** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Et malttanut olla viestimättä, en mäkään olis malttanu. :D Jos ei vastaa niin on salissa. Ajatellaan näin niin ei hermota. :LOL: Toivottavasti on jo nyytin kans viekukkain. :heart:

zuku Mä en ole nyt edes huolehtinut tosta hb:stä kun mutsi sanoi ettei se nyt ole hengen vaarallista jos on 117 niinkuin mul oli. Siis tiesin toki ton mut kun aloin stressata et jos vuodan paljon synnytyksessä niin mitäs sitte...kuulemma tulee vaan heikompi olo kuin normisti. No juu, en ole syömässä enempää kuin syön eli Multitabsin raskausvitamiinin mukana oleva saa riittää.
 
Zuku
Mullahan tuo hb oli vain 105 ja oon syönyt melkein koko raskauden ajan rautaa... Ei tartu niin ei tartu ja nosta arvoja.

Kysyin neuvolasta, että onko haittaa jos noin matala, niin sanoi vain että jos onkelmia synnytyksessä ja menetän paljon verta niin sitten huonompi homma.

Ekasta en menettänyt paljoa verta, mutta valohoitoon neiti kyllä joutui.. johtuuko se tuosta pitkästä raudan syömis ajasta.

pannari palaa uuniin, kääk

Mumetsu rv 37+0 !!!! aika kiitää kuin siivillä ja pah


 
Mumetsu siskolle oli kätilö sanonu et raudansyönti loppuraskaudesta altistaa lasta bilirubiarvojen nousulle. JOtenki niin et kun/jos rauta ei imeydy äitin elimistöön, niin se jotenki voi kertyä lapselle..joka ei sinänsä ole vaarallista, mut tosiaan voi noistaa nuita bilirubiini arvoja ja sitä myötä lapsi voi joutua sit valoon...
 
Hbeestä neuvolan täti käski minun syödä lisärautaa nyt ennen synnytystä. Mutta jääräpäisyydestäni johtuen en ole syönyt kuin raskausvitamiineja jotka sisältävät hiukan rautaa.

Mulle ei vaan sovi mitkään rauta valmisteet.

hb oli viimemittauksessa 115 joten onkohan se sittenkin liian alhanen synnytykseen lähtiessä??

Kait mun tarttis mennä huilaamaan tohon sohval. Jos yöstä tulee yhtä vaivalloinen kuin viimeyöstä heräsin meinaan jo puo 3 pyörisin sängyssä ja unta sain vasta puol 9 aamulla.
 
Tarkastuskäynti neuvolassa protskujen sun muiden takia...

38+6
paino -500g viime torstaista (yht. 6kg)
rr 136/83
pissa puhdas
rt
äänet 133-140
äänet ++

Sano vaan että herkästi liikkeelle jos tulee sahalaitoja silmiin tms päänsärkyä...raskausmyrkytys kehittyy niin nopsaan et kannattaa tarkistuttaa tilanne jos sille tuntuu..


jahvetti pukamiin mulla on schreption neo tms. nimistä rasvaa ja se on ihan jees. saa ilman reseptiä. ja tietty paras apu on suihkuttelu ja ulosteen löysänä pitäminen. ;) Tosi inhottavaa et sait vielä nuokin vaivat!

Ja sitten kyllä sun mies ihan asiaa puhuu. Minäkin kannattaisin soittoa sinne polille jo huomenna. Tiiä vaikka pääsisit sisään aikasemmin tms. ja kuitenkin jos se terkkari puhu et lapsivesi vähentyny niin mä varmaan soittelisin... mut ihan oman kunnon mukaan tietenkin..jos susta ittestä tuntuu et jaksat sinne asti ihan hyvin niin eihän siinä mitään...mä varmaan en malttas.. :D

Raudan syönti voipi muuten ollakin mahdollista toi homma. Mä söin tytöstä koko raskauden ajan rautaa ja tyttö oli valohoidossa. Nyt taas ilmeisesti sama homma tiedossa. Toivottavasti ei.

