Helmikuun hippuset 2012 *elokuussa*

Tämä innostui isännän kanssa vaunuja kattelemaan ja eiköhän ne tule olemaan ne Firkon F7. :) Carenaa en tosiaan enää ainakaan ota vaikka mulle maksettais :D

Alkoi eilen ärsyttämään toden teolla: Tuttavat käy reissuilla, tuliaisiksi tulee viinaa viinaa ja lisää viinaa. Meistä ei kumpikaan pahemmin juonut edes ennen raskautta ja nyt tuonne kaappiin onkin kerääntynyt suhteellisen mahtava kokoelma. xD Eikö ihmisillä ole enää mielikuvitusta niiden tuliaisten suhteen? Tää alkaa jo pikkuhiljaa haikailemaan niiden turistirysä-magneettien perään mitä kaikki joskus toi.... :p

Juu ja ei nää hormonit tunnu tasottuvan: Eilen menin bussipysäkille, edellinen bussi meni nenän edestä ja sai odottaa puoli tuntia seuraavaa. Noh, seuraava bussi tulee: siihen oli jo kolmet vaunut sulloutunu, saatiin taas jäädä pysäkille. Onneksi sitten taas puoli tuntia odoteltua mahduttiin bussiin. Mutta tää jäi väärällä pysäkillä pois, kamala kävelymatka määränpäähän, en tosiaankaan jäänyt odottamaan taas sitä kuuluisaa puolituntista vaan pillitin siinä koko matkan kävellessäni. :D (juu ja ei se kotiinpaluu välietapiltakaan sujunut, myöhästyin vielä bussista, odottelin junaa ja viiminenkin bussi meni nenän edestä. ei mennyt päivä ihan nappiin.) Elättelen toiveita että tämä päivä olisi pikkasen parempi kun lähdetään esikoisen kanssa ukille pelaamaan vanhaa 8bittistä nintendoa. :D
 
Heissan!

Kiva, kun uusiakin odottajia tullut:)

jema, meillä onki sama synnytyssairaala pkks ja lasketutajatki ihan lähekkäin:D (mulla la10.2). Saapa nähdä satutaanko samaan aikaan synnyttämään.

Vaunuista oli porukka puhunut, niin mulla ennestää kahdet esikoiselle uutena ostetut vaunut boran yhdistelmävaunut ja brion vaunut. Nyt tosin haaveena ois ostaa käytetyt sisarrusrattaat. Täytyy katsoa sit raskauden loppu puolella jos sinne asti selviää, niin rueta katselee:)

Kärsiikö kukaan enää pahoinvoinnista? Minä kärsin vieläki päivittäisestä yökkimisestä. Olen jo luopunut toivosta, että ei oksettais roskakori tai astianpesukone. En vaa kestä niiden hajua. Oksentaa en ole joutunut, mut kakomista harrastan ja kiireellä toiseen huoneeseen raitista ilmaa haukkaamaan:D Esikon aikaan ei ollut näin kauaa pahaolo. Olenki 98% varma, et tämä tulokas tyttö:D Mahaki ihan erilainen. Minusta esikon aikaan tässä vaiheessa maha oli paljon isompi eteen päin. Nyt tämä maha sivuille levinnyt:) Jännä arvailla kumpi tulossa. Mites muut meinaatteko kertoa muille kumpi tulossa, jos kysytte sitä rakenne ultrassa? Me meinattii itse kysyä, mut ei kerrota tuttaville:D

Riikkunen, poika ja pikkuinen 15+3
 
Riikkunen mulla on just sama olo kun sulla. Etoo yhä vieläkin ja esikosta ei ollut tällästä ollenkaan. Esikko on siis poika. Joten meilläkin ollaan jo nyt varmoja tytöstä. :D Jouduin kyllä todeta miehelle et sykkeet oli samanlaiset kun pojalla oli. Mut..

Niin ja me otettiin esikostakin selville kumpi ois tulossa. Mun suku sai tietää mut miehen suku ei koska anoppi kielsi kertomasta. Nyt otetaan selvää jos vaan suostuu näyttämään. Kerrotaan sit jos kerrotaan. Ei vielä tiedä ;)

Eveny ja Myyskä 14+1
 
Hei!

Luen kyllä päivittäin kuulumisia mutta olen laiska kirjoittamaan.

