Helmikuun helmiäiset 2016 *elokuussa*

Jossain vaiheessa oli puhetta oudoista unista. Noh, näin viime yönä unta, että olin mieheni kanssa auto-onnettomuudessa ja sain keskenmenon. Sairaalassa heräiltyäni aidosti harmitti, että nyt sitä helmivauvaa ei sitten tulekaan, oli se tyttö tai poika. Alan siis ehkä kuitenkin tulla sinuiksi koko sukupuoliasian kanssa, poikakin on tervetullut, varsinkin kun keksittiin hyvä nimivaihtoehtokin!:D

Oloista, pahoinvointi ehkä alkaa vähän vähentyä (viikkoja kasassa nyt 13+1), oksu tuli viimeksi sunnuntaina. Päänsärky sen sijaan on alkanut. Alettuaan se kestää koko päivän, syömiset/nukkumiset ei auta, mutta otan lääkettä vasta kun on aivan pakko. Minullakin on migreenitaustaa, ja toiveajattelen etten joudu vahvempia lääkkeitä ottamaan. Väsymystä on edelleen, mutta vähemmän kuin ennen.

Ja niin, aivan uusi oire (jatkunut minulla tosin jo kuukauden päivät), pikkuvarpaan välistä lähtee nahka irti, kutiaa aivan järkyttävästi, ja sinne ilmestyy pieniä vesikelloja. Netistä "diagnosoin" ne pompholyx-nimisiksi vesirakoiksi. Onneksi kuitenkin minulla on lääkärille aika ensi viikolla, niin saan varmuuden mistä on kyse. Tavalliset hyrdokortisonivoiteet auttavat vain vähän, ja kutina sen kun jatkuu.:barefoot::confused:

Meillä nuo kotihommat ei mene kyllä yhtään noin hienosti kun teillä muilla! Mieheni on sellainen luova tyyppi, eikä sitä kiinnosta siivoushommat muulloin kun silloin kun on vieraita tulossa. Ei tuo edes huomaa villakoiria tai pyykkivuorta! Ainut homma, joka ollaan saatu hänen vastuulleen, on vessan pesu. Muut hommat kuulemma eivät kuitenkaan kelpaa minulle hänen tekeminään.:mad:Niinpä minä sitten hoidan aika lailla kaiken muun. Nyt raskausaikana hän on kyllä auttanut enemmän, on imuroinut ja pyyhkinyt pöytiäkin. Ja hoitaa kissan hiekkalaatikoiden siivouksen.:poop:

Myönnän, teen asiat kyllä aina vimosen päälle, eikä esim. pyykkien ripustaminen narulle käy ihan miten vaan. Ja olen opetellut pitämään suuni kiinni jos hän on jossain mielestään siivonnut, ja kehunkin kun muistan. Käyn sitten tarvittaessa viimeistelemässä homman kun mies on muualla.:giggle:

Yritettiin tuota töiden jakoa kun muutettiin yhteen, mutta ei siitä mitään tullut. Homma kaatusi siihen, että hänen mielestään imurointi kerran viikossa on aivan liikaa (meillä on kaksi pitkäkarvaista kissaa) ja pölyjen pyyhkiminen nyt yleensäkin on aivan turhaa hommaa. Huoh. Viime vuonna omakotitaloon muutettuamme sovittiin, että mies hoitaa pihatyöt miinus kitkeminen, kukkien kastelu, istuttaminen, kompostin hoito, kotiloiden tuhoaminen. Auttelee sitten nurmikkoa leikkaamalla ja lumitöillä. Ja hyvällä tuurilla pensasaitojen leikkuussa.:rolleyes:

Mutta en valita, huonomminkin voisi (kai) olla. :LOL:

Mekin saatiin eka vauvatavara, äitini oli ostanut pienen mobilen. Meinaan kyllä tehdä sellaisen itsekin, mutta kyllä tuokin oli oikein nätti.:love:

Kiitos ja anteeksi pitkästä tekstistä.

sitruunapippurina 13+1
 
Pitkä keskustelutilaisuus... En ole jaksanu tapella kaksplussan sivujen toimimattomuuden kanssa :D

NT-ultran jälkeen ei sen kummempia ole sattunutkaan.
Appivanhemmat, molempien meidän sisarukset tietää ja minä jouduin jo töissäkin kertomaan (tuberkuloositapaus meillä töissä...)