Pusuapinasta ei varmaan oo kuulunu mitään?
Nallepuh olipa kiva kuula et nallepuh ok vaikka inhottava kun kovassa taudissa oli ollu.

Käytiin tuossa lenkillä kokoperheen voimin taas ja olipahan ihana kävely lenkki. Lopussa kyllä huomas et pidemmälle ei ois jalat enää kantanu. maha on edelleen ihan kivikova pinkeä...

Nyt meen syömään mustikkasoppaa...keitin ison kattilallisen. :p

Jepsu ja Martti 38+6 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Mulla on ollut koko raskausajan hB alle 120. Ei ole kehoitettu aloittamaan raudan syöntiä, miksi? :eek:
Mulla on normaali 124.
Rauta käskettiin alottaa siin vaiheessa, kun ekan kerran tippu 110 paikkeille. Nyt sitten heilunu 100-116 välillä, alle 110 jos on tippunu, ni oon alottanu "kuurin", en siis oo koko aikaa syöny.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jepsu:
jahvetti pukamiin mulla on schreption neo tms. nimistä rasvaa ja se on ihan jees. saa ilman reseptiä. ja tietty paras apu on suihkuttelu ja ulosteen löysänä pitäminen. ;) Tosi inhottavaa et sait vielä nuokin vaivat!
Ku en mie tiiä et onko vai ei :ashamed: :kieh: Pitää vissiin alkaa peilin kanssa taiteilee :LOL: :LOL: |O
 
Mua alkoi nyt tuo raudansyönti huolestuttamaan, ei se neuvolatäti sanonut mitään tuosta bilirubiinien noususta.
Ja oon oikein kunnon loppukuurin raudassa ottanut, yöpisun aikana tuoremehun kanssa kaksi obsidania ( miten lie kirjoitetaan ) naamaan ja takas nukkumaan.

En tahdo tätä vaavia valohoitoon kun oon suunnitellut, että haluan pikaisesti kotiin. Ekan kanssa oltiin sairaalassa se yli viikko kun infektio ja valohoito päällä.. Silloin vetelin ihan hirveitä pultteja siitä kun infektio-osaston täti tuli kokoajan komentelmaan mitä mun pitää tehdä ja milloin lapsi pitää olla tissillä yms yms, pakottivat herättämään neidin syömään vaikka syntymäpaino oli 3,7kg. Niin ja kun oltiin omassa huoneessa siellä, niin tuli yks kaks kääntämään mun tavaroita eripaikkaan ja marmattivat kuinka täällä on tuoli väärässä paikassa. Jäi kakka maku suuhun ja siks haluan tämän kaa nopeeta kotiin lapsen tahtista elämää elämään.

Äsken kun mies ja neiti oli muskarissa, niin vetelin pikalenkin kävelyllä ja nyt on sauna päällä. Ja jos illalla hellis kellis vielä, niin vois paikat alkaa pehmenemään.

Huomenna neuvola, jee!

Mumetsu
 
Hirvee paine lonkissa ja alapäässä heti kun nousee seisomaan...tekee ihan pahaa |O varmaan jos pyllistäs ja pierasis, ni tää lentäs ulos ku leppäkeihäs...pitäsköhän kokeilla :LOL: :kieh: :kieh:

Alkaa jutut olla taas aika |O |O |O Huomaa että tuli huonosti nukuttuu viime yö :p
 
Onnea Cruellalle! :flower: :heart:
Tuliko se Cruellan vaavi sitten tasan laskettuna aikana?