Taustoista: Olen pian 27-vuotias, mies 28-vuotta. Yhdessä pian kymmenen vuotta ja naimisissa puolet ajasta. Taloa rakennetaan parhaillaan. Esikoistyttö on nyt 3-vuotias. Pikkukakkosesta on puhuttu pitkään ja onneksi sai alkunsa heti kun rohjettiin yrittää. Toivotaan että kaikki menee hyvin loppuun asti. Olen sairaanhoitaja ja teen työtä vanhusten parissa.

Sokerirasitus ja lääkärineuvola
: huomenna menen sokerirasitukseen ja keskiviikkona lääkärineuvolaan, jos lääkäri tällä erää suvaitsee tulla paikalle.. Alavatsalla on ollut paljon kipuja, eteenkin iltavuorojen jälkeen joten sisätutkimus olisi paikallaan..

Rakenneultrassa emme kysy sukupuolta koska se on toisarvoisen tärkeää. Viime kerralla halusimme kysyä sitä mutta rakenneultrassa todettiin että lapsivettä on vähän ja sikiön kasvu viikkoja jäljessä ettei raskaus välttämättä jatku edes 30-viikolle. (Terve tyttö syntyi kuitenkin yliajalla). Nyt toivon että saadaan hyviä uutisia ja kuullaan että kaikki on hyvin. Joten emme edes harkitse kysyvämme sukupuolta.

Syksyn lapsi 14+2
 
Mä voisin pompata mukaan ja ilmiantaa itseni täältä taustalta.Alusta asti oon juttuja seurannut mutta laiskimus en oo ikinä jaksanut kirjoittaa mitään.

Mun rivini vois olla PoxPox,toinen,La 17.2 ja sairaala olkoon vielä salaisuus.

Taustaa: Meidän iät numeroina on 26&28,esikoinen on kohta vuoden joten ikäeroksi tulee vajaa 1v5kk.Naimisissa ollaan ja asutetaan kahden koiran ja vauvan kanssa 100 neliön kämppää.Kotiäitinä oon tällä hetkellä.

Ultra on takanapäin ja siinä oli kaikki hyvin,sen mitä saattoi nähdä.Rakenneultraa odotellessa siis..

Liikkeitä on tuntunut jo vähän aikaa aina silloin tällöin,lähinnä iltaisin kun rauhoitun.

Esikoinen tuli maailmaan suunnitellulla sektiolla joten jännä nähdä mitä reittiä pitkin tämä toinen tulee:)

Tuplat pitäisi hommata kun esikoinenkin on vielä niin pieni ja oonkin iskenyt silmäni tiettyihin vaunuihin mutta en viitsi mennä katsomaan nettikaupoista niitä tai mistään muualtakaan kun hinta on karmiva!

PoxPox 14+
 
Viimeksi muokattu:
taustaa: mä olen 29v. ja kolmekymppiset ois heti lapsen synnyttyä=) ja miesystävä on 27v. tämä on minulle kolmas muksu,mulla muksut 0708 ja 0111 ja miehelleni ensimmäinen..ero tuli exästä kun odotin tuota toista muksua..näille tokalle ja kolmannelle tulee nyt ikäeroa sen 1v1kk,eli nopeesti tärppäs vaikka imetin jne..me asutaan vuokralla Espoossa,just ollaan muuttamassa Kiloon=) on meillä koirakin täällä=)
 
tuosta sokerirasituksesta ja lääkärineuvolasta: mulla ei ole nyt kumpaakaa täällä Espoossa..lääkärineuvola on vasta rv 27 ja 36..=/ olis ollut kiva tietää kyllä että mikä tilanne on tuolla alapäässä,kohdunkaulan pituus jne,kun raskauduin niin nopsaa tokan jälkeen...
 
niin ja miesystävä ei työnsä vuoksi pääse eikä varmasti haluiskaan tulla mukaan neuvolaan tai ultriin..enkä kyl synnyttämäänkään ota tuota mukaan koska mul esikoisen synnytys kesti 2h53min ja toka 1h35min ni tää kolmas tulee sit pierasemalla,aika varmasti..joten hän saa jäädä vahtimaan lapsia,kun mä meen ambulanssil yksin synnyttää=)
 