Viime vkoloppuna jouduin olemaan yön tiputuksessa, lääkärin mukaan niin kova raskauspahoinvointi, ei pysynyt sisällä mikään.
Nyt istun ja odottelen neuvolassa että pääsisin sisään, kauhea pelko tietenkin on että jotain on sattunut, mutta en nyt maalaa piruja seinille :)

Pupukin on alkanut sopeutumaan ajatukseen, vitsailee jo miten minulla on kohta iso maha... <3

pirittt & "tyyppi" rv 15+0
 
IMN
pirittt Mulla on esikoisen ajalta kokemusta tuosta tiputuksessa ravaamisesta.. toivottavasti sun olo pian helpottuu, eikä pahoinvointi jatku noin voimakkaana loppuun saakka :)
Hyvä että poikaystäväsikin on sopeutunut vauvan tuloon :) on varmasti helpompi odottaa kun toinen on yhtä innoissaan.
 
Onpas tekstiä taas tullut :)! Itsellä nyt kirjoittaminen jäänyt vähemmälle, ei ole ollut oikeastaan mitään ihmeempää asiaa oloissa tai muutenkaan :).

Meillä kotityöt menee niin että minä siivoan, imuroin ja pesen lattiat, mies useimmiten tyhjää tiskikoneen ja silloin tällöin levittää pyykit. Tämä järjestely sopii minulle koska mies ei ole siivoamisen suhteen yhtä huolellinen kuin minä, ärsyttää sitten siivota perässä kun ei tule tarpeeksi puhdasta:giggle:.. Ollaan ties kuinka usein väännetty asiasta että mies siivoaisi useammin jos kehuisin häntä, tekosyy sanon minä:D. Eikä muakaan kukaan koskaan kehu vaikka olisin puunannu talon lattiasta kattoon.:X3:
Tosin nyt ku oon itse ollut hirmu väsynyt, enkä oo niin jaksanut olla imurin varressa niin miestäkin alkanut sotku häiritsemään. Ihan ilman kehottamista on tarttunut imuriin tai laittanut tiskit koneesta pois ja koneeseen. (y)

Tähkä ja papu 13+0 (huomenna)
 
IMN
tähkä Meillä kans tuo sama että mies odottaa kehuja kuin koira :D eilenkin kun pesi ikkunoiden ulkopinnat, imuroi, vei matot pihalle ja luutusi lattiat, niin tuli sen jälkeen viereen sohvalle huokaillen "oonpas ollu tänään reipas, vaikka lomalla pitäs rentoutua". kivahan se tietenkin on että mieskin saa joskus tuollaisia "energiapiikkejä" :) mutta eipä munkaan päälakea tultu tänään taputtelemaan kun puunasin molemmat vessat :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
no niin,en oo kuvitellut vaan painoa oli tullut +2,5kg.onneksi nyt pääsee pyöräilemään päivittäin sen 14km niin jospa pysyisi nyt hetken paino tuolla tolalla.1kg per kk on kuitenki ihan ok,jääpi sitten painonnousu sopivan maltilliseksi.pitää yrittää tähdätä siihen.

voi ei,sain tänään kanniskella 2 viikkoista siskontyttö.kamala ku tuli vauvakuume :D
 
Päänsäryistä, nyt taitaa olla aika normit ajat kiihtyvälle päänsärylle. Aika-ajoin mullakin pää kipuilee, mut yleensä saan sen helpottuun yöunilla.

Tulejo, kokeileppa soittaa palkanlaskentaan, että mitä ovat siellä mieltä. He joutuvat yleensä lakikirjoja paljon lukemaan, kun ihmiset kysyy kaikenlaista.

Iho, kukkii kukkimistaan. Alkaa tää näppylätauti pikkuhiljaa tympimään..

Nuhasta, mulla on varsinkin iltaisin nenä ihan tukossa. Limakalvot niin turvoksissa, että vaikee hengittää. Taas on alkanu sellanen ihme "hapen haukkominen", tuntuu ettei happi riitä.
 