Soitin äsken Naistenklinikalle, että olisiko sinne syytä lähteä kun supparit tulee koko ajan kiivaampaan tahtiin. Ei kuulemma kannata vielä sinne rynnätä. Käskivät vielä odotella kotona ja tarkkailla tilannetta. Jännittävää!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pikku-Katti:
Soitin äsken Naistenklinikalle, että olisiko sinne syytä lähteä kun supparit tulee koko ajan kiivaampaan tahtiin. Ei kuulemma kannata vielä sinne rynnätä. Käskivät vielä odotella kotona ja tarkkailla tilannetta. Jännittävää!
Ja seuraava :headwall: :headwall:
Millon on mun vuoro?? |O |O |O

:LOL:

Miten tiuhaan supistaa? Kestääkö kuinka kauan yksi supistus?

Näitä tulee nyt kun sieniä sateella...nää kärpässienet e vissiin oo niin nopeita :whistle:
 
Cruella Onnea!!! :flower: :flower: :heart: :heart:

Hissukka: Valitettavasti en tiedä, miten herkästi käynnistelevät K-HKS:ssa sektion jälkeen, mutta ilmeisesti linja yleensä on maan keskivertoa "herkemmin käynnistelevä".

(.): Tänään oli äitipolikäynti. Muutama supistuskin piirtyi käyrälle. Kohdunsuulla sama tilanne kuin viikko sitten (2 sormelle auki 3cm kanavaa). Vauvan painoarvio 3,3kg laskettuna aikana olisi 3,8kg. Lääkäri meinasi, että saisi jo ruveta syntymään, seksiä, saunaa ja siivousta kehotti harrastamaan ahkerasti... =) Seuraava kontrolli on 15.2 ellei vauva ole syntynyt sitä ennen.

Olen täällä tyhmänä miettinyt tuota kiinnittymistä, että mitä sillä tarkoitetaan, kun sanotaan, että vauvan pää ei liiku enää... Mulla edellisessä synnytyksessä vauva vaihtoi avotarjonnasta raivotarjontaan vielä ponnistusvaiheen alkaessa. :snotty:

Heltu ja Rymy 37+0
 
Mä nukuin päikkärit 3 tuntia ihan hyvin ilman supstuksia.
raudasta olette puhuneet en ole joutunut rautaa syömään on ollut hyvä hemppari.
CRUELLA ja hänen perheelleen paljon onnea poikavauvan johdosta ! :flower: :hug: :heart:
 
Iltoja.

Cruellalle paljo onnea pojasta. :flower: :hug: :heart:

Täällä tuli 2 supistusta mutta niille voi melkein nauraa. :LOL: :LOL:

Vauveli puskee kyllä kiivaasti päätänsä ulostuloluukkua kohtaan... Ihme ettei kalvot poksahda kun on taas niin hurja meno.

Naksuu kylläkin alapää tosi inhottavasti kun vauva sinne puskee. Aika outoja tuntemuksia....

Sohvalle äsken vedin levyks niin oli hetken hyvä olla sitten alkoi alaselkä sattumaan taas ja kun nousin ylös paukkui paikat. Mä ihan pelkään jo nousta ylös jostain makuuasennosta kun joka kerta tekee vaan kipeempää...

Voisin käydä hiukan kävelemässä saisi päätä hiukan tuuletettua ja neuvolantäti käski mennä joka päivä kävelylle.

4 soittoa jo tullut. Mitäköhän huominen tuo tullessaan.

 
Cruellalle onnittelut pojan syntymän johdosta! :heart:

kateelliseksihan tässä käy kun kaikki saa vauvoja jo...nooh, viikko laskettuun niin eihän tässä hätiä vielä ole. Olisin kuitenkin valmis jo vauvaa hakemaan. neuvolas oli harjottelija ja se sano et pää liikkuu vielä...

Meille oli tullu taloon tänään lattiavalu :D kivaa! huomenna varmaan tulee seinien tekijät sisälle ja parin viikon päästä tulee takka. :p On se vaan mahtava seurata kun homma toimii...

Nyt meen leikkimään pimun kanssa...

J ja M
 

Yhteistyössä