Helmikuun helmiäiset 2016 *heinäkuussa*

Ultra oli eilen ja viikkoja vastaava pienonen sielä köllötteli :) Nyt ootella sit aikaa sinne np-ultraan.

Enää en tiedä kumpi olo on, aikasemmin poikaolo mutta eilen kun pienoisen näki niin tuli jostain kumman syystä tyttöolo, saapas sit nähä kumpi tulee :D

ankas 9+3
 
  • Tykkää
Reactions: Sniff ja Emeli-
IMN
Tänään onnistuin reipastumaan sen verran että jaksoin laittaa naaman ja tukan kuntoon ja käydä kaupassa(y) johan tässä vierähtikin neljä päivää sohvalla yökkäreissä.. pahoinvointikaan ei oo enää niin kauheaa, mutta paniikkihäiriön vuoksi pelkään edelleen lähteä ihmisten ilmoille. Pienikin etominen saa "mihin oksennan" -paniikin aikaiseksi ja se tietenkin vain pahentaa tilannetta. Pitää vielä harkita uskallanko huomenna lähtä bussilla mökille vai vasta ylihuomenna autolla..

Joo tätä mun mahaa ei tosiaan enää piilotella :D kaikki kyllä varmasti tajuaa mistä on kyse. Varsinkin nyt kun se turvotus on kadonnut ja ehkä vähän ihraakin. Lämmin ruoka ei uppoa enää kuin pieninä annoksina ja napostelen päivän mittaan hedelmiä ja leipää.

Mulle on ilmestynyt ihan outoja oireita :D ientulehdukset nyt on jo aiemmista raskauksista tuttu riesa, mutta tänään tajusin että vaikkua erittyy paljon enemmän kuin yleensä :ROFLMAO: koko ajan saa olla putsaamassa korvia. Kynsistä tuntuu tulleen vahvemmat, mikä nyt on tällaiselle kynsilakan suurkuluttajalle ihan jees. Sitten nuo mahakarvat... miksi, oi MIKSI, mua aina siunataan niilläkin :LOL: onneks on vaan sellaisia haituvia..

Huomenna pitäis jaksaa nousta yhdeksäksi labraan. Toivottavasti väsymys ei iske huomenna tänkin päivän edestä.

IMN 11+0 POKS!
 
Onko teillä muilla kissoja?

Mietin tuota toksoplasmoosia, jonka voi kissan ulosteesta tarttua ihmiseen ja sikiöön. Nettitutkimukseni mukaan kuitenkin sen voisi saada lähinnä kissanpennuilta, ja tartunta tulee suun kautta. Lisäksi ulosteen pitää olla seissyt yli 24h jotta toksoplasma olisi tarttuvaa. Ja kissaperheessä koko ikäni kasvaneena on mahdollista, että minullakin on tuo jo ollut. Oireet kun voivat olla hyvinkin lievät.:geek:

Huolettaa vain, kun olen kuitenkin aikuisten kissojeni kanssa koko ajan tekemisissä, vaikka mieheni onkin ottanut hoitaakseen hiekkalaatikon tyhjentämisen päivittäin. Olen myös paljon samassa tilassa, jossa kissanhiekkalaatikot ja hiekkaroskis ovat.:cautious:

Saman taudinhan voi toki saada myös raa'asta lihasta, oman pihan mullasta, pesemättömistä vihanneksista ja vaikka etelä-Euroopan lomamatkalta (siellä tämä on todella yleinen).

Miten olette huomioineet tämän riskin raskauden aikana?
 
Labrassa tänän käyty. Ylläriylläri, pissassa oli nitriitti ja leukkarit koholla. Perjantaina lääkäri kattoo ja miettii alotetaanko antibiootti. Hemoglobiini oli 131 ja se nyt ei yllättäny, omaan aika hyvät veret.

Pahoinvointi alkaa väistyä tieltä ja olo on vähän paremp. Toki saa vielä käydä pönttöä halimassa, muttei niin usein. Tänään on meinannut päätä juilia inhottavasti.

