** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Huomenta vaan kaikille! Täällä ollaan edelleen yhdeskoos...tänään ois SE suuri päivä, vaikka mitään sen kummempia tuntemuksia ei oo. Supistelee mut hillitysti!

Mulla ei esikoisen aikaan ollu mitään suppareita ennen ku 40+1 aamulla klo 6.00 hulahti vettä tulla. Sitten soittelin KYSiin ja sanovat että pikkuhiljaa voisitte tulla näytille. Oltiin joskus kasin maissa siellä,matkalla alko jo supistelemaan, ja muistaakseni ne kuunteli sydänääniä ehkä tunnin välein n. puoltuntia kerrallaan. Muun ajan kävelin pitkin käytäviä ja rappusia, hirveen iso rättihousuissa! :LOL: Mulla tuli koko päivän sitä vettä ja neiti synty sit vasta 23h ekasta vesilorahduksesta, ja sitä vettä tuli vielä sittenkin. Sanovat että reikä ollu varmaan ylhäällä, mistä sitä on aina hulahtanu. Sain sillon yöllä epiduraalin, minkä turvin sain nukuttua pari tuntia. Mulle vaan sanovat että vuorokausi vesien menosta, niin sit viimestään käynnitellään, jos ei ite ruppee tulemaan.

Onnittelut kaikille vauvautuneille ja Jahvetille kauheesti onnea; toivottavasti olet jo lähtenyt synnyttämään! ;)

piiu ja masuasukki 40+0
 
heipat!

mä en enää koneelle oikeen kerkeä, puuhaa on kahen pienen kanssa yllin kyllin :heart: nyt vähän helpottaa ku mies jäi isyyslomalle. mut asiaan, ekaks onnittelut vauvaantuneille :flower: ja tsempit lopuille vielä kasassa oleville. luin pikasesti jotain ja oon samaa mieltä kun pikku-katti et vauvan on parempi kohdun suojissa kun tulla aiemmilla vkoilla. vaikka odottavan aika onkin pitkä niin maltti on valttia tässäkin asiassa, kaikki ne sieltä ajallaan tulee, koittakaa jaksaa elkääkä hätäilkö :hug:

ja sitte, koska tiiän et teitä kovasti kiinnostaa jahvetin tilanne ;) ni päästän teitä vähän piinasta. eli viesti tuli aamulla et salissa on, 4 cm auki mut laiskasti suppailee. ilmottelee sitte kun on sen aika. tsempit tätäkin kautta jahvetti :hug: niin ja supistukset läks iteleen käyntiin, hieno juttu =) jospa tää tosiaan on sitte tyttö ja kiltti sellanen :D
 
Valvoin melkein koko yön. Pieniä horteisia unia näin, mm. että eräs ystäväni kuoli keuhkokuumeeseen. Vähän levotonta.. |O

En millään malttaisi odottaa miestä salilta kotiin. Sitten lähdetään katsomaan ekaa kertaa veljen pikkuista =)

Viikonlopun jatkoja kaikille!

39+6
 
Hienoa Jahvetti! =) Upeaa että se lähti käyntiin sitten lopulta! =)

Täällä ei uutta... hävinnyt ne menkkasärytkin, mitä nyt selkää vähän särkee, eikä veristä vuotoa toistaiseksi. Kunhan kiusasi. :kieh: Toivon vaan niin että syntyisi nyt viikonloppuna, kun olisi tosiaan lapsenvahtien kannalta paras aika... mulle itselleni on se ja sama, milloin siellä osastolla makaan, mutta en haluaisi että mummojen on menonsa järjestettävä uudelleen tai tultava vahtimaan keskellä yötä kun seuraava päivä on työpäivä. No, en mä siihen pysty vaikuttamaan... täytyy vaan toivoa että tänään alkaisi tapahtua! =)

Hissukka rv40+5
 
Onnittelut Liirahille ja Pikku-Katille vauvoista! :heart: :heart: :flower: :flower:

Jahvetille tsemppiä synnytykseen!

