** Helmikuun Helmet** tammikuu

Onnea Civindal! Uskon, että leikkaus sujuu hyvin ja vauvanne aloittaa pitkän toipumisen tiensä.

Ja Tarpalle tsemppiä. Hyvä, että sykkeet on normaaleja ja olette seurannassa. Tarvittaessa vauva on puolessa tunnissa tässä maailmassa.

Miehistä olette puhuneet. Meillä se olen minä se possu. Mies siivoaa ja laittaa tarvittaessa ruokaa (siitä se ei kyllä yhtään tykkää, mutta tekee jos on pakko). Pappani luona vieraillessa minä katan kahvipöydän ja mies tiskaa kahvittelun pois. Ja pappa on tyytyväinen, kun näkee, että työnjako toimii. Ainut, missä olen "parempi", on vaatteiden korjaaminen pois. Miehellä on yläkerrassa kaiteella sellainen vuori vaatteita, jotka minusta kuuluisivat kaappiin. Mutta en puutu, kun eivät ne tiellä ole ja omatpahan vaatteensa rypistyvät. Ei ne minua varsinaisesti häiritse, kunhan hiukan sotkuiselta näyttää se kasa. Vauvan vaatteet ja -tarvikkeet on olleet minun alaani, meilläkin miestä pelottaa niiden pienuus. Parka pelkää katkaisevansa vauvalta sormen, kun alkaa sovittamaan pikkuisia tumppuja käteen aikanaan :heart: Eli en vaihtaisi miestäni minäkään. Ai niin. Kahvinkeittimen se tuppaa unohtamaan päälle.

Painonihan on noussut hulppeat 17,2 kiloa, joka sen laskurin mukaan on noin kolme kiloa liikaa. Mutta mies siihen vain tuumasi, että siinä on meillä sitten yhteinen projekti, kun sen aika tulee. Minä hänelle kelpaan näin ja hän kyllä lupasi auttaa ja tukea laihdutuksessa.

Tää lähtee viikonlopun viettoon. Mies on kohta kotona eikä minun tarvitse kökkiä kotona yksin ennen maanantaita. Ihanaa...
 
tarpalle voimia ja hyvä että sydänkäyrä ok :hug: varmaan kohta on teilläkin nyytti sylissä :heart:

kevytmelankolia: joo en tarkottanu kenellekkään erityisesti sitä keskosjuttua, yleistä löpinää vaan. ja sulla kyllä vauva sen verran kookas et parempi kun tulee ajoissa =) vkojahan sulla on saman verran kun mulla ;)

jahvetti: kannatti liina ostaa =) ja tosiaa, vähän vaikeeta oli mahan kanssa sovittaa mut sitte ku vauva syntyy ni pääsee enemp harjottelemaan. tuntu kyllä tosi hyvältä ja tukevalta ja että käytän varmasti jos vaan sidonnat opin :whistle:

rintatulehduksesta, sehän ei oo riippuvainen mistään ilmasta, tietty kylmällä tulee helpommin mut aika usein maidon pakkautuminen sen aiheuttaa.

tosta mun ukosta vielä, että aika paljon samanlainen kun sulla napsuh, ainoo oikeestaan missä tökkii ni keittiöhommat, paitsi ruuanlaitto ja sitte vaatteitten saaminen kaappiin. se on ylivoimasta. aikani katon niitä tossa sohvalla ja sitte runttaan sellasenaan kaappiin :kieh: muuten on kyllä ihana mies, kysyy usein että voiko olla avuksi yms. että en mäkään pois antais :heart: se on vaan vielä koulutusvaiheessa ku ollaan oltu vasta vuos yhessä :LOL:
 
Hello pika pyrähdys täällä koneella.. vauva on toistaiseksi ok, syy löyty liikkeettymyyteen :eek: pää kiinnittynyt paikat auki 3cm ja kanavaa jäljellä vajaa cm nyt tänne supistuksia KIITOS! :wave: :wave: Huomenna kotia jos ei yöllä käynnisty synnytys.. :headwall: :headwall:
 
Tarppa
Hyvä kun asiat on todella hyvin. Toivotaan, että alkaa supistelemaan..eikö ne sit muka vauhdita oksitosiinilla tmv, kun kerta raskausmyrkytys? Outoa :eek: ..jotenki luulis.

