Helmikuun Helmiäiset 2016

Atopialta vaikuttaa Tähkä! Meillä toimii rasvana hyvin miniderm, aqualan L ei riittänyt. Kannattaa pyytää resepti, jos käy lääkärissä niin saa nuo rasvapurkit edullisemmin.

Saatiin kavereilta NameIt:n softshell ja siinä on kans vahvikkeet polvissa. Vaikuttaa varsin pätevältä puvulta ja pari kertaa ollaan jo kauppareissuilla testattukin. On säilynyt edelliseltä konttaajalta ainakin uudenveroisena.

Meilläkin synttärit tulossa. Miehen työpaikalla vaan on pari ollut norossa, että nyt odotellaan, koska meille puhkee... :sick::poop: Todennäköisesti just kun oon saanut kaiken leivottua valmiiks niin saankin laittaa ne roskiin, kun ei tuu vieraita ja ei pysty ite syömään... :ROFLMAO:

Mä kans kiukuttelen, kun nukun huonosti.... Mies sit saa kestää vaan... Ei hyvä. Pitäis saada nukkua välillä vähän velkoja pois niin olis taas parempi pinna.
 
Ehkä sittenkin Vauvarokko nostaa kans korkean kuumeen pariksi päiväksi, sit kuumeen jälkeen tulee punaisia näppyjä tai punaisia alueita. Meillä esikoinen tuli vähä reilu vuoden ikäisenä, mutta käsittääkseni sen voi saada 6kk->. Mutta toivotaan että menis pian ohi.

TuleJo Kiitos rasvavinkistä. Hyh, mä inhoon noroo:D. Kaupassa oli lehdessä joku otsikko" supernoro saapuu Suomeen". Veri hyyty suonissa hetkeksi, inhottavin tauti. Toivottavasti vältytään itse kukin:).

Niin ihanan keväinen ilma ja tuoksu:love:. Heti paljo virkkeempi olo, kun on ilmat hienot (y)
 
Ehkä sitttenkin?, mä oon nyt vähän lipsunu ja oman väsymyksen takia tarjonnu tytölle heti herättyä rintaa. Samassa veneessä siis :LOL: Eikä se oikeestaan silti jatka unia, no kerran joo. Mut edes hetken saa vielä levätä ja syömisen jälkeen jaksaa hetken pyöriä meiän sängyssä. Välillä meillä oli sellanen viikon jakso et herättiin lähempänä seittemää, se oli aivan ihanaa! Nyt taas sitä ennen kuutta meininkiä..

Onko täällä käteviä emäntiä jotka auttais juhlakriiseilijää tarjoiluissa?:LOL: Lähinnä mitä mä suolaisena tarjoisin. Piirakoita munavoilla meinasin mut jotain muuta.. joku piirakka? Jotenkin nyt sellanen olo ettei yhtään jaksais leipoa mitään työläämpää ja kun netistä selaa ohjeita niin sit mikään ei kuulosta hyvältä (joo, mulla ei ole mitään luotto-ohjeita, kakut osaan tehä mut siinä ne leipurin taidot:D) Huoh. Isovanhemmat varmaan osallistuis mut tulevat monen tunnin ajomatkan takaa ja en halua niille sitä vaivaa et joutuvat kulettelemaan syötäviä..

Mä kauhulla ootan tota kävelytaitoa! Tai toisaalta odotan tietty et oppis, mutta niin monelta kuullu et sit alkaa tapahtua vähän kaikenlaista äitiä työllistävää:sneaky:
 
Me käytiin äsken lääkärissä, ei löytynyt mitään joten oli sitä mieltä että virus jyllää, odotellaan siis ja pysytään kotona o_O äiti kaipaa jo kerhoihin :whistle:

Fiona, joskus pitää ajatella omaa jaksamista.

