** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Onnea Cruella =) :flower:

Kiitos Heltu infosta K-HKS:n käynnistelyjen suhteen, onhan se kiva tietää vaikka uskon kyllä ettei tarvi alkaa käynnistellä, nyt alkaa sen verran oireita löytymään... :D Hirvittää vaan se mahdollinen sektio, niin tällaisiakin tulee mietittyä. :/

Mamitre ilmoittelen sitten joo kun h-hetki koittaa :D Kivaa jos mun puolesta oikein erikseen jännätään! =)

Tupakasta en itse ole ikinä polttanut, mutta kun olen läheltä seurannut erään ihmisen taistelua erilaisia riippuvuutta aiheuttavia aineita vastaan raskausaikana (myös tupakkaa) niin en kyllä ketään osaa tuomitakaan. Se on niin helppo sivusta sanoa :/ Mutta isot onnittelut kaikille jotka on onnistuneet lopettamaan, ja se vähentäminenkin on hyväksi! =)

Nyt en muista pitikö vielä jotain kommentoida... no myöhemmin taas lisää jos koneelle keritään...

Tuo verensekainen vuoto on lisääntynyt, sitä tulee jo aika reilusti... pitääkö siitä jossain vaiheessa huolestua? Sellaista rusehtavaa se on. Supistele ei kuitenkaan mitenkään tavallista enemmän. Jään vielä katselemaan, jos vielä lisääntyy niin täytyy kai soitella äippäpolille ja kysyä.

Nyt laittamaan esikoista iltarutiineille...

Pikku-Katti Nyt se on menoa sullakin sitten synnärille.. voi kun ihanaa!!! :heart:

Tosta Hb:sta, se vaikuttaa bilirubiiniarvoon siten että bilirubiiniarvo perustuu kuolleiden punasolujen määrään ja Hb taas kuvaa elävien määrää veressä, joten mitä korkeempi Hb on niin sitä enemmän myös niitä kuolleita punasoluja tulee ja bilirubiini nousee vauvalla. Että näin. Maksa tietääkseni pilkkoo kuolleet punasolut verestä ja kun se ei pienillä välttämättä ehdi mukaan niin arvot nousevat. Tosta maksasta en kyllä ole ihan varma mutta muuten juttu menee noin.

Mulla kans häntäluu hellänä ihan sattuu kun istuu ja alavatsalla kipuja ollut nyt nelisen tuntia, nyt on tullu mukaan myös supistuksia, pieniä vielä tai ainakin kivuttomia lähes. Katsotaan miten menee yö...jotenkin tuntuu oudolle, olen myös tosi ääni herkkänä ja muutenkin jotenkin aistit huipussaan.

Hissukka miun mielestä noista vuodoista oli hyvä olla yhteydessä äitipoliin. Toisaalta voi olla tosiaan merkki kohdunsuun avautumisesta mutta sinuna ottaisin yhteyttä äitipoliin.

Tupakasta Mie olen muilta lopettanut melko aikasessa vaiheessa plussaamisen jälkeen tupakoinnin kivutta..toisiksvanhimmalla ratkesin hiukan ennen syntymää polttamaan muutaman savukkeen ja hänen imetysaikanakin polttelin ikävä kyllä. Tältä tytyltä lopetin tupruttelun kun olin jotain 10-11vkolla. Yritän kovasti olla etten aloittais enää mutta saas nährä kui käy..lapsia en enää tee kuitenkaan. Tunnen muutamia äitejä jotka polttaneet läpi raskauden..kaiksita kauheinta on kuitenkin kattoo vierestä äitiä maha pystyssä ja persiit olalla..sekin on tässä elämässä tullu nähtyä ja sillon teki pahaa :'(

Moikka!
Osaako joku sanoa, et vaikuttaako tuo ns.limatulpan lähtö siihen et synnytys vois olla hyvinki lähellä?
Kun itellä tuli eilen sellanen vähän isompi limaklöntti ja sit on siitä asti tullu sellasta ruskehtavaa paksua pientä limaklönttiä ja limaa. Eli kuulostasko tuo siltä limatulpalta? Muuten kun on ollu hyvin kuivaa, ei valkovuotoo tms.

Muuten on supistellu kivuttomasti ja nyt on vähä tuntunu sellasta menkkamaista jomotusta alavatsalla ja selässä.
Ollaan oltu muuttopuuhissa tässä koko v-loppu ja tänäänkin, sekin varmaan on voinu asiaan vaikuttaa.

Huomenna ois neuvola ja keskiviikkona lääkäri, jos nyt sinne asti viel kasassa pysyn.

Marie82 ja vauveli 38+4

Pikku-katti tsemppiä kohta saat nyytin syliis :hug: :heart: (kade)

Teki hyvää tehdä pieni käppäily reissu ulkona. Sai hiukan mietittyä asioita. Ja nyt on levollinen olo. Voisin jopa lähteä synnyttämään mutta ei tullut ulkoota suppailuja mukaan. Eikä tällä hetkellä edes haittaa...

