***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

UUUHH!!! Ei kovin kivaa enää istua tietsikalla... Eikä istuminen muutenkaan kovin kivaa... Peräreiän ympärys täynnä pukama-palleroita... Laskeskelin, että viis tuola perävälissä niitä... ARGH!! Huomenna suorilta apteekkiin ostamaan pukamavoidetta!! Eihän tätä voi kestää!! Kipeitä ku mitkä...

Sit yks kysymys... Voiko tällanen olla supistus... Siis ku mulla on viimeaikoina aina sillon tällön yhtäkkiä alkanu jotenki kiristää selkää niin hirveesti, että on pitäny vaan hengittää oikeen raskaasti ja vetää selkää suoraks tai jotenki sillain takakenoon... (Tajuaako tästä selityksestä mitään..) Mutta siis sillain oudosti alkaa kiristää ja ehkä vähän vihloo tms.. Miten sitä kuvailis... Jomottaa jotenki. Sitä kestää puolesta minuutista pariin minuuttiin, riippuu vähän. Ja se tulee missä asennossa tahansa ja millon tahansa. Ja se siis käy niin kipeää, että pitää oikeen keskittyä siihen ja hengittämiseen... Sit se kohta jo meneeki ohi. Tuntus, et jos se ois jotain selän kramppaamista, nii se tulis jotain tehdessä, kumartuessa tms. Mut ku tuo tulee aina yhtäkkiä millon missäki... ja menee tosiaan hetken päästä ohi.. Voiko se olla supistus?
 
Moikka !
Olen ollut aika pitkään poissa kuvioista on ollut kaikenlaista touhua.Mutta olen lueskellut teidän kuulumisia joten.
Te todella olette kerennyt monta sivua kirjoitaa ja on monellaista tapahtunut

Civindal :Onnea pienen poika vauvan johdosta ! :flower: :heart:
Torppa: voimia ja tsemppiä sinulle.
Matilda81: Paljon Onnea tyttövauvan johdosta ! :flower: :heart:
Tiiti79: Tervetuloa joukkoomme minunkin puolesta.
Tuttemui:Voimia ja enkeleitä ,toivottavasti saatte pian vauvanne kotiin ja kaikki olis hyvin :hug: :hug:
Nalle-puhille: Tsemppiä minunkin puolesta :hug:
Sienna74: Tervetuloa joukkoon myös minunkin puolestani.
Evaellen: Jännitääkö sektio synnytys? toivotan myös sinulle onnea että kaikki
menis hyvin . :hug:
Suurperheenäityli: joko olet tosi toimissa .onnea ja tsemppiä sinulle myös.
Pöhinä : onnea sektioon ja toivottavasti kaikki menee hyvin. :flower: :hug:
Goldy: Paljon onnea sinulle ja perheellesi tyttövauvan johdosta ! :flower: :hug: :heart:

Närästyksestä olette puhunut mulla on ollut sitä melkein koko raskauden ajan.
mitä se muka liittyy lapsen hiuksiin vai ymmärsinkö väärin?
Amme on meidänkin synnytys sairaalassa. mutta sitä voi käyttää vain
alkuvaiheessa.Minusta se olis mielestäni hyvä jos vaan olis vapaana niin ottaa käyttöön. joo ei mullakaan näkynyt kun valkoista sivulla 128.
20-21.1.08 olin sairaalassa kun alkoi kipeesti supistella mutta olikin epäsäännölliset ja pääsin kotiin.eilen ja tänään ollut aika kipeet suppari .mutta seurataan.
ÄIPPÄ70 ja Vili-Iita 39+2 la oli 1.2. niin se lähenee minullakin ukaavasti,
 
Äippä, se närästys juttu oli vaan meidän äitin jostain kuulema vanhankansan uskomus =)
Että jos äitiä närästää raskaana niin lapselle tulee vahvat hiukset.
Mulle varmaan tulee ikikaljuja lapsia, kun aika vähän ollut närästystä :D
 
Napsuh87 ; määhän en tiiä mittään kun enskertalainen olen, mutta noin suuurinpiirtein menee mullakin nuo selkä"krampit", mahan puolella tällöin ei mitään tuntemuksia enkä ookkaan varmaan bongannu noita kipeitä mahasuppareita lainkaan vaan nimenomaan noita selkäpuolen kipuilukohtauksia...tiiä hänt sit mitä ovat *pyörittelee silmiään*..Ja siis nimenomaan eivät liity mitenkään mihinkään asentoon/tekemiseen vaan tulevat millon haluavat.

Cruella DeVille lle :hug: , noi perinnöliset sairaudet on niin keljuja :( , meilläkin miehen puolelta on omat riskinsä olemassa...

