauta toimii jos teitä ei ole kunnolla aurattuna tai kestääkö esikoinen sitten siinä kun vähän turhankin liikkuva tapaus tuppaa olemaan :p vai pitäiskö lenkillä taikka kaupassa käynnit jättää suosiolla siihen että mies on tullut töistä kotiin..huoh..onneksi tässä on vielä aikaa pähkäillä :LOL:

Tissirasvana täälläkin kului tuota lansonohia ja pidin sitä kyllä ehdottomasti parhaana =) eikä sitä sitten lopun peliin hirmu pitkään tarvinnut käyttää kun nännit jo oli sen verta turtana ettei enää tarvinnut :LOL: Täytyy vain toivoa että toisenkin kohdalla imetys onnistuisi yhtä hyvin kuin esikoisen kanssa =) tai tottakai hankaluuksia oli ja paljon, mutta kaikesta päästiin yli kun vain jaksoi ja jaksoi yrittää ja etenkin kun mieheni ja äitini olivat suurena tukena :heart:

maria & möhkis 11+6 (huomenna POKS!)
 
Kuulumisia neuvolasta: Tänään oli joku sijainen neuvolassa ja ihmetteli, miksi mä olin siellä kun viikolla 14 olis pitäny olla vasta toinen käynti. Noh, oma neuvolatäti kyllä sanoi et neljän viikon välein ja sehän se ajan määräs. Hemoglobiini oli noussut 148:aan, mitä yhdessä ihmeteltiin kun huimausta on kuitenkin aika tavalla ollut. Sydänääniä ei saatu kuulumaan, mut sykkeen se laite kuitenkin näytti eli hiukan levollisemmin mielin voi nyt olla.

Nt-ultra olis sitten huomenna vuorossa.

Nicola81 11+3
 
Tervehdys kaikille!!Np-ultrassa käyty tänään ja sen mukaan mulla olisi raskausviikkoja 11+1 tänään,eikä 11+6 niinkuin neuvolassa laskettiin!!Kaikki oli hyvin pikkuisen kanssa!!Kovasti hän siellä massussa kääntyili ja kädet ja jalat heilui vimmatusti!!Sydämen sykekin näkyi hienosti ja sain kuulla että vaavi on normaali mutta olisi tosiaan nuo 5 päivää ikäsensä nuorempi!!Mitta oli nyt 42mm ja niskapoimu oli 0.35 eli kaikki hyvin täällä!! :D :D Mulle saa muuttaa tuo laskettu aika ja uusi La. on 6.2.2012 muuten tiedot on ennallaan!!

Miita1969 & Lilliputti 11+1
 
Ultrassa käyty ja kaikki ok. Tosin turvotusta ei meinattu saada mitatuksi kun pieni ei suostunut kääntymään siihen suuntaan kun piti. Aina kun lääkäri vaihtoi laitetta (katsottiin sekä sisältä että päältä), niin aina silloin kääntyi ja sama toisinpäin. Kyllä taitaa samanlainen tapaus tulla kuin siskostaankin. :D Laskettu aika pysyy samana samana vaikka päivät vastasivatkin muutamaa päivää nuorempaa.

Nicola81 11+4
 
Lasten ikäeroa kun kyseltiin, niin meillä tulee näillä näkymin 1 v 3 kk. :) Ne, joilla on lapsia pienellä ikäerolla ovat sanoneet, että jossain vaiheessa lapsista on toisilleen seuraa ja leikkikaveria, kun ikäero on pieni.


