** Helmikuun Helmet** tammikuu

napsuh: keritään me vielä kouluttaa niistä kelpo miehiä ;)

evaellen: oon samaa mieltä sun kanssa tosta rinnanlämmittimistä ja vaipparoskiksesta. vaipparoskis on turhis, sen huomasin ite mut rinnanlämmittimet tulee varmaan tarpeeseen nyt tän vauvan kanssa. edellinen oli syysvauva ni en tarvinnu eikä mulla kyllä maito hirveesti pakannutkaan. mulla ne lämmittimet kyllä tuolla kaapissa on ja meinaan käyttää =)

meillevauva: mites sun nukkuminen? jospa on väsymyspäänsärkyä, se ei meinaan lähe särkylääkkeillä :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Pissa-asioista tuli mieleen, että onko kukaan muu kiinnostunut VVV:stä eli vaipattomuudesta? Mä aion kokeilla sitäkin... Tuskinpa kuitenkaan kokonaan siihen ryhdyn; kuulostaa liian luomulta jopa mulle.
Me ollaan miehen kanssa kiinnostuttu myös vessahätäviestinnästä. Eli ainakin aiomme yrittää opetella tunnistamaan vauvan tarpeet noilta(kin) osin. Muuten on tarkoitus mennä kestoilla. Tässä on mielenkiinoinen VVV:ää koskeva linkki. http://www.voima.fi/content/view/full/611
 
Civindalille ja perheelle vaaleansiniset onnittelut :heart: :flower: :heart: Enkeleitä pienen toipumista varjelemaan!!

Pessillä ja Niisku-Neidillä söpöt pallomasut :D

Rinnanlämmittimiä en ole koskaan hommannut ja yritän nytkin pärjätä muulla suojautumisella kylmyyttä vastaan. Rinnat on kyllä arat kylmälle täälläkin olleet ja muutaman viikon ja aikasemminkin imettäessä eritoten. Lämmintä täytyy ainakin päälle laittaa kun ulos lähtee synnytyksenkin jälkeen =)

Kuppikoko on kasvanut yhdellä c:stä d:hen, hyvä niin kun ei tarvinnut lähteä liivikaupoille =)

Tarpalle tsemppiä, hyvä että vauvalla kaikki tällä hetkellä kunnossa :hug:

Polilla käyty ja pikkuinen vauva tulossa eli tällä hetkellä arviolta 2,6-2,9 kg, laskettuna aikana 3,2-3,5 kg :heart: Eli onneksi sokerit ovat olleet kotomittauksissa ok. Kanavaa oli jäljellä mutta lääkäri ei sanonut että paljonko eikä merkannut korttiinkaan, paikat pehmeät ja sormelle auki. Täysin vastaava tilanne on ollut kakkosen aikana samoilla viikoilla. Virtaukset, lapsivesi ja istukka kunnossa joten pikkuisellakin kaikki ok, hyvä niin :heart: Kunhan tässä nyt vaan pari viikkoa mentäisiin eteenpäin niin saisin huokaista helpotuksesta ja toivottaa pienen tervetulleeksi :D

Nyt muksuille murkinaa laittamaan :wave:

äitsy ja pieni edelleen 35+6 :heart:
 
Älkääs nyt, meillä vaipparoskis odottelee tuolla makkarin nurkassa.. B)
Mikä sitten kenellekin on hyödyllistä. Meillä kun ei kahden hengen (toistaiseksi) taloudessa tule joka päivä roskiksia vietyä, niin en välttämättä halua p:n hajua nurkkiin leijumaan.
Tarjouksessa 29e tuo hankittiin. Toki siihen joutuu niitä täyttökasetteja hankkimaan.

Aika näyttää, onko turhake vai tarpeellinen.