-n-
 
Jahvetti Koita jaksaa. Itse vielä ymmärrän kaiken tämän höösäyksen kun on eka meillä. Mutta herranjestas kun teille jo neljäs niin eikö jo sitä häsäämistä saataisi lopetettua. :D

Seuraavaksi sohvalle ala gurmee luumumömmöjen kanssa.

Pari supistusta sain saunomalla aikaseks :/ V*ttu sentään sais kyl jo ruveta tulee. Nyt olis sillanen fiiliskin ja tosi kovin painaa jo päällä tuonne ales... =)

Menen nyt sohvalle palailen kyllä vielä. Jotenkin outo tapa ennen nukkumaan menoa. :LOL: Pakko päästä lukemaan kaikki ennen unta. :D

Niisku-neiti & rinsessa 38+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-neiti:
Jahvetti Koita jaksaa. Itse vielä ymmärrän kaiken tämän höösäyksen kun on eka meillä. Mutta herranjestas kun teille jo neljäs niin eikö jo sitä häsäämistä saataisi lopetettua. :D
Joo...pakko kai tää on vaan kestää, ellei ne nyt sitte ymmärtäny, kyllä mä NIIN vihanen olin :ashamed: :whistle: Mieskin sano, et näky ainakii kilometrin päähä :snotty:

Mut jos tää on tyttö, niin saa kestää tuota vielä iät ja ajat :'( :'( Jos tää on tyttö, ni mie varmaan pakkaan kimpsut ja kampsut ja muutan tän kanssa autiomaahan :LOL: :LOL: Oikeesti minen jaksa :snotty:

Isäntää tässä oottelen et saa luettuu pojille, niin meen itkee sille tätä pahaa oloa :snotty:

Närästyksestä ja tukan kasvusta, niin mua on kaikkia odottaessa närästäny ihan kiitettävästi ja sellasia höyhen hapsia (=kaljuja) nuo on kaikki ollu, että täällä ei ainakaan mitään perää tuossa, et olis tuuhee tukka :LOL: :LOL:
Kolmosella olis pitäny letit saaha tehtyy, niin kovin närästi öisin :LOL: :LOL:

napsuh voihan se supistuskin olla...kaikki kun tuntee niitäkin vähä eri tavalla :whistle: Toki toi kuulostaa osin mös mun tavan selkäsäryille :kieh:

Mutta nyt meeeen :D

Jahve, huomenna jo 39+4 =)
 
Napsuh87 :hug: koita kestää niitä pukamia. Tiiän kyllä et ne on vihon viimesiä. Mullakin niitä on mutta vaan kaksi TODELLA isoa siis ulkopuolella...sisällä nyt en tiiä vaiks ois sata. Verta sieltä aina kakosella kun käy niin tulee...ja kipeetä ottaa. Mulla on jotain s:llä alkavaa voidetta...oota ku käyn kattoon...Scheriproct neo. Sitä saa muistaakseni ilman reseptiä.
Istuminen on todella tukalaa kun ne painaa mutta nyt tällähetkellä mulla ne on ihan ok. ei särkyä mut katotaan huomenna ku vessas käy niin taas alkaa kivut. Jaksuja sulle siis! :hug:

Suppareita minäkin aattelin noiden selkäkipujen olevan. Joillainhan supparit ei tunnu ollenkaan mahassa vaan slkään ainoastaa...

Nytkin vetää ihan kivikovaksi mahaa ja selkää kiristää...siispä supistaa mut on vaan kivuttomia nää mun juilinnat. |O

Nyt lähen nukkumaan kun ei sitä seksiäkään taida tänäänkään tippua... :snotty: :ashamed: |O

Huomiseen mammat,

Jepsu ja Martti 37+5 :heart:
 
Todella mattimyöhäisenä ilmottaudun täällä taustailijaksi ja ehkä pikkuhiljaa vähän aktiivisemmaksikin, edes loppumatkan kulkijaksi. Tuntuu reilummalta olla mukana kuin vaan lueskella hissuksiaan muitten edesottamuksia.

Pk-seudulla asustetaan, taloudessa minä (22v), mies ja koira, esikoinen tulossa. Olen tässä vast'ikään jäänyt kotiakin, kun LA on ihan tuossa loppukuusta, saa nähdä ettei menisi ihan maaliskuunkin puolelle. Tällä hetkellä suurin jännitys liittyy siihen, että minkä kokoinen lapsukainen olisi tulossa ja mahtuuko tulemaan.. Mitään ongelmia ei raskaudessa ole ollut, ja viimeinen tohtorikäynti olisi torstaina, josko tulisi vähän selvyyttä tuohonkin.

