** Helmikuun Helmet** tammikuu

Turvotusta löytyy mulla eniten sormissa, ranteissa, nilkoissa ja jalkaterissä.
Onneksi otin terkkarin kehotuksesta sormuksen pois jo aikoja sitten, nyt ei enää mahdu kuin ylimpään niveleen asti :eek:

Illalla on ihan turha kuvitella käyttävänsä kuin tasan yksiä kenkiä.

Sormia särkee lähes koko ajan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja evaellen:
Kipsu: Mä nykäisin kans tommosen froteen petiin, mutta laitoin sen päälle pari froteepyyhettä ja sit tietty lakanan, ni ei hiosta. Aloin kuitenkin taas miettiä, et jos se kerta tolleen hiostaa, niin hiostaakohan se vauvaakin... :/ Pitäisköhän kuitenkin laittaa joku kangas vielä siihen froteen ja lakanan väliin... :/
Mä tein kuopukselle tikkikankaasta sellaisen petauspatjan mikä oli pussi, sen sisälle sujautin muovifroteen ja sit päälle lakanan. Ja niitä kannattaa tehä kaks saman tien ja ei mistään oikein paksusta kankaasta.

Esikolla tein niin et taittelin tav. lakanan sisään froteen ja sen päälle sit viel lakana.

Nyt oon neulomassa hahtuvasta pissasuojaa, saas kattoa kuinka toimii sit jos vahinko käy... Tai saanko sitä edes valmiiksi ennen synnytystä ku niin paljon muutakin tekemistä olis.

Kuopus ei muuten enää viime yönä kaivannut rättiään, aika helpolla meni jos se oli tässä. Esikoista ei oo tarvinnu vieroittaa mistään ni vähän outo asia meille. Tai no nokkamukista mut se ei liittynyt yöaikaan. Kumpikaan ei paljon tutista ja tuttipullosta oo perustanu, siinä mielessä helpolla kyl päästy.

Närästys Mua on närästäny joka raskaudessa ja tytöillä ollut tumma, tuuhea tukka syntyessään ja molemmilla alkaa aika pitkät tukat olemaan, hauskan näköistä ku jollain kuopuksen ikätovereilla ei vieläkään oo kunnon tukkaa päässä.

Tsemppiä tosi toimiin jos joku synnärille jo joutunut tai päässyt. Itse kun pari viikkoa jaksais ni sit kyl lähtisin ihan mielelläni jo vaik ei mitään ihmeempiä ongelmia ookaan, väsyttää vaan ku ei pääse liikkeelle kunnolla.
Esikko syntyi 37+3 ja paino 2480g, vähemmän ku tää masussa oleva viime viikon painoarviossa. Ja pääsi heti mun mukaan osastolle, kuhan vaan ite pääsin ens heräämöstä.

Rinnanlämmittimistä mul ei oo ollut ikinä muuta kuin ne liivinsuojat mut se on varmasti aika yksilöllistä ja tuulinen meri-ilma varmaan rankempaa muutenkin iholle ym.


Victoria 35+3

 
Cruella En minäkään mitään ennenaikasta synnytystä haluaisi, mutta mulla tämä vauva on jo niin iso, että pakostakin olo on jo tukala.
MUlla vauva on jo sen kokonen, kun teillä monella on veikattu syntypainoksi, että eipä tässä paljoo naurata :/
Nyt on kuiteski jo viikkoja sen verran, että ei olisi enää ennenaikanen.
Turvotus Mulla on lähinnä käsissä/sormissa, kasvoissa, pohkeissa ja nilkoissa sekä varpaissa.
Nyt 37+4 :wave:
 
Cruella Mie nään jo sieluni silmin ukkos askartelemassa maitotölkeistä suurta taidetta, mitä ei missään nimessä saa heittää pois, ikinä :LOL:
Miun ukko on varmaan joku poikkeus mieskunnassa. Se tekee ruokaa, hoitaa keittiön (tiskit, roskat), siivoaa, pesee ja ripustaa pyykkiä... Joskus se pissii vähän ohi pöntöstä, mutta sen voi antaa anteeksi, kun muuten on niin helmi :heart: Miun tarttee tosi harvoin tehä mitään mitä minnuu ei huvita tehdä :ashamed: Enimmäkseen mie pesen pyykkiä, joskus teen ruokaa.
 
Huomentapäivää!