Mua ei nuo luomujutut kiinnosta pätkääkään, ja reilusti voin sen myöntää.
On se hyvä että meitä maan tallaajia on erilaisia =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
rinnanlämmittimistä ei mulla oo ollu ikinä sellaisia enkä kyl aio nytkään hommata.laitan ne vähän samaan kastiin vaipparoskiksen ym kanssa...eli turhuuksia,ainakin mulle :D
Mä en todellakaan vertais rinnanlämmittimiä vaipparoskikseen! Suoraan sanottuna aika typerä ja ajattelematon vertaus... Mulla KOSKEE ihan sikana tisuihin ulkona ollessa, jos ei oo mitään suojaa! |O Sama kuin mä vertaisin vaikka särkylääkettä vaipparoskikseen, ihan turha mulle, en tarvii! :kieh:

mähän sanoinkin että turhat MULLE!!!
:kieh:
et turha ottaa pulttei!!
 
SEE
KIPSU yritän selventää tota kohdun napukkaa. Eli mieti vaikka jotain putkea se että on vaikka pituutta jäljellä 2cm niin sen mittainen putki ja auki vaikka kahdella sormella eli 2cm kertoo kuinka iso reikä siinä on. Tämä tarkoittaa sitä että kohdun kanavaa on jäljellä vielä mutta on alkanut jo aukeamaan , kun se aukeaa se myös lyhenee ja sitten alkaa myös kohdun sisäsuu aukeamaan. Jotenkin noin. En osaa paremmin selittää, toivottavasti oli jotain apua :LOL:

Täällä alkanut lantion luita särkemään ihan hulluna. No hyvä vaan niin mahtuu meidän vauva sitten tulemaan ulos kun on aika. Menkkamaista kipua hurjasti ja supistelee säännöllisen epäsäännöllisesti mutta ei hirveän kipeää vielä tee. Mullahan tiistaina tosta kohdun napukan tilanteesta lääkäri sanoi että lyentynyt 1,5cm:n ja auki 2 sormella sekä vauvan pää kiinnittynyt... joten eiköhän noi supistukset tee tehtävänsä. Toivotaan että meidän vauva kasvaa vielä vähän aikaan äidin masussa...

TARPALLE tsemppiä...

Oliko se nyt TUTTEMUI siis nikki nyt hakusessa ,olisi kiva kuulla miten heidän pikkuinen voi, toivottavasti kaikki on ok?

Miesten osallistumisesta kotitöihin. Täällä minä kyllä taloutta hoidan ihan vapaaehtoisesti ihan omineen. Mies tekee niin pitkää päivää töissä että en siltä kyllä enää muuta vaadi. Arvostaa mun tekemää työtä ja auttaa kyllä jos pyydän mutta tykkään kotitöistä... Omat jäljet kun korjaa niin se riittää mulle. Tosin tilanne kyllä varmaan muuttuu kun tulee vauva taloon niin tarvitsen varmaan apua myös tolta miekkoselta ja uskon että auttaakin jos vaan pyydän. Ihanan huomioiva mies on ja muistaa mua pikkuisilla lahjoilla ja kukilla usein. Raukkaa alkaa jännittämään vauvan tulo, on ihan malttamaton , puhuu vatsalle että tule jo ja muutenkin kun vähänkin inahdan kivuista niin kysyy että joko sä synnytät. Söpöä :heart:

Tää yrittää nyt lämpimällä kauratyynyllä helpottaa kipuja, otin jo päivällä Panacodin mutta eipä siitä ollut mitään apua.

T:SEE rv [/b]36+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
rinnanlämmittimistä ei mulla oo ollu ikinä sellaisia enkä kyl aio nytkään hommata.laitan ne vähän samaan kastiin vaipparoskiksen ym kanssa...eli turhuuksia,ainakin mulle :D
Mä en todellakaan vertais rinnanlämmittimiä vaipparoskikseen! Suoraan sanottuna aika typerä ja ajattelematon vertaus... Mulla KOSKEE ihan sikana tisuihin ulkona ollessa, jos ei oo mitään suojaa! |O Sama kuin mä vertaisin vaikka särkylääkettä vaipparoskikseen, ihan turha mulle, en tarvii! :kieh:

mähän sanoinkin että turhat MULLE!!!
:kieh:
Ja turhat mulle :kieh: *iskee lusikkasa soppaan* :LOL:


Mut hei oikeesti...yks mitä toinen pitää maailman typerimpänä ja kuvottavimpana asiana, voi toisesta olla se maailman tärkein =)

Mie en todellakaan kuvittelis hankkivani vaipparoskista...saati rinnanlämmittäjiä tai tuttipullon steriloijia, mobileja yms mitä kaikkee ja paljon näitä onkaa, mut joku voi kokea ne hyödylliseks =)

Ja sallittakoon se heille :D :hug:
 
Pikaseen tässä kuulumisia leipomisen lomassa...