Mä oon iha poikki! Nukuttua saatiin 1.5h, ei kauheesti koko yön univajetta, tai useemman yön, korjaa. Sit pienelle nous nyt se kuume, ei onneks kyl ykäile. On iha reppuli. Ja sit esikkoa tympii kotona kökkiminen ja kiukuttelee mulle..otetaan sit yhteen.
Supistaa epäsäännölliseen..
 
pusuapina no mulla menee sen laskurin mukaan vajaa 10kg yli :LOL: :kieh: :snotty: ..revi siitä :D . Joten en kyllä ois hulissani jostai kilosta. Ja muutenki..nää on TAAS niitä käyriä, että ei kannata itteensä masentaa vaa huumorilla ottaa. Tosin kauheesti ei kohta +20kg:sta huumoria revitä täällä, mut kyl ne lähtee, ennenki lähteny.
 
Voisko joku selventää, että mitä tarkoittaa kun on kanavaa jäljellä sen ja sen verran ja kuitenkin auki vaikkapa 3 cm. Siis mikä on auki ja mikä kiinni ja mikä on jäljellä ja missä. Olisko tästä mitään piirustusta... Eikö se oo sitä samaa rakoo joka aukeaa tai pysyy kiinni, eli jos on vaikka normaalimitta 6cm niin sitten kun on auki 3cm niin samalla on tietty enää jäljellä toiset 3 cm. Vai onko siellä kaksi eri paikkaa, jotka aukeavat, toinen "sormille auki" ja toinen arvotaan jonkun pituiseksi... emmä tajua :eek: :ashamed:
 
Mulla supistaa, kun oon paikoillani, ei supista, kun touhuilen |O :LOL: :LOL: Just...
Noh, meen jatkaa ruuanlaittoa ja lattioiden moppausta =)

Tarpalle annan nää vähätkin supparit nyt...mut mulle sit heti takas kun et enää tarvii :LOL:
 
Kipsu
Juu, eli kohdunkaulakanavan pitää lyhentyä olemattomiin, jotta kohdunsuu pääsee aukeamaan kunnolla. Se, että monella on esim. sormelle auki monta viikkoa ja kanavaa jäljellä, niin se on se kohdun ulkosuu. Käsittääkseni pitää olla laskeutunut vauvan pää, että se sisäsuu alkaa aukeamaan..luulisin. En minäkään oikeen osaa selittää..tiedän kyllä itse asian, mut on nii urpo, että ei osaa sanoiksi laittaa :headwall: .
Fiksummat selittäköön.
 
Terve taas.

En taaskaan pysty hetkeäkään olemaan pois koneelta. :LOL: Noh jos sitä keksis jotain tekemistä illaks tai menee se täs koneellakin. :LOL: Mies ei kyl varmaan innostu kauheesti :D

Juu ei mullakaan touhuamiset auta. Tänään en ole tehnyt mitään ja supistelee eilen sentään imuroin ja vaihdoin lakanat ja kömpisin tonne h*lvetin kylpyammeeseen et pääsin suihkuun ja mitä aiheutti yhden supistuksen :LOL:

Yöllä oli jännää kun heräsin tosi tosi kipeeseen supistukseen mut siihen se sit jäikin. :whistle:
 
Hello :wave: ,

Johan taas on sutinaa civindal & co , onnittelut :flower: , ja Tarpalle voimia sinne sairaalan petiin.

Kiin, mulla on just vastaavat kokemukset noista puksuista, menin apteekkiin ostamaan rasvaa ja tietty sain sitä jossa on mentolia (händesan) ja tasan kerran sitä käytin, ihan järky tunne takamuksessa kun välillä poltteli ja välillä tuntu viileeltä, ihmettelin kans että miks hitossa siinä on sitä mentolia :eek: . No empä oo sitä sen jälkeen käyttäny, ostin varmaan sitä mistä Heltu (olikohan se Heltu??) mainitsikin, ja se on ihan hyvä, siinä on jotain puuduttavaa ainetta ( tämä selvis eläinlääkärillä kun määräs samaista voidetta koiran hännän "puudutukseen", sanoin sit kassalla että ööö..mulla on jo tota, voidaan varmaan käyttää samaa :LOL: )

Tissit on ihan entisellään, samoilla liivillä meen, nyt c:t, ja imetysliiveiks ostin DD:t (lindex), tarkotus ois sitten carriwellin liivit ostaa kun loppukoon tietää.

Paino & arvet, paino on noussu ehket 2-3 kg, mutta lähtöpainoahan oli ihan kiitettävästi liikaa. Arpia on siunaantunut tuonne navan molemmille puolille, oikeen tiikerin rantuja :x , en oo kyllä yhtään ees rasvaillukkaan.