Saa nähä, usein tulee täällä vilkuiltua, toivottavasti nyt vähän sitten osallistuttuakin.
 
Mulla seistessä alkaa jomottamaan kovin tuonne alas, sattuu ja kumartua ei voi--> uutta tämä. Paine on kova molemmilla reillä ja alavatsalla. Supistuksia tullu pitkin iltaa ja ne on kipeitä, myös kohdunsuunvihlontaa. Mutta, luulempa, että herään taas aamulla ihmettelemään, mitä hittoa sitä tänää tekis! :headwall:
Isäntä lupas yrittää sitä kolmatta s:ää, sille ei ole ollu se homma helppoa enää aikoihin..kuuluu miehiin, ketää härkkii henkisesti tuo vauvan läsnäolo jne.. Pakota en, mutta mielellään nyt senki testaisin, ja oishan se kiva, jos mies pystys minusta vielä nauttimaan. Synnytyksen jälkeen ei kyl onnaa aikoihin. ai ku odotan, että omakroppa palautuu ees vähä inhimillisemmäks! Entä te muut? Joko on ikävä omaa entistä kehoa?

Illanjatkoja. Palataan taas aamulla.
Kevytmelankolia hirmusesti tsemppiä huomiselle, jospa pystys käynnistää eikä menis sektioon..Jännittää sun puolesta vauvan koko ym. Laita viestiä, lupaan kyllä infota tänne, mitä haluat infottavan =) .

:heart: nelli&pulla 38+3
 
iltoja...nyt en jaksa ihmeitä kirjoitella, mutta mainitsemisen arvoista on kuitenkin se, etä nyt supistellut 3 tuntia n.3-4min välein! Soitettiin nkl:lle ja käskivät tulla kun ei enää kotona pärjää kivun kanssa. mutta, saa nyt taas nähdä. kipeetä tää tekee, mut ei mitään kamalan kipeetä. saa nähdä meneekö kipeemmäksi. pitäkää peukut..kävi miten kävi! ilmoittelen itsestäni ja tsemppiä kaikille..huomiseen kevytmelankolialle ja muille viikon varrelle! :heart:
 
Kiitos kaikille tsemppauksista :wave:
Huomenna sitten näkee leikelläänkö vai käynnistelläänkö :D Ihan paniikissa olen, hui!
Klo 9.30 on aika.

Ja kaikille muille tsemppiä käynnistyksiin ja leikkauksiin, ketkä nyt olikaan ensi viikolla menossa ja muille paljon supistuksia.

Ja tosiaan nellille laitan infoo mun tilanteestani.

Heippa ja hyvää yötä kaikille =) :wave:
 
Hei, listan päivittäjä poistatko minut listalta kokonaan, siirryn tuonne muiden nuorten äitien joukkoon jossa ajatukset ja elämäntilanteet kohtaa paremmin.

Mieluusti käyn sitten kurkkimassa teidänkin kuulumisia jos ei kenelläkään mitään sitä vastaan ole, ei vaan jaksa jokapaikkaan kirjoitella kun näitä palstoja on joku miljoona.. =) Hyvää jatkoa kaikille ja kiitokset kivasta palstaseurasta! :flower: :heart:

siru (38+6)
 
äippäHki kuullostaapa hyvältä sulla!! Toivotaan, että ois nyt ottanu vauveli tulta alleen ja lähtis tulemaan :heart: . Tsemppiä kovasti ja lähe vaa heti, ku mietityttää tilantees, hyvä tarkistuttaa.
 
Hei huurre ja merbau , niin ja Äippä70! Mukava saada uusia tänne taustalta.

Mä muuten söin sitä tulista pizzaa...tuskin mitään auttaa kun en sitä tulisinta pysty syömään, menee vielä maha sekaisin. :D Tänään ollaan järkätty koko kämppä. Likan huoneesta vietiin sohva pois ja yks lipasto sai uuden järjestyksen. Ihana kun on tavarat vihdoin edes vähän paikoillaan. Pakko vähän sisutella kun neljäs tulee tänne kaksioon meidän kans. :D Hulluja ollaan joo, mut ei jaksa muuttaa täs vaihees.

Suppareita ja tapahtumia sitä kaipaaville (mulle kans) ja tsemppiä niille kellä kohta jo H-hetki käsillä kevytmelankolia ja evaellen nyt varmoina "nakkeina" tässä vaiheessa. Mamitrella tais olla limatulppa tullu....olikse niin ja outo olo?! Eikä sulla viikot kuitenkin vasta alle 37? Mä en kans muista mitään, mut voimia sinullekin.

