** Helmikuun hermoilevat **

Maanantai 19.1.2009







äippäliini83.........kp 15/28...............yk1
Lintsi85...............kp 15/28...............yk1
KristiinaK.............kp 6/28................yk10
Minna77..............kp 13/26..............yk4
Liisa75................kp 17/28-32.........yk3
jenninho.............kp 17/28
Marta..................kp 14/n.29...........yk3
Sero....................kp 15/29..............yk2
Elma....................kp 2/30................yk5
Alisa84................kp 8/26-35








______________________________________________________________
Juu täällä kp1 (aiettäkunottaataaspäähän.com)

Nyt taas yritys päälle! Meillä kaksi keskenmenoa takana, uskon kolmannen kerran toden sanovan :)

Varasin risteilyn, saa hetkeksi muuta ajateltavaa ja piristi mieltä harmaassa kp1 päivässä.

Mikäli kiertoni pitää paikkaansa täällä "hermoillaan" 14-16.2.09, voi kun saiskin ystävänpäiväplussan :heart:
 
Täällä testaillaan 2.2 tai 3.2, ellei menkat ehdi alkaa. :wave: Eka yritys menossa ja eka kierto vuosien pillereiden käytön jälkeen, joten tuskinpa tärppää, ei ainakaan toiveet korkealla, mutta en usko että siltikään maltan odottaa menkkojen alkamista kauempaa ilman testausta :D
 
Mä joudun myöntämään oman tyhmyyteni ja kysymään että mitä tarkottaa tuo esim. kp11/28 ? Vielä hassumpaa ja tyhmempää kysyä tätä ku mulla on jo kohta vuoden ikänen tyttö.

Mä en ole koskaan (no ehkä joskus yläasteella) merkannu kuukautispäiviä kalenteriin ..aina unohtuu tai ei muuten vaan "jaksa" vaivautua merkkailemaan. Googlettamalla varmasti saisin vastauksen tähänki kysymykseen et miten se katotaan millon "kannattais" yrittää lasta, siis katottako ja lasketteko ihan päivämäärän kalenterista.

Tosi noloo kysyy tällasta ku vielä akka oon! Kaikki asialliset kommentit, kiitos! Epäasialliset jätän lukematta :D
 
jane-80 kp:t tarkottaa kierron päiviä. esim mun kuukautiskierto on yleensä kokonaisuudessaan 28päivää ja kierron ensimmäinen päivä on menkkojen alkamispäivä. eli mulla on kp:t tänään 12/28, eli tänään on 12.päivä menossa siitä ensimmäisestä menkkapäivästä..
 
Heippa vain,

Mäkin sit päätin liittyä teidän joukkoon. Mulla on kp 10/26 menossa, ja samalla 10. menkkapvä menossa. Pillereiden lopettamisesta lähtien (4kk sitten), mun kroppa on ilmeisesti päättänyt yrittää saada mun meneen hulluks, ku noi pitkät menkat ja samalla tasainen 26 pvän kierto lievästi sanoen v***ttaa.

Enkä yhtään osaa sanoa milloin mulla on ovulaatio. Joten hermoilen kovasti että miten tässä taas käy. Jos menkat ei tuu ajallaan 1.-2.2., sitten testailen.

äippäliini83.........kp 12/28...............yk1
Lintsi85...............kp 11/28...............yk1
KristiinaK.............kp 2/28................yk10
Minna77..............kp 10/26..............yk4

Onnea kaikille

 
Liisa75
Mä voisin liittyä seuraan. Nyt ois kp14/28-32 ja yk3. Ensimmäinen lapsi toiveissa. Testipäivä on, jos sinne asti päästään, kp32 eli 4.2., jolloin lähden talvilomareissuun.

jane-08 Lueskele vähän aikaa näitä vauvakuumepinoja niin opit yhtä ja toista. Tää on tiedettä tää lapsenteko ;) Ja kysellähän saa ja pitääkin. Suurin osa maailman lapsistahan syntyy ilman, että niiden vanhemmat laskee päiviä ja tekee testejä, mutta ehkä tästä jotain hyötyä on. Voi ainakin tuntea yrittävänsä :) Mullakaan ei 2,5 kuukautta sitten ollut aavistustakaan kaikesta tästä. Kuvittelin tietäväni, miten niitä lapsia tehdään ;)
 
Heips kaikille! Voisin minäkin tulla tänne hermoilemaan :) Mulla kp 11/n.29 menossa. Helmikuun alkuun siis menee jos tarppäisi. Raskatumishaave on suuri, mutta vielä mennään tjottaillen. Yk 3 menossa ja ensimmäinen toiveissa.
 
