** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Alkuperäinen kirjoittaja Niisku-neiti:
Hei piti vielä kysyä että tupakoiko teistä moni???

Itse harrastan kyseistä pahaa. Ja olisin halunnut lopettaa raskaus ajaksi mutta ei sitten riittänyt mikään tahdonvoima. Ja sovimme neuvolassa että vähennän huomattavasti. No yli puolella vähensin.

Ajattelin nyt vaan kysäistä. Kun ei ole ollut puhetta. Enkä nyt halua mitään saarnaa siitä mitä se aiheuttaa sikiölle kun äiti tupakoi. Tiedän ne kaikki itse varsin hyvin.

Ja vaikka itse sanonkin niin en ole mielestäni huono äiti jos tupakoin. Toivottavasti joskus tulevaisuudessa pystyisin lopettamaan. :ashamed:
Minä olen kanssa välillä lopettanut polttamisen ja vähentänyt.
mut loppu raskautta olen myös polttanut .joo en mäkään halua saarnoja
tiedän mitä tupakointi sikiölle aiheuttaa. :(
 
Hissukka mun "pitkäprojekti" on 1000palan palapeli :D
Niisku-neiti :hug: En ole koskaan itse polttanut, mut vierestä seirannut miten vaikeata sen lopettaminen on! Eiöhän se ole myös niinkin että vähentäminenkin on jo PALJON..eikä sitä edes odotusaikana saisi kerralla lopettaa!! Ei se tee sinusta huonoa äitiä..
mul isäntä lopetti sauhuttelun vähän ennen ku aloin odottaan..sikarin saattaa aina sillontällön vetästä, ja olen niiiin tyytyväinen!
Ja todellakin tuo tupakointi on pienipaha, esim. huumeiden ja aloholin rinnalla!! Niin ja lohdutukseksi, tiedän useita perheitä, joissa äiti on polttanu odotus aikana ja lapsilla ei ole ollut mitään..
jahvetti mul oli vitsassa verta sillon alkuraskaudessa, ku oli niita pissatulehduksia, mut jos neuvolassa eivät olleet huolissaan niin ole huoletta. Raskausaikana limakalvot ovat sen verran kuivat, myös virtsarakon suulla, et on voinu tulla esim. siitä verta virtsan sekaan.
 
Mutta mies ois ihan sitä mieltä, et mun pitäs jo huomenna soittaa äitipolille, et mitä mieltä hyö on :/
En mie tiiä...kun ei viittis vaivaksikaan olla |O |O
lähtis nyt perkule itelleen tulee, ni kaikki ois hyvin!!!! :snotty:
 
neuvolakuulumisia:
zuku 36+4
RR 131/81
Pissa puhdas
painoa +525/vk yht. 6kg
turvotus +
lapsi rt
kanavaa jäljellä 3cm kiinteä ja sormelle auki.
Niin ja sit lääkärin tutkimuksiin... :|
Teki painoarvioksi 3100g (sano et vastais viikkoja 37+6), istukka kalkkinen, ja lapsivettä niukasti. Laitto lähetteen äitipolille, meinas et ensviikolle varmaanki tulee aika. Sano et harkittevat käynnistämistä. Meinas kyl etteivät kovin herkästi käynnistä, koska vauva kasvanut hyvin, ja liikkuu + tekee hyvin hengitysharjoituksia. Mut eivät päästä yliaikaiseksi..ja seuraavat tarkemmin. en oikein osannu edes huolestua (ku ei oikein edes tiedä et mitä pelkäis), mut hyvä ku pääsee käymään äippäpolilla ja pääsee tarkemmin seurantaan. Toivottaavasti lähtee itekseen syntymään..ettei tartteis käynnistää! Toivosin niin et sais olla mahdollisimman pitkään kotona synnytyksen alussa..
 