Jutska ja pikkuinen 10+6
 
Kävin tänään neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä. Nyt oli toinen terveydenhoitaja kun oma oli jossain muualla. Ei oikein saatu kuulumaan taaskaan mutta terkka sanoi että hetken kuului ja sitten pikkuinen mahdollisesti lähti taas karkuun? SYke oli kuulemma 137. Aivan ihana th olikin! Juteltiin kaikesta mahdollisesta tovin aikaa, kyseinen ihminen on selvästi oikeassa ammatissa :) Hyvä mieli jäi tästä käynnistä :heart:

Ikäeroista on ollut paljon puhetta. Mulla on lapsilla ikäeroa 1v 3kk. Muksut on todellakin kuin paita ja peppu..jotkut jopa luulleet kaksosiksi :LOL: Kyllä niistä seuraa on toisilleen ja myös tappelukaveriksi :D

Ensi tiistaina on ultra..sitä odotellessa tällä kertaa..

RR & 11+0 POksista
 
Lasten ikäerosta, Meillä kuopuksen ja "heppulin" ikäeroksi tulee aika tarkalleen 1v 6kk.
Tänään on jotenkin ihan pönttö olo. Tuntui jo heti herätessä, että ajatukset tahmovat. Oon nähnyt ihan villejä unia öisin. Kaitpa elimistö valmistelee tulevaisuutta varten?
Jee, sain tilattua vakuumitonta lohta esikoisen rippijuhliin :D !!! Varmaan tämäkin härdelli syö voimia. Syömisestä vielä aasinsilta aurajuustoon- ensimmäisenä paketissa lukee valmistusaineissa: pastöroitu maito :D Jotkut taitavat käyttää yleisnimityksenä sinihomejuustoista "aurajuustoa" - joskus käytän itsekin :)

T: luputupuna & heppuli 12+1
 
  • Tykkää
Reactions: ilutiak
Lasten ikäeroista, meille tulee esikon ja tämän mahas olevan kakkosen ikäeroksi 2v 2kk. Meillä esikoisella tällä hetkellä älytön uhma, kiukkuaa milloin mistäki mikä ei mielen mukaan mene ja kaikki pitäisi saada tehdä minä itse:)
Äitiyspakkauksista joku oli kysellyt. Minusta näytti ihan kivalle toi äitiyspakkaus ja otetaan varmasti taas se. Itsellä paljon olisi pienien vaatteiden uutta ostamista edessä sit, kun tuli myytyä kaikki esikoisen pienet vaatteet ja sittereitä myöten kaikki pikku vauva tavarat. Onneks sentää vaunut ja turvakaukalo säästössä:) No kirpputorilta saa hyviä vaatteita ainaki, ku niin vähän aikaa käytös noi pienet vaatteet.
Mites muilla onko poika/tyttö oloja? Itse tässä viime päivinä pähkäillyt, että aika samanlainen raskaus tuntuu olevan, kun ton esikoisen aikaan ja tullut mieleen, että oisko tääki mahan möyriäinen poika.
Tsemppiä kaikille np-ultraan menijöille ja toivotaan, että kaikkien kyytiläiset voisi hyvin! Itsellä tässä vielä kaksi viikkoa ultran odottelua. Oon yrittänyt olla ajattelematta koko ultraa, kun muuten liiaksi alkaa jännittämään:)
Riikkunen, poika 1v 7kk ja maha 10+6
 
Eilinen np-ultra oli ihana helpotus. Tyyppi vastasi viikkoja ja liikkuikin mukavasti :heart: Sitten tuli tämänpäiväinen lääkärineuvola. Siis miten voikaan olla lääkäri niin kamala. Hän on myös esikoisen neuvolalääkäri ja joka ikinen kerta kun tapaan kyseisen naisen muuttuu hyvä päivä huonoksi. Kerran kyseinen lääkäri on mm. sanonut että esikko (8kk ja vierastaa) on EPÄLUULOINEN! En siis kestä tätä lääkäriä.

