Helmikuun helmiäiset 2016 *heinäkuussa*

Oi vitsit tuntuu että tuun kaikessa niin jälessä, kun LA vasta helmikuun lopulla. Tai hullua että monella jo nt-ultrakin käsillä ja mä saan ootella vielä monta viikkoa :D Hyvä harjotella vähän kärsivällisyyttä..

Missä vaiheessa te ootte töissä kertonu raskaudesta, siis esimiehelle tmv? On siihen varmaan joku lakisääteinen millon viimestään pitäis kertoa. Itestä tuntuis reilulta heti, mutta sitten toisaalta kai tässä nyt sinne ultraan asti on viisasta ootella.

Niin ja tosta äitiyspakkauksesta, musta se on vaan liian poikamainen! Tai just se toppapuku ainakin sellanen, mitä en ite vois tytöllä pitää. Ymmärrän jos joku yksittäinen vaate ois ton värinen, mut toi toppapuku on kuitenkin aika keskeinen juttu ja parhaassa tapauksessa pitkäikänen. Ja makuupussin väritys saa myös multa täystyrmäyksen :D Tietysti pitää olla kiitollinen, että tuollanen mahollisuus ylipäätään on ja oli siellä kivojakin vaatteita.

Ai ja hiusten värjäyksestä piti kans mun kirjottaa! Oon arponu tässä koko ajan uskallanko, mut IMN rohkasit mua sen verran että taidan uskaltaa sitten ekan kolmanneksen jälkeen vaikka. Harmittaa kun vasta n. vuos sitten ajoin itteni tällaseen värjäyskierteeseen, sitä ennen väri oli ihan naturel :D Ja nyt toi juurikasvu on jotain niin järkyttävää, et ei ainakaan mieltä kohenna kattella itteensä peilistä. Muuten en minäkää kauheesti meikkiä tai hiuskemikaaleja tms käytä, että ehkä tuo on pien paha loppujen lopuks.

Kävin äsken ultrassa varmistamassa, että siellä pieni vielä on voimissaan. Voi sitä rakkauden määrää, kun näki kuinka pieni siellä liikkui ja vahva sydän sykki ♡ onnenkyyneleiltä en välttynyt, ja neuvolan tätikin sanoi tilanteen tietäen, että tää lapsi on tarkoitettu tulemaan. En oo ennen ilosta itkenyt näin paljoa! Mikä helpotus tietää kaiken olevan hyvin :)

• Tykkää
Reactions: Wendys ja girahvi
IMN
Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille! :) mun pitäis vielä ens viikon perjantaihin jaksaa oottaa. Tosin sainhan jo rv7 käydä kurkkaamassa, mutta silloin näkyi vasta epämääräinen möykky ja vilahduksia sykkeestä.

Täällä taustailija taas kirjottelee :)
Nyt taidetaan mennä 10+3 ja kärsimättömästi ultra-aikaa on odotettu, no tänään posti sen kutsun Naistenklinikalle toi (lähete oli kyllä kättärille) ja tietysti keskellä päivää :ROFLMAO: kaksi viikkoa pitäisi jaksaa odotella. Taidan kyllä esimiehelle kertoa jo edellisenä päivänä kun sopivasti sovittu kuulumisten vaihto, ei tarvi sitten keksiä hänelle selityksiä miksi ruokatauko venyykin (onneksi töistä matkaa n 20min/suunta niin onnistuu kesken päivääkin käynti) ja samalla sitten voi tiedustella että mitkä käynnit saa käydä työajalla jne.. Samassa työpaikassa on kyllä yksi sukulainen töissä ja hänelle pitänee keksiä joku selitys miksi lähden kesken päivää johonkin :whistle: Huomenna vuorossa labra-käynti.

Olot on tasoittuneet jes! Kunhan jotain syö n. 1,5-2h välein niin oli pysyy pääsääntöisesti hyvänä. Väsyttää edelleen ja on kyllä todella aikaansaamaton olo, sohvalla vaan surffailen netissä illat :D Mutta nyt parin viikon aikana on kyllä tullut liikuttua monta kertaa viikossa, kevyesti mutta kuitenkin(y)

Pikainen kommentti esille nousseisiin juttuihin, en ole ikinä värjännyt hiuksia joten tuota ei tarvitse edes miettiä, ja vaunu asioissa olen ihan ulapalla. Ei olla ostettu/suunniteltu vielä yhtään mitään, ei edes hirveästi puhuta asiasta, luotan että konkretisoituu sitten ultran jälkeen ja tiedän jo äitini aloittavan samantien kovan hössötyksen.

