***Helmikuun Helmet! //tammikuu vol.2***

Tämmöstä tää mun hermoilu sitten on... Miehen piti päästä duunista yhdeksältä ja on yleensä ollu himassa viimeistään puol kymmeneltä. Oli äsken jo aivan paniikissa, että mitä on sattunut. No, soitin hänelle ja olivatkin vielä viemässä potilasta Mariaan. eli ei mitään muuta kuin, että ylitöiks mennyt... Ja on menny siis joskus muillonkin, että pitäis olla tiedossa tää ja ettei voi välttämättä heti silloin soittaa ja kertoa, että menee myöhäsemmäsk. Ja mä täällä jo aivan paskat housussa... |O Tästä on puhuttu aimminkin, mutta musta tuntuu, että tää menee aina vaan pahemmaks... Oon ihan sekaisin, jos mies ei oo himassa JUST silloin kuin "pitäis". Mitä tälle voi tehdä? :/

Unista: Toissayönä näin unta, että meille syntyi poika. :whistle: No, 4D:n mukaan on tyttö tulossa... :whistle: Saas nähdä nyt sitten... Mulla on kylläollu koko ajan hyvin vahvasti tyttöfiilis. Miehellä oli poikafiilis, mutta nyt puhutaan aina tytöstä. Luotetaan Cacciatoreen. :) Ihan sama se oikeasti on kumpi syntyy, kunhan syntyy kunnossa. Poika jos tulee, niin pitää miettiä nimi uusiks ja lahjoittaa nuo neljä mekkoa tuolta kaapista eteenpäin. :D
 
jumankauta mulla palo eilen hermot naapurin pojan kans ja otettiin vähä yhteen tossa pihalla. se poika on 8 vai 9 vuotias niin yllytti muut pihan lapset ittensä mukaan kiusaamaan minun poikaa, poika itkun kans heilu pihalla niin minä menin sitte huutamaan sille pennulle että se muka vanhempana lapsena siinä pihalla on muille esimerkkinä ja muka fiksumpana siellä niin vit*u naljailee vaan ja tekee piruutta pahemmin ku pienemmät, niin se rupes vaan että eikö tuon sinun pojan pitäis älytä sama asia jne ja alko mulle siinä inistä!! :kieh: |O esikoinen oli joskus sen pennun kaveri, mut sit se oli meillä kylässä niin se alko yhtä äkkiä hakata mun poikaa ja minä ärähdin sille sillon että meillä ei hakata toisia, että jos tekee mieli jota kuta pieksää niin painuu ovesta ulos. tänään se oli sit ottanu tosta pihalta jonku kaljatörpön ja nakannu sillä minun poikaa päähän ja minun poika oli sitte iskeny sitä nyrkillä takaraivoon jne. :kieh: esikoinen raivosi siitä pojasta koko illan ja oon yrittäny sille jankuttaa että unohtaa koko tyypin, eikä ite alentuis samalle tasolle. ETTE USKO KUINKA OTTAA AIVOON! ja sitten mun esikon "hyvä" ystävä (6,5v) tuossa pihalla käänty sitä vastaan tän ison pojan takia niin minä sanoin esikolle siitäki että niiden yhteiset leikit on nyt loppu, että ei tollanen oo mikään kaveri ja turha tulla meidän ovelle ränkymään että voiko tulla meille jne!!! |O :kieh: |O :kieh: :headwall: :headwall:

kylläpä helpotti taas ainaki hetkeksi :whistle:

Unista: minä näin muutama yö taaksepäin niin unta että synnytin pojan, niinku on ultra näyttänykki ja viikot oli sillon 35+4 eli saa nähdä lähenkö huomenna tosi toimiin.. ;) sais nyt pari viikkoo odotella tuolla yksiössään

piipero86 & piipertäjä 35+3
 
Huomenta!

Hyvää vauhtia tätä tekstiä kyllä tulee tänne kun nyt vol2:ssakin jo kaks sivua täys... :LOL: Viime yönä kans kirosin sen sivun 128 kans, mut hyvä etten läppäriä ehtinyt syyttää vaan heti ajattelin et on menny tukkoon vaan näillä kaksplussalla se. Jep, dementiakeskustelua taas multa, mut kuka sitä sanoi että supistukset loppui kun sänkyyn meni? Sama mulla kuitenkin, koko illan juili ja sit kun nukkumaan menin niin ei mitään enää. Tosin jatkuu nyt. Aika kummaa.