Mies kyllä hoitaa hyvin taloutta, ehkä liiankin hyvin, itte oon vähän laiskistunut :ashamed: , jospas tästä aktivoitus kun nyt kerran VAAN on kotona ;) , saas nährä. Meillä miehen vakkari vastuu alueet on; imurointi, tiskit, roskat. Mulla ruoka, järjestely, moppaus ja aika pitkälle pyykkäys.

Hyviä vointeja :wave:

-nipsuli rv 36+0-
 
Ottaen huomioon pituutesi ja painosi ennen raskautta, tässä vaiheessa raskautta kohtuullinen painonnousu on: 100.14 kg -- 104.18 kg (viime neuvolassa paino oli 99,8)
'
Onnittelut civindalle ja hyvä että Tarpalla ja vauvalla kaikki hyvin..toivottavasti syntyy pian :)
 
Cruella, mullaki vielä koulutusvaiheessa tuo miekkonen, ku meki vaan vuosi oltu yhessä. Tai siis asuttu yhessä. :) Että kyllä ne vielä ehtii oppia... :p Mulla kans mies jättää vaatteensa aina levälleen. Aattelinki, että pitäs ostaa sille tonne huoneen nurkaan joku pikkunen sohvan/nojatuolin tapanen ihan vaan sitä varten, että saa siihen ne vaatteensa levittää. Ärsyttävä varsinki tässä vaiheessa lattialta keräillä niitä. Tosin ihmeekseni oon huomannu, että joskus harvoin se on keränny sukkansa lattialta ja vieny pyykkikoriin! :eek: ...jotain edistystä siis tapahtuu... :D Mutta ei se mitään. B) Vaikka joskus meinaa hermot mennä noitten pikkujuttujen takia, nii se on silti mies ja hyväksyttäkööt sellaisena. :) Ehtii se vielä oppia! :kieh:
 
ONNEA CIVINDAL JA PERHE! :flower: :hug: jaksuja ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin! :)

Neuvolassa on nyt käyty:

- paino +1,5kg, yht. 3,3kg =)
- turvotus + lähinnä sormissa
- syke 150 Vauva oli tosi vilkkaalla tuulella, niin kuin aina, terkkari ei meinannu saada sykettä otettua, kun vauva luikki aina karkuun... :LOL:
- pissa puhdas =)
- liikkeet ++
- rr 120/80
- tarjonta edelleen PT... :(

ja viikkoja siis 37+2

Nyt meen lukemaan teidän kuulumisia...

eva & hyntty :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja hulipumpsis:
rinnanlämmittimistä ei mulla oo ollu ikinä sellaisia enkä kyl aio nytkään hommata.laitan ne vähän samaan kastiin vaipparoskiksen ym kanssa...eli turhuuksia,ainakin mulle :D
Mä en todellakaan vertais rinnanlämmittimiä vaipparoskikseen! Suoraan sanottuna aika typerä ja ajattelematon vertaus... Mulla KOSKEE ihan sikana tisuihin ulkona ollessa, jos ei oo mitään suojaa! |O Sama kuin mä vertaisin vaikka särkylääkettä vaipparoskikseen, ihan turha mulle, en tarvii! :kieh:
 
Eihän se yks ylimääränen kilo maailmoja kaadakaan... mutta kun se terkka ja lääkäri jo ekan ultran aikaan sano että painoa ei sais sitten juuri tulla ollenkaan. Nyt sitä on jo kertynyt 11 kiloa ja jos ois se toinen terkka ollut eilen paikalla niin ois varmaan laittanu mut johonkin häkkiin missä mua ruokittais ja lenkitettäis jossain juoksupyörässä... :kieh:
 
Jeps, tulipas äkäinen viesti tossa aiemmin... :whistle: Toivottavasti MÄ en loukannu ketään! =)

Tisseistä vielä: ei oo ONNEKS kasvanu yhtään... Nyt jo D-DD... :eek:

Miehistä ootte myös puhuneet... Mullon kans ihan Helmi himassa; kaikkia hommia tehdään tasavertaisesti, paitsi että mies tekee yleensä enemmän ruoka- ja siivoushommia :ashamed: Mä teen enemmän ostoksia. :whistle: Ja mä hoidan kaikki "viralliset" jutut, mihin miestä ei tarvii välttämättä.

napsuh87: En loukkaantunut kestovaippakommenteista, mutta ihmettelen, että minkä ikäiseksi asti olet käyttänyt vaippoja, kun voit tuommoisen asian muistaa... ;) By the way, kestoja käyttävät muksut oppivat keskimäärin nopeammin kuiviksi juurikin tuon takia, ettei vaipoissa ole kiva olla kun ovat märät. =) Pissa-asioista tuli mieleen, että onko kukaan muu kiinnostunut VVV:stä eli vaipattomuudesta? Mä aion kokeilla sitäkin... Tuskinpa kuitenkaan kokonaan siihen ryhdyn; kuulostaa liian luomulta jopa mulle. :whistle:

Tuo painolaskuri oli aika hauska löytö! Sen mukaan mun paino ois saanu nousta reippaastikin enemmän... :D

Taidanpa käydä päiväunille nyt,

jaksuja kaikille! :hug:
 
Nyt tulee valivalia.. Varotus vaan, pakko, sit vajoon maan alle loppu illaks |O

Miks ei voi supistaa säännöllisesti. Kiskoo nii pirusti, ku supistaa ja sattuu, mut ei mitää tolkkua, mite tuleevat |O . Alamahassa painontunnetta, ollu eilisestä, niiku peräreiälläkin.. Väsyttää tää sairastelu ja sit se, ku ei jaksa mitään, ku ite on iha puhki, poikki, vaivanen, valittaja äiti. Hermo menee.. Säälittää nuo lapset, ku kipeenä ja viel enemmän, ku ei ite jaksas mitää, mutta onneks tuon pipiapuskin sentää jaksan. Vituttaa, ku eivät päässetkään mummolaan viikonlopuks jne jne :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nelHM:
Nyt tulee valivalia.. Varotus vaan, pakko, sit vajoon maan alle loppu illaks |O

Miks ei voi supistaa säännöllisesti. Kiskoo nii pirusti, ku supistaa ja sattuu, mut ei mitää tolkkua, mite tuleevat |O . Alamahassa painontunnetta, ollu eilisestä, niiku peräreiälläkin.. Väsyttää tää sairastelu ja sit se, ku ei jaksa mitään, ku ite on iha puhki, poikki, vaivanen, valittaja äiti. Hermo menee.. Säälittää nuo lapset, ku kipeenä ja viel enemmän, ku ei ite jaksas mitää, mutta onneks tuon pipiapuskin sentää jaksan. Vituttaa, ku eivät päässetkään mummolaan viikonlopuks jne jne :headwall:
Jaksuja! :hug:

 
Eipä ole päänsärky lähteny vaikka imaisin 1g panacodia. Kävin äsken postissa ja samalla kaupassa, kauhea reissu. Matkaa tonne Espoon keskukseen on joku puoli kilsaa ja senkin taitoin bussilla. Jo kävely pysäkille meinas viedä tajun, supisteli tosi ilkeesti ja niitä sukkapuikkotuikkasuja oli oikein urakalla. Mä vaapuin välillä silmät ristissä.. Kävi jo mielessä että soitan ukolle että saa tulla hakemaan mut..
Koska olo on mitä on, ostin itelleni jäätelöä ja suklaata korvaukseksi =) :snotty:
Että nostan hattua ihan jokaiselle jolla on supistusten ja kaiken muun krempan lisäksi vielä lapsia joita pitää jaksaa kaitsea :attn:

Mä kattelin kans sitä lastenpörssin painotaulukkoa ja mä saisin painaa tässä vaiheessa 92-96 kiloa ja just ton 92 kg painankin. Vähänkö kiva!

Miehistä vielä: mun ukko kans jättää vaatteensa makuuhuoneen lattialle,tuolille, joskus niitä löytyy jopa koiran pedistä. Sieltä ne sit kulkeutuu (usein mun toimesta) pyykkikoriin. Nyt kun oon kotona, pesen pyykkiäkin useemmin mutta töissä ollessani viimeistään siinä vaiheessa kun miehen alusvaatteet olivat likaisia, se alkoi pestä pyykkiä. Ja kahvinkeitin meillä on sellainen, mikä sammuttaa itse itsensä parin tunnin päälläolon jälkeen.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Eihän se yks ylimääränen kilo maailmoja kaadakaan... mutta kun se terkka ja lääkäri jo ekan ultran aikaan sano että painoa ei sais sitten juuri tulla ollenkaan. Nyt sitä on jo kertynyt 11 kiloa ja jos ois se toinen terkka ollut eilen paikalla niin ois varmaan laittanu mut johonkin häkkiin missä mua ruokittais ja lenkitettäis jossain juoksupyörässä... :kieh:
mut sähän liikuit loppuu asti tosi paljo et tuskin oisit voinu painonnousua välttää. se tulee mikä tulee, itehän sä kilos kannat ja oon saletti et sulla lähtee ne kuiteski nopeesti poiski =)
 

Yhteistyössä