Heippa !
Minulle ensimäinen tulossa 5.2 :) Nyt ollaan 11+6 :) voi laittaa listaan olen vähän ulalla vielä miten tämä vastaaminen ja sivusto toimii. Itselläni ollut todella huono olo lähtien raskaustestin tekemisestä. Aluksi luultiin että ooltiin vähän pidemmällä niin kävin ultrassa jo 9+6 nähtiiin ekan kerran pikkunen. Aivan käsittämätön fiilis sielllä oikeesti on jotain :) Nyt maanantaina kävin uudelleen ultrassa ja siellä hän liikkui sellasta vauhtia että sormet meni suuhun ja jalkoja potki. Eilen vielä neuvolassa sydän äänet kuunneeltiin. Oon vaan niin käsittämättömän onnellinen. Nyt täytyy 6 viikkoa odottaa seuraavaan neuvola käyntiin. :)

Viimeksi muokattu:
Kiva että vielä löytyy uusia tulokkaita tänne, tervetuloa uusille! :)

Mulla on alkanut palailla taas huono olo... Varsinkin heti kun syö jotakin niin sitte tulee heti huono olo... :( ei tee sen takia mieli syödä mitään :/

Pulssi nousee usein ja herkästi korkealle, sekin väsyttää ja aiheuttaa huimausta. En jaksaisi tehdä mitään, vessassa käyntikin vaatii ponnisteluja...

Heh, kauhea avautuminen. :D no nyt tuntuu tältä...

Viii 10+1

sama on mullakin, että huono olo tulee kun maha pääsee tyhjäksi, mutta kun syö niin siitäkin tulee huono olo. Tänään mietin ruokapöydässä et saako tässä juosta vessaan. viikkoja kuitenkin jo mullakin 11+6 joten odottaisi sitä helpotusta. Väsy on myös edelleen kova, pakko mennä päikkäreille töiden jälkeen ja sitten kun herää on loppupäivän ihan tokkurassa. Hengästymistä löytyy myös, tuntuu et alkulenkki koirien kans on yhtä huohottamista, samoin pissahätä iskee, että on tullut lyhennettyä lenkkiä, kun viimeinen kilometri mennyt aina niin ikävästi rakkoa painaen.

• Tykkää
Reactions: makrilli
Onnea kaikille hyvistä uä-kuulumisista! :love:

Makrilli,
tervetuloa mukaan! Meillä sama la :)

Mut vois muuten lisätä listalle eli Alisa_84, 3.lapsi, 30v la 5.2, kiitos! :)

Hengästymisetä, tuokin on tosi jännä. Meillä on talo kahdessa kerroksessa ja portaita ylöspäin mentäessä hengästyn ihan hirveesti. Välillä tuleekin manattua, kun joku asia jää yläkertaan ja saa ees takas ravata portaita. Monesti pelkkä istuminenkin pistää huohottamaan. Eilen kävin kuitenkin tunnin pelaan jalista eikä tehnyt edes tiukkaa, ei mitään logiikkaa tässä hengästymisessä.. :rolleyes:

• Tykkää
Reactions: makrilli
Sniff Täälläkin parturi-kampaaja... Ja mun kanta tuohon värjäykseen on ehdoton ei. En mielelläni värjää raskaana oleville hiuspohjaan asti. Raidoitusta oon monelle tehnyt. Hiusvärit on kuitenkin niin allergisoivia. Omalla kohdalla värjäsin tukkani lähelle omaa väriä, jotta tyvikasvu ei näy. Nyt sitten ensivuoden puolelle ainakin värjäämättä.
Kampaajillakin on eriäviä mielipiteitä ed.mainitusta asiasta.
Muu kosmetiikka on luonnonkosmetiikkaa. Shampoissa ja hoitoaineissa vielä kemiallisia, mutta ajattelin käyttää loppuun.
Meillä ensimmäinen neuvola vasta 10viikolla. Vähän ihmetyttää kun muut käyneet paljon aikaisemmin. Mikähän ensimmäisen ultran "takaraja" on?
Meillä mies kyllä mukavasti ollut mukana kokoajan ja jaksaa kysellä vointia jne. Meillä tosiaan nimet jo mietittynä :D

Kampaajilla tosiaan on kaikilla omat mielipiteet tuosta värjäämisestä mutta jos haluaa altistusta allergian pelossa välttää, on raidottaminen turvallisin tapa. Muuten vaalennusjauheella tehdyt työt ja suoravärit on sellasia, mitkä ei pääsääntöisesti allergisoi ketään (mulla esim on väriallergikko asiakas, jolle laitetaan vaalennusta ja toisinaan sävyttää suoravärillä, eikä ole koskaan saanut pienintäkään reaktiota).

