** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

Meille syntyi lauantaina 9.2 suloinen poikavauva :heart: . 3600g, 48cm. Eilen kotiuduttiin ja nyt täällä sitten uutta tulokasta ihastellaan! :heart: On nuo pienet vaan niiiiin ihania!! =)

Paljon onnea muillekkin jo vauvautuneille!! :flower:
 
Heips taas! Esikoinen päikkäreillä, niin kerkee kirjottamaan.

Mulla tökki eilen nämä sivut. Ei meinannu millään vietiä lähettää ja sit näytti sen ihan kummallisena...en tiiä oisko päivityksessä tosiaan vika!

Mun kaverilla oli tuota pahoinvointia ihan siinä odotuksen loppupuolella, että kyllähän se voi hyvinkin synnytystä enteillä! Supistuksia sinnepäin! :hug:

Täällä kyllä meni eilisestä paikat niin kippeeks, et taitaa se peittojen heiluttelu jäädä tältä illalta väliin. Toivottavasti ne tulokset tulis viiveellä, nimittäin yöllä ei ainakaan supistellu enempää kuin ennenkään! :headwall: Lonkat vaan napsaa kun lenkillä vyöryy etiäpäin! :LOL:

Tosi kiva kun nuo vauvautuneetkin jaksaavat meitä käydä "katsomassa" ja valaavat meihin uskoa, että kyllä se pian helpottaa! Kaunis kiitos siitä! :hug:

Meillä ei kauheena toi puhelin oo pirissy, kun oon tehny kaikille "tärkeille" ihmisille selväks, et kyllä minä ilmotan kun alkaa tapahtua! ;)

Nyt kahvinkeittoon... :D

piiu ja parhaillaan jalkapallomatsia vetävä masuasukki 40+4
 
Mummulassa ollaan, mummu lähti vähän ulkoilemaan tytön kanssa ja mä... palstailen :LOL: :ashamed: No lupaan kohta lähteä vaikka kahvia keittelemään... :D

Jahvetin kuulumisia oli kiva kuulla! =) Ja toivo nousi taas, mulla on tasan samat rv:t kuin Jahvetilla synnyttämään lähtiessä... :whistle:

Pikkuveikalle vauvaonnittelut! =) :flower:

Kyllähän sen vilttijumpan pitäisi synnytystä edesauttaa, kun sperma sisältää niitä kohdunkaulaa kypsytteleviä hormoneja... ja voi olla että sillä on enemmänkin tekemistä sen kanssa että sen jälkeen on rentoutunut olo, kun senkin pitäisi auttaa. Vaikka tässä vaiheessa ei niissä petipuuhissa ole kyllä enää mitään rentoa... :LOL: kun joka paikkaa vihloo ja on notkea kuin rautakanki. :D

Horoskoopeista on ollut puhetta, en ole ajatellut koko asiaa kun en niihin oikeastaan usko mutta tosiaan vesimies on tulossa meille, tai sitten kalat jos niin pitkälle mennään (toivottavasti ei). Millaisia vesimiesten pitäisi sitten olla, kun en tiedä? Ainoa tuntemani vesimies on temperamenttinen ja omapäinen tapaus. :whistle: Itselläni on yksi juuri Ciban tuttavien kaltainen kala-tuttava, ei huolta huomisesta eikä myöhästyminen ole myöhästyminen jos se rajoittuu alle pariin tuntiin :whistle: mutta itsekin olen kalat, ja mä taas olen yhtä huolta ja murhetta ja aina liian aikaisin kaikkialla. Joten ota näistä selvä :D

Nyt kahvinkeittoon...

Hissukka rv41+2
 
Heips,
neuvolareissulta palauduttu. Rupesin sitten siellä itkeä tillittämään, kun kerroin tuosta alavatsakivusta ja sunnuntain polikäynnistä :ashamed: Mutta olin kyllä oikeassa, mulla on tosiaan vasen alavatsalihas revähtänyt! Joten ei ihme, että sattuu... Terkka sit lohdutti, että kyllä se epiduraali sit vie ton lihaskivunkin pois, sitten kun tositoimissa ollaan ettei mun tarvi sitä nyt panikoida.

Niin ja sanoi, että tuntuis aika lähelle sitä 4kg olevan toi meidän vaavi tällä hetkellä :eek: Onko täällä vielä muita, joille on isoa vauvaa ennustettu??

Oli niin surku olo ton neuvolan jälkeenkin vielä, että soitin kaverille, joka on myös raskaana mut vielä töissä ja käytiin kaupungilla lounaalla. Kunnon juoruilutuokio ihmisten ilmoilla piristi kummasti! Suosittelen muillekin, joilla alkaa seinät kaatua päälle.