Itse olen nukkunut "pitkään ja hartaasti" nousin vasta äsken ylös, pitäis mennä aamupalaa syömään. Onneksi on niin ihana mies ja anoppi, että he ovat lasten kanssa ja äiti saa nukkua. Mies kyllä näki miten väsynyt eilen olin. Tänään olisi hyvä päivä lähteä vaikka synnyttämään... ;) Tarvittais vain ne supistukset... :D

Heltu ja Rymy 37+5
 
Kotiuduimme eilen kahden pienen prinsessan kanssa. A vauva painoi 2750g ja pituutta oli 47cm ja vauva B painoi 2470g ja pituutta 47,7cm.

Vauvamme syntyivät 4.2 klo 17.47 ja 17.57 normaalisti alakautta. Aamulla menin käynnistykseen ja jo reilun 6 tunnin kuluttua vauvat olivat maailmassa.

Synnytys meni enemmän kuin hyvin ja synnytys oli tosi helppo!!!!! =) =) =) verrattuna noihin aikaisempiin yhden lapsen synnytyksiin. Olisin voinut tehdä vaikka saman heti perään.

B vauva joutui olemaan kaksi päivää keskolassa, kun hapensaanti oli heikkoa ja hemoglobiini alhaalla, mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

Nyt opettelemme sitten vauvan tuoksuista elämää kahden ihanan, suloisen ja niin pienen vauvan kanssa. Sisarukset kilvan hoitavat vauvoja, joten onneksi niitä on kaksi, ettei yksi repeä kahtia. Kuvitelkaa, että meidän 6 vuotias tyttäremmekin heräsi yöllä vauvoja hoitamaan, kun minä nousin syöttämään.

Tsemppiä Jahvetille ja onnea kaikkille vauvan saaneille!!! Olitte kirjoitelleet about 60 sivua siitä mihin viimeksi jäin, joten lueskelen ne paremmalla ajalla ja käyn tarkistelemassa tilannetta missä helmimamma menevät.

Kiinamama ja prinsessat 5 vrk
 
Onnea Kiinamama!
Olipa kivat uutiset. Ja kiitos kaikille jotka lohduttivat, koskien unettomuuttani. Sain tuossa aamupäivällä muutaman tunnin purkkiin, joten jospa se tämäkin päivä vaan jotenkin etenisi. :) Ja tsemppiä niille jotka ovat tositoimissa.
Palaillaan
 
Hissukka, samoilla päivillä mennään ja minulla on myös pieni hento toivomus, että nyt viikonloppuna alkaisi jotain tapahtua. Pidetään peukkuja pystyssä. Olisi niin kiva kaikkien järjestelyiden kannalta, vaikka minulla ei muita lapsia olekaan. Miehen ei tarvisi ajaa tuota koti-työpaikka-koti-sairaala -väliä edestakaisin. Ja itselläkin olisi mukavampi olotila, että täällä paikalla on joku tukena, kun synnytys käynnistyy. Vaikka eihän nämä maha-asukit äitiensä toiveita kuuntele.

Jahvetille tsemppiä!

Kielo ja "tällä kertaa mahassa monottava" 40+5
 
Ja taas onnea ainakin Pikku-Katille ja Kiinamamalle, ketä muita siellä olikaan, en muista kun vauhdilla menee. :flower: Kaverini sai esikkokaksoset joulukuussa, arki on kuulemma ollut tosi rauhallista ja sujuvaa tuplista huolimatta. Samaa toivon Kiinamaman tylleröille :)

Nyt on niin kovat lantiosäryt, että voiko tämä enteillä lähiaikoina jotakin...? Pohkeisiin asti jomottaa, lääke ei auta. Mikään asento ei ole hyvä. Pakarat ja alaselkä ovat ihan tulessa tuolta syvältä, siis jostakin nikamista tai mitä siellä nyt sitten ikinä ruumiinosina nimiltään onkin. Ei tulppia, ei vettä, ei mitään, hyvä jos perinteisiä ennakoivia supistuksia vähän on, pelkkä särky :/
 
Jee vihdoin se Jahvetti läks!!! Tsemppiä sinne :hug: :heart:

Täällä ei mitään muutosta mihinkään suuntaan... Anoppikin tuossa soitteli ja herätti. Nyt ei voi muuta kuin nauraa enää. :LOL: :LOL:

Onnea tytsyistä kiinanmama :hug: :flower:

Nyt aamupalalle. Sittel lenkille... Suomeks lyllertämään mummojen kanssa kilpaa... :LOL:

Niisku-neiti & hiukan pirteempi rinsessa 40+1/40+4
 
Kiinamamalle superpaljon onnea!