Meidän firmassa ei värjätä alle 16 vuotiaiden hiuksia hapeteväreillä ollenkaan, vaan ainoastaan vaalennusaineella tai suoravärillä, mikäli päähän on pakko väriä saada. Tämä on allergisoitumisen riskin vähentämiseksi tehty päätös ja kulkee käsikädessä tämän hetkisen suosituksen kanssa. Enkä kyllä näe miksi tätä suositusta ei voisi noudattaa myös raskauden aikana :)

Ite oon värien kanssa kosketuksissa päivittäin ja niin on tuhannet muutkin raskaana olevat olleet ja tulevat olemaan, eikä kampaajien vauvat oo yhtään sen sairaampia kun muidenkaan :) Ite värjään pääni kun siltä tuntuu ja muut saa tehdä niinkuin parhaakseen näkee (y)

IMN
Taitaa tuossa hiusten värjäyksessä olla sama homma kuin ravinto- ym. suosituksissakin.. asiasta ei ole tutkittua tietoa, joten jokainen saa olla niin varovainen kuin haluaa, muttei se kuitenkaan tee varomattomammasta yhtään sen huonompaa :)
Suurinosa kehitysvammoista ym. tulee varmasti jo geeni- ja soluasteelta, ja nää mahdolliset ulkoiset haittatekijät on vain tällaisia, noh.. hysteriaa herättäviä arvailuja :rolleyes: ei sillä etteikö niissä voisi mitään perää olla, mutta enpä ole mistään lukenut mitä tiettyä oireyhtymää esim. "vääränlainen" meikkivoide aiheuttaa. Vähän sama kuin lääkkeissä se teksti "raskauden aikaisesta käytöstä ei ole tarpeeksi tietoa" tms. ja silti voin astmalääkkeeni lääkärin luvalla ottaa.
Ja kaikki ne myrkyt joille nykyihminen ihan huomaamattaankin altistuu, on vähän isompi skaala kuin loreálin hylly :D

Silloin kun äitini on reilut parikymmentä vuotta sitten ollut raskaana, on hän saanut rauhassa permanentata tukkansa ja syödä maksaa niin paljon kuin sielu sietää, enkä oo kuullut että vastasyntyneiden terveys ois niistä ajoista huomattavasti parantunut. Tietenkin nykyään on sikiöseulonnatkin..

Eli jos joku ensiodottaja täällä nyt kauhistelee kaikkea mitä pitäisi itseltään kieltää tai rajoittaa, niin kyllä se maalaisjärki on näissä asioissa se "kultainen keskitie" :) jokanen tekee kuin parhaaksi näkee mutta stressiä en lähtis repimään.

Olen puhunut, anteeksi :LOL:

minema tuo linkittämäsi untuvapussi on i-iha-na. :love:
Ehdottomasti haluan tilaan tuommoisen jahka sukupuoli on selvinnyt. Ajattelin, että jos vaunut olisi beiget/ v.harmaat niin sitten tuo pussi voisi olla joko v.sin tai v.pun.

Hiustenvärjäys Itse en viime raskaudessa värjännyt, en tiedä värjäänkö nytkään. Itse olen tukkani värjättänyt ns. luonnolliseen tapaan eli en saa jäätävää juurikasvua, hiusväri vaan tummuu ärsyttävästi..:) Enköhän taas malta odottaa sinne helmikuuhun..

Oma vointi Pahaolo alkaa vissiin väistyä, kolotuksia ja jomotuksia on ilmaantunut ja iskias vaivaa tosi pahasti..Muutoin olo on ihan jees. Kovasti odotellaan parin viikon päst olevaa np-ultraa..

Lugestron Mulla alkaa jo nyppiä. Oliko täällä muita tukilääkityksellä olevia?