Vieläkään ei ole vahvaa tyttö-/ poika oloa.

12 päivän päästä olisi nt-ultraja odotan sitä kovasti. :love:

NassuRessu ja papu 10+3
 
IMN
Sitruunapippurina Meillä oli kissoja silloin kun odotin esikoista. En sillon ollut kuullutkaan koko toksoplasmoosista ja tyhjentelin laatikkoa ihan samaan malliin kuin ennenkin. Pahoinvoinnin takia se(kin) jäi kyllä suurimmaksi osaksi miehen kontolle.. mutta siis en sairastunut, tietääkseni :D
Mun mielestä nuo on niitä asioita missä voi käyttää ihan maalaisjärkeä. Tosiaan jos on ikänsä elänyt kissojen kanssa niin todennäköisyys sairastumiselle on käsittääkseni aika pieni.. kumihanskat käteen eikä sormia suuhun kesken hiekanvaihdon :LOL: tottakai jokainen saa olla niin hysteerinen kuin haluaa, mutta raskausajasta voi nauttiakin ;)
 
IMN: Niinpä näin, varmasti koko homma menee monilta ohi, kun ei sitä kaikkea voi tulla ajatelleeksi. Eiköhän se jo riitä, että mies hoitaa hiekkalaatikon ja minä keskityn muuhun oleiluun kissojen kanssa.:coffee:

Täytyi vaan ottaa asiasta selvää, kun tiedän, että lähipiirissä ollaan kuitenkin huolissaan. Käly kun oli äskettäin raskaana, ei isovanhemmat halunneet kissojaan edes samaan huoneeseen meidän kanssa.:LOL:

Sainpa äsken kerrottua raskaudesta esimiehelleni, joka onnitteli ja oli oikein iloinen puolestamme. :) Mutta olipa vaikea paikka yhtäkkiä vaan tokaista, että hei, tämmönen tilanne päällä. Olisin muuten kertonut vasta ekan kolmanneksen jälkeen, mutta kesälomien takia totesin, että ennemmin vähän etuajassa, kuin että palaan lomilta maha pystyssä.:ROFLMAO: Eikä nyt tarvitse enää salailla omaa oloa, tosin muille työkavereille kerron vasta kun kesälomat on lusittu. ;)
 
Heippa kaikille! Liityin nyt mukaan kun tämän ketjun löysin. Meille odotetaan syntyvän toista rakkauspakkausta esikoisen kaveriksi. Rv 11+1 nyt, oletettu la on 2.2, mutta saattaa siirtyä tammikuun puolelle np-ultrassa 27pv. Kahdessa aikaisemmassa ultrassa on vastannut isompaa viikkoihin nähden. Vaikkakin lapsettomuushoitojen vuoksi oletettu hedelmöittyminen on aika tarkasti tiedossa, sama oli esikoisesta. Ihan poika olo on, pahoinvointi kun on vähintään yhtä pahaa kuin esikoisesta. Päivät menee sängyssä maaten,kokoajan kärsien kuvottavasta olosta.
Minut voisi lisätä :) Supsu86,toinen,29v.,K-SKS
 
mulla on ollu kissoja koko ikäni.aina oon ite hiekat puhdistellu ja muutenki hoitanu.kädet kun vaan pesee putsaamisen jälkeen niin hyvä on :) multaiaet porkkanat varmaan näin kesällä todennäkösempiä taudinaiheuttajia :D minä tosin oon niitäki lapsena syöny urakalla että eiköhän tuoki tartunta jo Sillon oo saatu :D

minä Se lähdenkin festareille ylihuomenna...tulee mukaan vähän erilaiset eväät kun lippua ostaessa ajattelin..no,mutta kerta Se on ensimmäinenkin festareilla selvinpäin hedelmäkarkkeja mussuttaessa :p
 
Meilläkin on kaksi kissaa ja kun ovat ulkona suurimman osan päivästä niin tekevät tarpeensa sinne, enemmän mua pelottaa niissä olevat punkit. Toisesta kun on löytynyt jo ties kuinka monta. Sen takia niillä ei ole asiaa meidän lakanoille, tosin kun silmä välttää niin sängyssä ne köllii :)

