Helmikuun helmiäiset 2016 *touko-kesäkuussa*

mua kans väsyttää. Ajattelin et johtuu nyt tästä et oon raskaana ja aivot käy ylikierroksella. Mietin yölläkin et onkohan kaikki hyvin ja miten me sit tehdään talvella se ja se asia jnejnejne.. mut ei se voi enää johtua vaan siitäkään kun viime yönä nukuin mielestäni melko ok. Ja nyt olen niin kuollut taas et ei mitään rajaa.. Voisin nukahtaa siis pystyyn.
 
Eea
Tervetuloa uudet!! :)

Vietettiin juhannusta minun vanhempieni luona. Saunottiin ja syötiin. Kotiuduttiin jo ajoissa lasten nukkumaan menon takia.

Jos vielä vähän herkuttelisi miehen kanssa kaksin kun kaikki lapset nukahtaa. :) oikein mukava ja rento juhannus. Sain nuuskutella veljeni pientä tytärtä. Ikää vasta n. Kuukausi. Voi sitä vauvantuoksua. <3
 
Hauskaa juhannusta! Täällä vietetään rauhaisaa kotijuhannusta, mies on iltavuorossa eli kaksin pojan kanssa ollaan. Paljastumisen pelkoa ei siis ole ja miehenkin saunajuomat jäi ostamatta kun kävin kaupassa to-aamuna jo 8 jälkeen. :LOL:

Minuakin vaivaa väsymys jatkuvasti paitsi myöhään iltaisin olen sen verran pirteä etten tajua mennä ajoissa nukkumaan. Ja poika herättää aamulla kuuden jälkeen ja taas väsyttää aamusta asti. (y)

Pahoinvointia minulla ei ole eikä ollut ekassakaan raskaudessa. Toivottavasti olen yhtä onnekas nytkin!

Eka neuvola on loman alottajaisiksi 2.7. ja laskeskelin että np-ultrakin ehtii olla loman aikana. Ei sitten tarvitse sumplia työvuoroja ultran takia ja sen jälkeen varmaan jo kerrotaan läheisille ja töissäkin. Viime raskaudessa oli verenpaineet hieman koholla joten mittailin niitä kotona. Varmaan saan nytkin niitä seurata kun neuvolassa aina paineet nousee. Ainut vaan että mittari oli anopilta lainassa ja tasan arvaavat jos nyt jo sitä käyn kyselemään. :D

Hattisvattis ja pieni 7+2
 
Heipä hei taas!:)

3 päivää vapaata töistä, ai että mie nautin :)
Täälläkin vähän hirvittää kauan kykenen olla töissä, kun viimeeksi olin sairaslomalla siintä rv20 lähtien iskias-vaivan takia. Myös toisesta jalasta ja toisesta kädestä lähti tunto kun paino hermoon.o_O

Nyt jo torstain aamuvuoron jälkeen issias osoitti olevansa äkäinen enkä meinannut päästä ylös saatika kävellä, kun otin hetken huilia. :(

Vähän reilu viikko vielä ultraan. En malta oottaa. Toivottavasti tää alkuraskaus menis nopeesti kun tää on yhtä piinaa.

Onneks tää kesä on työntäyteinen ja luvassa myös kummitytön ristiäiset :love:

miranenn & hippunen 5+3
 
Huomenta! Joo kertoo sniff että korkeelle on noustu.. Varo ettei tule tuplat

Täällä ei oireita MUUTAKON se jäätävä väsymys. Rinnat ei yhtään kipeet vaikka viimeksi olivat. Tosin en tarkkaan muista missä vaiheessa. Niin ja finnejä kaulassa. Ei ole koskaan muuten finnejä juuri missään ja kaulassa ei ainakaan.. Mutta niinä kolmena raskautena ne ilmestyvät siinä 4-5rv aikana aina
 
Huomenta! Täällä on kans edelleen väsymystä ilmassa. Tissit kipeet ja menkkajuilintaa, ihan Semmonen olo et menkat ois tulossa! Pakko tehdä testi kunhan kotia pääsen! :D pakko uskoa että raskaana ollaan... Mut vaikeeta Se tuntuu olevan :)

tänään mennään kotiin ja kummitytön 1 v. synttäreille. Aika menee niin äkkiä! Mietin jo että huomenna taas töihin kunnes tajusin että ai niin.. :D
 
:D Mä en vieläkää tajua et oon tehny vasta plussatestin. Viime raskaudessa tein testejä kaikenkaikkiaa 6 ! ja sit vasta uskoin..
Kokoaja tekis mieli tehä uus, ja sit voisinki uskoo et oon oikeesti raskaana. :D Ei malttais yhtää oottaa 29.6 asti ku on aika varhaisultraan.. <3
 