Vauvannimet Tytölle oli nimi jo viimeksi mutta poika tuli, tämä nimi pitää edelleen kutinsa :) Poika jos jälleen tulee niin ne vaihtoehdot mitä mietittiin joskus toiveillessa tätä raskautta ei kyllä iske enää yhtään. Yhteen jo päädyttiin kun tuossa yksi ilta pyöriteltiin nimiä mutta mies päätti ykskaks etttei sekään oo hyvä. Hitto vieköön. :D

Ss ja Piilokas rv 11+0

Fiona-: Työehtosopimuksessa kerrotaan tarkemmin milloin viimeistään pitää esimiehelle kertoa raskaudesta, samoin voiko raskauteen liittyvät terveystarkastukset yms. tehdä työajalla. Ja jos äitiysloman ajalta maksetaan palkkaa jonkun aikaa. Meillä pitää kertoa viimeistään kaksi kuukautta ennen poisjääntiä, lääkärikäynnit työajalla on ok ja palkkaakin maksetaan kolme kuukautta. Tosin äitiyspäivärahat siltä ajalta menee työnantajalle. Mutta työehtosopimuksia on monenlaisia. Myös luottamusmieheltä voi kysyä, jos sopimusta on vaikea tulkita.:coffee:

Itselleni, näin ensikertalaisena varsinkin, tuo äitiyspakkauksen saaminen on niin erihieno juttu, että tuli sieltä tyttö tai poika, kaikkia vaatteita aion kyllä käyttää. Muutenkin vähän ahdistaa jos pitäisi olla vaan tyttömäisiä värejä tytöllä ja poikamaisia värejä pojalla. Neutraalejakin värejä on, ja vaikka tuo toppapuku onkin vaaleansininen, niin eiköhän se tytöllekin sovi oikein hyvin. Enhän itsekään pidä koko ajan vaaleanpunaisia vaatteita! :ROFLMAO:

Nooh, sen verran siitä asiasta. En muista päivitinkö oloista vielä tällä viikolla, mutta tosiaan 9+ -viikolla tuo pahoinvointi vaan paheni. Eilen päivällä oli ekaa kertaa sellanen energinen ja hyvä olo tällä viikolla.:) Luin jostain, että istukkahormonin määrä on viikoilla 9-11 korkeimmillaan, ja sen jälkeen vähenee kun istukka alkaa ottaa sen valmistuksen kontolleen. Ei siis vielä ainakaan ole helpotusta luvassa.:sick:

Tuollainen untuvamakuupussi täytyy kyllä hankkia!:love: Olinkin jo ehtinyt pähkäillä, että kuinka me voidaan helmi-maaliskuussa liikkua missään vauvan kanssa kun on niin kylmä. Mutta tuommoiseen vaan sisävaatteet päällä ja menoks.(y) Me asutaan aika etelässä, Lahden kupeessa, joten täällä nuo talvet ei ole olleet kovinkaan purevia pitkään aikaan.

Ensi viikolla onkin seulontaverikokeet, sen jälkeen odotellaan nt-ultraan kutsua, ja eka lääkärikäynti onkin vasta elokuun lopussa. Odottavan aika on pitkä...:barefoot: Onneksi sentään tämän työpäivän päätteeksi alkaa kahden viikon loma!:LOL::cool:

sitruunapippurina 9+4

Kurkkasin myös tuota v.2015 äitiyspakkausta ja oon eniten innoissani juuri tuosta toppahaalarista sekä makuupussista. Myös tuo pilvibody on ihana. :love: Ihan hyvin näkisin nuo värit myös tytöllä, voihan noihin yhdistellä ihan reippaasti myös tyttömäisiä värejä!

Ainoat vaatteet, joista en pakkauksessa tykkää on nuo raidalliset body + housut sekä oranssit tuotteet. En vaan ole kovin innoissani mistään retroväreistä. Myös tuo tummanruskea pöllöpuku on vähän siinä rajoilla mutta muuten pakkaus on kyllä oikein söpö. :)

Oi vauvan nimi... Niitä on ihanaa kamalaa keksiä... Se on niin vaikeeta löytää sopiva nimi! :D kuopuksen nimikin lyötiin lukkoon vasta pari kuukautta synnytyksen jälkeen. :p mutta taas toisaalta, on olemassa niin paljon ihania nimiä, että senkus vaan valitsee niistä jonkun ;)

Taidankin tästä mennä lueskelemaan nimilistoja... :)