Jännä, mulla on tänään tuntunu sellasta hassua hentosta poreilua mahassa ja googlailin tossa elohiirtä kohdussa ja jossain sanottiin et se vois johtua sikiön liikkumisesta. Milloin te ootte tuntenut ekat liikkeet ja miltä ne tuntui, voiko oikeesti jo näin 13+4 aikaan alkaa tuntemaan kun se tuolla myllertää? :confused:
 
abrakadabra mie oon itekseni monet kerrat naureskellu tuota "hutikuun helmiä" :LOL: mies kahtoo välillä vähän hulluna että mitä itekseni myhäilen, mutta ei vaan voi mitään että tuo on niin huvittava (hyvällä tavalla) kirjotusvirheeks :D

).( täällä on nyt ihan selvästi maha pompsahtanu esiin, ei voi enää aamusinkaan peitellä millään tavalla :whistle: toisaalta olen niin onnellinen että muuttuu taas hiukan todellisemmaksi samalla tämä raskaus, mutta toisaalta pelkään koko ajan että miusta tulee samanlainen "porsas" kun esikoisen aikaan : /

maria & möhkis 17+1 (iik puoliväli alkaa uhkaavasti lähenemään =) )
 
Neuvolalääkäri Oli mulla eilen, ja voin sanoa, että olipahan taas tunne, kuin arvauskeskuslääkärin pakeilla. Ensinnäkin kovaan ääneen ihmetteli, että tuleeko tosiaan miehenikin mukaan vastaanotolle, vastasin että tottakai tulee!! Kun meinasi kuunnella sydänääniä, sanoi miehelle, että isä voi odottaa käytävässä, johon vastasin, että kyllä se isä nyt vaan saa kuunnella ne sydänäänet!! :mad: Sitten kun teki sisätutkimuksen, nappasi varmaan talon suurimmat spekulat, ja kun runttasi ne paikoilleen, jäi mulla iho/limakalvo väliin, ja huusin että ai saatana kun sattuu. Lääkäri vain totesi, että huokaises nyt syvään, tämä sattuu aina.... No ei ainakaan mua... :O

Meillä on tulossa syyskuun alussa vierailua sairaalaan lapsivesipunktioon, kevyt pelko persiissä, vaikka on ihan sellainen tunne, ettei mein vaavilla mitään kromosomihäikkää olisikaan, mutta ultran mukaan (tuli esiin mm. gastroskiisi epäily :'( )on hyvä tarkistaa tilanne.

Liikkeet Tunsin esikosta jo 14+1, joten ei tullut yhtään yllätyksenä, että tämän naperon liikkeet olikin sitten tunnettavissa jo 12+6, ultra sen vahvisti, kun tunteet tuntui ja samoihin aikoihin kuvaruudulla naperoinen melskasi :heart:

Päänsärky on täällä jotain tolkutonta, ei lopu panadolilla, eikä unella, hieronnalla, levolla tms. Mitä tässä vielä keksii?? Piti kysyä siellä neuvolalääkärillä eilen, mutta meni ajatukset ihan sekaisin, kun oli sellainen torvelo!!
 
Voi kauhee miten vaikeeta!! Meinaan tuo tuplien etsiminen. En haluis niihin mitää suuria summia käyttää mut mut. Säädettävä työntöaisa ois kiva kun mulla ja miehellä on 30cm pituuseroa. Tänään käyn nyt ekat ehdokkaat kokeilees (jos kaupas niitä on) kun kerran meen sellaseen paikkaan missä on lastentarvike liike.

Ehdolla näillänäkymin ois:
z-line jule twin
firkonin tuplat
carena double swing
Brio Double Wawe


esim carenassa ei oo säädettävää työntöaisaa ei kiva. Mut sit taas en tiedä onko parempi et saa sen jalkalaudan käännettyä makuu asentoon vai ei? Sit tykkään kyllä carenan siitä ihan vaunukopasta. Huh kun vaikeaa.

Jos jollakulla on vielä suht edullisia tuplia tarjota mun listaan niin otan vinkin ilolla vastaan!!

Easywalkereita on kauheesti mulle kehuttu mut niillä on aika mukavasti hintaa :/
 
Ai niin. Unohdin mainita et saatas varmaan gracon peräkkäin istuttavat rattaat kyllä meille mut ainakaa meidän matkarattaat ei ois mukavat ihan lenkkeilyyn joten lenkkeilyyn tarvis noi tuplat.

