Herranjumala tänne on tullu paljon tekstiä
täällä vietellään hiihtolomaa perheen kesken mökillä. Sunnuntaina tultiin ja perjantaina takas kaupunkiin.. lauantaina pitäis ekaa kertaa antaa Monsteri yökylään
Mää oon siitä onnellisessa asemassa että mies viihtyy töissä ylimääräsiäkin vuoroja ja tienaa siten ihan mukavasti, mutta toki kotihoidontuella oli melko kituuttamista silti. Vain siis nuorimmaisesta sain täyden tuen ja 4-vuotiaasta sen mitäseoli 65€. Tietenki lapsilisät on tällä kokoonpanolla jo jonkin verran, mutta onhan tässä yhteensä viis suutakin ruokittavana
sain kuitenki kh-tuella aina jonkun verran säästöönkin kuukusittain.
Meillä oli kuitenkin aikoinaan (~9 vuotta sitten) lähtötilanne se että miehen tulot oli jotain tonnin luokkaa ja mun ainoot tulot oli omat lapsilisäni. Eli alhaalta ollaan noustu. Varsinki nyt ku oon työnhakijana työmarkkinatuella ja omaankin käyttöön jää jotain, voi sitä vaan ihmetellä miten pari vuotta sitten tuli toimeen parinsadan opintotuella
Vielä ku sais töitä.. yhestä paikkaa tuli taas "valitettavasti tällä kertaa..."-vastaus. Oon aika kypsä jo tähän kotona nysväämiseen..
Meillä yleisesti menojen jakautuminen on vakiintunut tiettyyn kaavaan. Mies maksaa asumisen ja auton, minä sähkön, pojan puhelinlaskun ja muut pienemmät kulut. Ja molemmat tietenki omat puhelinlaskunsa ym. pikkumenonsa. Yhteiselle tilille laitetaan kumpainenkin 300-400€/kk rahaa ruokaan. Kaikki ruokaostokset maksetaan siis tolta tililtä.
Meillä ei edelleenkään kävellä, mutta kovasti yritetään. Mökilläolon aikana neiti on oppinut kiipeämään vähän korkeemmallekin, juomaan itse ja nousemaan seisomaan ilman tukea
pari askelta on jo ottanut, mutta pyllähtelee vielä.
Tää meidän rämäpää uskaltautui myös moottorikelkka-ajelulle. Isommat vähän säikähti kovaa ääntä, mutta tää pienimmäinen vaan alkoi hytkyä ja tanssia
kuten kaiken muunkin kovaäänisen tahtiin.