  • Tykkää
Reactions: minea__
mä oon tehny testei ainaki 200 mut varauduin noil halpistesteil mitkä ostin kuukausia sitte netistä.. Apteekista tulis turhan hintavaksi hankkia... mulla ei oo yhtä vahva viiva ku kontrolli nyt mut totkai riippuu testistäkin mitä näyttää. Erittäin vahva viiva kuitenkin tänään tuli davidin testiin. Vahvempi kun edellispäivänä.. Nyt 4+5 p.s. Tää nyt on siis ihan pimeetä testailla enää että älkää vaa nyt menkö ostaa myös tän takia testei apteekist. Menee rahat hukkaa vaa..
 
Mulla on niin karmee pahaolo, ettei voi erehtyä olevansa raskaana. :sick: Kestokrapula oikeen o_O
Rinnat arat ja väsy painaa, mutta eiköhän nämä joskus toivottavasti helpota. Helpotti paha olo viimeksikin siellä puolen välin tienoilla, jospa nyt kuitenkin aikaisemmin.

Meillä on oikein rauhallinen juhannus. Kaikki naapurit on jonnekki lähteny, niin saadaan olla aivan rauhassa keskenämme täällä.

Laskureiden mukaan poks 7+0:love:
 
IMN
Emeli Ei noihin halpisliuskoihin tosiaan taida saada vahvaa viivaa kovin helposti.. ja vaikka ovatkin muka superherkkiä niin monilla on esim. Apteekin oma näyttänyt plussaa aiemmin. Mutta loistavaa ajanvietettähän nuo on yrittävälle! :D itekkin niitä tuhlailin jossakin vaiheessa.

Minä taisin tehdä yhteensä viisi testiä dpo7-13. Eli ekan haaleen plussan sain jo viikko oviksen jälkeen. Mulla taitaa tuo hcg-nousu olla aika nopeaa, kun huiteli silloin toissapäivänäkin jo 50 000:ssa, joka on juuri ja juuri viitearvojen sisällä :whistle:

Olipa kiva nukkua kun mun vanhemmat aamuvirkumpina heräs lasten kans :)

IMN 7+3
 
mul oli yksi apteekin oma ja tää David herkkätesti näytti ennempää positiivista ku apteekin oma. Mut en usko et tää missää vaiheed näyttää oikee kirkasta tai vahvaa. Ihan haalea viiva on jo positiivinen. En ole koskaan tehny raskaustestistä edes haalean haaleaa positiivista ellen ole ollut raskaana. Apteekin omat on näyttänyt edellisenä päivänä ennen menkkoja positiivista. Mut jos tekee clearblue digitalin +3 vkos hedelmöityksestä raskaana, niin sillon hcg on jo 20 000 vähintään. (valmistajan sivut vahvistavat sen olevan raja) ja jos hcg kaksinkertaistuu joka toinen päivä vähintään niin kylhän tuo 50 000 on mahdollista olla jo 5+3.. Ite tein viime raskaudessa 4+6 clearbluella +3vkoa.
 
IMN
Emeli Ainakin viitearvotaulukot näyttää että rv7 hcg on 2000-53000 :) ja myös perjantainen lääkäri sanoi epäilleensä ku:ta kun arvo oli niin ylärajoilla.
En tiiä mitä mulla ois nuo liuskat nyt näyttäny kun lopetin niiden käytön turhien, punertavien viivanpaikkojen jälkeen :( Apteekin omalla sain silloin dpo7 ekan plussan :)

Mua ottaa aivan törkeesti päähän näin kylmä kesä..o_O ei ees viittätoista lämmintä ja villasukat jalassa oottelen viltin alla lättyjä :D

Edit: oli pakko tarkistaa kun jäi häiritsemään :D digissä 3+ tarkoittaa hcg >2000 :)
 
Viimeksi muokattu:
Pakko sanoa et ihmettelin itsekin et voiko olla totta ja epäilen vieläkin että millä matematiikalla se on laskettu et kolmen viikkona hedelmöityksest olis tollanen lukema ja kuitenki 2 viikolla 200 riittää. (200x2=400x2=800x2=1600x2=3200) eli vähän päälle viikossa olis toi 3200.. Mut tämmösen löytää valmistajan sivun ohjeesta.. Vai mistä sä katoit?
 

Attachments

IMN
En saa puhelimella tota linkkiä auki, mutta oiskohan siellä nollavirhe? Joltakin englanninkieliseltä testejä myyvältä sivustolta löysin mitä nuo mitkäkin viikot digeissä tarkoittaa.
Googlettamalla "hcg nousu viikoittain" löytyy paljon noita hcg-taulukoita :) joku jenkkisivustokin oli mistä pystyi iän ja viikkojen mukaan katsomaan muiden arvoja ja keskiarvoja..
 