Niin ja vielä äitiyspakkauksesta, sitä en aio ottaa. Ensimmäiselle lapselle se oli loistava, mutta kolmoselle on nuo kaikki tavarat meillä jo valmiina. sillä rahalla saa sitten jotakin tarpeellista :)

IMN
Täällä on ollut puhetta noista alamahatuntemuksista. Mulla ei niinkään mitään juilintaa tmv. ole, mutta välillä seistessä tulee sellainen ahdistava olo, kuin maha painaisi niin paljon että on pakko päästä istumaan. Vaikea selittää, mutta maha ikään kuin vetää lattiaa kohden ja tuntuu kuin sitä ei jaksaisi kantaa. Eikä tää munkaan maha nyt vielä NIIN iso ole ettäkö kunto loppuisi :D

IMN
viii Munkin mielestä nimen keksiminen on kauheen vaikeeta ja tuntuu kauhealta vastuulta päättää miksi jotakuta kutsutaan koko loppuelämän ajan :D
esikoisen etunimen mies keksi pari päivää synnytyksen jälkeen, toiset nimet oli olleet tiedossa jo ennestään (miehen toinen nimi ja edesmenneen veljeni toinen nimi).
Kuopukselle nimivaihtoehtoja oli vaikka kuinka ja niistä sitten valittiin pari viikkoa ennen ristiäisiä. Hänen nimellään ei sen kummempaa tarinaa kuin että hänkin on -Maria kuten minäkin, eka osa tietty eri :D
Mun on aina pitänyt nähdä lapsi ensin ja vähän tutustella ennen kuin oon osannu sanoa mikä ois passeli nimi :)

Nimistä: Meillä taas miehellä on oma haaveensa viidestä pojasta, joille tietenkin on jo nimetkin valmiina. Esikoinen hänellä on poika. Tiedän mitä nämä jo valmiiksi päätetyt nimet ovat ja minulle ei tavallaan ole paljon annettu tässä vaihtoehtoja, ehkä saan vaikuttaa siihen mikä näistä jäljellä olevista valitaan ja päättä jopa toista nimeä.
Hyvin vähän hän suostuu edes puhumaan siitä vaihtoehdosta, että tulokas olisikin tyttö, mutta sen verran että nimen olisi siinä tapauksessa oltava myös L-alkuinen. Ja sattumalta mitkään omat suosikit, tai mitkään suvussa kulkevat etu- tai toisetnimet ei tietenkään ala L-kirjaimella, joten luvassa on aika moisia kompromisseja puolin ja toisin :cautious:

Tasan kaksi viikkoa np-ultraan, menis nyt aika nopiaan!

Wendys & Booris 10+3

Surusilmät, mulle lapsettomuusklinikalta sanottiin, et luget saan lopettaa about 9+0. Ja oon ne lopettanutkin sitten jo. Mulla kävi kyllä niin, että plussakierto ei ollut hoitokierto ja aloitin luget omatoimisesti plussasta 2x100 mg annostuksella (aluksi tosin 2x200mg niin kauan kuin niitä riitti). Lopetuksesta on paljon variaatioita riippuen lääkäristä/klinikasta.

Tervetuloa munkin puolesta vielä uusille! :)

Äitiyspakkauksesta. Itse asuin ulkomailla kun esikoinen syntyi, enkä saanut pakkausta, vaikka olisin sen kovasti halunnut. Toisen kohdalla olikin sitten tallessa niin paljon tavaraa ja vaatetta, että ei ollut mitään järkeä pakkausta ottaa. Nyt olen taas mietinnän edessä, kun viimeiseksi aiotun kakkosen jälkeen on kaikki vauvanvaatteet myyty eteenpäin. Olen kyllä vaatteiden suhteen tosi ronkeli, että kaikki ei tulisi kuitenkaan käyttöön, mutta oli siellä sellaistakin, mikä olisi hyödyllistä. Minunkaan silmään ei nuo retrovärit iske ollenkaan, mutta muuten on ihan ok. Erityisesti itse laatikko patjoineen ja petivaatteineen tulisi tarpeeseen. Ja haalari olisi toki iso säästö kun sen saisi pakkauksesta. Mitäköhän minulle on tapahtunut, kun olisin jopa valmis hyväksymään pakkauksen haalarin lapseni päälle, vaikka se ei olekaan ihan sellainen, minkä haluaisin? :D Haalarissa mietityttää vaan sen koko - sehän on ihan valtava vastasyntyneelle, ja toisaalta seuraavana talvena nämä helmivauvat ovat jo niin "isoja" että haluavat varmaan konttailla ja istuskella lumessa, silloin olisi tekniset ominaisuudet tarpeen.
Samaa asiaa mietin tuollaisen toppapussin kohdalla. Tuollainen untuvapussi olisi aivan ihana, mutta mahtaakohan täällä etelässä olla enää maaliskuussa sellaiselle tarvetta, ja toisaalta seuraavana talvena en tiedä olisiko se tekninen talvihaalari kuitenkin parempi. Jos laskettu aika olisi joulukuun alussa niin ostaisin heti :).