Nelli Toi on ärsyttävää kun mies on niin varuillaan ettei lapsen päätä töki, blaah, ihana piirre joo, mut mitäs sitten kun ei ole saamassa synnytyksen jälkeenkään, mä olisin tullut hulluksi. Ja avauduin siitä miehelle ja suurinpiirtein raiskasin sen, vaikka ei kyllä sit vastustellu kauheesti. Nyt sitä ei häiritse se enää niin kun kokeili ettei se nyt ihan vauvaan osu. :D Mut uskon et ärsyttää sua omal tahollas. :|

Jeps, nyt meen juttuineni katsoo leffaa. :wave:

Vanamo+Viltsu 37+4 :heart:
 
Tulin ihan pikaisesti heilahtamaan vielä tänne. Tänään onkin ollut omituisin ilta vähiin aikoihin, kun en ole juurikaan tässä koneella ollut. Vissiin kaks kertaa vaan nopeesti käväissyt koko illan aikana... B)

siruko: Poistin sut tosta listasta. Hyvää jatkoa sinulle ja onnellista loppuodotusta! :hug:

äippäHkille paljon tsemppiä ja voimia koko perheelle,mikäli tositoimiin joudutte! :hug: :heart:

cruellalle :hug: Onko tuo sairaus piilevänä vai etenevänä läheisilläsi?

Tervetuloa huurre ja merbau! Lisäsin sut huurre tonne listaan; kerrotko vielä la:n jne., samoin merbau, lisään sut jos haluat... =)

Tsemppiä ja :hug: kaikille kipuilijoille, supistuksia niitä toivoville ja kevytmelankolialle vielä kerran tsemppiä lauteille! :hug:

Hyvää yötä ny, miehen kainaloon soffalle palaan :wave:
 
Mulla täällä muutama kipeä supistus tullut illammaikana. Ei kuitenkaan mitenkään ole säännöllistä, mutta tälläisiä ei ole tässä aikaisemmin ollut.
Vessa käynnin jälkeen edelleen vuotaa veristavuotoa, ei kuitenkaan lorota siteeseen asti, joten saatan mennä rauhallisesti nukkumaan. Hieman kuitenkin hämää toi vuoto, kun miettii, että onko normaalia vaiko eikö....

Toivottavasti pääset jahvetti hyvillä mielin nukkumaan :hug: . Mun äiti on maapallon toisella puolella lomalla, ovat tulossa sieltä loppuviikosta..joten hössötykset ovat jääneet vähemmälle..muutama tekstiviesti on laitettu. :D

Kaikille synnyttämään lähteville tsemppiä :hug: .

Cruella :hug:

Huomenna on onneksi minulla neuvola aamulla, niin sielläkin voi sitten tuumailla terkan kanssa tilannetta....jos ei yöllä ole lähtö tullut.

Lumianna 39+1
 
Harppoen tuli nyt luettua, kun keittiössä on hommat kesken, mutta pakko päästä välillä kurkkimaan kuulumiset... :D koitan huomenna ehtiä lukemaan enemmän ajatuksella. =)

Lumianna kiitos rohkaisusta noitten liitoskipujen kanssa, toivotaan että ne vielä helpottaa!

Mamitre tsemppiä jos lähtö tulee, mä pidän porukan täällä ajan tasalla... sillä varauksella etten ole samaan aikaan itse pakertamassa. :D

Liukastuin tänään pihalla ja kaatusin vauhdilla ovea päin ja siitä istuvilleni, ei olisi varmaan sattunut ollenkaan muuten mutta tottakai tipahdin ovistopparin päälle. :kieh: Ai saakeli kun sattuu nyt jalkaan |O Komea mustelma tuli ja viitisen senttiä pitkä pitkä alue mistä nahka kuoriutui vereslihalle. No, tärkeintä etten mahaa telonut, pienellähän tuosta vielä selvisi. Olkaahan varovaisia tuolla ulkona, täällä ainakin on tosi liukasta.

Nyt on pakko painella takaisin keittiöön...
 
Tervehdys.

Tulin nopsaan vain kirjoittelee ajatuksiani.

Mul ilmestys uusia "vaivoja"

Tai siis samoja melkein kuin nellillä paineentunne on kova ja ahdistaa kiristää joka suunnasta. Supistaa mutta eivät tee kipeää... Vatsa on todella pinkeenä välillä ja selkään ottaa eniten. Sisäreidet ovat hassun tuntuiset myös. :/

Toivottavasti tää olis nyt sitä. :D

Tsemppiä äippäHki ja kevytmelankolia :hug:

Nyt sängynpohjalle. Taitaa nämä tuntemukset jäädä tähän koneelle :LOL:

Niisku-neiti & rinsessa 38+5
 

Yhteistyössä