***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

painogalluppiin nyt tullu painoa sellaset 6,7kg.tosin alla kummittelee tytöstä jääneet n.10kg. :ashamed: hyvä urakka on painon pudotuksessa edessä sitten kun poju on maailmassa.

Käytiin tuossa taas kävelylenkillä koko perhe. Tyttö nukahti kärryihin ja itte sai ihanan fiiliksen kans kun tuolla on aivan mahtava ilma. Tosi käveleminen on mitä on. Nivusiin sattuu joka askeleella mutta en antanu periksi. Eteenpäin sano mummo lumessa. :) Pari supparia aamusella tuli mutta siinäpä ne. Tosiaan illalla supparit ja vihlonna lopahti kun sänkyyn kallistin ja ilmeisesti ne on siirtyny jollekin toiselle kun täällä näin hiljaista...Jahvetti, nelli ja cruella ainakin vielä ilmoittautumatta ns. vakipoppoosta...

lumianna pakko tosta sun nimi merkistä kysästä...mistä sen keksit? toi on ollu mun lemppari nimi nyt seuraavalle tytölle vaiks kuinka kauan...tai no sen jälkeen ku eka kastettiin...mies keksi nimen ekalle ja mä saan nyt sit seuraavan. Tosin poikaa odotan nyt....nimestä ei tietoakaan... :eek: onneks on vielä aikaa.
Niin ja sit tosta vuoto jutusta...mulle tuli heti mieleen et lapsivesi voi olla hailakan punasta/pinkkiä. Jospa sinä otatkin nyt sitten spurtin seuraavaks?

Mitenkähän Nalle-Puh voi?

Mul on nyt tylsää kun ei viitti mitää alkaa romisteleenkaan ettei napero herää...

Jees, roikun täällä netis varmaan taas päivän... :ashamed:

Jepsu ja Martti 37+5 :heart:

Illalla pääsee taas saunaan ja savustaan maraa ulos...no eikai... :kieh:
 
Kiinamama joo en mä pistäis pahakseen jos Mara nyt päättäis syntyä mutta ainahan se parempi on mitä pidemmälle päästään. :)

Mä tykkäsin muuten tosi paljon k-pks:n henkilökunnasta. Todella ihania kätilöitä jne. Lääkärit olikin sitten iha eri maata...varsinkin sellainen tumma "polkkatukka"...iik...jäi oikein kammo siitä.ärtsy.
Ruuat oli todella hyviä ja palvelu pelasi muutenkin hyvin.

Pohjois-karjalan keskussairaalaassa löytyny hiirenpää vihannesten joukosta...hyi hitsi! ootteko huomannu uutisista?
 
Painoa on tullut nyt 2.6kg, mutta sitähän oli jo ennen synnytystä ihan vaikka muille jakaa. Pitkään meni vaaka samoilla lukemilla mutta nyt on tahti ruvennu kiihtymäään, toissa kerralla +800g vko ja viimeks +700g viikossa...varmaan vaikuttaa että samoihin aikoihin on tuota nestettä ruvennu kertymään, öisin kun käy vessassa niin hirveet nakit on silmien alla |O ..ja liikunnan määrä on laskenu, enään ei niin vaan lenkkeillä joka päivä. Tiistaina taas vaa'alle..

-n-
 
Pikaisesti kuulumisia...

Neuvola oli viime torstaina, ja se olikin viimeinen neuvola ilman vauvaa. :)
Paineet, pissat, hb:t y.m oli ok. Terkkari arvioi käsikopelolla vauvan painoksi 3300-3400g.

Ensi keskiviikkona on taas se äitipoliaika, ja jos ei vauva ole tullut maailmaan ennen sitä niin sovitaan luultavasti aika sektioon. Näitä perätiloja kun ei oikein anneta mennä yli la:n, ettei pääse kasvamaan liian isoksi. Eli luultavasti meilläkin on vauva sylissä viimeistään ensi viikolla. :) :heart:
Kipeitä supistuksia/lapsivesien menoa olen nyt jo monta päivää odotellut, mutta eipä kuulu... :/ Paihoin jo "pelkään" että sektioon tässä mennään... Höh.