Seuraavaksi säärien ajoon et kehtaa sit jokupäivä synnyttää. :LOL: :LOL:

Mut ihan ekaks kuppi kuumaa kaffea. :D

Mikä LA pikku-katilla mahto olla.

Ps. mies oli ihan ihmeissään et miten "te" siis "me" voidaan kirjoitella palstalle lähdön hetkellä. ;)

Onnea Cruella :flower:

Ja Pikku-Katille lykkyä tykö! Kohta on nyytti kainalossa, voih kun itsekin saisi.

Kävin iltapäivällä koirien kanssa varmaan puolentoista tunnin lenkin, oli meno aikamoista lyllertämistä, sen takia meni niin kauan. Tuntemukset oli kyllä semmoiset että joku kohta puskee tuolta alakerrasta ulos, pää painoi sen verran. Että joskopa ei enää kauhiasti yli menisi :) Nyt on kyllä taas liiankin hyvä olo, ei ees juili selkää tai nivusia, joten odotus jatkuu...

Noista rauta-arvoista oli puhetta, olen kuureittain popsinut Obsidania koko raskausajan. Ei mulle kukaan ole kyllä sanonut raudan syönnin olevan yhteydessä vauvaan mitenkään... :eek:

Hedukka & "muhvi" 40+1

Täällä taotaan päätä seinään...miksi miksi miksi :headwall: :headwall: :headwall:
Onneksi ite oon pysytelly tämänki päivän suunilleen sisällä, niin mies saa vastailla naapureiden yms kyselyihin :snotty:

Pikku-Katti onnea matkaan!

Täällä poju painaa aika hyvin taas alas.sukkapuikkoja heiluttelee ilmeisesti tuolla. Äsken yskäsin niin tuntui että ois jotain "revenny" tossa kohdunsuulla mut taitaa olla taas haaveita vaan..

*vihloo lujaa*

alaselkä on aika juilinnassa kans. tytön kävin nukuttamassa niin hyvä ku sängystä ylös pääsin.... tulis vaan kunnon supparit.
meillä onneks moni sukulainen luottaa tonne maaliskuun alkuun tän mun odotuksen kanssa. ei onneks tuu kyselyitä vielä. ;)

hampilääkäristä vielä olipahan ihana nainen joka korjas mun leegon. Kuunteli kun kerroin pelostani ja oli todella ystävällinen. Tohtii varmaan mennä uudestaankin... en edes tienny puudutuspiikistä mitään...todella ammattitaitoinen. :) Meinas huuli ja osa nenästä olla turrana vaikka kuinka kauan.

Niisku-neiti jösses, se se juttu oli mitä mun piti tehä...leikata säärikarvat...meinas unotua. :kieh: Noh, mennään huomenna todnäk. anoppilaan saunaan niin josko siellä hieman sipasis ja käskis tuon ukon vaikka vähän siistiä alapäätäkin ku ite ei oikein sinne nää...jostain kumman syystä... :LOL:

mun mielialakin on ihmeesti kohentunu aamusen panikoinnin takia. mä olin ihan oikeesti aivan kammoissani. Tuntu et pyörtyy. meiltä tonne hampilääkäriin on about 100m ja neljänteen kerrokseen piti mennä. Minähän kävelin sinnillä ylös että kestäs pidempään olla perillä...ja alaspäin tulo olikin taas niin ihana kokemus että.Onko teillä muilla rappusten laskeutuminen hyväksi selälle? mulle tulee aivan mahti olo...jotenkin helpottava...

Noh, josko menis ruikuttaa selkäsärkyä ja sais hierontaa...testataan...

Jepsu taas kerran.. :wave:

Jahvetti minäkin ihmettelin sitä et noin äkkiä, mut niillä on jotain ihme sekotusta et se on kävelykuivaa jo huomenna ja helpompi laittaa sitten seinän rungot siihen... niin ne jotain selitti ja kaippa ne tietää kun ovat monta mökkiä pystyyn laittaneet. minä oon aikalailla ulkona näistä. Hihkun vaan mukana innoissani et tehkää vaan nopsaan mamman talo valmiiks... :D

No eihän siitä mitään haittaa vauvalle ole että äiti voi hyvin ja kun on hb riittävä niin äiti voi hyvin. Bilirubiinit on koholla lähes kaikilla vauvoilla vähän, mut joillakin sit enemmän ja tarvitsevat ihan valohoitoa. Mut ei se ole vauvalle vaarallista suorastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
Jahvetti minäkin ihmettelin sitä et noin äkkiä, mut niillä on jotain ihme sekotusta et se on kävelykuivaa jo huomenna
Just, no en oo vaan ennen kuullu :/ Kyllä se meilläki on ns. kävelykuivaa jo seuraavana päivänä, mut melkeen 1½kk se kuivi ennen kevyitäväliseiniä :whistle:
Noh, tapoja on monia :D
Itseasiassa lattianvalu oli lokakuun alussa, tammikuun lopussa muutettiin :D

Jepsu Mulla jäi se säärivillojen ajelu haaveeks. Selkä reistailee täälläkin. Noh mies saa sitten huomenna ajella ne.