Sitruunapippuriina, ootko varma ettei sulla ole varpaassa sieni-infektiota. Tuo kutina ja rakkulat viittais siihen sekä jos se on pikkuvarpaan ja nimettömän välissä. Apteekista saa hyvää rasvaa, joka hoitaa vaivan kerralla kuntoon.

Mää olen koulutuksessa koko viikon, meillä on 9h päivät, niin näin iltaisin oon ihan rättipoikkipuhki. Ens viikolla helpottaa, onneksi!
 
Täällä yks taustaseurailija :) Nyt viikkoja 12 + 2. La 28.2. Oon lueskellut kirjotuksia, ei vaan ite oo tohtinut vielä mukaan. Eka ultra kuiteskin käytynä jo.

Millä viikoilla ootte tuntenut liikkeitä? En muista millään, miten oli aiemmissa raskauksissa... Eilen tuntu ihme muljautuksia, ei kait ne nyt voi liikkeitä millään olla vielä? :)

Ihan rättipoikki täälläkin työpäivän jälkeen... Nyt jo..

Vauvanvaatteitakin tekis mieli ostella, vaan jotenkin ei uskalla. Vaikka aiemmin kaikki sujunut aika ok, niin nyt jänskättää enempi...

Ja mulla kans iho kukkii. Valkea aikasemmissa iho ollu tosi hyvä. Ärsyttää tää "teini-ikä". :)
 
MUISTUTTELEN VIELÄ FACEBOOK RYHMÄSTÄ! VIELÄ KERKEÄÄ LIITTYMÄÄN MUKAAN. Viestinä minulle tai Eealle oma face-profiili niin lisäilemme ryhmään.

Huomenna olisi toinen neuvola. Painoo jännään, kun kotipuntari näyttää mitä haluaa :D
 
Oonkohan mä ainut joka on laiska kotitöiden kanssa? :D Meillä mies on paaaaaljon aktiivisempi tuossa asiassa, enkä voi olla muuta kun hyvin onnellinen varsinkin, kun tämä väsymys on edelleen ihan karmivaa.

Kävästiin tänään toisella neuvolakäynnillä ja aina vaan oo niin tyytyväinen meidän terkkariin, mukava ja asiallinen ihminen :) Paino oli tippunu kuukaudessa kilon verran mutta hemoglobiini oli edelleen tavallista korkeammalla ja hyvä niin :p kattotaan tippuuko paino enää seuraavaan neuvolaan mennes, sillon oliskin lääkärineuvolan vuoro...

Karmaliini 14+6
 
Minäkin liityn vielä juttuseuraan :D olen viestittelynne alusta alkaen lukenut ja myös aikaisemmin erinäisiä kuumeiluketjuja, mutta vasta nyt tuntuu olevan SE hetki, kun itse voisin osallistua keskusteluun.

Viikkoja on 14+5 ja np-ultra oli pari viikkoa sitten. Kovasti oireettomuuden vuoksi oltiin miehen kanssa huolissamme, onko siellä kuitenkaan mitään. Mieskin kyseli ultrahoitajalta, onko mahdollista, että nyt selviää ettei vauvaa olekaan tulossa.

Ultrahoitaja lohdutteli ja kun itse asiaan päästiin, totesi onneksi että kyllä täällä raskaana ollaan, erittäin raskaana vieläpä....tulossa kaksoset! o_O :eek: Tuli hippasen puun takaa!!!

Esikoisia odotellaan siis (tätä olenkin fiksuina tyttönä miettinyt, onko ne molemmat nyt kuitenkin esikoisia vaikka kyllähän toinen syntyy ensin :LOL:). Siinä mielessä kiva, ettei ole taaperoa tuossa huolenpitoa vaatimassa, kun kädet tulee olemaan täynnä työtä näissäkin. Siinä jäisi isompi sisarus helposti paitsioon.. (n)

Mutta kiva jos vielä porukkaan mahtuu mukaan! Facebook ei minua innosta, puhun mieluummin nimimerkillä vaikka joku tuttu tunnistaisikin :)

Yammi ja vauvat 14+5, LA 12.2.
 