Noi gracot tulis siis kauppareissu käyttöön kun saa sit kaukalonki niihin naksastua.
 
Täälläpäin elellään hyvin malttamattomina , mutta silti edelleen hieman epäuskoisina. :) Vielä ei ole uskaltanut ostella pienelle mitään, vaikka jo kovin houkuttaisi. Joko olisi aika alkaa tehdä hankintoja? :confused: Tälläviikolla turvotus on vatsasta lähtenyt suurimmaksi osaksi ja tilalle on tullut sellainen pieni pinkeä vauvamaha. Ja parasta tällähetkellä on se että olen muutaman päivän aikana alkanut tuntea jo pienen pieniä tömähdyksiä ja "pulpahteluja" vatsassa! :heart: Raskaus alkaa edes pikkuisen tuntua todellisemmalta. Harmittaa kun rakenneultra on vasta ensi kuun lopulla... Kotidopplerilla on välillä vaikea löytää sydänääniä kun istukka edessä, mutta viimeksi pieni oikein kääntyili ja muljahtelut kuuluivat :) Tuntuu että parisuhdekin on taas hyvällä mallilla, mieskin niin iloinen ja hyvällä tuulella. Täällä edelleen pahoinvointi vaivaa rankasti. Olin yhden yön tiputuksessakin, kun ei edes vesi pysynyt sisällä yli vuorokauteen, olo meni niin huteraksi ja heikoksi.
Sain onneksi reseptin pahoinvointilääkkeeseen ja se on pahimmassa tapauksessa aina hieman hellittänyt oksentamista. Ja mikä parasta, syksy ja talvi on tulossa! Himoitsen jo kynttilöitä, lämpimiä vaatteita ja talvi-iltoja! Ja viettää paras aika vuodesta ihanasti odottaen. :xmas:

Jaksamisia kaikille masuille ja mammoille!

Skooby ja Nuppunen 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: -Kääk-
Eveny oletteko ajatellu ihan uutena tuplat hankkia vai? me päätettiin alusta lähtien että tupliin ei paljoa rahaa laiteta, koska ne tulee vain lenkkeily käyttöön ja jos tietty minun tarvitsee päivällä käydä lasten kanssa kaupassa, joten päädyttiin siihen että hommataa käytettynä =) ja nyt sitten tänään itseasiassa vaunut meille jo tuli, vaikka tarkoitus oli vasta marras-joulukuussa niitä alkaa katselemaan :ashamed: mutta ei vain voitu noin hyvää tarjousta jättää käyttämättä..eli meille nyt siis tuli emmaljungan twin city crossit, tosin ovat jo useamman vuoden vanhat mutta maksettiin vain 200 € =) emmaljunga ja brio on semmoisia merkkejä vielä kaiken lisäksi mihin itse "luotan" laadun ja kestävyyden puolesta.

Lastentarvikkeen myyjä kun on hyvä tuttuni niin hän heti alkuun sanoi ettei carenoita kannata edes harkita koska olen niin lyhyt ja niissä työntöaisa on todella korkealla, eikä sitä saa säädettyä. Muutenkaan hän ei suosittele kyllä carenoita, koska kuulemma reklamaatioita tulee aivan jatkuvasti, koska eivät vain kestä : /

maria & möhkis 17+2
 
tuplista sen verran että mulla on jo käytössä noi phill&tedsin tuplat,aivan loistavat maastossa kun maastossa ja säällä kuin säällä...ovat pinet,ketterät,kapeat mutta tietysti kalliit...mul oli noi carenat aluks mut myin pois,niis oli vaik mitä huonoa,kuten työntöaisa joka ei sovi tälläselle pätkälle 154cm kun olen+leveäthän ne on+kankaat heikot,huonot jne..

liikkeitä sen verran et mä olen nyt rv 15+4 eikä mitään merkkiä liikkeistä..mulla on kyl tuo sydänääntenkuuntelulaite digitaalinen sellanen jolla potkut kuulee hyvin jne..

sit tost lääkärineuvola-asiasta:meil pitää itse mennä ja varata lääkäri kunnan puolelt tai yksityiselt jos sinne tahtoo,mälsää=/
 
Heissan ja terveisiä sienimetsältä..;)

2 tuntia samoilin metsässä ja löyty kovin paljon sieniä mutta en ottanut kun kanttarelleja matkaani:) Aion kyllä mennä tällä viikolla viellä hakemaan rouskuja suolasieniksi:) Ja sais pakkasen täyteen myös mustikoita jos poimurin nappais matkaan:D