äippäliini83 ja Liisa75: Kiitos vastauksista! :) Kiva ku ette heti haukkunu mua lyttyyn :D

Vielä kysymys et onko toi esim. yk 3 -> yrityskertoja? ..vai mistä oon tuon saanu päähäni :)
Niin ja tosiaan millon kannattaa sitte yrittää sitä lapsentekoo, jos kalenterista seuraa..? Jos säännölliset kuukautiset, esim. ennen ku kuukautiset alkaa vai loppuu vai millon on parhaat mahdollisuudet onnistua?
 
jane-08: joo, mä olen ainakin ymmärtänyt niin tuon yk:n. Itseasiassa, taisin nähdä jossain täällä sen selityksen niin.

Ilmeisesti sitä voi seurailla ovulaation ajankohtaa, metsästää oireita jne, ja sen tienoilla sitten yrittää. Omalla kohdalla noin on kuitenki on vaikeata, kun en oireile mitään. Nyt ekaa kertaa kokeilen ovulaatiotestia. Lisäksi oon löytänyt ovulaatiolaskurin, joka laskee teoreettisen ajankohdan: http://metku.net/~pesu/ovulaatiolaskuri.php
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minna77:
jane-08: joo, mä olen ainakin ymmärtänyt niin tuon yk:n. Itseasiassa, taisin nähdä jossain täällä sen selityksen niin.

Ilmeisesti sitä voi seurailla ovulaation ajankohtaa, metsästää oireita jne, ja sen tienoilla sitten yrittää. Omalla kohdalla noin on kuitenki on vaikeata, kun en oireile mitään. Nyt ekaa kertaa kokeilen ovulaatiotestia. Lisäksi oon löytänyt ovulaatiolaskurin, joka laskee teoreettisen ajankohdan: http://metku.net/~pesu/ovulaatiolaskuri.php
Vieraasta pinosta huudellen:
Ja Jane-08, ovulaatiohan on suurimmalla osalla 14 päivää ennen kuukautisia, joten siksi tätä näin tarkkaan tarkkaillaan ja lasketaan keskimääräistä kierron pituutta.

Ja ovulaation aikana (=kun munasolu irtoaa) on siis mahdollista tulla raskaaksi.
 
Mä voisin myös ilmoittautua tänne =)

12/29 ja yk2

Tuo ovulaatiolaskuri oli aika kätevä, jos siis kroppa toimisi vaan ohjeiden mukaan. Se antoi mulle tälläiset tiedot:
16.1. Hedelmällisyys nousee: Hedelmällinen jakso alkaa
21.1. Ovulaatio: Hedelmällinen jakso loppuu
Ja sivujen mukaan arvioitu tädin vierailu olisi 4.2.
Katsotaan pitääkö paikkansa, ovistikkuja on kaapissa.

Tehkäähän muutkin, saadaan sit porukalla tiirailla missä muut menee ja koska on ovikset tulossa =)
 
Kiitos vastauksista!!! No pitääpä alkaa merkkaileen kalenteriin tästä lähin kuukautispäivät! ;)
Mulla ei oo mitään tietoo omista "ovulaatio-oireista", tai sitte jos on jotain ollu niin en oo osannu ainakaan yhdistää niitä tuohon.

Kiitos asiallisista kommenteista, vielä sitä oppi jotain uutta!
:D
 
ole hyvä vaan jane-08! mun kaveri on raskaana vkolla 10 ja mä selitin sille just kolmatta kertaa et miten raskausviikot lasketaan.. :) mut nyt vissii ehkä ymmärs.. mä oon aina laskenu tota kk kiertoo. neuvottii joskus 16weenä neuvolas et miten lasketaa ja hyvä laskee ni tietää koska seuraavat menkat alkaa.. meil on ukonkaa vapaa ilta. ipanaatti on mummilas ja juodaan olutta ja koht käydää pelaamaan parisuhdepeliä... :D
 
KristiinaK: Kiitoksia
vadelmaunelma: Todella ikävä kuulla!!!

Oikein kiva että olette oikein mukava joukko täällä. Mä ja mu nmies päätettiin ettei kerrota meidän yrittämisestä kenellekkään ennen kuin/jos onnistaa ja kaikki näyttää menevän hyvin. Mua jännittää kauheasti miten tässä tulee menemään; alan jo olemaan hieman kärsimätön (niin kova on kuume!). Vaikka miehen kanssa pystyy jonkun verta puhumaan, niin kyl tytöt ymmärtää nämä asiat paremmin.

Niin on oikein kiva kun voi teidän kanssa chattailla, kun ei uskalla vielä ystäville ja perheelle kertoa!
 