  • Tykkää
Reactions: Laurelii ja ninami
Maalis15: Mietinki tossa, että pitäisikö nyt käydä katsomassa noita videoita, sais ehkä käryn millanen munkin ilme on mahtanut olla kun kuultiin :LOL: Enhän mä edes tajunnut, miksi se kätilö alkoi kysellä, onko meillä suvussa kaksosia...Vastasin että EI, vaikka tiedossa oli kyllä miehen suvun kaksoset :giggle: Enkä älynnyt tilannetta siinäkään vaiheessa, kun kätilö ilmoitti, että nyt olis tulossa sellaiset. Mietin, että mistä se tietää, että joku meidän sukulainen saa kaksoset?? :ROFLMAO: että oli siinä mun ilmeessä varmaan näkemistä....mies kyllä tajusi nopeammin ja oli heti onnesta soikea :D Mulla meni hetki pureskellessa ennen kuin innostuin (y)

Epäidenttiset olisi tulossa. Minusta kiva näin, ovat sitten kuin tavalliset sisarukset, ainoastaan samanikäiset :) lisäksi tämä on tietääkseni lasten kannalta turvallisin mahdollinen tilanne, kun molemmilla omat istukat jne.
 
IMN
Yammille tuplaonnet!

Raparperimehu Minä tunsin esikoisesta liikkeet rv18 ja tokassa ja tässä raskaudessa rv14. Ei kyllä vielä oo sellaisia säännöllisiä liikkeitä joita tuntisi joka päivä, vauva vaan sattuu silloin tällöin olemaan hyvässä paikassa :) eilen ainakin potki suoraan joko kohdunsuulle tai johonkin ilkeämpään kohtaan rakkoa. Kävi niin törkeän kipeetä että oli pakko vähän tökkiä kääntämään kylkeä :D

Iho on mullakin täynnä pikkunäppyä. Tää onkin yks tyttöraskaudesta tuttu oire, kun poikaa odottaessa iho oikein hehkui puhtauttaan. Tosin tyttöä odottaessa ei ollut mitään pikkunäppyä, vaan ihan sellaisia isoja finniröykkiöitä poskilla :confused: toivottavasti pysyy nyt ihan vain näissä näppylöissä..

Saapas nähdä, mun vahva poikaolo on muuttunut täydeksi tietämättömyydeksi :rolleyes: mies on alusta asti ollut varma että toinen tyttö tulee, muut taas puhuu jo pojasta :ROFLMAO:

Hihii, tänään poksuu jo 16+0! :) <3 vielä viisi viikkoa rakenneultraan ja huomenna toka terkkaneuvola :)
 
Tuplaonnea Yammille!

Varmaan aikamoinen yllätys ultrassa, sama ajatus kävi itsellä mielessä kun alettiin katella, vaikka ei meillä ole edes kaksosia lähisuvussa. Mies sanoikin, että olisi tosi kätevää saada kaksi kerralla, niin pääsee (miehen logiikalla) vaippavuosista nopeammin ohi. :D

Sanoitko vielä, että sinulla ei ole ollut pahoja olojakaan sen enemmin? Hieno homma! Muistan jostain kuulleeni, että kaksosraskaudessa pahoinvointia on enemmän kun hormoneja on elimistössä myös enemmän.

Mietin kanssa, että miten pienen liikkeitä voisi yrittää huomata, kun en osaa kuvitellakaan millaista hipsuttelua tuolta voisi olettaa tuntevansa. Osaatteko te muut kertoa tarkemmin, millaiselta ekat liikkeet ovat tuntuneet?
 
IMN
sitruunapippurina Kannattaa kokeilla makoilla selällään jalat koukussa, kuten gynen pöydällä. Silloin kohtu rentoutuu ja liikkeet on helpompi tuntea. Toinen tapa on maata selällään sängyllä jalat lattiassa. Maha paljaana kannattaa olla, niin housut tai mitkään ei oo puristamassa. Ja tietenkin ihan ihan hiljaa :) kohtua voi joutua tökkimään melko kovastikin että vauva heräilee ja sokerin syömistä voi kans kokeilla.
Liikkeet tuntuu vähän kuin perhosen siipien hipaisulta tai ilmakuplan puhkeamiselta. Kyllä ne sitten tunnistaa liikkeiksi kun ne tuntee ;)
 
Tuplaonnittelut täältäkin Yammille! :).