Onnea vauvan saaneille!!! kyllä niitä vauvoja nyt on alkanut toden teolla tulemaan tähän pinoon =)

Meillä toi mies on kans siistimpi osapuoli, tosin kyllä sekin osaa tiettyihin paikkoihin tavarat jättää levälleen... Ja on ihanaa kun se on vapaalla ni mun ei tarvi ruokia miettiä kun tiedän että evästä saadaan kun ruoka-aika koittaa :p

Rinnanlämmittimiä mulla ei viimeksi ollut enkä aio nytkään hommatta, kuten en sitä vaipparoskistakaan ;)

Kiitti tosta painolinkistä, siellä kävin joskus ennenkun olin ees raskaana ja aattelin et täytyypä käydä sit mut en oo muistanu. Vähemmän on nyt painoa tullut kun olisi saanu, semmonen 7kg on nyt tullut. Mistä päästäänkin eilisiin neuvolakuulumisiin:
painoa oli tullut 373g/viikko
sf 31
syke 130
turvotusta ei oo
pissa puhdas
rt
rr 117/91 ja 112/90 eli alapaine koholla. Koska muita myrkytyksen merkkejä ei vielä ole niin pari kertaa mittaan ennen seuraavaa neuvolaa että laskeeko. Ja otan yhteyttä jos koholla tai tulee muita oireita.

Nyt tää istukka-aivo lähtee jatkaa leipomista (tehty on tiikerikakku, mars-herkku ((on muuten sairaan hyvää :p )), tiikeririmuffinsseja jotka tein siis sen takia että kesken ton tiikerikakun leipomisen tajusin että niistä ei tullutkaan hylaa, ja kappas kun laitoin noita muffinseja vuokaan niin tajusin että tavan maitoa niihin lorautin :headwall: ... ) ja nyt ruvetaan tekemään kakkupohjia. Mies saa sitten tehdä huomenna suolaset piirakat: lohi-parsa ja broileri-persikkapiirakat. Makkara-sipuli-piirakka onkin jo tehty.

Eiköhän noilla yhdet synttärikutsut kestitetä...

Vinja ja Urmi 34+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja SEE:
KIPSU yritän selventää tota kohdun napukkaa. Eli mieti vaikka jotain putkea se että on vaikka pituutta jäljellä 2cm niin sen mittainen putki ja auki vaikka kahdella sormella eli 2cm kertoo kuinka iso reikä siinä on. Tämä tarkoittaa sitä että kohdun kanavaa on jäljellä vielä mutta on alkanut jo aukeamaan , kun se aukeaa se myös lyhenee ja sitten alkaa myös kohdun sisäsuu aukeamaan. Jotenkin noin. En osaa paremmin selittää, toivottavasti oli jotain apua :LOL:
Jaaha SEE, nyt olen saanut hyvän vastauksen ja pidän sitä sitten faktatietona! Tällä tiedolla mennään sitten loppuaika :D

Rinnanlämmittimet on varmaan ihan jees juttu, olen huomannut pari kertaa sen, että ulkona kylmällä, vaikka tissit oliskin kuinka hyvin piilossa ja pakattuna villojen alla, niin jos viima ylipäätään ottaa kroppaan, niin tisseissä vihloo ihan tajuttomasti. Olen nimenomaan yhdistänyt sen kylmään ilmaan, en kyllä tajua miten se voi tisseissä sillai vihloa.