Meillä tarkoitus tehdä pizzakkaa :ROFLMAO: mies jo yhden kokeilu version teki, Nam (y)

Muistanko Fiona oikein että teillä oli tänään oikea päivä? :)
 
Fiona, jossei munalle allergista väkee oo, niin tee jauhenliha-munakas rulla. Vähän ku kääretorttu mutta suolainen versio. Helppo ja nopee tehdä :). Ja mun mielestä kivaa vaihtelua normi kinkkupiirakalle. Ohjeet löytyy mm. K-ruoka.fi -sivulta.
 
Tähkä, toki kaikki pitää kertoa :ROFLMAO:

Huh, täällä saatiin kun saatiinkin juhlat pidettyä vaikka perjantaina illalla vielä nousikin kuumetta (n) mutta juhlat meni tosi hyvin, koko perjantain vaan kiukutteli mutta eilen jaksoi kokopäivän touhuta ja viihtyi pitkiä aikoja ilman äitiä/isää (y) kunnes illalla tuli totaali stoppi eikä jaksanut edes iltapuuroa syödä. Ja nyt myös yöunet on ottaneet kovaa takapakkia, saattaa herätä pari kertaa aiemmin ja kolmen aikaan ei vaan rauhoitu, toissayönä huusi 2h vaikka sai tissiäkin. :sick: Täytyy myöntää että mun oli pakko tulla alakertaan kun en vaan jaksanut sitä riehumista..
Eli Fiona, oman jaksamisen takia täälläkin lipsutaan ja pahasti :eek:

Täällä muuten huudetaan myös päivisin, ruoka ei kelpaa (ainakaan puuro) jne ja tällä äidillä ei vaan meinaa hermo kestää, tänään jo totesin et mihinköhän tuon laittaisi viikoksi, tarviin hiihtoloman :whistle: no onneksi nyt sairaus helpottaa ja viikon tauon jälkeen päästään taas treffailemaan tuttuja :geek:
 
Viimeksi muokattu:
IMN
Tähkä, onnea! :D

Ehkä sittenkin, meilläkin on puurot lentäneet lattialle jo monta kuukautta.. ei vaan enää kelpaa vaikka ennen veti isot lautaselliset aamuin illoin.

Yh, multa poistettiin aamulla yläviisuri :sick: itkin ja huusin ku pieni possu.. ja lääkäri uskalsi vielä väittää ettei se oo pahempaa ku synnytys. HEI, ihan vapaaehtosesti oon aina synnyttäny uudestaan ja uudestaan, mutta tuohon rääkkiin en lähtis enää ikinä :ROFLMAO:
 
Kiitoskiitos:). Mulla on soinu päässä monta päivää perutaan häät:ROFLMAO:.

Meilläkään ei puuro maistunut ja pidettiinkin siitä kuukauden taukoa, nyt taas menee:). Nykyään ruokaillessa poika tekee sitä että kolmisen lusikkaa menee hyvin ja sit alkaa huiskiin lusikkaa kädellä pois(n). Tosi ärsyttävää:confused:..

Ja eroahdistus on jotain järkyttävää. Onneks on isoveli joka osaa huolehtia paremmin ku äiti:ROFLMAO:. Leikkii veljen kanssa, halaa ja kertoo ettei ole hätää jos itkee:love::love:.

Nyt loppu puuron syönti ku kuuli isoveljen äänen makuuhuoneesta:ROFLMAO:.
 
Mekin lopetettiin aamupuuro jo joskus ennen joulua kun ei meillä ole aamusin tuntia aikaa tapella sen syömisen kanssa, nyt siis iltapuurokin hetkeksi tauolle. Pitäis vaan keksiä jotain muutakin kun leipää ja jugurttia, mitä teillä muilla syödään aamulla/illalla?

