Helmikuun helmiäiset 2016 *syyskuussa*

minä aina jaksan hämmästellä näitä kakka vaipassa hommia :D siinä vaiheessa ku maitokakan tulo loppuu meillä loppuu myös vaippaan kakkaaminen.omasta lapsesta oppii hyvin pian hoksaamaan millon olis alkamassa kakkauspuuhat ja siinä vaiheessa sit vaan vaippa pois ja potalle.ku aloittaa ajoissa niin siitä ei tarvi taistella myöhemminkään. Mun mielestä Se on palvelus myös lapselle,ei lapsikaan halua likaisissa housuissa/vaipoissa olla. Tekee aina oikein pahaa kattoa ku vanhemmat hymistelee toisilleen että heh heh pikku liisa tuolla verhon takana äkisee kakkaa vaippaan.no,pitäiskö kenties tehdä jotain??

ja hei,ei ne kaikki kätilöopiskelijat oo parikymppisiä!! :D minäki jo yli 30 ja on meitä monta muutakin meidän luokalla ;)

Niin no meidän laps ei mee siihen potalle tai pöntölle vaikka kuinka kakka jo kuikkii ahterista, joten vaippaan se tulee sitten sen jälkeen kumminki. Ja meidänki pojasta huomaa, kun alkaa kakkaa mut ei se sitä sinne pottaan tee. Kerkijjääpä tuo.

NassuRessu, meillä kanssa saadaan vaan kauhee raivari jos koittaa pöntölle istuttaa kun näyttää siltä että kakka tulossa. Sitä vaikka sitten pantataan siihen asti että saadaan päikkärivaippa päälle, tai vähintään housut jalkaan.
Meillä myös piiloon meneminen tarkottaa hyvin kirjaimellisesti piiloutumista, ei ala tehdä samassa huoneessa edes, vaan hipsii toiseen huoneeseen tai sanoo menevänsä omaan huoneeseen leikkimään, joten aina ei edes kerkeä tajuamaan mikä on homman nimi.
Meillä poika siis miehen entisestä liitosta, ja itse olen tullut kuvioon vasta sen jälkeen kun poika on ehkä ollut jo ohi siitä "parhaassa" pottaan tutustumis iästä. Silloin kun otollisin aika olisi ollut, on poika sekä vanhemmat opetelleet elämään kahden talouden elämää, eikä kyseiselle asialle ehkä ole annettu tarpeeksi huomiota. Mutta en nyt lähde sanomaan että tämä olisi "normaalissakaan" tilanteessa ollut välttämättä helppo nakki, poika on aika herkkis ja kuitenkin varsin omapäinen :rolleyes:

Wendys & booris 17+5

Jep, kuulostaa Wendys aivan samalta kuin täällä. Tosin meidän pieni on vasta 1v8k, joten en nyt ihan hirveästi vielä stressaa jos kakkka tulee vaippaan. Tosin, muutenkin on vielä päivävaippa käytössä, kun ei tuo pönttö tai potta kiinnosta kovin. Kyllä hän siinä käy istumassa, mutta harvoin sinne saalista saadaan :D

Unohdin aikaisemmin kirjoittaa että tänään lähti taas uudet viikot käyntiin. 19+0 :) Viikon päästä tiistaina on rakenneultra ja odotan sitä kovasti. Mä toivon, että mies pääsis töistä lähtee aikasemmin ja pääsisi mukaan. Otin viimeisimmän ajan sille päivälle, mutta kun se on puoli 3 ja mies ois töissä puoli kolmeen. Kyllä hän aikoi mestarilta pyytää, että voisi lähteä reilun tuntia aikaisemmin.

niin siis meillä on tosiaan aloitettu siinä 6kk iässä ja tehty heti alusta potalla istumisesta kiva juttu esim joku pottalelu/kirja toimii noin pienellä.ja istuttu vaan Se hetki et asia on hoidettu.helposti saa muodostettua samanlaisen rutiinin ku esim käsienpesu ennen ruokaa yms. Varmasti onki työläämpää sit isomman kanssa jos alkaa muuttaan jo opittua ja pitkään toteutettua tapaa