Jepsu Mä olen kans ihan hemona sen lähdön kans ja just ton esikoisen puolesta, kun se raukka joutuu sit heräämään ja jännäämään että milloin äiti tulee takaisin kotiin vauvan kans. En ole kunnolla uskaltanut edes miettiä vaihtoehtoa et jos en tulekaan vaan jään sille tielleni, alan nyt jo friikkailemaan tosta joten parempi olla miettimättä ja vaan mennä virran mukana.

Piipero Noi esikoisen kaverisysteemit on välillä tosi hermoja raastavia täälläkin, onneks tosin kukaan ei käsiks ole käynyt siihen, mut tyttöjen sotkuja saa selvitellä. Kun ne lupailee keskenään "olla" seuraavana päivänä useemmaan tytön kans ja sit ne on ihan solmussa kun ei tiedä kenen kans olis. Mä viimeks sanoin että menet hakemaan tota ja jos se ei voi olla niin sit tota ja jos eka voi olla niin sit olette kaikki yhdessä. Just tollaisia solmuja mitä itekin joskus pikkusena on kokeillu. Mut itse aiheutettuja onneks noi kaikki. Pari likkaa tässä yhtiössä on sellasia et ne kiroaa ja muuta ihan sikana ja niiden kans en kyl esikoisen mieluusti anna olla sikäli kun mulla on sanottavaa siihen. Toisen äiti on se kuka mun "äpärän" syntymää uteli.

Unista Mä nään ihan ihme unia kyllä. Edellis yönä näin painajaista et olin jättänyt esikoisen yksin pariksi tunniksi ja se oli joutunut sairaalaan matalan verensokerin takia. Ei tule tapahtumaan. Ja viime yönä näin jotain sekalaisia mm. kaverin häistä ja sit että vauvan jalka tuli tosta kylkiluun alapuolelta niin paljon ulos että nahan läpi tunsi varpaat. Tällasia pätkiä ihan sekaisin. Mut silti muka jokin jatkumo. Mut yleensä en ole nähnyt mitään unia, raskausaikana joka yö jotain.
Nyt meen katsoo Gilmoren tyttöjä, on tollanen paketti tossa. Hyvää sunnuntaita!

Vanamo+Viltsu 37+4 :heart: :D
 
Joo onhan tuo ukko onneks tän aamun auttanu mua kun olin valmis puunaan paikat ite,mut sano et ei käy. Oisin saanu istua vaan sohvalla,mut en mä osaa olla tekemättä mitään. Mies teki ruuankin.Ihan kiva. :)

Jahka nuorempi menee päikyille alan koristeleen kakkua.Onneks äite ja nuorempi sisko tulee tunnin päästä apuun.

Kävin aamulla suihkussa ja oon välillä koittanu löytää kohdunsuun(mulla taaksepäin kallistunut kohtu joten ei helpolla löydy)No sen verran oon löytäny et pehmee on ollu kuten lääkärikin on sanonut.Aamulla koitin ja tunsinkin heti vauvan pään eikä tarvinnu sen kummemmin punkee sormea syvälle kun se jo päähän osu. Et kyllä se aikasta alhaalla näemmä nyt on. Itse kohdunsuuta en kyllä löytänyt,ainoastaan pään.

Noh,nyt syömään!!

Niin ja piipero kyllä mullakin kiehuis jos omaa lasta kiusattais,laita se poika ojennukseen! :hug:

Mamitre 35+5
 
Onko tää naaman turvotus nyt sitten merkki jostain raskausmyrkytyksestä? Pari viikkoa jalat on turpoillut sillei hillitysti, mutta nyt jalat on pulleet jatkuvasti kun pikku vauvalla ja naama on oikeasti pyöreä ja pinkeä. Pitäiskä vedenjuonnin auttaa myös naamaan?

Luin jostain äsken että jos turvotusta on muuallakin kun alaraajoissa ja paino nousee kaks kiloa viikossa niin pitäis jo olla huolissaan...On ehkä rumempi olo kun ikinä :ashamed:
 
Eilen teimme ukon kanssa "vaihtarit" se otti mun supparit (okei lähetin suurimman osan teille tänne palstalle) ja mä sen rättiväsyneen olon. Taisi onnistua ukko valitti ettei ole koskaan vetänyt pönttöön yhdellä istumalla sellaisia HK:n lenkkejä ja minä olin ihan puhki muutamasta tuolille seisomaan noususta.... :kieh: :LOL:

Ahkerasti olen jatkanut suppareitten lähettelemistä teille. Pitäisi tuo pannuhuone saada remontoitua työhuoneeksi ja muutettua kamat siihen ennen vauvan syntymää. Itselläni kohdunsuu on vielä varsin kaukana, olisiko 1cm kohdunsuuta jäljellä ja suunnilleen 2cm auki (sieltä se pää löytyy) näin omatoimi gynekologina räpeltäessä...