Eilen kuulin eräältä ystävältäni että hänen kolmella tutulla oli synnytys käynnistynyt mexicana pizzalla. :D Ystäväni oli sitten myös kokeillut sitä pizzaa, ja kappas vain, seuraavana aamuna vauva syntyi. :) Eli arvatkaa vaan mitä meillä syödään tänään... ;) :LOL:

Nyt välipalan tekoon. :)

Anna 39+0
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
painogalluppiin nyt tullu painoa sellaset 6,7kg.tosin alla kummittelee tytöstä jääneet n.10kg. :ashamed: hyvä urakka on painon pudotuksessa edessä sitten kun poju on maailmassa.



lumianna pakko tosta sun nimi merkistä kysästä...mistä sen keksit? toi on ollu mun lemppari nimi nyt seuraavalle tytölle vaiks kuinka kauan...tai no sen jälkeen ku eka kastettiin...mies keksi nimen ekalle ja mä saan nyt sit seuraavan. Tosin poikaa odotan nyt....nimestä ei tietoakaan... :eek: onneks on vielä aikaa.
Niin ja sit tosta vuoto jutusta...mulle tuli heti mieleen et lapsivesi voi olla hailakan punasta/pinkkiä. Jospa sinä otatkin nyt sitten spurtin seuraavaks?

Mun nimimerkistä...Mulla on tosiaan kaksi poikaa, ja silloin kun mietin nimiä myös tytölle vahvana ehdotuksena oli Lumianna tai Lumi Anna...Nytkin olen miettinyt, että tytön nimi voisi olla Lumianna. Aika hauskaa, että ollaan samaa nimeä mietitty :D

Joo..sitähän ne kanssa tosta vuodosta sanoivat KOS:lla, joten sen takia tässä tarkkailen..muuttuuko vuoto rusehtavaksi. Mun nuorempi poika käynnistyi silleen, että lorahteli lapsivettä kumartaessa...nyt ei lorahtele. Silloin lapsivesi oli vihertävää ja rusehtavaa...joten lähdimme melko nopeasti synnyttämään silloin vk oli 40+5. Eli jos toi vuoto olisi lapsivettä, niin olisi sellaista tihkumista kai. No toivottasti se on sitä limatulppaa, niin saisi tässä vielä rauhallisin mielin ootella.

Lumianna 39+1
 
paino g Mulla tullut 9,6kg (huomenna neuvola, voi kyllä olla jotain muutakin), olisi voinut tulla 2-5 kg enempikin. Mutta hyvä näin, on ihan mukava olo. Edellisistä tuli se 20kg, mitkä onneksi sain tässä vuosien aikana pois.
 
anna86 mulla tuttu pitserian omistaja ja ykspäivä juttelin hänen kanssaan niin hää sano et kun haluat synnyttää niin tuu hakeen pitsaa. Joku sen kaveri oli hakenu pitsaa ja sanonu et tee tulinen et akka pääsee laitokselle joskus. Noh, pitsamies teki työtä käskettyään ja laitto vaikka mitä "myrkkyä" sinne :x ja pitsan ostaja tuli viikon pästä hakeen pitsaa ja ilmotti että hyvän pitsan teit kun ei menny kauaan kun lähettiin synnyttämään pitsansyönnin jälkeen... todella tulista kastiketta ja jalopenoja jne jne.... :x :x :x mä vaan en voi sietää kovin tulista...
 
MAHTAVAA HELMIKUU!Saatiin sit pino jumiin. Hyvä me aktiivit!! :D

Kiitti evaellen uudesta pinosta! Sua mietin yöllä valvoessani, et mahtaa olla ihanaa ja ihan tosi jännittävää tietää et pieni tulee kohta maailmaan. Nauti fiiliksistä!! :heart: Itsekin haluaisin tietää, mutta eipä tätä elämää voi hallita. Siihen se onkin nykyihmisen hankala sopeutua, kun yleensä kaikki on niin suunniteltua ja mietittyä. :ashamed: Mutta, kyllä se meidänkin aika tulee. Pelottaa vaan välillä tän vauvelin mahdollinen kasvutahti. :eek:

Painogallupia tosi vähän teille tullut painoa. Onnekkaat!! Minulle on tullut n.13kg. Se yksi laskuri kyllä oli sitä mieltä, että lähtöpainoon nähden se on ihan ok. Mutta saa nähdä miten niistä pääsee eroon. :whistle: Noh..aika sama, kunhan kaikki menee vaan hyvin.