Täällä kans iho kukkii, täytyy varmaan ostaa jotain tehokkaampaa puhdistusainetta, sen toiveissa että se jotain auttais:ROFLMAO:.Pojasta kukki naama myös.. Silti veikkaan meille tyttöä koska oireet alkoi tästä ihan alussa, pojasta vasta viikolla 13 :-D.
 
mää en oo ikinä tajynnu tuota perhosen siipi hommaa :D mulla Se on aina ollu ihan reilua tökkimistä (joskin toki hirveen hentoa aluksu)ja sit jos vauva sattuu kääntymään jossain tosi ahtaassa kohdassa niin Se on Semmonen omituinen rutina,jota en osaa tarkemmin selittää :D mulla on tuo kohtu tosiaan päästä mutkalla niin oon miettiny että onkohan Se vauva just Sillon ängenny ittensä sinne mutkaan ku tuo tuntuu :D ilmakuplista erottaa siitä ku ilmakupla sillain selvemmin liikkuu eteenpäin..
 
Yammille tuplaonnea!

Neuvolasta kotiuduin. Paino noussut 2.8kg. Eikä tuolla isoja tehty. Jutusteltiin enimmäkseen. Nyt sitten odotellaan muutama viikko rakenneultraa (4 viikkooa ja 5 päivää). Seurava neubola onkin sitten vasta 7.10. 22+ viikolla.

Nassuressu 15+3
 
Onpa kyllä ihanaa kun ei tarvi enää salailla raskautta :love:
Jäi vain mietityttämään että miten olette sisaruksille kertoneet vauvasta? Ja milloin?
Täällä vanhin isosisko jo kohta kymmenen ja nuorin kolme.
Oisko joku kirja hyvä valmistaa pienintä tulevaan?

IMN mahtava masu :love: mulla kauhee turvotuspömpötys vielki eikä tuota oikeen enää peitellä mut onneks ei enää tarviikkaan :)
 
Ninami: aino ja pakkasen poika ja onnista tulee isoveli! Siinä kaks tosi kivaa kirjaa.just meillä luetaan noita 3 vuotiaan kanssa.mää kerron ultran jälkeen jos kaikki on kunnossa että äidilläkin on mahassa vauva.samalla tyylillä ku viimeksikin on kerrottu.että vauvan pitää jaksaa kovasti kasvaa niin syntyy sit keväällä jne. Huvittavaa ku noiden kirjojen lukemisen seurauksena poika kyseliki sit tänään ku mentiin tarhaan että millon minulle syntyy pikkuveli :) kiiruhdin siihen tyttötoiveineni sanomaan että tai pikkusisko! :D mutta Sitte vaan jutustelin että enpäs tiedä...
 
  • Tykkää
Reactions: ninami
Meillä esikoinen tietää, kahdelle nuoremmalle ei oo vielä kerrottu. Kovasti ovat kyllä kaikki pidempään toivoneet vauvaa. (Ja välillä koiraa :) ) Meillä kaksi koululaista ja yksi vielä odottelee kouluun pääsyä. Monta hoitajaa löytyypi varmasti. "Iltatähti" siis tavallaan tiedossa. Muksut tulleet pienellä ikäeroa, nyt venähti pidemmäksi. Voi olla ylläripylläri monelle, vaikka monikait vasta esikoista tekee tässä iässä. :)
 
Meillä esikoinen tietää, kahdelle nuoremmalle ei oo vielä kerrottu. Kovasti ovat kyllä kaikki pidempään toivoneet vauvaa. (Ja välillä koiraa :) ) Meillä kaksi koululaista ja yksi vielä odottelee kouluun pääsyä. Monta hoitajaa löytyypi varmasti. "Iltatähti" siis tavallaan tiedossa. Muksut tulleet pienellä ikäeroa, nyt venähti pidemmäksi. Voi olla ylläripylläri monelle, vaikka monikait vasta esikoista tekee tässä iässä. :)
Mulla on itselläni 3 pikkuveljeä ja meillä on vähän samalla tavalla kun nuorimmainen veli syntyi minä olin 9, vanhin veli 8 ja nuorempi 6. Mun nukeilla leikkimiset loppuikin siihen kun pienin veikka synty 2000 :D Nyt oli kesällä ihan kauheeta ku se pikkuvauva mitä mie aina hoitelin ni oli rippijuhlat... KääK... No nyt sitten omaa vauvaa odoitellessa :p
 

Yhteistyössä