Me ollaan lähdössä ulkomaille taas viikoksi niin mies on kovin huolissaan mun syömisistäni siellä, täytyy olla varmasti kypsää kaikki, no enpä mä muutenkaan mitään raakaa söisikään :)

Eilen kuului jo dopplerilla niin vahvasti syke että näytti jo lukemankin, oon nyt kuunnellut päivittäin sitä pientä jumpsutusta :love:

Olisi niin mukava vielä lomailla mutta ei auta, ensiviikolla töihin. Odotan kyllä kovin jo vuodenvaihdetta että saa jäädä kotiin. Jotenka talvi voisi tulla äkkiä :D
 
Pahoinvointi on pikkaisen hellittänyt täällä. Katselin sitä Postafeniakin, mutta ei sovi imettävälle niin se siitä sitten. Onneks olot on hiukan parantuneet.

Kissoista, meillä ei oo kissoja, mutta oon koko nuoruuteni pyörinyt tallilla, jossa ollut aina kissoja, niin uskon että olen sairastanut tuon toksoplasmoosin jo. Lisäks hevosten porkkanoita tuli syötyy urakalla, että eiköhän sitäkin kautta oo altistunut. Ja kun puutarha on mun harrastus niin alvariinsa sormet mullassa. :D Pelkään kaikkee muuta, mutta tota en osaa pelkää.

Turvotus on täälläkin kadonnut suurimmaksi osaksi, luojan kiitos. :) Se iltaturvotus oli jäätävää.

Masussa erilaisia tuntemuksia vähän väliä, hassua että edellisestä raskaudestani on alle vuosi ja oon silti unohtanut lähes kaikki jutut.

Yritin eilen kuunnella herniksen sydänääniä, mutta en ihan satavarma oo kuulinko nopean laukkaavan sykkeen, siltä se kyllä kuulosti. En muista milloin kuulin sydänäänet esikoisesta. Täytyy jatkaa harjoituksia. :)

Hauskaa torstaita kaikille. :love: Tänne on muuten todella paljon helpompaa kirjoittaa koneella. :LOL:

Sniff ja hernis 8+4

ps. Ens viikolla verikokeisiin.. jännittää.. se että oksennanko hoitajan päälle (kammoon piikkejä ja verta) ja se mikä tulos sieltä on tulossa. :unsure: En oo ennen pelännyt seuloja mut nyt hirvittää.. kai se tää ikä sen tekee.
 
Huhhui.

Täällä on se pieni pahoinvointi laantunut, ihan aavistuksen saattaa toisinaan olla.
Rinnat sen sijaan, raskaat, raskaat ja raskaat ja painavat. Jakun mulla ne on isot jo valmiiksi niin kolkutellaan ihan järjettömiä kokoja sitten imettäessä. En kyllä muista että olisivat turvonneet jo tässä vaiheessa viimeksi poikaa odotteassani :eek:
Paino Ei ole noussut kuin 2,5 kiloa, viime raskaudessa tuli 13kg, toivon että nyt ollaan samoissa lukemissa. Synnärille jäi aikanaan niistä 9kg, loput tippui sitten itsekseen. Kotielämä pojan kanssa tekikin vuoden ajan minulle tepposet ja lihoin 10kg. Ne sain pudotettua juuri tuossa pois. :) Ihana nyt kerätä se massa takaisin, onneksi on hyvä syy.:geek:

Huomenna ois eka neuvola..
 