Noista lääkäri asoisita,tosi paljon näköjään vaihtelee kunnittain/kaupungittain..:eek:

(.) täällä on masu saman kokonen kun oli esikoisesta n. rv 20 + eteenpäin:D Seisoessa pullottaa mielettömästi mutta selälteen kun on ni ei se paljookaan erotu, Aamuisin huomaa kyllä jos nukkunu toisella kyljellä kun matkalainen on toisella puolella pullottamassa:D Liikkeitä tuntuu silloin tällöin:)

Mukavaa loppuviikkoa:)

Millanen ja matkalainen 14+4
 
:wave:

Viimepäivinä on vaan ehtinyt pikaisesti lukaista mitäs uutta tänne on kirjoiteltu. Tuntuu siltä nyt kun palasi töihin että kaikki aika vain katoaa ja pitkästä aikaa oikeasti odottaa sitä viikonloppua. Ei löydy aikaa muulle kuin töille ja talouden pyöritykselle. Noh ehkä tämä helpottuu kun saa viimeisenkin puudelinpennun luovutettua eteenpäin ja arjen rullaamaan normaalisti.

Oli tuossa hetki (vartti) aikaa pyörähtää kaupungilla ilman muksua ja eksyin H&M:n mamma puolelle ja testailin siinä sitten mammafarkkuja, tosiaan kun edellisen raskauden mammafarkut on paria numeroa liian isot. Kyllä ne niin mukavat oli jalassa että olisin vaan halunnut jättää ne jalkaan ja kävellä pois. Mutta tulin kuitenkin siihen lopputulokseen kaupassa että niin kauan kun normifarkut menevät kiinni en mammoja osta. Ja sitten kotona kadutti, varsinkin seuraavana aamuna kun olo oli kuin ryhävalaalla. Kaikki vaatteet ahdistaa ja puristaa..

eva-maria mua on vähän kiinnostaneet tuo P&t:n tuplat (tai sitten halvemmat Britaxit), mutta koska meillä käyttö on enemmänkin kaupunkikäyttöä ja autossa kuskaamista voitko suositella näitä sellaiseen? Menevätkö helposti kasaan, ja kuinka moneen miljoonaan eri palaseen? Kuinka painavat ovat nostella? Ja millaiseen tilaan menevät kasattuna? Täällä jumalan selän takana kun ei ole mitään kivaa paikkaa minne vaunuilla niin pakkaan vaunut autoon ja ajelen ensin lähemmäs kiinnostavia paikkoja :kieh: Ja vaunut kuitenkin ovat tärkeät kun tykätään kuitenkin liikkua paljon, vaikkakaan ei ihan kotinurkissa...

Hohto ja :heart: 16+5 (en vieläkään muista viikkoja ulkoa vaan tarkistan joka kerta netin raskauslaskurista :p)
 
Moi!

Uusille tervetuloa! Hutikuun helmet:p... joo, mä oon kans nauranu ittekseni.... Hammaslääkäriin varasin ajan. Täällä ei pääse ilmaiseksi. Mulla on ikenet verestäny hormonien vaikutuksesta jo kesäkuusta. Ärsyttävää, kun pitää tosi varovasti harjata ja silti verta on aina hammasharjassa. Onko muilla samaa vaivaa?

Päädyimpä minäkin sitten ostamaan ekat mammahousut viikonloppuna. Aikun tuntuvat hyvältä. Ei kyllä purista eikä kiristä mistään. Tai oikeestaan ostin kahdet. Farkutkin oisin ostanu, mut ne ei kyllä istunu yhtään. Pitää jatkaa etsintää.

Voi ei ÄiteeX, paska lääkäri. Tommoset joutais itte ronkittavaks. Pistää vihaksi sun puolesta. Toivottavasti se gastroskriisiepäily osoittautuu vääräksi.

Miä malttamattomana ootan ekoja liikkeitä. Alapas masumurmeli nyt monottaa äiskää kunnolla.... Masumurmeli sai eilen ekan kerran postiakin. Kaverin muuttajat-kortissa luki.....:heart:

Skooby:eek:n se epäusko täälläkin. Just siitä syystä ois jo munkin kiva tuntee joitain liikkeitä. Joskus iltaisin oon yrittänyt metsästää, mut ei. Ei sitten mitään.
Kynttilöitä ostin minäkin syksyksi. Tuoksuttomia tällä kertaa.