Goldy paljon onnea!!!! :flower: :heart:

Heltu ja Rymy 35+6
 
Kiin Meillä kans oli tutteli käytössä ,koska piti nälkää paremmin ja ei koskenut vatsaan.
Monen kokeilun kautta vasta älyttiin, mahanpurujen johtuvan väärästä korvikkeesta.

Pusuapina Mulla kyllä turvotus iskee aina naamaan ekana. Ei ole toivoakaan, että oisin koskaan odotusaikana ollut mitenkään hehkeä kasvoistani.
MUlla on naama kaksinkertanen ja turvotus ei lähde edes synnytyksen jälkeen heti pois.
Viimeraskauksissakin oli sama juttu ja en meinaa omaa naamaani tunnistaa valokuvista, mitä silloin on otettu.

Apua, huomenna se sitten on se tuomionpäivä, kyllä nyt jännittää...

Nelli Laitan sulle viestiä, jos jään sairaalaan, jos et nyt itse lähde sitä ennen!!!!

Nyt 38+6 :wave:
 
vais on sivut menny jumiin :D oliki siellä jo tekstiä =) täällä ollaan kipeenä,8vuotias vaelsi ympäri taloa yöllä ja oli aivan sekasi kun 40kuume,,hällä on kuumees sellanen tapa että silmät seisoo päässä ja huutaa jotain ja kävelee,,,tosi pelottavaa oli kyllä kun toinen tärisi ja aivan outoja höpisi :( itte oon aivan sippi,se nyt eioo uutta enää :| ,,mutta vielä nää taudit tästä puuttu,koko perhe kun nyt sairastetaan ni tovi siiinä vierähtääki,mulla supistelee nyt makiasti taas,,,mutta lähempä sairaita hoiteleen!mukavaa päivää kaikille :wave:
 
Kiin siskon pojalle sopi vain Nan, Tutteli aiheutti vaivoja ja yhden kaverin lapselle taas ei käynyt Nan eikä Tutteli vaan Semperin korvike (siitä on muutama vuosi, en tiedä onko sellaista vielä myynnissä?). Kokeilemalla se paras vaihtoehto ehkä vaan löytyy... oletko kokeillut Cuplatonia tai Rela-drops-tippoja, molemmat auttoi paljon meidän tytön koliikkimahanpuruihin? Toivottavasti kyse ei kuitenkaan ole koliikista, mutta mahanpuruja voi olla muutenkin.

Auh. Liitoskipuja on ollut loppuraskaudessa koko ajan jonkin verran, mutta nyt yhtäkkiä paheni tosi paljon... eilen oli vielä aika normaali olotila, tänään ei pysty kävelemään kuin 10 sentin askeleita ja sekin tuskan takana. Kuinka ne voi noin yhtäkkiä pahentua näin paljon? :eek: Miten ihmeessä mä tuon 2-vuotiaan perässä juoksen ensi viikon, jos ei hellitä? :headwall:

Ei tässä oikein istumaankaan pysty, käyn taas kurkkimassa uusia vauvauutisia myöhemmin... :whistle:

Hissukka rv38+6
 
kevytmelankolia :kiitos!joo mä olen ite ollu samanlainen,,,ja mulla kans nousee vieläki aina kuume 40neen,,,kun taas miehellä on 37,2 korkeintaan,,,pusuapinaminulla neuvolan tätiki viimeksi sanoi että sullahan on naamaki aivan turvonnu,silmänalusetki pöhöttyny,,oli tosi lohduttavaa,,,oon kyllä niiiiiiin turvoksissa koko akka :LOL:
 
Huomenta...

Joo täälläkin tapahtuu, tai niin ainakin kuvittelen. Olo on ihan normaali, nukuin yön 01-8:30 yhtä soittoa, mutta sitten......

....kävin pissalla ja mitä ihmettä.... paperiin tuli pyyhkiessä sellaista vaalean punertavaa tasaista hailakkaa ja läpinäkyvää. Olin ihan ihmeissäni, koska en muista aikaisemmissa tällästä olleen ja mitään vuotoja ei ole sitten plussan näkynyt.