Meillä ei ole nimistä vielä harmainta aavistusta. Katsellaan rakenneultran jälkee.

Sitruunapippurina, mäkin oon kyllä sitä mieltä ettei oo tyttöjen ja poikien värejä! Ehkä ainoot on just vaaleensininen ja vaaleenpunanen joita pidän jotenkin sukupuoleen sidonnaisina, siis varsinkin kun kyse on tuossa äitiyspakkauksessa just toppapuvusta, johon on hankala yhdistää muita värejä. Mut muuten en siis ajattele et värit kuuluis jommalle kummalle, lähinnä vaan mietin miksei pakkauksessa oo esim. punasta ollenkaan? Käyhän se pojallekin hyvin. Minä oon siskon tytölle aina antanu lahjaks jotain tummansinisiä housuja yms, kun sisko ite pitää niin hyvin huolen siitä vaaleenpunasesta puolesta :D

Onko teillä ollu mitään negatiivisia tunteita nyt raskauden aikana? Tai jos on jo lapsia, niin onko aiemmissa raskauksissa ollu? Tuntuu, että tääkin on kielletty aihe puhua, mutta itellä tulee välillä epätoivon hetkiä että pärjääkö ja nauttiiko siitä elämästä sitten lapsen kanssa, rakastaako lasta jne. Oon ollu aina aika itsekeskeinen ihminen ja tykänny mennä omien menojen mukaan, niin pelottaa miten sopeudun siihen, että jatkossa mennään lapsen ehdoilla. Ja ahdistaa välillä se vapauden menetys, vielä kun tää lapsi yllätyksenä tuli ja ite on suht nuori. Loppujen lopuks oon kuitenkin pääosin onnellinen ja uskon että kaikki järjestyy itsestään, eikä näitä ajatuksia tarvi edes miettiä, kun lapsi syntyy. Välillä vaan noita juttuja silti pyörittelee päässään ja siitäkin tuntee syyllisyyttä :(

Olen jo joitakin viikkoja tätä palstaa lueskellut ja vihdoin minäkin uskallan liittyä tänne. Nyt nt-ultra takana ja joku siellä oikeastikin heilui. Pahoinvointi on jo melko vähäistä, mutta väsymystä vielä on. Maha ei ole kasvanut, eikä itseasiassa painokaan noussut yhtään. Ennemminkin puolisen kiloa laskenut. Mutta näyttipä se siellä ultrassa kuitenkin kasvaneen, joten kaipa sitä uskaltaa luottaa, että siellä se on, vaikkei vatsaa vielä näykään.

Näin ensikertalaisena tuntuu hankalalta miettiä, mitä se tuleva vauva oikein tarvitsee. Rattaat/vaunut vai yhdistelmät? Miten niitten kanssa sitten kerrostalossa vekslaa? Kannattaisiko olla kärryihin yhdistettävä kantokoppa. Milloin ihmeessä ne pitäisi hankkia? Käytetyt vai käyttämättömät? Toisaalta tekisi mieli hankkia kaikki heti nyt, vaikka viikkoja ei niin paljoa olekaan, mutta lastentarvikkeiden maailma on aikamoinen viidakko, kun ei ole siihen aiemmin tutustunut.

Äitiyspakkauksesta tykkään just sinisistä ja vihreistä, mutten valkoisista tai oransseista. Olipa sitten tulossa tyttö tai poika. Erityisesti vaaleansinistä toppapukua oon ihaillut, mutta juurikin mietin, että eipä se ole kovin sopivan kokoinen helmikuiselle vauvalle ens keväänä ja syksyllä taas voi olla jo pieni...

Voi lisätä listalle:
TuleJo 1. lapsi 28v. 11.2.16

Yhteistyössä