Jepsun serkulle voimia, kuulostaa kamalalta :hug:

Pikkuveikalle vauvaonnittelut! :flower:

Ei kai muuta tällä erää...
 
heissan täältäkin!

ekaksi suuret onnittelut Afulle, marzulle ja pikkuveikalle vauveleiden johdosta! :flower: kyllä se on vaan aina kiva lukea noita uusia uutisia, ja varsinkin synnytyskertomukset on olleet tosi valaisevia näin ensikertalaiselle *vinkvink* :) mutta varmaan tuoreilla mammoilla on sen verran kiirusta, että eivät ehdi jatkuvasti koneella istua.. minkä vuoksi meidän odottajien pitäisi nyt ottaa kaikki irti tästä lomasta ja loppuodotuksesta, kun saadaan vielä itse päättää omasta päivärytmistä ja menemisistä :D.

jaksamista myös kaikille huonosti nukkuville! tosi kurjaa, että niin monella menee nämä viimeiset viikot niin vähillä unilla, vaikka olis oikeastaan tosi tärkeetä nukkua "varastoon", kun vauvan kanssa tulee varmasti valvottua.. mulla on pitkästä aikaa tosi levännyt olo :). lujasti uskottelin itselleni koko eilisillan, että "ens yö sujuu hyvin ja kivuttomasti, ja saan nukkua pitkät, rentouttavat unet" ja se toimi! toivottavasti ens yönä auttais toi sama mantra..

Piipi meille on varmaan tulossa reilu 4kg vauveli (sekä ultran että terkan tunnusteluiden perusteella). en osaa asiasta hirveästi huolta kantaa, vaikka itse aika pieni olenkin, kun mulla on pari pienikokoista kaveria synnyttäneet ongelmitta yli nelikiloiset beibit eikä edes pahempia repeämisiä tullu. nelikiloisethan on siis nykymittapuulla ihan normaaleja, kun odottavilla äideillä on ravinto parantunut.. ja sairaalalääkäri sanoi mulle, että eniten synnytyksen sujuvuudessa tosiaan ratkaisee se tarjonta ja sit vauvan päänympärys, eikä niinkään se vauvan kropan koko. ja jos näyttää siltä, ettei vaavi mahdu tulemaan niin sairaalassa on kyllä ihan ammattilaiset arvioimassa tilannetta ja tarvittaessahan se saadaan tosi nopeastikin ulos. eri asia tietty olis, jos päättäis kotona synnyttää...

Hissukka ja kielo2008 koittakaa nyt pitää vielä lippu korkealla! oon iloisena lukenut teidän kirjoituksia, kun teillä tuntuu yliajasta huolimatta olevan mielialat niin korkeella, joten pliis jatkakaa samalla hyvällä asenteella :). mä oon kuullut vain hyviä kokemuksia käynnistyksistä (viimeksi eilen sukulaistädiltä johon törmättiin kaupassa) ja käynnistettäessä tosiaan saa olla sairaalassa, jossa on kunnon kivunlievitykset saatavilla ja tilanne tarkkailussa, jos ne supistukset onkin ehkä vähän voimakkaampia kuin luonnollisesti käynnistyneessä synnytyksessä. ja ainakin toi sukulaistäti sanoi, että sen mielestä käynnistetyn ja luonnollisesti käynnistyneen synnytyksen supistuksissa ei ollut suurtakaan eroa... ehkä tää on vähän itsepsyykkausta, mutta mieluummin ajattelen noita positiivisia puolia tästä yliaikaisuudesta, kun itsellä on ihan vahva fiilis siitä, että tämä vauva odotuttaa itseään ens viikon käynnistykseen asti :)

tuhti aamupalamässäily emmien kaa painaa täälläkin vielä vatsassa. kohta pitäis lähtä lenkille, kun kerrankin on niin kaunis sää! mutta tosiaan Piipin tavoin voin suositella lämpimästi sosialisointia kaikille tylsistyneille! mulla on aika kulunut äitiysloma oikein rattoisasti (ja nopeasti) kun joka päivä on ollut sovittuja treffejä ja muuta puuhaa.

oiskohan muuten ÄippäHki jo kotiutunut vauvelin kanssa, kun heillähän taisi olla viime perjantaina käynnistys edessä? ois vaan kiva kuulla kokemuksista sieltäkin suunnalta, mutta varmaan alkuajat on tosi kiireisiä..

oikein kivaa päivää kaikille!
 