Kyllä voikin olla eri lapsi kyseessä onko kipeä vai terve. Vielä alkuviikko meni kaiket päivät kiukutellessa mutta eilen ja tänään on ollut iloinen oma itsensä:rolleyes: nyt on palattu siihen "normiin" heräämiseen eli 4.30-6 herää ja alkaa sähläämään. Aamun tunteina aina mietin että nyt herätään ja aamuimetys jää mutta ei musta ole nousemaan noin aikasin jos ei ole pakko :whistle: Tällä viikolla olen lopettanut päikkäri imetyksen, nyt jäljellä on siis enää ne vaikeimmat lopettaa aamu(äidille) ja ilta (lapselle)
 
IMN
Meillä syödään aamu-/väli-/iltapalaksi useimmiten banaania, omppua, leipää, jogurttia tai välipalakeksejä. Yleensä ekaksi jotain mitä voi syödä itse sillä aikaa kun laitan muille aamupalat ja sen jälkeen syötän jogurtin :) joskus saatan ostaa hedelmäsoseitakin jogurtin sijasta tai esim. jotain hedelmä- tai marjakiisseliä. Murojakin vois kokeilla :)

Miten teillä muilla itse syöminen? Meillä kyllä saadaan lusikkaan ruokaa ja lusikka suuhun, mutta se menee suuhun niin vinossa ettei saa "imaistua" sitä ruokaa siitä.. teen siis yleensä niin että itse syötän ja sen lisäksi tytöllä on oma lusikka kädessä. Sotkuahan siitä tulee, mutta pakkohan se on opetella :whistle:
 
Tähkälle onnea!!:love:

IMN, ymmärrän tuskan. Kaikki hammaslääkäriin liittyvä on niin kamalaaa.

Kiitos tarjoiluvinkeistä. Kopioin Ehkä sitttenkin? idean ja tein kanssa pizzakkaa, ihan uus tuttavuus mut hyvää oli. Munakasrulla olis ollu kans hyvä idea jos olisin ehtiny lukea ennen juhlia!

Meilläkin puuro tökkii. Aika samoja eväitä kun muillakin syödään sen sijasta. Välillä teen lettuja kaurahiutaleista, munasta ja päärynästä/banaanista, sekaan marjoja jos on. Kelpaa hyvin tytölle ja niitä voi tehdä vähän enemmän ja tarjoilla seuraavanakin aamuna.. Siis meillä ihme kyllä syödään lusikalla ite, jopa tiettyjä ruokia aika siististi. Ei puhuta ei kävellä, mut tämä taito näköjään löytyny(y)
 
IMN
Ihanaa, Fiona, minä kun luulin että kaikkien muiden naperot jo kävelee! :LOL: tyttö täytti tiistaina 13kk ja on tän viikon aikana oppinut seisomaan tuetta (uskaltaa jopa tanssia ja taputtaa samalla :D) ja muutenkin viettää entistä enemmän aikaa pystyssä. Uskon että parin viikon sisään rohkaistuu jo ottamaan askeleitakin (y)
 
Meillä menee puuron sijaan samat ku muilla: leipää, hedelmiä, jugu, banaaniletut, kananmunaa tms. :).

Meillä tykätään kans syödä ite, sotkua tulee mutta lusikka sentää menee suuhun(y). Sormiruokailu on kumminki parasta ja siten menee parhaiten ruokaa:).

Tänää ois 1vuotis juhlat klo 13.00. Lenkille ja suihkuun olis ehdittävä ennen sitä. Onneks on vuokrattu tila niin ei tarvi vie alkaa siivoamaan:ROFLMAO:. Tulppaanit ja ilmapallot ku muistais ottaa mukaan:LOL:.
 
IMN
Mukavia synttäreitä Tähkä! Ja tuhannesti onnea päivänsankarille :)

Onko muihin jo iskenyt keväinen sisustuskärpänen? :D mää hirveesti tahtosin tehä tolle tyttöjen ahtaalle huoneelle jotain, mutta eipä taida vielä kerrossänky olla vaihtoehto.. (n) en yhtään ees muista missä vaiheessa vauva siirretään normisänkyyn :ROFLMAO: edelliset on siirtyneet n. 1,5-vuotiaana, mutta mikäköhän se "kehitysaskel" on ollu mitä on ooteltu.. sitten kun osaa turvallisesti laskeutua esim. sohvalta? Turvalaidallinen sänky jokatapauksessa ois kiikarissa.
 