IMN
Ei meillä ois onnistunu potalle kakkailmeen bongailu.. :D en oo koko ajan näköetäisyydellä lapseen, varsinkin kun on toinenkin lapsi. Meillä tyttö on koko ikänsä kakannut ensitöikseen heti aamulla herättyään, enkä minä sitä toiseen huoneeseen voi huomata :rolleyes: sitten jos kakkahätä iski kesken päivän niin neiti (tai oikeestaan molemmat lapset) konttasi toiseen huoneeseen äkistämään ja tuli sitten ilmoittamaan että kakka tuli. Siitä sitten suoraan pyllynpesulle, eli ei se lapsi ehtinyt "kärsiä" kakka housussa :) joskus ei ees tullut kertomaan vaan lähti karkuun, eli tuskin oli hirveän epämukavaakaan.

Jokainen tyylillään, kukaan äiti ei oo toista huonompi :) en ehkä tässä yhteydessä puhuis "totutusta tavasta", koska yleensä lapsille se vaippojen jättäminen on sellainen virstanpylväs että nyt ollaan isoja tyttöjä tai poikia. Vähän kuin apurattailla ajaminen; harva ilman niitä oppii ajamaan, mutta kaikki haluaa jossain vaiheessa oppia :)

IMN no sitä tuskin yritinkään tässä sanoa että olisi.ei kannata hirveä herkkähipiäisesti lukea jos ihmiset kertoo omia kokemuksia ja mielipiteitä.joku saattaa vaikka saada ihan hyviä vinkkejä.

mää ainaki mielelläni otan vastaan esim fiksuja omaan sänkyyn nukahtamisvinkkejä,en halua toistaa kuitenkaan kaikkea samanlailla jokaisen lapsen kohdalla vaikka hyvin onkin mennyt.aina voi kehittyä jopa tässä äitiydessä

Meillä kans kyllä heti mennään pepun pesulle. Toki meillä nykyään tehdään joka toinen tai jopa joka kolmas päivä kakka niin eipä tuota aina ees olla kotona potan ääressä :D Ja ei noudata muutenkaan mitään kaavaa tossa kakkaamisessa. Välillä se tulee keksen päiväunien, välillä heti aamusta ja välillä illalla.
Ja toi pakoon juokseminen on aika tuttua. Yks päivä avasi kylppärin oven ku olin laittaa kakka vaippaa roskiin ja suoraan kakkapyllyllä sänkysä kipasi. Lakanapyykkiä tuli :D

Ja joo, jokainen tyylilään joka asiassa.

Tässä netissä kirjoittelussa on se, ettei niitä äänen painoja tai ilmeitä saa aikaseks, niin monesti tulee sit lukee "väärin"

mun mielestä on muutenki ärsyttävää tuo ajattelutapa että olis huonompi ja parempi äiti.ei semmosia pitäisiä joutua miettimään ellei oikeesti pahoinpitele tai muuten kaltoinkohtele lastaan.äidit tekee hirveesti hallaa itelleen ja kaikille muilleenkin tuommoisella ajattelutavalla.

IMN
Ja minä kun vielä yritin muotoilla mielipiteeni niin ettei kukaan ymmärrä väärin :D siis ihan vain kerroin minkälaista kakkasirkusta meillä on ollut, varsinkin tuon neidin yö- ja aamukakkojen osalta kun tyttöä ei paljon kiinnostanut vaikka oiskin kakka housussa :rolleyes: usein piilotteli viimeiseen asti kunnes kirjaimellisesti käry kävi.

Anteeksi siis jos joku ymmärsi väärin. En todellakaan tarkoittanut erotella huonoja ja hyviä äitejä/tapoja, vaan juurikin päinvastoin sanoa että tilanteita, elämäntyylejä ja etenkin lapsia on monenlaisia, eikä siksi jokin toisen hyväksi toteama tapa sovi toiselle. Kuten vaikka se kuinka monet kauhistelee sitä miten "liikkuvaisia" me ollaan, kun taas muut kertoo jumiutuneensa lasten kanssa kotiin. Tämäkin siis vaan esimerkki, ei palkokasveja ruumiinaukkoihin, kiitos! :ROFLMAO:

• Tykkää
Reactions: NassuRessu
Ahh.. Tosiaan, lapset on erillaisia ja vanhemmat on erilaisia. Toisille sopii toinen juttu parhaiten, mikä taas toiselle ei. Niinku meille sanottiin, et miten voidaan siirtää 4kk ikänen lapsi omaan huoneeseen nukkuu. Jotku sit haluaa nukkua perhepedissä ties kuin pitkään. Kaikessa on niin monta tapaa kuin on vanhempiakin :)

Ja me ollaan kans tosi liikkuvaa sorttia. Uniajat on ainoot sellaset mitkä ollaan kotona, mutta muuten aika liikkuvaa porukkaa. Toki nyt ku oma raskaus verottaaniin paljo jaksamista, että suurimmaks osaks nyt on oltu vaan kotona.

IMN
NassuRessu Täällä kans yks "tunteeton äiti", joka ei opettanut lapsia nukkumaan vieressä ja siirsi omaan huoneeseen nukkumaan heti kun oma huone oli tarjota :ROFLMAO: en vaan osaa nukkua rauhassa sellaisen tuhisijan ollessa samassa huoneessa.

Meillä kans vaan päikkäri- ja ruoka-ajat pitää rutiinit kasassa. Tai päikkäreitähän ei nuorimmainenkaan enää nuku ja ruokailunkin saa hoidettua siellä missä satutaan olemaan; kavereilla, mummolassa, ravintolassa jne. Pääosin kyllä pyritään syömään kotona kaikki saman pöydän ääressä :)

Ja tosiaan, on meilläkin liikkumiset vähentyneet tän raskauden myötä. Ei oikein jaksa lähteä ja kun muutenkin on eskarin alkamisen myötä ihan uus aikataulu opeteltavana. Kovasti jo ootan sitä että energiataso nousee ja jaksan taas lähtä lasten kans kierteleen kauppoja ja muuta. Nyt on tullut kaikki tarvittavat vaatteetkin ja muut tullut tilattua netistä, kun ei vaan jaksa lähtä kivijalkakauppoihin.. ehkäpä sitten tulee ihan uutta intoa siihenkin hommaan kun pääsee hypistelemään vauvanvaatteita :love:

Minäkin oon sellanen "tunteeton äiti" :D.
Siirsin pojan nukkumaan omaan huoneeseen kun herra oli 2kk. En vain itse saanut nukuttua kun heräsin jokaiseen pieneen tuhahdukseen ja yninään. Ja En vitsaile kun sanon että meidän poika tosiaan äänetelee unissaan, kaikella mahdolisella tavalla, harrastaa sitä vieläkin. Nyt on alkanut puhumaan unissaan kun ikää tulee, katsotaan milloin lähtee kävelemään. Tulee tässä valittetavasti äitiinsä, voipi tulla ihan riesa, omasta kokemusesta tiedän. Eipähän tarttenut vauva-aikana huolehtia hengittääkö poika ja ravata koko ajan tarkistamassa kun sängystä kuului tasaiseen tahtiin pieni yninä. :geek:

Nyt en tiedä miten tulokkaan kanssa menetellään, pinnis tulee aluksi meidän huoneeseen ja sitten siirtyypi isoveljen kanssa samaan huoneeseen nukkumaan..

Liikkeet Voipi olla että istukka vaimentaa, toivottavasti rupeavat tuntumaan kohta enemmän. Eilen kävi iltasella onneksi tosi kova mylläys, mieskin tunsi liikkeet todella vaimeina, sillä sanoi aina missä kohtaa tuntui ja siellähän minäkin ne tunsin. Totesi kyllä että oli kyllä niin hentoisia että ei olisi varmasti osannut sanoa jos en olisi perään sanonut että siinä minäkin tunsin..:) Mutta vahvistumisia odotellessa. Ylihuomenna pääsee kuulemaan sydänäänet. :love:

Vaunut Joo. nyt tuli tullut Emmaljungien Viking-runko nähtäville, ja kyllähän ne super-vikingit näytti taas niiden rinnalla hyökkäysvaunuilta. Onko kellään kokemuksia näistä, eroavaisuuksia kaipailisin?
Vikingit oli selkeesti sirommat ja vaunukoppa oli matalemmalla, etupyörät pienemmät. Olin jo niin varma kärryistä mutta nyt mieli muuttui taas. Rakenneultran jälkeen olisi tarkoitus varmaan laittaa vaunut tilaukseen..