Sniff muakin jännitti ne seulontaverikokeet todella paljon. Tulen tosi huonovointiseksi tai pyörryn. Kannattaa ilmoittaa rohkeasti hoitajalle, niin osaavat huomioida nuo jutut. Esim. minulta ottivat nuo kokeet makuultaan ja olo säilyi suht. hyvänä. :)

Olen ollut nyt kaksi päivää flunssassa. Pää tuntuu olevan aivan täynnä painetta ja nenä ihan tukossa. Tänään tuntuu kuitenkin jo hieman paremmalta, toivotaan että tämä tästä helpottaisi pikkuhiljaa. :)

Tekisi kovasti mieli koittaa uudestaan etsiä sydänääniä mutta pelkään, että jos en niitä löydä taaskaan niin alan panikoida. :unsure:
Ensi viikon alussa kumminkin jo ultra, jos siellä kaikki hyvin niin ehkä kokeilen etsiä ääniä vasta sen jälkeen.

karhukopla ja jyvä 10+4
 
Mullakin jännitti seulontaverikoe, mutta onneksi ei alkanut tekemään pahaa. Mulla alkaa välillä verikokeen otto tai verenluovutus heikottaa, mutta ei aina.

Toksosta kysyin neuvolassa, kun eläimien kanssa täälläkin pyöritään, mutta täti oli sitä mieltä, että jos on koko elämänsä eläinten kanssa touhunnut niin todennäköisesti sen on jo sairastanut ja siten on jo immuuni. (y)

Doppleri on vielä hankinnassa. Yhtä olen katsellut käytettynä, mutta hinta oli vielä aika suolainen. Odottelen, josko hinta vielä tippuisi.

Täälläkin vietellään viimeistä lomaviikkoa. Tosin sitten on enää kuusi viikkoa töitä, kun määräaikainen loppuu. Olen hakenut uutta työpaikkaa syksyksi, mutta nyt ei kyllä harmita, vaikka mitään en ehtisi saamaan. Pääsisi "äitiyslomailemaan" vähän etukäteen. :)

Kiehinen 11+2
 
Eilen neuvolasta soitettiin, neuvola maanantaina 12.30 :)

Eilen illalla myös kuulin että kaveripariskuntakin odottaa, ilmeisesti he on jotain viikolla 12, itsellä starttasi tiistaina rv 10+0 (ensimmäisen neuvolakäynnin laskujen mukaan)
 
Täällä liityttiin oksentelijoidenkerhoon. Olipas kerta ensimmäinen ikinä.

Raskausvitamiinit mulla tekee nämä olon tosi pahoinvoivaksi, suorastaan sairaalloiseksi. Maku on hirveä ja hajukin ällöttää. Ovat näitä multitabsin raskaus&imetysvitamiineja. Onkohan muita?
 
Nyt on kyllä helpotuksen huokauksen paikka. Löysin vihdoinkin kotidopplerilla vaavin sydänäänet :love: kivireki kyllä tippui harteilta heti, ainakin hetkeks :D

Imn, tuo sun kirjoitus kodin kunnosta oli ihan kuin mun suusta. Mun pahin väsymys on nyt pari päivää ollut lievempi, mutta silti en saamitään aikaan. Pestyt matot odottaa lattian imurointia ja pesua, mut en vaan saa itestäni irti mitään :confused:

Painosta, aamulla kävin puntarilla niin ihan samoja lukemia näytti kuin ennen raskauttakin. Rkassa neuvolassa kyllä näytti kiloa enemmän, toki se oli päiväpaino, jolloin näyttääkin hieman enemmän.

Tasan viikon päästä nt-ultra. Se jännittää kyllä, vaikka sitä odotankin innolla. Pikkuinen on silloin jo niin ihmisen näköinen :love:

Mulla ei edelleenkään ole poika- tai tyttöoloa. Jotenkin kun poika on nyt kahden tytön jälkeen haaveissa, niin se paljon ajatuksissa pyörii.

Alisa & Hippu 10+6
 
IMN
Täällä istutaan bussissa matkalla mökille. Eikä ees tee pahaa! :) ei oo oikeestaan koko päivänä tehnyt.
Aamulla kävin seulontaverikokeissa ka viemässä pissänäytteen. Jälkimmäisestä tulikin jo vastaus ja puhdas oli.
Muakin on aina nuo piikit inhottaneet, ei niinkään se veri. Oon kuitenkin oppinut olemaan katsomatta niin sekin jo helpottaa. Ja raskausaikoina oon ollut sellaisena neulatyynynä sairaalassa ja synnytyksessä (oksitosiini, antibiootti, suolaliuos, kipupumppu, epiduraali) että kai se kammo on vähän lieventynytkin..