Jaahas, taisi civindal sitten lähteä laitokselle. Toivottavasti kaikki menee hyvin, vaikka vauva varmaan osastolle joutuukin vielä jäämään joka tapauksessa :hug:

evaellen: hyvä, että posti tuli perille! Mua nauratti, kun sellasessa kuplakuoressa sen jouduin postittaan, kun tollasessa R-kioskipostissa ei ollu muita sopivan kokoisia vaihtoehtoja tarjolla. Tosi särkyvä sisältö meinaan :LOL:

Raskausarpia ei oo vielä ilmaantunut, paitsi että just tänä aamuna suihkun jälkeen masua rasvatessani huomasin ehkä yhden punaisen viirun... Hui, siitäkö se seepramaha sit lähtee. Täytyy seurata oliko se vaan oma raapaisu vai "aito" arpi ;)

Cruellan ja muiden kanssa samaa mieltä, että kyllähän tää loppuaika jaksetaan vaikka päällä seisten kunhan saadaan terveitä ja hyvävoimaisia vauvoja syliin! Keskosen tai pienikokoisen vauvan kanssa on aina haastavampaa.

Rinnanlämmittimet ois kyllä hyvä hankinta, kun mullakin rinnat on tosi arat jo nyt ja koko raskausajan ovat olleet tosi kipeät.

Painogallupiin vielä: nyt on tullut 10kg, ihan tyytyväinen olen, kun painoindeksi on tällä painolla n. 25.

Tänään jos ottais ihan levon kannalta, kun huomenna meinattiin tehdä miehen kanssa suursiivousta =)

Mukavaa perjantain jatkoa mammoille :wave:

t. Piipi + typykkä 36+0
 
heissan! naistenklinikalla makoilen. pieni poika syntyi meille sektiolla joskus puol 7 aikaan aamulla. Mitoista ei ole tietoa, kun se heti kääräistiin kelmuihin tms. Ettei vatsanpeitteiden ulkopuolella oleva suoli ärry. Hyvin pieni se kuitenkin oli.
Nimi on vielä neuvottelussa.
Viikkoja oli 35+6.
Tällä hetkellä leikkauksessa, parin tunnin päästä soitetaan ja kysytään mikä tila.

Vuorokauteen en oo nukkunu mut ei väsytä.
 
Onnea civindal :flower: :flower: :flower: :heart: :heart:


Mua sit alko supistamaan ihan tuntuvasti :eek: . Sekkii vielä..tosin saa supistellakin. Neiti syöny kupillisen muroja ja vielä pinaattikeittoa päälle, eikä ole tullu ylös, jeeee =) . Joten josko meni ohi yhtä nopeesti, ku tulikin, hope so!
Jos nyt sais nukkumaan nuo, ni itekki pääsis..väsyttää iha sikana, ku yön valvotti ja teetätti töitä.
 
heltumä kanssa kammoan sairaaloita, en ihan yhtä paljon ehkä kun sinä, mutta kammoan kuitenkin. Lisäks oisin halunnu kättärille, mutta jouduin nkl:ään tuon ongelman takia. Nyt positiivisesti yllättynyt hlökunnan ystävällisyydestä ja siitä, etteivät kovin pelottavia olleet. Suosittelen.

Kiitos onnitteluista. Nyt yritän nukkua vähän.. :)
 
Huomenta.

civindal Ja miekkosel paljon onnea pienestä pojasta :hug: :flower: Toivottavasti pikkuinen tervehtyy leikkauksesta hyvin ja nopsaa niin pääsee teidän syliin :heart:

KiinMun mies on ihan samanlainen. Mun ei tartte edes tehdä mitään ja jos sanon et voisin vaikka imuroida niin hän kysyy jaksatko varmasti ihme että eilen anto imuroida. (ai niin se lähti ulos ni mä imuroisin sil välil)
Pyykeistä joskus sanoo et voisit viikata kaappiin ja ollaan jo sovittu et hänen ei tarvitse heti ruveta pesee ja lajittelee ja viikkaamaan kaappiin vauvan vaatteita. Hän pelkää niitä yhtä paljon kuin tulevaa pikkaista koska ne on niin pieniä :LOL:

Kivoja puikkoja olit saanut. Mun mies ei varmasti ikinä hakis mul mitään apteekista hyvä jos yskänlääkettä. :D

Ohhoijaa
Mul on turvotusta niin paljon käsissä että tää koneella kirjottaminen on kyl 2 sormi järjestelmää. :LOL: EN saa niitä edes nyrkkiin :eek:

Vauvelin liikkeet tuntu ihan hassulle. se työntää jaloilla ja sit mä tunnen kuinka sen pää myllää tuolla alhaalla aika hassun tuntuista. Täytyneen soittaa sinne neuvolaankin tänään niistä sappi-arvoista. :D

Nyt syömään.