Jahvetti: toivottavasti pääsit jo synnyttämään, tsemppiä tosi kovasti =)

Sain pikkuisen just nukkumaan, hitsi mikä onnistumisen tunne :D
Syötiin ja seurusteltiin 2,5 tuntia, ihana pikkuinen :heart:
Minä menen nyt nukkumaan päikkärit.

T: Katti ja pieni
 
Kiinamamalle tuplaonnittelut :flower: :flower:

Heltu saattaapa tosiaan olla, että osutaan samaan aikaan osastolle. Katsellaan :D

Kielo samoilla päivillä mennään tosiaan... toivotaan että nämä ymmärtävät syntyä viikonlopun aikana. :whistle: Vaikka ei nämä merkit siihen viittaa, mutta voihan sitä äkkiäkin alkaa tapahtua. =)

Täytyy mennä, esikoinen kiusaa isäänsä... ja on voitolla. :LOL:

Hissukka rv40+5
 
Onnittelut vauvan saaneille! :flower:

Minä lähden tästä kävelylle, jospa niitä napakoita supistuksia alkaisi tulla...Ja kaikille yliaikaisille voimia ja jaksamisia...niin ja paljon supistuksia! Pian on nyytit kainalossa! ;) Eipä taida paljon lohduttaa, mutta onneksi Jahvetti on jo tosi toimissa. Auttaa meitä muitakin jaksamaan, kun loppuusa nuin yllättäin lähti! :LOL:

Meidän esikoinen on mummolassa yökylässä ollu, niin sain itekin paremmin nukuttua viime yönä. Jotenkin niin herkkäuninen meikäläisestäkin tullu, että pieneenkin tuhinaan herää. Nyt sitä taas jaksaa! Kauhee ikävä neitokaista...

piiu ja masuasukki 40+0
 
Hurjasti onnitteluja täältäkin Liirahille ja Pikku-Katille sekä Kiinamamalle :heart: :heart: :heart: :heart: :hug:

Ja hitsin pimpulat, onnittelut Jahvetille synnytyksen käynnistymisestä :eek: :hug:

Omaan (.) ei kummosempia, mies rupeaa jo tervehtymään joten joskos tässä koittas vähän siivoskella ja on tuola pullataikinakin kohoomassa :p , jotten rattoisaa lauantaita :)

-n-
 
Huomenta !
mulla meni yö et klo n.4.00-5.00 maissa jouduin herään unesta.Kahteen todella kipeisiin supistuksiin ja loppui n.klo 6.00 maissa.Yskäsin muutaman kerran
ihan kun housuun olis jotain lorahtanut.Ei haissu millekkään.Joten laitoin siteen
ja sekin kastu vähäsen ja ei haisu eikä ollut minkään värinen.laitoin uuden siteen ja klo n.11.30 maissa herättyäni kävin vessassa ja otin pois siteen sama tilanne jatkui. EN SIT TIEDÄ OLIKO VÄHÄN JO LORAHDELLUT LAPSIVETTÄ?isäntä aikaisemmasta tilanteesta antoi komenteje mitä muisti.
oli mua ennen naimisissa.Pitäis hänen tietojen mukaan tulla kerralla 2litraa
Lapsivettä ja supistusten oltava jatkuvia ja tosi kipeitä.Nyt kun heräsin oli
menossa tosi kipeänlaiset supparit ja suppailee kokoajan.
Kiinamama ja hänen perheelleen tuplasti onnea tyttövauvojen johdosta ! :flower: :flower: :heart: :heart:
Jahvetille: tsemppiä sairaalaan kota siulla on nyytti kainalossa ! :hug:
Pikku-katti ja hänen miehelleen paljon onnea pienen tyttövauvan johdosta !
:flower: :heart:
SEURAAVAKSI JAHVETIN JÄLKEEN TAIDAN OLLA MÄ !! :saint:

Äippä70 ja Vili-iita 41+1
 

Yhteistyössä