Tiedettä tämä touhu tosiaan on ja nämä keskustelupalstat pitää sisällään uskomattoman määrän uutta tietoa. Mä luin tosi paljon vanhoja keskusteluja silloin pari kk sitten, kun miehen kanssa päätettiin, että lapsi saa tulla ja pakko sanoa, että oli pää välillä aika pyörällä :) Nyt jo perusasiat kai hallussa. Ja jännä on huomata, että vaikka tätä touhua ei vielä kai ihan yrittämiseksi voikaan sanoa, niin kyllä sitä vaan kovasti huomaa kuun lopussa oireita tarkkailevansa ja puolessa välissä kiertoa miettivänsä, että nyt pitäis ehkä pupuilla. Vielä en kuitenkaan ole ottanut greippimehua järeämpiä aseita käyttöön :)
 
Liisa75
On muuten hyyyytävän cool toi meidän "Helmikuun hermoilevat" -teksti. Kiitos KristiinaK! Niitä oikeita talvikelejä odottelen tänne Etelä-Suomeenkin.

Mä yritän nyt ensimmäistä kertaa elämässäni paikallistaa oviksen ovistikkujen avulla. En ole koskaan mitään oireita huomannut. Eilen tuli haalea viiva, joten saa nähdä, miten tänään käy. Pitäis jo vahvistua. Pari ekaa yrityskiertoa yritettiin sillä periaatteella, että kun on koko kierron ajan hirveesti yritystä, niin ei voi mennä ovis ohi. Eikä varmaan mennytkään, muttei vaan tärpännyt. Mielenkiintoista kuitenkin tutkailla oman kehon toimintaa. Olin aika kauhuissani, kun silloin pari kk sitten tajusin, ettei mulla ole haisuakaan siitä, mitä mun kehossa on tapahtunut joka kuukausi viimesen 20 vuoden ajan! Menkat tuli joka kk ja sen enempää ei jaksanut kiinnostaa... Otin kans muuten greippimehun käyttöön. Se on NIIN hyvää ;) Ihan siks vaan juon sitä, ei sillä että uskoisin "poppakonsteihin" ;)
 
voi hemmetti että aika menee hitaasti ku oottaa et noi kp:t tulee täyteen... hassua, ku just aiemmin ennen tätä päätöstä yrittää tuntu koko ajan että noi menkat on jatkuvast... mut nyt ku oottaa et alkaaks ne vai ei nii aika menee turkasen hitaasti... täytyy soittaa kaverille et josko se lähtis munkaa lenkille... ei jaksa istuskella kotonakaan...
 
Hei, mukaan ilmoittautuisin, jos huolitte. Eli kp 1/30(32) ja yk 5. Esikoinen haaveissa. Eikä itsellänikään vielä muita apuja ole kuin greippimehu ja foolihappo. Ovistikkuja tänään tilasin netin kautta, varmistellaan ovis nyt tässä kierrossa.
Aika salassa on tämä meidän yritys vielä, vain muutama läheisin ystävä tietää. Joten vertaistukea kaipaan, edes näin anonyymisti. Luulin, että tulen ilman muuta raskaaksi parin ekan kierron aikana, mutta eipä kuitenkaan. Kuten sanottu, melkoista tiedettä tämä touhu :)
 
mä meinaan herkutella tänään vadelmarahkan kera! sauna on päällä, pakko oli laittaa ku pesin sen niin haisee lauteet muuten monta päivää pahalta... voi video! tänään kp14, joko nyt ovis tai sit se on menny... iiks... koht ei oo enää mitää tehtävis täs kierros ja jää vaan tuo odottelu...
 
Tervetuloa Elma :)

Itse olen aina ajatellut, että mun kohdalla raskautuminen ei varmaan ole kovin helppoa ja jotenkin aina ajatellut, että siihen tarvitaan varmaan apukeinoja, mutta kuitenkin nyt kun asia on ajankohtainen, niin jotenkin kuitenkin tuntuu hirveän pitkälle tämä odotus ja yritys. Eikä vielä ole edes kuin yk 3. Pitäsi varmaan lähteä jonnekin kärsivällisyyskurssille :)
Mulla ei siis ole mitään "oikeaa" syytä ajatella, että raskautuminen olisi jotenkin tavallista vaikeampaa, se on vaan mun päässä. Mistä lie tullut. Ehkä alhaisista estrogeenitasoista, vaikka gyne sanoikin, että ne on ihan normaalirajoissa eikä siinä pitäisi mitään ongelmaa olla.
 
Kärsivällisyyskurssi olisi kyllä poikaa :D Olen oikeastaan aina ollut melko kärsimätön luonne ja tämä odotus on kyllä tuskallista. Ihan kuin olisi odotuslistalla että pääsee odottamaan.. No, ehkä vain kp1:n aiheuttamaa toivottomuutta.
 

Yhteistyössä