Niisku-neiti & rinsessa 37+3
 
civindal paljon onnea :flower: :hug:

kylläpä helmikuiset on alkanu jakaantumaan...

rinnanlämmittimistä ei mulla oo ollu ikinä sellaisia enkä kyl aio nytkään hommata.laitan ne vähän samaan kastiin vaipparoskiksen ym kanssa...eli turhuuksia,ainakin mulle :D

(.) mulla kanssa noi supistukset alkanu olee aika mojovia,tai ollu jo pidemmän aikaa,itkua saa tihrustaa samalla kun supistaa :/ eilinen ilta oli ihan hirveetä,mies oli jo lähös kuskaa mua sairaalaan...kävin sit saunas ja suihkus ja suppailut sit rauhoittui vähän mut toi alapään jomotus ja vihlominen on ihan kauheeta |O
issias vaivaa täällä oikeen kunnolla...levossa pahenee.yöllä menee ikuisuus ennenkuin pääsee sängystä ylös ja raahauduttuu vessaan...missä ravataan tiuhaan tahtiin... :D
no,onneks täs ei enää kauheest aikaa oo ennen la:ta =) kaikki on kyl povaillu et tulee reilusti ennen laskettua ulos,maha meinaan suorastaan roikkuu... :eek: mut saas ny nährä... =)

jaksuja kaikille :hug:

hulipumpsis 35+5
 
Civindalille ja perheelle isot onnittelut pienestä pojasta :flower:

Mulla on tää aamu lähtenyt TOSI hitaasti käyntiin. Kuuden jälkeen kyllä heräsin miehen kanssa ja join aamukahvit ja luin Hesarin. Sit menin takas nukkumaan kun mies läks töihin. Ja heräsin about tunti sitten selkä kipeenä, pää kipeenä ja sormet kipeenä. Tosi raihnainen olo. Siitä sit köpöttelemään koirien kans ulos, onneksi nekin köpötteli samaan tahtiin :D. Pitäis vissiin käydä suihkussa, joskus pääkipu menee pois ku pesee hiukset, vissiin joku psykologinen juttu..

Rinnanlämmittimistä mä oon alkanut harkitsemaan niitä, koska mulla on aiemminkin ollut rintatulehdus atooppisen ihoni takia ja nyt on sama tissi taas ollu kipeenä. Ehkä mä käyn siellä Ruohonjuuressa ens viikolla.. Tai kokeilen viikonloppuna tavallista tissinsuojaa..
Miehistä meillä mies on kans vähän sellainen että ruokalautanen jää olkkarin pöydälle (syö useesti telkkaria katellessa), pariin kertaan oon yöllä laittanut margariinin jääkaappiin ja hyvin harvoin laittaa ite astioita tiskikoneeseen. Sit joskus se yllättää ja siivoaa oikein kunnolla:imuroi (mikä on sen jobi), lataa tiskikoneen, vie lehdet (sen jobi myös) ja laittaa jopa pyykkikoneen päälle! Vauvan vaatteisiin se ei ole tainnut koskea, se on ite todennut että hyvä että mä oon hankkinu ne, hän ei ymmärrä niistä mitään. Ihan ku mä ymmärtäisin :LOL:

Mun kaverin piti tulla tänään kylään mutta sen muksut on olleet sairaana eikä viitsi mua tartuttaa.. Ihan hyvä, ku mulla on ollu tällainen aamu.
Postiin oli kyllä tullu mun tavaratilaus (mm imetyspaita ja kestovaippoja), jos sen jaksais klonkata kotiin. En kyllä kävele yhtään enempää mitä on tarvis.

Jaksamisia kaikille!
 
Onnea civindal ja perhe! :flower:

Aika poikavoittosesti lähtenyt Helmikuisten lisääntyminen... =)

Luulenpa nyt lukemani perusteella että en välttämättä niitä rinnanlämmittimiä tule jatkossakaan tarvitsemaan, koska mun rinnat ei ole oikeastaan koko raskauden aikana olleet mitenkään yliherkät. Joskus kesällä niissä oli jotain uusia tuntemuksia, mutta sen jälkeen olleet niin kun ennenkin, myös kooltaan.
Ainoa muutos ollut tuo nännien tummuminen mikä oli miehen mielestä todella jännä ja mielenkiintoinen juttu :D

Onko muuten muita, joitten rinnat ei ole kasvaneet yhtään mihinkään suuntaan? Mulle on yritetty uskotella, että kyllä ne siitä kun imetys alkaa, mutta hyvin vaikea vaan uskoa...