Hankinnoista puheenollen, missä järjestyksessä porukat aikoo laittaa kaiken, ostaako ensin rattaat vaiko laittaa pinniksen tavaroineen paikalleen yms? :p

Liitoskivut Jipii nämä alkaa. Nivusten kanssa ei kauheesti kävellä, häpykummussa tulee lenkkeillessä ihana paineen tunne aikaan. Lonkaa myös rutisee ihan kammottavalla tavalla.

IMN
Meidänkin lapset puhuu unissaan ja sen lisäksi vielä kuorsaavatkin melko komeasti. Ei puhettakaan että miehen kuorsauksen lisäksi kuuntelisin jonkun toisenkin röhinää samassa huoneessa :D

Meillä ei mitään ihmeempää järjestystä oo hankinnoille, kunhan kaikki vaan saadaan helmikuuhun mennessä hommattua :) pinnis ja vaunut on jo, kaukalon ostin ja hoitopöydästä luovutaan, eli tärkeimmiksi hankinnoiksi jäävät sitteri, pinniksen tekstiilit (nää on mun pahe :D) ja muutamat vaatteet sukupuolesta riippuen. Sitten on kaikkia pienempiä hankintoja, kuten itkuhälytin, harsot, hoitoalusta, mulle jonkin sortin lypsykone jne. Oon vaan tässä raskaudessa ollut ihmeen laiska noiden hankintojen kanssa, kun taas aiemmissa raskauksissa oon sormet syyhyten kierrellyt lastentarvikeliikkeissä :D

Meillä kans "puhutaan" unissaan, vaikka ei toi napero vielä edes puhu. Tai tota omaa kieltään suurimmaksi osaksi.

Meillä löytyy kaikki muut paitsi vaunut. Ja noi Ej Super viikkarit kiehtoisi, muttamutta... ihan siis sillä, että JOS tarvitaan tuplat, niin niistä saa sellaiset.

IMN
Oon nyt ihan valmis vilpoisiin syysilmoihin :D posti toi tullessaan kaks ihanan pehmeetä mammaneulepaitaa :p vielä kun pääsis käyttämään, täällä kun ainakin on +20°C.. oon niin kyllästynyt tohon aurinkoon :cautious:

Täällä kans oltais jo ihan valmiita syksyisiin ilmoihin, ärsyttää nää lämpimät ilmat, vielä syyskuussa.. Raikkaat aamut olis paljon mukavampia :love:.

Meille syntyy maanantaina pieniä karvavauvoja, mikäli koiramme on tiineenä. Vatsa on pyöristynyt ainaki mukavasti:). Helpotusta vauvakuumeeseen:D.

Huomenna viikkoja 17+0 tasan:love:

Hahaa, pitkästä aikaa koneella. Vielä kun muistaisin mitä piti kirjoittaa... :D

Mulla ei oo tuntunut liikkeitä nyt pitkään aikaan, ehka kerran kahessa päivässä tuntuu yksi tökkäisy... Pari viikkoa sitten tuntui vielä päivittäin, ainakin kuukauden ajan. Lääkärineuvolassa kuitenkin tutnui sykkeet, niin eiköhän oo kaikki ok. Mulla on kuitenkin istukka ihan edessä, niin oon koko ajan olettanut, että sen takia ei liikkeet kunnolla tunnukaan.
Hih, heti tuntu liikettä kun kirjoitin tästä.. Voi olla tietenkin etten oo keskittynyt yhtään tunnustelemaan niitä, kun on ollut niin paljon tekemistä. Pitää kohta mennä makoilemaan, jospa tuntisin lisää :p

Joku oli huolissaan synnytyksen aikana tulevasta hädästä. Mulla tuli toisen synnytyksen ponnistusvaiheessa suolesta tavaraa myös, nolotti aivan hirveesti, mutta kätilö vaan heitti sotkut roskiin ja siinä oli taas puhdas liina alla. Eiköhän kätilötkin oo jo tottunut kaikkeen mahdolliseen :D Mutta mulle ei oo ikinä ees puhuttu siitä peräsuolentyhjentämisestä synnytyksen yhteydessä, pitäis varmaan ottaa synnytyksessä asia esille... huhhuh :D