Mitä tulee vaipparoskikseen, niin jos kyse on siitä hajua syövästä vaipat puristavasta roskiksesta, niin ainakin koiraperheessä sellainen voisi olla asiallinen, koska koirilla on tapana syödä ihmisen paskaa ja kieriä siinä. Ei ole kerta eikä kaksi, kun olen nähnyt vauvanvaipan kanssa herkuttelevan koiran. Mitä ripulimpi tuotos, sen ihanampi koiran mielestä :x


 
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Mitä tulee vaipparoskikseen, niin jos kyse on siitä hajua syövästä vaipat puristavasta roskiksesta, niin ainakin koiraperheessä sellainen voisi olla asiallinen, koska koirilla on tapana syödä ihmisen paskaa ja kieriä siinä. Ei ole kerta eikä kaksi, kun olen nähnyt vauvanvaipan kanssa herkuttelevan koiran. Mitä ripulimpi tuotos, sen ihanampi koiran mielestä :x
Hei, mie syön just |O :LOL: :LOL: :LOL:
Onneksi meillä ei koskaan tullut tällästä vastaan :x
 

Pessi
mars-herkku:
5 mars patukkaa
120g voita tai margariinia
7dl maissihiutaleita
200g tummaa suklaata

-sulata vesihauteessa mars patukat ja voi.
- lisää hienonnetut maissihiutaleet. Levitä vuokaan n. 20x30cm ja laita kylmään.
- sulata tummasuklaa vesihauteessa ja levitä jäähtyneen "taikinan" päälle ja takasin kylmään. kun on kylmettynyt leikkaa palasiksi ja rupea herkuttelemaan :p

 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kipsu:
Mitä tulee vaipparoskikseen, niin jos kyse on siitä hajua syövästä vaipat puristavasta roskiksesta, niin ainakin koiraperheessä sellainen voisi olla asiallinen, koska koirilla on tapana syödä ihmisen paskaa ja kieriä siinä. Ei ole kerta eikä kaksi, kun olen nähnyt vauvanvaipan kanssa herkuttelevan koiran. Mitä ripulimpi tuotos, sen ihanampi koiran mielestä :x
Hei, mie syön just |O :LOL: :LOL: :LOL:
Onneksi meillä ei koskaan tullut tällästä vastaan :x
Jaa onko palstariippuvuus jo noin vakavaa, saako kysyä oletko vienyt ruuan koneen viereen vai onko koneelle löytynyt paikka ruokapöydästä? :D Aamulla huomasin tuovani ekaa kertaa aamiaisen koneen viereen, kun en osannut päättää syönkö ensin vai luenko yön aikana kirjoitetut jutut ensin :headwall: Ei hemmetti, tän netissä roikkumisen on loputtava kun vauva syntyy. Koitan nyt tässä samalla luvata, että kun lähden synnyttämään, niin en tule ilmoittamaan sitä tänne ensin :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Vinja:
kipsu ja jahvetti
mä syön useesti iltapalaa (tai siis yöruokaa) koneen ääressä :ashamed:

No niin mäkin oikeesti :LOL: VAIKKA olenkin ensin ollut vastaan kaikkea nettiäitiyttä ym. mutta kummasti sitä aikaa pyhittää tälle koneellensa nykyään. Varsinkin kun ä-loma alkoi...
 
evaellen, muistan toki vaippa-ajan, se oli nimittäin mulla aika pitkä... n. 7-vuotiaaksi asti mulla oli öisin vaippa. Päivisinkin ainaki 3-vuotiaaksi. Ja muistaahan sitä toki paljo juttuja 3-vuotiaasta asti... Ja ne kestot muistan ikuisesti! Oli ne sen verran ikävän tuntosia... eikä silti mulla auttanu kuivaksi oppimiseen. :kieh: (On kuulemma jollain tavalla perinnöllistä tää sydeemi, ettei opi kuivaksi vaikka mikä ois... Ja meillä miehen kans molemmilla ollu lapsena sama onkelma... :LOL: Saadaan aika kivasti ostaa lakanoita lapselle/lapsille ja pestä ahkerasti pyykkiä, ehkä. :LOL: :LOL: )
 