Vaipparoskiksesta tuli mieleen että mies ois sellasen kovasti halunnut, mutta sain sen toisiin ajatuksiin, onneks. Ensinnäkin musta tavallinen roskis säilöö meijän vaipat vallan mainiosti ja toisekseen sellanen on törkeän hintanen, ainakin mulle. Miehelle sillä hinnalla ei aina oo niin väliä, mutta alan olemaan pikku hiljaa yhtä pihi kun isäni, hyvä että ostetaan kaikki tarpeellinen :p

Meillä kyllä tuo siisteyspuoli on vähän hakusessa molemmilla, mutta kyllä se on mies jolla eka menee sotkuun hermot. Nytkin mun pitäis ahkerasti siivoilla mutta tässä näpyttelen :ashamed:

Mutta kylläpä sillä miehelläkin on pinttyneitä tapoja joille ei tunnu voivan mitään. Esim kun se leikkaa keittiön pöydän päällä leipää niin ne muruset on siinä vaikka kuukausi kaupalla, jos mä en niitä pyyhi.
Sitten kun postit tavallisesti heivataan vaan siihen pöydälle niin jatkuvasti se marisee mulle että miten tää pöytä on näin törkeen näkönen... |O
Mutta eihän sitä voi kun rakastaa :heart::D
 
Täällä on myös mies sellainen Helmi, että toista saa hakea :D Ainoo, josta vois keksimällä keksii motkottamista, vois olla tuo pytyn kansi, joka joskus jää auki....mut sen mie kestän :D Se kuitenki tekee AINA ruuat, jos on kotona, on TOSI paljon poikienkaa, antaa mun AINA viikonloppuaamusin nukkua lähes niin pitkään kun tahon, se imuroi, korjaa pyykkejä/tiskejä jne jne jne jne jne...parempaa ei enää vois toivoa :heart: :heart: En anna pois :attn: :LOL:

Cruella, arvaas ketkä kävi tänään aamulla kuluttaa aikaa Cittarissa? :wave: B) :LOL: Tuntu muuten TOSI selkeelle ja hyvälle, tosin tän mahan kanssa hieman hankala sovitettava, mut varmaan kun sen saa pois, niin kokeilen heti :D Tummansinisen otin myös. Punasen kanssa pähkin pitkään...olis kuitenki ilosempi väri, mut siniseen päädyin, kun mulla on muutenki melkeen aina sinistä :LOL:

Kämpän sain tuossa imuroituu. Jos pölyt pyyhkäsis ja alkais ruuanlaittoon. Lattiat pesen illemmalla, kun isäntäkin on kotona, niin saa mennä poikainkaa ulos, niin saan sen rauhassa tehtyy =)

Rinnanlämmittimiä ei mullakaan koskaan oo ollu, enkä oo kaivannu (vauvat syntyny helmikuussa ja 2xhuhtikuussa)...tuo kaulaliinaviritys on hyvä ja sit hommaa jotain parempaa, jos tuntuu, että tarvii...mut eihän tällä oo ees pakkasia enää :LOL: :LOL:

Raskausarpia mulle tuli ainoostaan ekassa, seuraavissa ei yhtään lisää, ainoostaan ne vanhat hieman taas punottaa, mut lisää ei onnes ooyhtää tullu...ihan tarpeeksi kamala tuo maha ennestään :snotty: :snotty:

Turvotusta mulla on ihan joka paikassa...pahimmat on kyllä naama, sormet ja nilkat. Ja mulla oli turvotusta tuossa rv 28-30 tienoilla pikkasen, mut se helpotti ja nyt pari viikkoa sitten iski päälle ihan kunnolla, sormuksetkin piti sit ottaa pois. Joka raskaudessa sama juttu :/

Närästäny on myös joka raskaudessa enempi ja vähempi...eikä kyllä oo meidän lasten hiuksiin se vaikuttanu :LOL: :LOL:

Nyt jos lähtis pyyhkiin niitä pölyjä :p


Jahvetti 38+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pusuapina:
Onko muuten muita, joitten rinnat ei ole kasvaneet yhtään mihinkään suuntaan? Mulle on yritetty uskotella, että kyllä ne siitä kun imetys alkaa, mutta hyvin vaikea vaan uskoa...
Mulla on nyt kasvanu tässä raskaudessa B-->D/E (riippuu mallista) ja tää on ihan kamalaa, kun ne kasvaa sit vielä :x
Missään edellisissä raskauksissa mulla ei oo tissit kasvanu YHTÄÄN, ihan samoilla liiveillä porskutin läpi raskaudet...MUTTA...3-4 päivää synnytyksen jälkeen...voin vannoa, että tunnet itsesi Dolly Partoniksi!!! :attn: :attn:

:LOL: :LOL: :LOL:

Pamela Andersonkin jää kakkoseksi B)
 

Yhteistyössä