No niin, eli tahtoisko joku selittää mulle uudestaan ton
rhesus-homman, ku oon vieläki iha kuutamolla asiasta
Kysyin tänään neuvolassakin, mutta en saanu mitään tyhjentävää vastauta.. Mulla siis rh+ ja va-. Neuvolantäti sanoi että tuo otetaan nyt rv36 uudestaan esikoisen keltaisuuden vuoksi. Eli jos vasta-aineet on edelleen neg niin tarviiko tehdä mitään, vai vaan jos niitä vasta-aineita nyt onkin kehittynyt? En tajua näistä veriasioista mitään.. Edellisessä raskaudessa ei tällasesta ollu puhettakaan, koska jostain syystä esikoisen papereihin ei oo merkattu että on saanu sairaalassa sinivalohoitoa.
Ainiin, anteeksi sille joka jo kerran aikasemmin tän mulle vaivautui selittämään
Luulin tajunneeni, mutta en sitten vissiin..
Sairaalakassin minäki pakkasin eilen ja lista on keittiön kaapinovessa viimehetken pakkailuista, kuten hammasharja, hiusharja, neuvolakortti jne. joita ei etukäteen voinu pakata. Housut jäi vielä kassista uupumaan, koska en tiiä mihin sitten saisin itteni satavarmasti mahtumaan
kai sitä pitää jossain kotihousuissa lähtä.. Maha kun on kuitenkin ihan pullataikinaa vielä siinä vaiheessa. Myös liivinsuojat pitää muistaa vielä pakata mukaan, kunhan saan semmosia aikaiseksi ostettua.
Omia vaatteita otin muutenkin mukaan imetysliivit, pari toppia (mukavampia kuin ne sairaalan kaavut) ja yhet pikkarit kotiinlähtöä varten. Lisäks pakkaan mukaan ton ihanan mukavan veluuriasun
Se kai sitten toimittaa kotiinlähtövaatteidenkin virkaa (jos housut vaan pysyy puhtaana kotiinlähtöön saakka).
Tästä tulikin mieleen, että kun kävin miehen siskoa silloin aiemmin syksyllä katsomassa sairaalassa, ei siellä yhdelläkään äidillä ollut sairaalan housuja jalassa
Eikö OYSissa os. 13:lla enää sitten oo niitä? Kaikilla oli vaan ne polvipituiset yökkärit päällä. Mua jotenkin ahdistais, kun koko ajan tuntuis että veret valuu nilkkoja pitkin
Vauvalle pakkasin tolle huiman 10 minuutin kotimatkalle, joka lämpimällä autolla kuljetaan, bodyn, sukkahousut, housut ja sukat. Siihen päälle toppapuku, neulepipo, puuvillainen alupipo, kintaat ja tossut, sekä vielä varalta villasukat ja -lapaset mikäli on tosi kylmä. Ja kaukalossa on vielä toi wallaboo
Luulis tarkenevan
Mies voi sitten tuoda vielä villapuvun lisäksi jos joku jääkausi sattuu just kotiutumishetkellä pyyhkäisemään yli..
Mulla on ollu
ummetusta muutaman viikon. Maha toimii ehkä pari-kolme kertaa viikossa.. Ennen tätä tilanne oli ihan päinvastainen, kuten taisin mainitakin jossain vaiheessa. Juoksin vessassa vähän väliä.. En sitten tiiä kumpi on parempi
Ei mulla kuitenkaan oo maha ollut kipeä tai mitään.. eli liekkö tuota voi ummetukseksi edes kutsua.
Tälläkin vauvalla tuntuu vielä tilaa olevan.. Vaikka onkin kiltisti pysytellyt pää alaspäin jo ainakin kymmenisen viikkoa, niin kääntää kyllä ahkerasti kylkeä monta kertaa päivässä. Välillä punkeaa pyllyllä toiseen ja jaloilla toiseen suuntaan ja silloin näyttää kuin maha repeäisi keskeltä halki