Välillä on voimakasta pahoinvointia vielä, voi kestää koko päivänkin, ja sitten välillä taas on parempia päiviä. Lääkärineuvolassa kun olin valmis, lääkäri vielä kirjoitti tiedot ylös, mun tuli aivan järkyttävä oksetus-olo. Kurkussa asti tuntu oksennus ja pelkäsin jo, että oksennanko lääkärin huoneeseen, mutta selvisin onneksi siitä ;) Yäähh, alkaa pikku hiljaa jo riittää raskaana oleminen! :/ :)

viii 17+5

Täällä kans istukka edessä ja neuvolassa sanoi että liikkeitä ei välttämättä tunnu ihan heti.. Hyvin harvassa on liikkeiden tunteminen, välillä kyllä tuntuu mut pieniä ja hentoja vain :).

Täällä kans etova olo vaivaa silloin tällöin, toivon että menis joskus ohi, raskausaika olis niin paljo ihanampaa ilman pahoinvointia:D.

Ja kannattaa kysyä tosiaan sitä peräruisketta ennen synnytystä. Mutta kyllä ne kätilöt on nähny kaikkea, et turha sitä on stressata ;). Eikä sitä siinä kivun keskellä tuu ajateltua:D

Raskausaika olis kyllä aivan erilaista jos ei olis pahoinvointia eikä väsymystä yms ;) Onneksi tää on kohta ohi! Ja ehkä se vauvan saaminen tuntuu senkin takia niin hienolta, kun samaan aikaan loppuu kaikki raskausvaivat :D

Okei, en malta odottaa että näkisin jo meijän vauvan!! :D Kova hinku päästä synnyttämään jo! :D

Ja loistavia vauvamahoja teillä, jotka ootte tänne kuvia pistäny! :)

IMN
Tää raskaus on kyllä ollu paljon vaikeempi ku edellinen, mutta toisaalta helpompi kuin ensimmäinen. Just tuossa varasin neuvolalääkärille ajan keskiviikoksi kun on taas neljä päivää putkeen särkenyt päätä.. jospa sais jotain vanhempaa lääkettä kun panadol on yhtä tyhjän kanssa.

Miten se helmikuu tuntuu olevan jossakin hamassa tulevaisuudessa. Välillä tosin hetken aina hirvittää yövalvomiset ja-heräämiset. Edellisen kanssa ei imetys kertakaikkiaan onnistunut, niin heräämisiäkin saattoi miehen kanssa joskus jakaa. Saa nähdä miten nyt käy.

Meillä ei suurempia hankintoja ole edessä. Pinnis, vaunut, turvakaukalo, sitteri ja hoitopöytä jo löytyy. Vain itkuhälyttimet pitäisi uudet hankkia. Ja harsoja myös, kun vanhat ovat pikkuneidille niin tärkeitä vielä, että täytyy vauvalle hankkia omat.

Mie en kertakaikkiaan olisi saanut nukuttua, jos neiti ois vieressä vauvana nukkunut. Siksipä hän saikin heti nukkua omassa sängyssä. Jossain vaiheessa sitten vaihdettiin itse toiseen makkariin nukkumaan. Kumman helposti onnistui tuo.

Ja pottailu myös. Hirvittää, että miten tämän toisen kanssa, kun ensimmäisen kanssa kaikki meni niin helposti. Itse neiti potalle halusi ja nopeasti alkoi ilmoittaa milloin vessaan haluaa. Päikyssä jättivät päivältä vaipan pois ja sama tehtiin kotona. Montaa vahinkoa ei tullut. Laiskuuttani pidin yövaippaa edelleen jonkinaikaa, vaan kun kaiki yövaipat alko olla kuivat, niin jätettiin sekin pois. Ikää en kyllä muista, mutta luulisin siinä 2 vuoden iässä vaipan jääneen pois. Pöntönsupistajaa neiti ei suostunut käyttämään ollenkaan.

Yhteistyössä