Mekään ei oltu aiemmin tehty itse pizzakkaa, kylässä syöty. Kätevää kun vartioida loputtomasti :)

Täytyy myöntää ettei meillä ole juurikaan vielä harjoiteltu tuota itse syömistä :whistle: pitäis vissiin nyt aktiivisesti aloitella. Yleensä siis syötän varsinaisen ruuan/jogurtin mutta sitten saa myös syödä sormin jotain, vihanneksia, hedelmiä, leipää, talkmuruja, ranskalaisia jne :ROFLMAO:

Meillä ei ole tullut vielä mieleenkään vaihtaa sänkyä, tai siis ensin otetaan ton pinniksen laita pois ja siihen tulee sellainen pienempi laita, mutta kun just sohvalta tms tulis mielellään pää edellä alas niin saa kyllä vielä pitää laidan siinä
 
Mulla sama fiilis että kaikki jo osaa kävellä! :D Meiän tyttö kyllä kans tosi varovainen liikkumisen suhteen, ei uskalla tietoisesti seisoa ilman tukea, mut sit lelu kädessä joskus seisoo kumminkin pidemmänkin aikaa. Heti kun huomaa ettei pidä kiinni mistään niin laskeutuu äkkiä alas :LOL:

Mä en jotenkin taitojen suhteen ota ylipäätään stressiä. Oppii ne käymään vessassa ja syömään ite ym joskus kuitenkin. Meillä vaan suu ei aukee syöttämiselle, sen takia otettiin aikasin lusikka käyttöön omaan käteen. Eli mitenkään en oo ajatellu et nyt sitä pitäis alkaa harjottelemaan. Pottaan päin ei olla vilkastukaan vielä..

Mulla ei ehkä sisustuskärpänen oo purassu, mut keväästä muuten saanu virtaa suunnitella erilaisia menoja ja tekemistä ihan uudella lailla. Tuntuu että oikein kaipaa jotain actionia :ROFLMAO:
 
Helouuu...

Onnea sankareille, joita vähälle aikaa ollut.:love:

Meillä syö itse jonkun verran. Puurot syötän, mutta muut neiti syö sormin/lusikalla riippuen syötävästä.

Jos ei aamulla ja illalla syö puuroa, niin sit on maustamatonta rahkaa hedelmä- tai marjasoseella, kaurajogurtti, munakas, leipää, hedelmiä tai lemppari Talk murut. Ja tissiä.
 
Oli kivat ja raskaat juhlat, oon ihan poikki:D:D.

Tänään ois siivouspäivä, tai isäntä onneks huseeraa imurin varressa:LOL:. 10-11.viikolla alkaa keittiöremonttio_O..

Täällä ei oo kevät fiilistä ku koko viikon tuli lunta, maassa parikymmentä senttiä, yök!! :mad:.
 
Kyllä tuolla kerhoissa yms pyörii reilusti vanhempia (tyttöjä just) joilla ei ole kiire kävellä, pojilla tuntuu olevan kova kiire :ROFLMAO:

Täällä on nyt jätetty aamu imetys pois:sleep: eikä puhettakaan että tulisi kainaloon pötköttelemään kun pääsee omasta sängystä pois :barefoot: 4aamua takana herätykset 6.15, 6.40, 7.25 ja 7.15. Nukkumaan menee edelleen n 20.30-21 koska en halua tuota aiemmin herätä :whistle: mutta koska rytmi on aikaistunut niin alkuillasta on saattanut ottaa vielä 10-30 min torkut kun ei muuten millään jaksa. Vielä siis jäljellä ennen nukkumaanmenoa imetys mutta sekin enemmän tapa, epäilen saako edes enää mitään :cool: mutta viimeistään pääsiäisenä loppuu sitten sekin kun miehellä on loma, saattaa nimittäin nukkumaan meno venyä kun sen lopettaa.. mies siis hoitaa meillä edelleenkin nukuttaminen ja päivisin nukkuu rattaissa. Mies lähtee parin kk päästä viikonloppu reissuun, ennen sitä pitäis vissiin munkin aina välillä nukuttaa niin näkis miten onnistuu :ROFLMAO:

Mitäs muuta, en muista tätä laitoinko jo aiemmin että tuo on rohkaistunut tuon kävelyn myötä hirveästi, ennen kyhnötti vaan kyljessä kiinni kerhoissa mutta nyt lähtee toisiin huoneisiin ihan itsekseen tutkimaan (y)

Jatkan vielä oma napa juttuja kun on parempi aika kirjoittaa :rolleyes:

Meillä on keksitty uusi rauhoittumis keino jos harmittaa tai väsyttää tai.. tunkee käsiä paidan sisään ja hiplailee tissejä (n) ilmeisesti monella sama tapa kun imetys vähenee mutta en ole kovin innostunut tästä..
Ollaan nyt annettu maitoa ruuan kanssa pieniä kulausia ja aamuin illoin jugua/viiliä, nyt olen huomannut että posket alkaneet punoittaa päivittäin, ei mitään muuta oireita enkä toki ole varma johtuuko maidosta, meillä myös melkein kaikki taitaa olla laktoosittomia/vähä laktoosisia..
No seuraillaan ja täytyy kysyä ens viikolla neuvolasta
 
Viimeksi muokattu:
Ehkä Sittenkin? Laktoosi ei tee ihottumaa, vatsavaivoja vaan! Ja ämmässä on laktoosia, ja laktoosiongelmat alkavat yleensä vasta kouluiässä. Pieni punoitus poskissa ei haittaa, ulkoilmakin voi tehdä. Täällä meillä päin ainakin on ihan kauhea viima.

Meillä on muutto edessä. Jaiks! Me-ei-ikinä-muuteta-omakotitaloon muutetaan siis sellaiseen seuraavien viikkojen aikana. Saadaan avaimet tällä viikolla viimeistään lauantaina. O-ou.

Meillä on uniongelma. Päivällä ei jaksa, jos ei nukuta kaksia unia, koska nukkuu yön huonosti. Nukahtaa huonosti, koska nukkuu kahdet päikkärit. En vaan keksi, että millä päästäis yksiin päikkäreihin, kun tää on niin väsynyt jo heti aamusta, että nukkuu ylimääräiset päikkärit. Nyt oon taas päässyt aamuyön imetyksestä eroon (siis yhden päivän ainakin :D) joten josko se auttais öihin...

Taidot tulee, kun on tullakseen. Voin kertoa, että kävelytaito ei ainakaan helpota elämää alkuun :D. Nyt päästään kaikkialle, korkealle ja kovaa. Kiivetään. Paaljon helpompaa oli elämä ennen kävelytaitoa :) Nauttikaa te, joilla ei vielä kävellä ;)
 
Meillä maidosta ei oo tullu oireita, mutta ei se kyllä oikein uppoakaan maistiaisia enempää. Muutenkaan ei näyttäis allergioita olevan, mistä oon superkiitollinen:geek:

Miten te muut oikein pärjäätte rahallisesti hoitovapaalla? Eihän tästä jää käteen mitään. Maksan vuokraa, tosin pienemmän osan kuin mies. Kauppakulut menee luultavasti aika puoliks, koska arkisin käyn päivisin kaupassa useamman kerran viikossa ja mies maksaa viikonloppuna (hänelle tietty näyttäytyy että on ainut joka maksaao_O). Sitten kun naisena vielä sellasia kuluja mitä miehellä ei ole, mm. kampaajakäynnit (en kyllä usein käy mut nyt alkais olla tarve) jne. Kyllä mies sitten autokulut hoitaa ym. Mutta silti! Alkaa se töihinpaluu houkuttaa:unsure:
 