Huh, nyt on toinen kakkupohja (tai siis kääretorttu kun tehdään kakku niistä niin saadaan tarpeeksi iso) uunissa. Ja keittiökin melkein siivottu :whistle:

Tuli tosta miesten siisteydestä vielä mieleen että on kiva välillä kun lähetään neidin kanssa mun vanhemmille ja mies jää kotiin (sillon kun sillä on työvuoroja sinä aikana) niin useesti se eka avaa oluen ja istuu koneelle. Kun on vähän aikaa istunut niin toteaa että pitää tehdä jotain ja sit se siivoo koko talon :D On muuten kiva tulla kotiin sen jälkeen =)

On kyllä mennyt nopeasti nää ekat lomapäivät, tätä vauhtia helmikuun loppu on ihan kohta :eek: Eilen mies veikkas että viikko enne laskettua tää tyyppi päättää syntyä, saas nähdä kuin käy!

Siitä tulee muuten ensiyönä klo 02.10 tasan 6-vuotta kun mulla alkoi synnytys! Nopeasti on kyllä tääkin aika mennyt, iso tyttö jo neiti. Ja varmasti tulee huima kasvupyrähdys meidän mielestä siinä vaiheessa kun vauva syntyy ja likka onkin jo tosi iso ;)
 
Hello!

Onnea civindal :flower: :flower: , toivottavasti kaikki sujuu hyvin pikkuisella ...enkeleitä pienelle ja teille alkutaipaleelle.

Tarpalle tsemppiä sinne sairaalaan.

Kuinkas ollakaan, minäkin syön juuri koneen ääressä...menee näitä juttuja lukiessa niin kauan, että täytyy sekin aika käyttää hyödyksi :LOL: .

Toi marsherkku kuulostaa aivan ihanalle... kiitos reseptistä Vinja.

Täällä kaikki ok, odotellaan vaan ja annetaan ajan kulua...tuntuu vaan pitkiltä nämä viimeiset viikot ja päivät.

Tänään kävin neuvolan jälkeen kysymässä Lastentarvikeliikkeestä varaosina Emmaljungiin (-98 Coronadot) jousia, olivat hieman löystyneet....4 kpl maksoi 15?...ei ollu kalliit ja vaunuista tuli kuin uudet :) .

Neuvola kuulumiset:

vk: 37+6
paino: -1,3kg (yht. 9,6kg)..... olisi saanut laskurin mukaan tulla 10kg -14kg :)
turvotus:-
rr: 111/69
pissa: ok
hb: 116 (viikko sitten 107, jee, jotain hyötyä obsidaneista...)
sf: 32
vettä norm
rt
syke: 146-154... kuitenkin tasanen..säännöllinen

Onko kukaan miettinyt ottaako vauvalle sen BCG -rokotuksen? En periaatteessa kuulu mihinkään riskiryhmään, mutta silti mietityttää, pitäisikö se kuitenkin pyytää ja ottaa.

Lumianna 37+6 (hui huomenna 38...)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
mua alkaa vaan ihmetyttää kun joku ottaa nokkiinsa tollaisesta...ja vielä kun selkeesti sanoo että ite en sellaisista välitä,ihan sama mitä muut tekee... :D

Lienee raskauden tässä vaiheessa aivan normaali ilmiö ;) :kieh:
ehkäpä...
:D
Jees, jokainenhan saa ottaa nokkiinsa ihan mistä vaan, ja MUA taas ärsyttää, jos sitä ei sais sanoa täällä suoraan! :kieh: Selvennänpä vielä: Musta on hiukka typerää verrata vaipparoskista tuotteeseen, joka oikeasti auttaa jollekkin siten ETTEI KOSKE! |O Ellei sitten vaipparoskis vie tai ehkäise jollain lailla joltakin kipua... ;) No, ehkä psyykkisiä ainakin, jos perheessä on koiria... :LOL: Ja mulle on ihan yks hailee kans, mitä muut käyttää tai tekee tissiensä tai vaippojensa kanssa, vaikka sit käyttäis niitä vaippoja rinnanlämmittiminä... :saint: :LOL: :LOL:

 

Yhteistyössä