T:Kääk ja masumurmeli 17+0
 
Tuplat käyty läpi mitä nyt sattui löytymään eli z-linen ja ööh jotain muita mut merkit ei jäänyt mieleen kun ei ollut mun tarpeeseen. Ja juu maria-08 uutena ostan. Meillä oli käytetyt vaunut pojalla ensin ja ei ne kauaa ollut kun olivat homeessa (meillä aina sisällä säilötty jne) ja muutenkin nitisi ja natisi. Niiden jälkeen mies ei oo antanut käytettyjä ees katsoa. Sit kuitenki jos noita halpoja tuplia ostaa uutena hinta silti 299->.

Noi z-line tuplat oli ihan ok. Siellä oli tuo jule malli ja joku sportimpi malli jonka nimeä en nyt muista. Itse tykästyin enemmän siihen sportimpiin malliin mut siinä oli pienemmät renkaat. Vähän mietityttää et onko lumessa sit hyvät. No mut on noita muitakin vaunuja vielä katseltavana. Jos ei mitkää tyydytä täysin niin katselen sit käyettyjä tai kalliimpia.

Eveny ja Myyskä 14+3
 
piiitkästä aikaa täällä! on ollut niin kiirettä mukamas ja koko kesä meni raskaussumussa ja huonossa olossa.

Palaan myöhemmin lisää, kunhan nyt vaan merkkailin, että ette viskaa mua pihalle.

t. RM ja Vilpuri 16+4
 
Laretzki
Ei oikein ole ollut aikaa kirjoitella niin paljon, kaikenlaisia koulujuttaja pitäisi edelleen tehdä, mutta ei oikein niitäkään saa tehtyä. Olot ei oo pitkään aikaan ollut huonot, mutta väsyttäisi kovasti. Turvotus on kanssa hävinnyt ja nyt voi vain keskittyä vauvamasun kasvatteluun. Painoakaan tässä reilussa kolmessa kuussa ei ole tullut kuin 1,8 kiloa, joten ei paha. Toivottavasti pysyisi yhtä maltillisena, mutta taitaa olla toive ajattelua kun kovimman kasvun viikot vielä edessä päin.

Kovasti yritetään asuntokauppoja hieroa, jotta saataisiin oma koti. Kovasti syyhyttäisi kaikenlaisia vauvatarvikkeita jo hankkia, mutta oon malttanut mieltäni kun ei tänne kaksioon mahdu. Itelle on kyllä tullut huudettua huutonetistä mm. äitiystoppatakki (oli pakko kun oli niin halvalla, vaan 30 euroa) ja yhdet mammafarkut. Sitten onkin kolmet mammahousut ja niillä ainakin toistaiseksi kuvittelisin pärjääväni. Pidän meinaa jo ihan täysin mammavaateita, niin ei tule kroppa ahdistuksia kun olo pysyy mukavana koko päivän.

Pientä kutittelua/kuplintaakin oon jo kuvitellut tuntevani :)

Lare ja Spyro 13+5
 
Äiteex Huh huh mikä lääkäri... :S Toivttavasti lapsivesipunktiosta tulisi hyvä uutisia.. :)

Joka päivä oon käyny teidän juttuja lukemassa, mutta en oo saanut aikaseks mitään kirjotettua..
Mua on vaivannut aivan kamala väsymys hemppa oli neukussa 115 ja käskivät alottamaan raudansyömisen, jospa tää väsymyskin alkais sit pikkuhiljaa helpottamaan..

Monta neuvolaa teillä on jo ollut? Meillä on ollut kaksi np-ultran lisäksi..Ajateltiin että mies ei seuraavaan neukkuun tulisi kun siellä ei sille oikeen mitään ollu nyt ainakaan.. Mutta pakko sen on tullakin kun neukkutäti anto kotitehtäväksi jtn parisuhden ym kyselyitä.. hiphei, mä sit rakastan kaikki tuollaisia. :D

Mahaa Mulla ei vieläkään näy, ei kuulu.. kovasti ootan et se rupeis pullottamaan..iltasin turvottaa mut siinä kaikki...

Ippe ja taateli 14+0 POKS
 

Yhteistyössä