Tervetuloa kaikille uusille! Kiva kun siellä oli joku muukin vähän vanhempi odottaja. :)

Olimme pari yötä mökillä ja nyt väsyttää!!! Siellä ei saanut kunnolla nukuttua. Muuten kyllä kiva juhannus!

Tosi vähäoireinen tämä raskaus. Maha tosin on jo tosi palloutunut ja pissalla saa käydä useammin. Varasin ar-ultran yksityiseltä ja se on 6.7. jolloin pitäisi olla jo 7+4.

Tällä viikolla kävin ostamassa luontaistuotekaupasta Solgarin raskausmonivitamiineja. Niitä käytin edellisessäkin raskaudessa. Ovat kyllä hintavampia kuin apteekin monivitamiinit.

Mammi78 & Pikku Tyyppi 5+2
 
  • Tykkää
Reactions: tikis
:geek:Joo pakkohan siellä on olla mut totkai uskoin ajattelematta asian kun sieltä valmistajan sivuilta katsoin ..

Mä kans vedän raskaus ja imetys-multivitoja.

Aika suuri prosentti meistä menossa alkuraskauden ultraan. Saahan siinä mielenrauhan että siihen asti joku oikeesti on kasvamassa mahassa. Ja eikös se riskiluku ns. ole pienempi kun sydänäänet on todettu kun tuulimuna rajautuu pois...
 
Mä meen kans ar ultraan, kun se kuluu meillä normaali ultriin kunnan neuvolassa. (y) Ohan se kiva, niin ei tartte omia rahoja kuluttaa mielenrauhan takaamiseksi. Tosin, on niin karsee olo kokoajan, että ei epäilystäkään raskaudesta. :sick: Ja muut oireet päälle vielä.
 
Olispa hauskaa jos lapsi syntyis karkauspäivänä :D Mä vaan tykkäisin.. Ja jos menee yhtä paljon lasketusta ajasta yli, niin on tosiaan aika mahdollista että tuo päivä voisi osua kohdalle :D hahaa saa nähdä ;)

Täällä juhannus mennyt rauhallisesti, käyty kyläilemässä vanhempien luona ja siinä se. Väsymys vaan painaa.

Tänään oli muuten myös kevyesti etova olo... huh, nytköhän alkaa sitten pahoinvoinnit pahenemaan... :s o-ou! En vaan vieläkään usko että olisin raskaana! Alkaa aivan tehdä mieli mennä alkuraskauden ultraan... Onkohan kovinkin hintavia...? Muuten pitäis vielä niin monta viikkoa jaksaa odottaa... Ja että pääsis kertomaan jollekin, voi että! :D Jänniä aikoja eletään ;)
 
IMN
viii Hinnat taitaa pyöriä 100-250 euron paikkeilla. Riippuu paljon paikkakunnasta ja esimerkiksi täällä meillä päin on yksi paikka jossa maksaa vaan 60e.
Meillä kunta tarjoaa ar-ultran vain riskiraskauksissa tai jos raskauden kestosta ei ole tietoa. Itse pääsin esikoista odottaessa nuoren ikäni vuoksi, mutta kuopusta odottaessa kävin yksityisellä. Muutenkin oon saanut molemmissa raskauksissa rampata ultrissa niin paljon että siitäkin touhusta on loppujen lopuksi maku mennyt..

Ruokahimot <3 tehtiin lankkulohta enkä oo varma saiko muut mahansa täyteen kun rohmusin puolet kalasta :D
 
ai kuuluu ihan kunnan palveluihin tää ar ultra! Olen kade. Missä rikkaassa kunnassa mahdatkaan asustaa

En halua olla ilonpilaaja ja missään nimessä yrittää saada epäilemään mitään, mut mulla on kokemusta raskauksista joissa oireet on vahvat eikä silti sydän lähtenyt lyömään. Tosin eihän se oireettomuuskaan tarkoita ettei kaikki ole hyvin, sillä viime raskauteni oli pitkään oireeton ja mietin jo onko kaikki hyvin. Tosiasiassa nää mun testien tekemiset ja ultriin menemiset eivät takaa mitään.. Tää on suuremman tahon käsissä onnistuuko vai ei. Suuret toiveet silti ja peukutan meille kaikille.

Mitä riskiraskauksia mahdetaan tarkoittaa että pääsee alkuraskauden ultraan, jos ei muuten tarjota sitä?
 

Yhteistyössä