Tänään hän käski minut ottamaan vaatteita pois että katsotaas sitten että miltä näyttää. Noh minä siinä sitten puolialasti seisoskelin siinä kun terveydenhoitaja pomppi ovesta sisään ja juttu jäi hieman kesken ennen kuin olin pöydälle asettunut. Sen jälkeen tuli hieman outo olo ja varmistin lääkäriltä että
"niin halusithan sinä sen sisätutkimuksen tehdä"
"niin no joo, tosiaan"
"niin siis että miten nyt on"
"no minä aina ajattelen että loppuraskaudessa tehty sisätutkinus voi viedä pöpöjä lähelle lasta"
"NIIN" :confused:
"no eihän sitä sitten kai tarvitse tehdä"
"no siis laitanko housut takaisin jalkaan vai en"
"noo, kaipa sinä ne voit takaisin laittaa"

Ja siis hänen kanssaan on AINA yhtä vaikeaa, en kestä. Saisinkohan millään vaihdettua toista lääkäriä itselleni ja esikolle?

No mutta tosiaan, hemppa oli laskenut 139 --> 113. Verenpaine pikkasen korkeampi kuin viimeksi mutta johtuu ehkä flunssasta. Pissassa oli proteiinit plussalla ja vien huomenna kontrolinäytteen labraan kun ei kuitenkaan mitään virtsatulehdusoireita ole.. Outoa... Niin ja sykekin löytyi mutta eipä lääkäri saanut niitä kuulumaan. "Kyllä minä ne tässä koneelta näen mutta en minä saa niitä nyt sinulle kuulumaan". Siis WHAT??!! :O

Hohto ja :heart: 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Np-ultra oli eilen!! :heart: (Onkos se virallinen nimitys muuten np vai nt??)
Yksi pieni Taavi sielä köllii. Oli se ihana, kun viimein näki jotain todellista tästä pienokaisesta. Toki sydänäänet kuultiin jo viime viikolla. Kaikki ihan kunnossa, hieman ehkä luultua vanhempi, mutta vain muutaman päivän. Ekasta mittauksesta sai 6 päivää vanhemman ja toisesta, paremmasta kuvasta 3 päivää vanhemman. LA:ta ei siis siirretty ja se pysyy nyt siinä 5.2. Turvotusta ei meinattu saada milläänn mitattua, pikkuinen makoili niin lähellä kohdunseinämää eikä millään olisi liikkunut muualle. Mutta kun saatiin mitattua, tuli tulokseksi 1,1mm. Eli kaikki kunnossa! :) Jalkoja heilutteli ja venytteli ihan kivasti. hoitajan mukaan ei mitenkään kovin vilkas, mutta tärkein kuitenki, että liikkui. Syke oli 163. Multa otettiin verikoe kromosomimtutkimuksiin ja tulokset saan seuraavassa nauvolassa, 9.8.

äitiyspakkausta oon käyny kelan sivuilla kurkkimassa ja varmaan otetaan se, kun on eka lapsi, eikä vaatetta varastosta löydy. Ja näytti sielä olevan muutakin hyödyllistä. Harmittavasti vaan kaikki vaatteet näyttää hieman poikamaisilta. Saisivat olla vähän neutraalimpia...
 
oikein helteistä iltaa kaikille! :wave:

Ihana kuulla paljon hyviä np-ultra kuulumisia =) :heart: toivottavasti kaikki muutkin (myös minä) saisi edessäpäin olevissa np-ultrissa vain hyviä uutisia :heart:

).( alkoi äsken kamalasti jo valmiiksi suututtamaan ja "ahdistamaan" huomisessa np-ultrassa se jossei LA:ta muutetakkaan vastaamaan oikeata :kieh: lueskekin netissä että monissa paikoissa eroa täytyy olla _yli_ viikko tai jopa kaksikin viikkoa ennenkuin sitä muutetaan :O ja siis varhaisultran (mukamas 5+) mukaan LA siis olisi 8.2 , mutta kun kuukausi sitten kävin yksityisellä niin hän sai sikiön iäksi 7-8 päivää vanhemman eli LA olisi 31.1 tai 1.2 (jonka mukaan olen mennyt). Muuten asialla ei olisi mitään väliä, mutta ihan periaatteen vuoksi en halua tuon 8.2 mukaan mennä koska se tarkoittaisi sitä että olisin pyhällä hengellä tullut raskaaksi :LOL: sen takia vielä yksityiselle mentiinkin koska en millään voinut uskoa tuon varhaisultran saamaa "tulosta".. aarrghhh ei varmaan pitäisi tälläisestä asiasta ottaa tälläistä ressiä, mutta sanoppa se näille hormooneille mitkä jyllää :kieh: :D