Soitin kuitenkin KOS:lle ja kysyin mistähän tää nyt kielii....oli tosi ystävällinen kätilö ja tarkkaan kyseli.. epäili, että olisiko se limatulppa sieltä lähdössä (musta se ei vaan ollut kovin limasta jos ei nyt juoksevaakaan), ...juteltiin myös lapsiveden tihkumisesta, lapsn liikkeistä ja miten on raskaus tänne asti muuten sujunut. Ohjeeksi käski laittaa pikkuhousunsuojan päälle paperin, koska pikkuhousunsuoja imee liian hyvin...ja seurata tässä muutaman tunnin tilannetta, sanoi, että jos sitä limatulppaa on niin se muuttuu ruskehtavaksi. Pyysi vielä, että soittaisin uudelleen tilannearvion muutaman tunnin päästä. Oikein oli siis ystävällinen ja mieltä rauhoittava puhelu.

En kyllä ole yhtään ajatellut nyt lähteä minnekään, kun noi aikasemmatkin meni reilusti yli....pitäisikö sitä kassia ruveta ihan tosissaan pakkaamaan. :)

Hauskaa tosiaan, että noi sivut meni jumiin :LOL: . En tiedä pääsisikö sille sivulle 128, jos kelaisi sen ketjun alusta asti menemällä seuraava...seuraava jne...hirveä homma vaan ja aikaa vie :D ...mutta sitähän meillä tässä odoteltaessa olisi...

Lumianna 39+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Auh. Liitoskipuja on ollut loppuraskaudessa koko ajan jonkin verran, mutta nyt yhtäkkiä paheni tosi paljon... eilen oli vielä aika normaali olotila, tänään ei pysty kävelemään kuin 10 sentin askeleita ja sekin tuskan takana. Kuinka ne voi noin yhtäkkiä pahentua näin paljon? :eek: Miten ihmeessä mä tuon 2-vuotiaan perässä juoksen ensi viikon, jos ei hellitä? :headwall:
Mulla oli juuri noita liitoskipuja uutenavuotena ja hyvä kun kävelemään pystyin, kesti yhden päivän aamusta iltaan ja olin jo hermoraunio...että jos tämä kestää koko loppuajan. Seuraavana aamuna kivut oli pois, eikä ole takasin onneksi tulleet.

Lumianna 39+1
 
Huomenta, uus pino ja uudet kujeet :LOL:

On toi kyllä käsitämätöntä että tosiaan evaellenilläkin aamukampa rupeaa olemaan aikas harva :eek: , musta tuntuu että mun on vielä aikas tihee kun ei oo minkään näkösiä kipeitä suppareita tms..

Unet on tääläkin hyvin vauhdikkaita (tosin on aina olleet), nyt raskausaikana oon nähny poikavauvasta pari kertaa unta, yhessä unessa mulla oli hirvee stressi kun mun piti jättää vauva laitokselle kun mulla ei ollu turvakaukaloo hommattuna ja kaupat oli kii :eek: :). Mies näki unta että meillä oli tyttö joka kävi aina koiran häkissä pissalla :LOL: , joten saapas nähdä ;)

Suomen kieli mull on ihan hukassa, kirjotusvirheet nyt on aina kuuluneet mun elämään mutta että nyt puhe tökkii :whistle: , mies eilen tuumas että en sitten oo kahteen viimeseen kuukauteen oikeen suomee osannu puhua, ihan menee senat sakasin-sanat sekasin :whistle: . Eilenkin piti sanoo miehelle että "pöllit sitten multa kaken" niin suusta ulos tuli et "pöllit sit multa kakan" :LOL: :LOL: ja sit yksinään nauroin niin että taju meinas lähtä, hullulla halvat huvit ja niiin pois päin..

Illalla tajusin että en oo sit kahteen päivään pihalla käynykkään :ashamed: , ihan huomaamatta oon juminu tänne koneen äärelle..Pakko ryhdistäytyä ja lähtee aamupuuron jälkeen hiukka reippaileen, lupasin käydä viel kaverin koiranpennut (4 vko) ruokkimassa :heart:. Vois muuten vaikka sulattaa pakkasenkin kun kerrankin ulkona pakkasta että saapi pakasteet sinne odotteleen..kauankohan tommosen arkkupakastimen sulaminen kestää..hmmm..:/

Aurinkoista sunnuntaita :hug: , nipsuli
 
Tsemppiä kevytmelankolia jo nyt! Olet varmaan kuin tulisilla hiilillä... Mä oon nimittäin ihan hermona, vaikka synnytykseen on VIELÄ kolme yötä... :whistle:

pusuapina: Täällä on kans turvottu kuin sieni sateella. |O Viikossa oli tullut painoa 1,5kg eli ei ihan hirveesti heitä tosta kehdesta kilosta. Terkkari ei kuitenkaan ollu huolissaan, mutta sanoi, että seuraillaan vielä siten, että menen vielä maanataina tsekkauttamaan paineet ja pissat. Pistetäänpä painogalluppia muuten pystyyn, vaikka olikin ihan hiljattain. Eli paljon on tullu painoa tähän mennessä? Mulla on tullu 4,8kg, mikä on mun lähtöpainoon nähden ihan sopiva painonnousu, tai sen yhden laskurin mukaan ois voinu muutama kilo enemmänkin tulla. No, kerkeehän tässä vielä turvota... :LOL:

Mä ootan kans kuumeisesti ihmisten vauvauutisia. :xmas: Ketäs siellä onkaan melkein lauteilla nyt... :/ Nalle-Puh, Jahvetti ja Nelli ainakin... Olikos muita, joilla vahvoja merkkejä? :/

Ramasee. Mies nukkuu nyt suloisesti tuossa. :heart: Oli ollut rankka työvuoro molemmilla puolilla. Puoltoista tuntia meni överiks, kevyet 25,5 h oli sit duunissa. :) Mä taidan mennä päikkäreille tohon sen viekkuun. :heart:
 
lumianna: Ei sinne pääse. Mä kelasin sen ketjun aina kaks sivua kerrallaan, mutta ei sinne vaan päässyt... :kieh: Nyt jää ikuiseksi arvoitukseksi, mitä sinne on kirjoitettu, milloin ja kuka on kirjoittanut... Ties vaikka joku ois pamahtanu ja ois vauva sylkyssä... :xmas:
 
Täällä vielä hengissä/hengessä ollaan. Te kirjoitatte niin armotonta vauhtia, ettei tässä kyllä millään voi pysyä perässä. Niin se vaan tulee se meidänkin kuukausi vaikka syksyllä näytti niin kaukaiselle.

Vietiin jo lapset eilen mummolaan ja nyt sitten pitäis laittaa kaikki valmiiksi huomista varten. Mies lupasi vielä viedä syömään minut jonnekin ulos, joten täytyy kiirehtiä...

Jepsu Laitoinkin koneen sun takia auki nyt aamulla, että tiedän joko sulle tuli lähtö eilen tai viime yönä. Jospa me kuitenkin sitten siellä osastolla nähtäis. Pidän peukkuja... En kyllä itsekkään tiedä mitä aikovat huomenna tehdä, joko käynnistellään pikkuhiljaa vai... Toisaalta toivon ja toisaalta vähän jännittää. No se menee just niin kuin se menee, sitäkin on niin turha etukäteen murehtia ja miettiä, kun ei voi tietää mitä ja miten kaikki tapahtuu.... Mekin toivotaan, että päästäis heti perhehuoneeseen, mutta taitaa olla turha toivo. On se niin kiva, kun saa olla rauhassa ja tuskailla olonsa kanssa.... ja tietty sitten palkinnon saatua opetella ihan itsekseen sen vauvan kanssa elämää taas.

No mutta kaikkea hyvää teille kaikille nyt ja suppailuja. Kirjoittelen sitten kun tietää miten akan kävi. Lähettävätkö vielä kotiin vai joko pääsee sitten nyyttien kanssa kotiin :saint:

Kiinamama ja mukelot 37+5
 
Niin tää on mun kolmas lapsi, mut pakko nyt kysyä. Esikoisesta oli tullut vaimeita suppareita jo n. 12h ennen ku lähdettiin sairaalalle. Menin silloin illalla ihan normisti nukkumaan (supistellut n.6h), mutta heräsin sit yöllä supisteluun. Kakkosen synnytyksen käynnistyttyä eka supistus oli jo niin paljon voimakkaampi kuin edelliset et tiesin sen olevan sitä itteensä. Esikoisesta kipu/paine tuntui alhaalla, mutta toisesta kiristi ihan pirusti tuon lisäksi ylämahaa.
No nyt on sit 2-3h supistellut paljon. Säännöllisyyttä en niihin saa, väli voi olla 2-10min. Tuntuvat kyllä ja taas alamahalla, mutta ei mitenkään niin että lähtöä tässä suunnittelisin. Eli kysymys siis kuuluu: onko teillä jo useamman kerran synnyttäneillä supistukset olleet aina samanlaisia vai aina erilaisia vai jotain siltä väliltä???

babygirl ihmeissään
 
Niin piti vielä lisätä, että esikoinenhan leikattiin (leikkauspäivä oli sovittu, mutta siihen oli supistusten alkaessa aikaa vielä 2 viikkoa), joten supparit eivät hänen synnytyksessään edes ehtineet kovin kivuliaiksi äityä.
 

Yhteistyössä