Mulla ainakin auttaa rappujen lampsiminen alaspäin tuntuu jotenkin hyvälle. Mutta sitäkään en voi mennä enää tekee kun naapurin räksyttäjä koira saa hepulin. Se alkaa heti haukkuu jos rapusta kuuluu pienintäkään ääntä. Hermoheikko koira. :LOL:

Jahvetti ja merbau Ja mä en ole vielä edes LA:n tietämillä, vielä viikko siihenkin.. |O Mä en edes uskalla kuvitella kuin välillä raivostuttaa että toukka vaan nautiskelee masussa. Ite tosiaan menetin hermot yks yö ja itkin miehelle että "on se nyt perkele!!!" :headwall:

musta tuntuu niinku ei olis enää mahaa ollenkaan, kyllä se näkyy vielä matkassa olevan, mutta esim. ku kyljelläänki makaa, niin ei tunnu mitenkään erilaiselta verrattuna sellaseen raskaudettomaan olotilaan tai siis, no toivottavasti älyätte mitä tarkotan ja välillä tulee ihan pystyssä ollessaki sellanen "painottomuuden tunne" tohon mahaan, että pah siellä edes ole ketään...tosi outoa.. :/

onnea muuten taas kaikille vauvautuneille ketä en ole kerennyt mainitsemaan ja onnea myös jakautumaan lähtijöille :D

supistuksia ei ole, tai siis ei ainakaan ole kipuja mukana, pitäs yrittää vaan olla ja ajatella että se on tuolla pötsissä just niin kauan ku tarvii, mut ei jotenki jaksa tätä "varuillaan oloa", vaikka loppukuusta onki vasta LA niin silti on koko ajan jotenki varautunu ja ku niitä laskettuja aikoja on annettu 3 kappaletta niin ei tiedä oikein mitä odottaa..onko se 13, 20 vai 28 päivä? siinäpä vasta kysymys.. |O

piipero86 & pikkujätti 36+4

Kukas sen mokkapalareseptin laittokaan muutama päivä sitten... Oliko merbau? No kuitenkin aivan sairaan hyvää tuli, tein voilla enkä margariinilla :p En oo niin pehmetä ja kuohkeeta suklaapiirakkaa syöny ikinä! Hyvä minä :whistle:

Aivan törkeet lonkkakivut ollu tänään, ekaa kertaa iltapäivällä ajattelin että nytkö se synnytys alkaa kun lantio joka puolelta tulessa, panacod ei meinannu auttaa ja muutenkin oli huono olo. Kävely ei meinannut onnistua lainkaan, kun pelkäsin, että menee jalat alta iskiaskipujen takia. Mutta kuten arvelin, ihmeparantuminen tapahtui, nousin ylös, otin vuoteeni ja kävelin keittiöön, ja aloin leipoa =) Nollaleipurista huippukokiksi yhden äitiysloman aikana, kiitos vaan hyvien reseptien!

Onnea kaikille synnyttäneille :wave: :flower:

Tupakkakeskusteluun en viitsi ottaa osaa tämän enempää, etten aiheuta riitaa palstalla. Jokainen vastaa omista tekemisistään. Mutta ehkä on turhaa kuitenkin alkaa arpoa, mitä siitä aiheutuu ja mitä ei, jääköön se asiantuntijoiden mietittäväksi. Emme voi tietää, mikä vaiva on sen seurausta ja mikä ei, paljonhan on siitäkin asiasta selvittämättä. Vaikka oliskin omaa kokemusta omien lapsien sairauksista.

Meillä betonivalun jälkeen annettiin sen jähmettyä pari päivää ennen kuin jatkettiin hommia. Kävellä sillä pystyi seuraavana päivänä. Kun kysyin mieheltäni betonin kuivumisesta, niin sain opikseni, että se ei kuivu vaan jähmettyy/lujittuu :kieh: Ja näillä hormoneilla siitäkin huomautuksesta meinasi tulla riita :D

Verokortin tilaamisesta, kyllä oli ihan v''''maisen vaikeeta sekin tänään. Mun pitäis muka verovirkailijan mielestä itse tietää, pitääkö mun maksaa veroa sekä ä-loma-ajan palkasta (jota siis nyt tulee) sekä siitä, mitä Kela korvaa suoraa työnantajalle siltä ajalta. Ja mistäköhän minä sen tiedän? Kun Kela-päätöksessä ekojen myönnettyjen summien kohdalla lukee "maksetaan työnantajalle", niin tämä verovirkailija ei tiennyt laskeako ne mukaan ilmoittamiini Kelan etuuksiin veronmaksun perusteeksi. Voi morjes. Sanoin sitten että unohda koko juttu, menen huomenna verotoimistoon lappujeni kanssa.

Nyt lisää suklaapiirakkaa ja maitoa...

kipsu 39+0

Yhteistyössä