Täällä oli puhuttu pelosta sen suhteen, et jos itselle tapahtuu synnytyksessä jotain. Kyllä minäkin olen sitä miettinyt ja miehen kanssa siitä puhuttu. Luulen, et mies miettii sitä enemmän kuin minä. Mutta, elämässä käy kuin on tarkoitettu, eli sillä ajatukselle eteenpäin. :heart:

Anna vai mexicana-pizzaa..se kuulostaakin kivalle tavalle jouduttaa synnytystä. :p Pitänee kokeilla! Onnea sinullekin lähestyvään perätilasynnytykseen tai sektioon! :heart:

Hieno ilma tuolla ulkona. Kivasti näkyy kaikki pöly sisällä!! :/ Vaikka kuin siivoo niin tää aurinko on aika armoton. Ulkona voisi lähteä heittää lenkin. Myöhemmin tuleekin mun vanhemmat kyläilemään..kiva niin!

Palaillaan taas..niin joo Jepsu mäkin yökin sitä hiirenpääjuttua! :x Olis voinu jäädä safkat lautaselle! :LOL:

Mutta, mukavaa sunnuntaita kaikki!

äippäHki ja pikkunen 38+3
 
babygirl minulla ainakin on olleet kaikista supistukset aivan erilaisia,-03 synnytys kun läheni niin mulla oli vain alaselässä se kipu,vasta kun lapsivesi meni niin supistus tuli niin rajuna ja työnnättiki neitin maailmaan =) sitten taas -05 mulla oli pitkin raskautta suppareita ja viimesen kuukauden sellasia alamahalla painon tunnetta ja kipuilua,ja kun se varsinainen lähtö tuli niin supistus tuli aaltomaisesti sivuilta keskelle päin,,,nyt on supistukset ollu enimmäkseen selän puolella ja kovana alamaha samalla,jotku tuntuu tosi kipeinä alamahassa,,mutta se painon tunne on hirveä!ensimmäistä kun odotin niin ennakoivia ei juuri ollu,vaan ne supistukset alkoi kymmenen aikaan illalla kertarytinällä,kontallaan olin kotona kunnes meni lapsivesi,,,kyllä ne vaan voi olla niin erilaisia kaikista,.juu ja tuohon gallupiin että kellä voi se mahollinen synnytys pianki käynnistyä niin minullahan on paikat 4cm auki ja välillä suppailee,mutta en tiiä oonko silti sen aiemmin synnyttämässä...saas nähä!
 
c81
Jenkeissäkös se on se tulinenruoka meidän kolmen s:n tilalla juuri synnytyksen käynnistyksessä?? ELi kyllä se kai sitten voi toimia.. pitäisiköhän tehdä vähän tulisempaa ruokaa meilleäkin kohtapuolen..
Ei sen puoleen, on jotenkin sekava olo. Toisaalta haluaa pikkuisen ulos - ja toisaalta pelottaa hurjasti kun elämä muuttuu sitten hetkessä. En oikein tieäd mitä sitä haluaisi. Onko muilla sama? Haluaisin muksun ajoissa ulos kun olen niin pieni, ja pelkään että siitä kasvaa iso, ja toisaalta toivon että pysyisi nyt vaan mahd pitkään sisuksissa. Ja kun koko ajan on varoiteltu ennenaikaisella synnytyksellä, niin jotenkin sitä odottaa. Sekavaa..