Mäkin eka ajattelin et nehän nauraa mulle vaan ja sanoo et maanantaina sitte. Mut ei se mitään ota jos ei annakkaan. Sehän on niiden työtä vastailla meidän kysymyksiin. Ja eikö ne aina painota et EI OLE TYHMIÄ KYSYMYKSIÄ. Soita säkin vaan huomenna.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jahvetti:
Alkuperäinen kirjoittaja VanamoBr:
Tulin takaisin kun ruokaa pitäis tehdä. :D
Raskausaikana limakalvot ovat sen verran kuivat
TÄH!? Ai siis yleisesti pitäis olla? Mulla kyllä ihan päin vastoin--- :whistle:

Samma här...jopa kiusallisen päinvastasta |O :kieh:
Mul nimenomaan "kuivat", oon jo pidempään ceridal-öljyllä rasvaillu.. ei tule peitonheiluttelustakaan ilman öljyä mitään..tai saa isäntä tosipitkään "kostutella".. nenän limakalvotki kuivana..niistäessä tulee aina verta mukana..
 
Palstallahan on tapahtunut paljon sitten viime käynnin!

Paljon onnea vauvansa jo saaneille :flower:

Omani ei ulos tunnu haluavan :/
No mieli edes ollut tänään vähän parempi kuin lähes kahteen viikkoon. Olen tainnut jo jollain tasolla "luovuttaa". Alkaa olla sellainen olkoot olo...
Vauva on ollut eilisen ja tän päivän kovin hiljainen, on pitänyt oikein tökkiä häneen välillä eloa. Kyllähän hän sieltä sit vastailee, mut ei ole tosiaan kovin aktiivinen.
Ja tuo mun LA, se mietityttää päivä päivältä enemmän. Olen tännekin siitä kirjoitellut, et sitähän aikaistettiin 9 päivää, joka mielestäni on aikas paljon. Mulla oli ennen raskautta säännöllinen joskin lyhyt kierto, mutta niin on ollut aina. Eli mulla on menkat alkaneet 14.5 ja sen mukaan LA olis ollut 18.2, mutta nt-ultran mukaan siis La siirtyi 9.2. Hyvähän se näin päin on, käynnistävät sitten aikaisemmin, jos siihen tulee tarve, mutta tuolloin 9.2., mulla olis menkkojen mukaan vasta 38+5.

Ja tuo vauvan koko mietityttää ihan simona!! Kävin ultrassa 37+3 (tai sit olikin vasta 36+1) ja silloin arvio oli 2,8-2,9kg. Eli vauva olis nyt sit keskiarvon mukaan kasvanut jo 400g tuosta, ollen nyt 3,2-3,3kg ja jos vielä menee 3 viikkoa eteenpäin, niin hänhän on syntyessään jo tosi ISO. Esikoinen oli 2400g ja kakkonen 2950g eli pidän varmasti jo 3,5 -kiloista isona. Mitäköhän tästä vielä tulee? Nuo aiemmat lapset ovat yhä ikäisekseen pieniä, niin miten tämä on voinut saada jotkut aivan tyystin erilaiset geenit? Äh... :headwall: :headwall:

babygirl 39+2
 
zuku, nenässä mulla kanssa kuivaa. Verta tulee joka kerta ja hirveet töhnät kerääntyny aina yöllä, yök |O

mirkkuli, jos mie saisin kerättyy rohkeutta...voihan se olla, että ne sanoo et on ihan ok ootella ja antaa sen ajan sit vaikka maanantaiksi =) Minusta on tässä raskaudessa tullu jotenki nyt säikky :ashamed:

Niin lapsivedestäki kun th käsikopelolla sanoi,et on selvästi vähentyny, niin siitäkään se ei kummemmin sit kommentoinu :eek:
Kolmannessahan mulla nimenomaan sekin oli yksi syy käynnistykseen, kun vesi oli niin paljon vähentyny :/

Ja perhana...pukamat taisin kanssa saada...kyllä tässä viimesessä raskaudessa nyt koetellaan!!! KAIKKI ilo irti :LOL: :LOL: :LOL: Olikos kellään hyvää vinkkiä niiden hoitoon? :wave:
 
Terve.