maria & möhkis _12+1_ :D
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista!

Hohdolla on ollu omituinen lääkäri, mutta onneksi sitä ei tarvi tavata kuin pari kertaa raskauden aikana :/ Mun käsittääkseni joskus doppleri voi näyttää kaikua sykkeestä, mutta se on niin hiljainen, ettei kuulu kaijuttimesta, korjatkaa jos olen väärässä :)

Mie kävin tänään ekassa neuvolassa. Tuttua juttua, lappuja täyteltiin ja juteltiin. Terkka oli tosi mukava, mutta harmi vaan, että siirtyy kuulemma muualle töihin ennen seuraavaa käyntiä, joka on vasta 16+6. Hemoglobiini oli vain 111 ja verenpaine 60/90, niin hiukan tuppaa huippailemaan! :D Sykekkin löytyi muutamaksi hetkeksi, mutta vauveli pyörähti sitten aina alta pois.

Pepe10 :heart: papana 9+2
 
Pepe10 luojan kiitos ei tarvitse raskauden aikana tapailla useasti eikä kai esikollakaan taida enää niin useasti olla lääkärineuvolaa. Kyseinen lääkäri saa mut kyllä niin huonolle tuulelle että olin tänäänkin niin kiukkuinen. Ei ole kiva odottaa seuraavaa lääkärineuvolakäyntiä kun tietää kuka siellä on vastassa... Ja sitten kun lisätään siihen vielä se hänen kamala liimalettiponnari :kieh: aaarrrgghhh...

Pistetään hormoniheittelyn piikkiin :LOL:
 
pepe ohoh, no ei todellakaan ihme jos välillä meinaa vähän heikottaa :O saitko mitään rautakuuria tai ohjeistusta miten saisit arvot nousemaan?

).( aamulla käyty ultrassa :) Möhkis vastaa viikkoja 12+4 ja virallinen LA nyt sitten olisikin 31.1.12, mutta erittäin mielelläni pysyisin täällä helmikuisissa silti, koska vahvasti luulen että tämä kuitenkin helmikuun puolella syntyy koska esikoinenkin syntyi vasta 41+2 :D Kaikki olis kunnossa ja turvotustakin vain 0,8mm ja nenäluu näkyi hienosti :heart:
Ihmettelin vain että jos viikot on 12+4 niin eikö La pitäisi olla sitten 30.1, mutta lääkäri sanoi kone laskee automaattisesti sikiön mitoista viikot ja La:t, ja niiden mukaan mennään, kuulemma samalla mittaustuloksella kone voi myös antaa eri viikot, en oikein enää ymmärtänyt mitä selitti joten annoin vain olla ja tyydyn näihin :LOL:

maria & möhkis 12+4 (jos tänne siis saan vielä jäädä?)
 
Laretzki
Eveny Mulla ainakin tää pahoinvointi ja kuumuus ottaa veronsa tosi pahasti. Tässäkin nyt istuessa pukkaa tuskan hikeä otsalle, kun meillä on todella huono ilmanvaihto täällä kämpässä...

Mä en normaalisti valita kuumista ilmoista ja yleensä mua ärsyttää kaikki jotka valitttaa kuumista keleistä, mutta enpähän ennen olekaan ollut raskaana tälläsillä keleillä, joten sallittakoon täällä kertaa
 

Yhteistyössä