C 81 (37. vko alkaa huomenna)
 
c81ihan samoja fiiliksiä täälläkin. toisaalta haluaa jo vauvan ja toisaalta miettii, että mitä ihmettä se sitä tarkoittaakaan ja mitä siitä tulee ja kuka ihme tähän hommaan oikein käski ryhtyä jne jne. Sit heti perään syyllinen olo kun edes miettii tällaisia, mutta se on asiaan kuuluvaa ja tulevaan muutokseen valmistavaa pohdintaa. :heart: Pitää saada olla rehellinen tunteille ja uskaltaa sanoo ääneen nekin mitkä ei niin kauniita ajatuksia ole. Sekavaa siis,mutta kyllä me selvitään! :hug:
 
No nyt se vuoto meni ja muuttui enempi ihan sellaiseksi veriseksi...helkutti kun on ärsyttävää, kun ei tiedä mikä normaalia ja mikä ei. Polille soitin taas, sanoivat, että vähäisenä ihan ok vielä, mutta runsaasti ei saisi tulla...edelleen siis seurataan tilannetta kotona, herkästi saa soittaa jos siltä tuntuu niin takaisin. No ainakin sen tiedän, että ei ole lapsivettä :) . Toivon todella, että on vain kohdunkaulan ja suun kypsymisestä johtuvaa. Kipeitä supistuksia ei ole näkynyt, kivuttomia kylläkin silloin tällöin.

Jännityksessä täällä ihmettelen.... ei muuten uskoisi, että on jo kaksi raskautta ja synnytystä takana...niin pihalla sitä taas on kuin lumiukko :LOL: :LOL:

Lumianna 39+1
 
Anna Aika jännä, jos pizzalla tosiaan saa synnytyksen käynnistymään :D Saattaahan siinä jotain perää olla, jos on herkkämahanen ja mausteet laittaa pakin sekasin niin rupee supistamaan.

Mitenköhän mie uskalla seuraavassa raskaudessa (jos sellainen suodaan) harrastaa seksiä ollenkaan :eek: Mitään syytähän ei Arthurin keskosuudelle löydetty niin kävi pelottamaan, että olisko se ollu se S:ssä mikä meillä käynnisti? :(

Moni kommentoi meiän Tutteliasiaan... Tutteli se taitaa meillä olla paras vaihtoehto, Semperkin näyttää sopivan (kyllä sitä myydään vielä ) :) Viime yö meni taas ihan mukavasti. Arthur heräs 3h välein ja nukku rauhallisesti. Cuplatonia annan aina ennen ruokaa niin pierut irtoo hyvin.
Imetyksen lopetin kokonaan. Koin sen niin hankalana ja stressaavana meille molemmille, miulle ja Arthurille, että annoin olla koko homman. Tässä vauva-arjessa on niin paljon muutakin kun tissittely, aion nauttia niistä ja uskon, että Arthurkin on tyytyväisempi, kun ei tarvii tissillä riehua ja tapella. Se miun pullo-tissi-pullo taktiikka ei toiminu :/

evaellen Kauhistus kun miekin vasta tajusin miten lähellä siun sektio on :eek: :D 3 yötä... Meetkö edellisenä päivänä sairaalaan leikkausvalmisteluihin vai vasta sektiopäivänä?

hilari Paranemisia teiän pojalle :hug: :heart:
Miun mies on kanssa tuollanen höyryäjä, kun se on kuumeessa. En vielä ole nähny sitä, itse on kertonu ja oon kuullut anopilta ja kälyltä mitä ukko on touhuillu kuumehoureissaan. Kerran oli noussu sängyn reunalle istumaan, tuijottanu äitiään vähän aikaa ja sitten sanonu "V**** mie tapan teiät kaikki" :eek: Pelottavaa... Ei siis ollu tehny mitään, menny sen jälkeen takasin maate ja nukahtanu uudestaan. Kuulostaa ihan kamalalta, kun oikeesti miun mies on maailman kiltein ja sulosin ihminen :( Ei tuollaset sanat edes sovi sen suuhun! :eek:
 
lumiannaminusta tuntuu kans että aina ensimmäistä ootan =) aivan pallo hukassa välillä vaivojen sun muiden tuntemusten kanssa...mulla alkoi jalka kramppamaan :eek: edellisessä raskaudessa oli tätä paljonki,nyt vasta ekaa kertaa,,,kauhia kun ei pysty liikkuun mihinkää ja satttuu tosi kipiää!!!
 