Vai et on maaliskuiset alkaneet jakautuu. Hei joku roti sentään kun tammikuisetkin osa kasassa.. ;)

Käytiin kaupassa. Jes huikean 4.80e summalla. Sillä saa tosi maittavan ateria. Kyllä pitää kiittää KELAA taas jälleen.

Saatiin myös riita aikaseks. Jes ehkä kohta rauhottuu. Itkettää vaan niin pirusti.

Löysin kaupasta hyllyjen välistä yhden supistuksenkin. Mut se olikin sit sillanen mikä jäi kauppaan. :kieh:

Mua harmittaa toi istukka juttukin kun tuntuu että teillä muilla se on katsottu rv 36 jälkeisissä lääkärikäynneissä Kun sit taas mun se lääkäri sanoi vaan että " tuossa on pää tuossa on jalka ja tuossa on istukka" Ihan ku mä en tietäis et ne on siellä. Ei kattonut napavirtauksia ollenkaan. Eikä istukan kuntoa.

Eli jos en olisi maksanut itseäni kipeeks siitä 4d-ultrasta multa ei olisi kertaakaan vielä katottu napavirtauksia tai istukan kuntoa. Ihme touhua. Mitään ei tehdä niin kuin kuuluu... :kieh:

 
Babygirl Eikös 3,5 kg ole sellainen keskikäyrä kokoinen vastasyntynyt? Kun pieni on vielä näihin 4 kg verrattuna. Kyllä sen punkee ulos jos aikaisemmat olet saanut alakautta synnytettyä. Ja mulla myös aikaistettiin 9 päivää, mut ei tää sinne 22.2. asti voi millään pysyä sisuksis kun nyt jo juilii niin pirusti. LA nyt siis 13.2.

muoks
Ja mä en saa millään mahtumaan pieneen päähäni et miten tää on saanut alkunsa tai siis milloin, kun menkat alkoi 19.5. mut LA:n mukaan hedelmöittymisen olis pitänyt tapahtua 23.5. eikä taatusti ollu menkat loppu vielä silloin. Mut vauva on koko ajan mennyt kasvukäyrällä joka antaa LA:ksi 13.2.
 
Niisku-neiti, mulla sillon 36+1 katsoi napavirtaukset äkkiseltään VAIN, koska mulla on edellisissä raskauksissa siinä ollut poikkeemia. Istukkaa ei tainnu ees kummemmin kattoa...en ainakaan muista, että mitään olis maininnu.
Tuntuu ettei nykyään saa mitään, jos ei itse vaadi |O
 
Joo, sorpat vaan kaikkien syntyneiden maalisvauvojen puolesta ja myötätuntoja teille yliajalla kärvisteleville :hug:

Itsellä la vasta 24.3. ja sektio suunnitteilla puolen kuun paikkeille, toivottavasti ootte sitten jo päässeet kaikki alta pois, ettei tuu sairaaloihin ruuhkaa :D

terkuin pikkuvaemo maaliskuisista
 
mul katto istukan kunnon, mutta ei napavirtauksia.. meinas ettei kato, koska lapsi on virkeä ja kasvanut hyvin..liekkö sit äippäpolilla kattovat!
Oli hb taas puonnu alle 120, vaik maltoferia 200mg päivässä syönki.. onko muita hyviä vaihtoehtoja (ei obsidan/retafer).. mikä sen nestemäisen luontaistuotteen nimi on? Ei kyl haluttas syödä yhtään tuota rautaa, ku mietityttää et imeytyykö se edes, ku ei kerta hb nouse.. ja näin loppuajasta nostaa sitä ristikä et vauva joutuu sinivaloon..
pitänee tuostaki kysyä siel äitipolilla, jos muistaa..paitsi en tiiä onko tässä vaiheessa enään hirveesti "hyötyä" tuolla raudan syönnillä..kerkeääkö tuo enään hb:tä nostaa?
 

Yhteistyössä