Seuraava "raskausmeno" oiskin sitten ens keskiviikon lääkärineuvola :) jokohan kuulis sydänäänet :love:

Mustakin tuntuu että eilinen kotoa poistuminen sai vähän piristymään. Siivoomaan en oo vieläkään jaksanut, mutta pikku hiljaa, pikku hiljaa.. :D

Näin muuten viime yönä unta että synnytin näillä viikoilla elävän pikkusikiön joka hengitti pari kertaa mun käsillä. En taho ajatella sitä sen enempää, mutta jjäi mieleen että poika se oli. Kaveri taas oli nähnyt unta että synnytin keskoskaksoset, molemmat tyttöjä. Nää on niitä unia mitä en suostu analysoimaan :cautious:

IMN 11+1
 
Meillä kans kissoja, yksi aikuinen ja yksi pentu. Esikoisen odotusaikana en siivonnut kissan hiekkalaatikkoa, mies hoiti sen. Anoppi on ihan hysteerinen sen suhteen ettei yhtään saa siivota hiekkalaatikkoa tms.

Etova olo jatkuu, samoin väsymys. Kaikki haisee pahalle :-( . Tänään on pakko jaksaa siivota, jospa tunkkainen haju siten katoaisi :-D .
 
Täällä liityttiin oksentelijoidenkerhoon. Olipas kerta ensimmäinen ikinä.

Raskausvitamiinit mulla tekee nämä olon tosi pahoinvoivaksi, suorastaan sairaalloiseksi. Maku on hirveä ja hajukin ällöttää. Ovat näitä multitabsin raskaus&imetysvitamiineja. Onkohan muita?
Mulla on minisun multivitamin mama, niistä ei tartu makua, ellei nyt ihan imeskeleen ala, mut ei näin nopeasti otettuna.. Ostin kans erikoisen aikaan jotain vitamiineja ihan päivittäistavarakaupasta ja ne oli ihan kamalan makuisia :-S
 
IMN
Mulla on muistaakseni multivita raskaus & imetys vitamiineja ja ne ei maistu juuri miltään. Saattoi kyllä olla multitabskin, sellainen violetti purkki. Otan ne silleesti että ekana vettä suuhun, tabletti perään ja sitten lisää vettä. En saata ottaa mitään tabletteja kuivaan suuhun ilman raskauttakaan :sick:

Ladyvitoja erehdyin ostamaan viime raskaudessa, hyi! Maistui kauhealle, tabletit kauhean isoja ja annostus 3tbl/pv.

Nyt on tosiaan vitamiinit tauolla kun ei maha kestänyt.. voiskohan maitohappobakteerit auttaa?
 
Minäkin jouduin tänään soittelemaan terveyskeskukseen ja neuvolaan kun pissatulehdusoireet pukkasi eilen illalla :unsure:

Onneksi sain kuurin jo heti tämän päivän aikana... Olen tosiaan esbl-kantaja, eli pissaa seulotaan koko raskausajan erityisen tarkkaan kun oireilee näillä jatkuvilla pissatulehduksilla. Mutta pienokaiselle tuo ei aiheuta mitään, niin ainakin lääkäri ja neuvolantäti sanoi :)
 
mä käväisin pari viikkoa sitten tokson takia verikokeissa ja ei ollut uusia eikä vanhoja vasta-aineita vaikka koko ikäni ollut ihan kaikenlaisten eläinten kissoista kanoihin ympäröimänä. Sen puolesta saisin siis jäädä jo täistä erityisäitiysrahoille koska altistun tarttuvalle taudille, mutta pidän sitä niin olemattoman pienenä riskinä jos ei sitä ole jo kerran mistään saanut. täytyy katsoa sitten myöhemmällä syksyllä jos jäisi sitten kun maha kasvaa raskaaksi, toki en tiedä saako sitä erityisrahaa tolleen venytettyä vai pitäisikö sille jäädä heti kun riskit huomataan
 

Yhteistyössä