Mulla on ihan säännöllisesti housut märkinä, tiiä sit mitä se on.. Eilen ukko remahti nauruun kun huomas että mun perse oli märkä, siis alushousuista huomasi.. :ashamed:. Naureskelin itekin mutta pyysin sitä unohtamaan jotta meidän seksielämällä ois edes jotain tulevaisuutta :kieh: :snotty:

Kyllä mullakin on vähän ristiriitaiset tunteet vauvan syntymän takia.. Toisaalta tää maha alkaa kyllästyttää mutta toisaalta ei yhtään tiedä millainen elämä odottaa vauvan kanssa ja perheenä.. Soitellen tässä ollaan sotaan lähdössä.

Painogallupista: mulle oli viime viikkoon mennessä tullu noin 8 kg, huomenna on neuvola ja veikkaan että turvotus on taas lisääntynyt. Viikossa oli tullut kilo lisää.. Sinänsä en halua kauheasti kiloja koska lähtökohtana oli kuiteskin BMI 32..

Uskomattoman upea ilma! Mies kävi hiihtämässä, oli paljon väkeä Oittaalla. Mäkin haaveilen josko jaksais käydä ees kortteli kiertämässä koirien kaa.. Pikkuflunssa on taas kyllä iskenyt päälle :|

 
evaellen Toivotan sulle nyt jo tsemppiä koitokseen, kun en varmaan koneelle sitten pääse tämän päivän jälkeen vähään aikaan.

Samoin nellille tsemppiä, jos ei lähtö tule jo aikasemmin.

Ja oliko vielä joku muukin ensi viikolla menossa synnytteleen?

On tää vaan kamalaa, kelloa tuijotan ja pelkään huomista :|
Tätä olen odottanut ja nyt sitten pelkään.
 
heippa taas, :wave:

ihanat unoset nukuin tuossa. =) Ulkona on tosiaan kiva ilma, hiihtämään tekis mieli, mutta ehkä jätän ensi talveen. :whistle: Eipä täällä Helsingissä taida latujakaan vielä missään olla, vai tietääkö joku että olisi? Äiti tänään aamulla kertoi, että olivat käyneet hiihtelemässä ja kyllä olin vähän kade. B)

Toivotaan anna86, että vauva päättäisi syntyä nyt ennen keskiviikkoa! :hug: Kovasti vaan nyt niitä ässiä ja sit sitä tulista sapuskaa kehiin! =) Vähänkö muuten rupes tekemään mieli pitsaa... :p Oikeesti, mä oon kuullu noista vauhdistuskeinoista, jotta ei ne kenenkään synnytystä käynnistä, mutta jos synnytys on jo alkanut tai alkamassa, saattavat vauhdittaa synnytystä. Joten älä Kiin todellakaan syytä edes leikilläs itteäs ja miestäs Arthurin keskosuudesta! :hug: Arhturhan oli jo niin hyvänkokoinen silloin, että oli varmaan ihan "valmis" jo tulemaan. :hug:

Kiin: Me mennään miehen kanssa keskiviikkoaamuna Kätilöopistolle, jolloin siellä on sitten valmistelut ja sit lauteille. Tosin, saattaapi joutua odottelemaan, jos on paljon kiireellisiä tai hätäsektioita, mutta sanoivat, että pyrkivät siihen, että olisi puolenpäivän aikaan leikkaus jo ohi. :) Mies tulee mukaan leikkaukseen ja jos vauva on hyvävointinen, pääsee vauva isänsä kanssa ihokontaktiin (paidan alle köllimään) siksi aikaa, kun mä latailen voimia heräämössä. Siinähän ei siis nukuteta, että olen kyllä tolkuissani, mutta leikkauksen jälkeen äidin vointia tarkkaillaan 1-2 tuntia heräämössä. Eka imetys tapahtuu sit heti, kun pääsen heräämöstä osastolle. Toivottavasti siihen perhehuoneeseen! =) Nyt on lähiaikoina ollut kuulemma pääkaupunkiseudun sairaaloissa ruuhkaa; viime viikolla oli ruuhkaista Kätilöopistolla ja sitä edeltävällä oli ilmeisesti ollut jopa sulku Jorvissa. Meillä nyt on se hyvä puoli, että tiedetään ainakin, että päästään Kättärille... :whistle:

Pitäis varmaan mennä tekemään jotain lounasta. Mies nukkuu vielä, niin taidan tehdä itselleni munakkaan, josko illemmalla söis sitten kalakeittoa, mikä oli tälle päivälle suunniteltuna. :p
 
Heipsuli
Painogallup: taitaa olla semmoiset 10 kiloa tullu tälle lyylille... En oo kamasti stressannu tuosta painonnoususta. Aloitin n. 65-67 kiloisena ja nyt ollaan lähellä 75 kg....urheilu on minulla jäänyt ihan tyystin. Väsymystä kun on ollut ja huonoja yöunia.

Joku kyseli hikoilusta.Täällä uiskennellaan hiessä harva se yö ja ihan sohvalla olokin hiottaa. Hikeä puskee rintojen alle, kaulaan, pikkarit on hiessä... Osittain se on sellaista tuskanhikeä. En kyllä yhtään ihmettele että hiki virtaa. Mulla on jano koko ajan ja nestettä kuluu ihan karseet määrät.
Lonkkakivut Ne on nyt kyllä alkaneet häiritä tuota nukkumista todenteolla . Onko jotain vinkkejä mikä auttaisi? Asentoja? Olen joskus ostanut kuumavesipullon ja sen kanssa nykyään nukun. Minusta se auttaa hieman. Olisiko niin että kuuma saa veren kiertämään tasaisemmin.
Kyljenvaihto on kanssa joka tuntinen urakka... Onko muilla samaa ?... ja sitten kun vauveli köllöttelee omissa asennoissaan, vie aina tovin kun se asettautuu äidin uuteen asentoon...
Nämä vaivat ovat nyt tulleet muutamassa viikossa ja minulla on myös alkanut olemaan pinna kireempänä kuin normaalisti ja koko homma tylsistyttää.... Nyt viimepäivinä myös alavatsassa alkanut tuntua sitä painetta... taitaa tyyppi suunnitellla vihdoin siirtymistä alaosastoon... Hengittäminen onkin ollut viime päivinä sellaista läähättämistä, kun keuhkoja painaa..

Joten täältä sitä tullaan hitaasti mutta varmasti perässä. Toivoisi niin kovasti, ettei tartteis kovasti kärsiä. Olen tuntenut itseni jo niin usein "huonoksi äidiksi" ja itkutkin pirauttanut, kun en jaksa iloita tästä olotilasta. Hyvin on sekavat fiilikset kaiken suhteen. No, tähän asti olen ollut kyllä aika pirtsakka ja positiivinen. Nyt on alkanut tuo huumorinkukka hieman kuivahtaa...

Onnea ensiviikon synnytyksiin. Kyllä varmaan jänskättää...
:flower: :flower:

Mexicana pizza En vielä tilaa sitä synnytyksen käynnistykseen. Saapi vauva vielä olla rauhassa masussa (vaikka oma keho toivoisikin jo normaalitilaa). Muuten kyllä kiitos maistuisi! :LOL:

Unelmien poikamies Minä meinasin kuolla nauruun, kun se mainos tuli eka kertaa. Voi tsiisus mikä "namupala". Minä ootan muutenkin koko ohjelmapakettia. Unelmien poikamies suomalaiseen tyyliin...siinä on minulle joku vääjäämätön ristiriita! Saapihan taas nauraa ja yökötellä samaan aikaan... :LOL:

Aurinko, tuo luonnonilmiö ainakin tänään Hesassa näyttäytyy!
 
Painogallupia oli ollu hmm..pitääpä tarkistaa...neuvolakortin mukaan +17kg viikolle 38+4 mennessä, mut oman puntarin mukaan sillo toissapäivänä punnittu paino +19,5kg |O Tavote mulla oli, et pitäs alle 20kg jäädä, mut mut :kieh: :kieh: No ei ainakaan sitä 30 kiloo tuu kuten viime raskaudessa...et tyytyväinen oon :D
 

Yhteistyössä