TuleJo, mulla just kaveri mainosti miten kaikki helpottanu kävelytaidon myötä. Ehkä sitten lapsesta riippuvaista tai miten sen kokee. Mut joo ei kun puolesta kiire, eiköhän toi tyttö lähitulevaisuudessa opi joka tapauksessa, niin nautitaan nyt tästä vaiheesta:D

Ja meillä sama uni-/päikkäriongelma! Pitäis päästä yhtiin uniin mut näillä meiän aamuherätyksillä ei tietoakaan. Nyt käyny ekoille unille yhä aikasemmin kun ei vaan jaksa. Ei tunnu kovin normaalilta et yli 1v haluaa unille jo parin tunnin hereilläolon jälkeen tai haluais jo ehkä aiemminkin, mutta joku raja sentään. Kai ne yöunet on vähän liian lyhyet mut millä niitä pidennät(n)
 
Makuasia helpottaako kävely vai ei. Mä oon kokenu helpottajaks, koska ei tarvitse kantaa poikaa vaan pääsee itse käveleen. Esim. Kotoo lähtiessä on jos jonkinlaista roskapussia, pullopussia ja muita kantamuksia niin helppo kun toinen jo kävelee ku kädet on täynnä.:ROFLMAO:

Nla käyty, melkein kymppi rikki painossa, pituutta 75cm ja risat. Kolme piikkiä sai, nyt sit kattellaan milloin alkaa kärttyisyys:unsure:. Ihon kuiviin kohtiin kortisonia 2-3päivää ja sit perusvoidetta.
Eroahdistus on kovaa, ei puhettakaan että sais ruokaa tehä ilman että joku roikkuu puntissa. Imetys oli tarkoitus lopettaa, lutta oottelen niin kauan ku pahempi eroahdistus on ohi:). Tavallista maitoo saa toki ruoan kanssa ja imetystä 3-4 krt/pv. Yöllä yhden kerran:rolleyes:.

Me ollaan pärjätty hoitovapaalla ihan hyvin, tietysti paljoa ei voi huvitella, perus tarpeet saa maksettua ja vähän ylimääräistä jää mutta ei paljoa. Huhtikuussa mulla pienenee tulot jonkinverran koska esikoinen täytyy sen kolme. Töitä hain, mutta eihan mua valittu, edes haastatteluun, jälkeenpäin kuulin että ottivat sinne vaan kouluttamattomia jottei tarvitse maksaa täyttä palkkaa.:devil:. Munki ois ihan pakko päästä parturiin:rolleyes::rolleyes:.

Milloin saa siirtyä "isojen lasten" istuimeen, kasvot menosuuntaan? Meillä on jo istuin minkä saa sekä että, mutta en yhtään muista milloin saa siirtyä kasvot menosuuntaan(n).
 
Mä oon tänään oikein palsta-aktiivi:LOL: Tyttö nukkuu pitkiä unia ja kerrankin ei oo muuta hommaa. Paitsi laiskottelu ja se tärkeetä onkin.

Meilläkin kamala eroahdistus, tuntuu ettei mitään saa aikasiks. Ja itku tulee jos äiti lähtee ovesta, viimeks tyttö oli n. tunnin poissaolon itkeny kokonaan. Miten tohon edes pitäis suhtautua, ottaa joka itkusta heti syliin? Samaa mietin, että ei imetystä kannata ihan just lopettaa.

Tähkä eikös sitä suositella 3v asti selkä menosuuntaan, siis virallisilta tahoilta.. En tiedä kuin moni noin kauan pitää.
 

Yhteistyössä