Piipi79 Meille kans povattu ainakin sitä nelikilosta! Laskettuna aikana ois ainakin sen verran, ja nythän sitä ei tiedä miten se istukan toiminta nyt yliajalla menee. Terkkari sano eilen et joillakin se ruppee aikasemmin heikkenemään, kun taas toisilla se toimii yliajallakin normaalisti! Kyllä minuakin jännittää, että mitenkähän se sieltä mahtuu tulemaan, mut terkkari lohdutti, että ois ne ekan synnytyksessä kätilöt sanonu, jos hyvin ahtaat paikat. Enpä sit tiedä, et millon ne ruppee mittailemaan. Ensi viikon torstaina alkaa sit käynnistys, jos ei aikasemmin tule, mut kait sitä vielä perjantaina mietitään, kun sillon on seuraava neuvola! Haleja ja voimia sinullekin! :hug: Onneks voidaan täällä käydä pelkoja ja tuntemuksia purkamassa!

piiu ja masuasukki 40+4

Vauvautuneille onnittelut! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiiti79:
pari sukuun kuuluvaa vesimiestä,ja jotenkin ei nuo kemiat kovin hyvin pelaa...siis toimeen kyl tullaan,mut joku kuiteski mättää..n
Ja se on sitten pelkästään vesimiesten vika että sä et niitten kans tuu niin hyvin toimeen :kieh: Sori, en haluu sanoo ilkeesti mutta näin just päikkäreiltä heränneelle (siis puoliunessa edelleen...) vesimiehelle toi lause vähän särähti korvaan.

No joo, unohdetaan koko juttu. Täällä on taas nukuttu hyvin (tosin päikkäreitä häiritsi TAAS puhelin myyjä, ne vainoo mua oikeesti koko ajan!! Joka päivä vähintään yks, monesti useempikin, mistä niitäki riittää...) eli väsymystä on ilmassa. Samoin ei nyt varsinaista huonovointisuutta mutta pakolla syön vaikkei mieli teekkään. Ja tota limaa on tullut koko ajan lisää, illalla oikeen isompikin klimppi että eiköhän se synnytys ala oikeesti lähestyä :whistle:

Vinja ja Urmi 38+2
 
Kiitos tsempeistä kaikille! :hug: Onpa mukava kuulla, että meitä on täällä vielä monta isompaa vauvelia odottavaa, voi sitten jännityksellä odotella myös muiden synnytystarinoita omaansa odottaessa =) Mullakin kaveri synnytti yli 4kg kummityttöni viime vuonna ihan ok, vaikka itse on tosi pieni ja hoikka. Olivat vaan synnytyksen jälkeen sanoneet, että yhtään isompi ei ois sit enää mahtunutkaan.

Nyt taidan mennä pötkötteleen sängylle ja vaikka lukemaan, jos sit sais kunnon päiväunet nukuttua.
 
Hejssan pitkästä aikaa! :wave:

Shiva siellä miettikin miten täällä menee..mutta mutta. ..paksusti edelleen!!!! :whistle: Eihän ne mitään käynnistämään suostuneet viime perjantaina, enkä sitten enää itsekään sen kannalla ollut kun lääkärin kanssa juttelin. Ainoa syy kun käynnistykseen olisi ollut vauvan suuri koko, mikä sit silloin ultrassa perjantaina oli 3.9-4kg. Ja, jotta hyödyt olisi suuremmat kuin mahd. haitat, niin käynnistystä noilla viikoilla, siis 40+0, suositetaan vasta jos vauva tuolloin 4,5kg. Eli odotus jatkuu, ja uusi käynti edessä perjantaina. Olo on kyllä malttamaton, väsynyt ja turvonnut, mutta oikeasti ei mitään hätää kummallakaan meistä. =)

Olen yrittänyt olla kovasti menossa ja puuhata kaikkea muuta kuin notkua kotona ja netissä...toimii minulle paremmin. ;) Ei mene mieli maahan kun järjestää itselle touhua..tietty niissä puitteissa kuin voi ja enää uskaltaa. Rahaa tosin palaa, mutta se on vaan maallista se.

Isosti onnea KAIKILLE VAUVAUTUNEILLE!!! :heart: Ei voi luetella nimiä kun teitä on niin paljon! Ihania uutisia ja ihanaa, että synnytykset mennet hyvin! :heart:

Shiva sun yölliset olotilat kuulosti kyllä ihan kamalilta! :'( Voi raukka...toivottavasti seuraavista kivuista pääsette kunnon toimintaan.

Tsemppiä edelleen meille kaikille tasapuolisesti! Huomenna olis sit ystävänpäivä, maailman suosituin käynnistyspäivä (kuulema julkimoiden keskuudessa maailmalla). Saas nähdä moniko tavishelmi päättää tulla tuolloin ihan itse ja omasta tahdosta! Toivotaan että moni!! :heart:

Mukavaa päivää mamman tekeleet ja jo-mammautuneet! =)

äippäHki ja pikkunen 40+6

*muoksmuoks* Piipi79 joo, tosiaan samassa veneessä ollaan ja isoa neitiä odotellaan..arvio 4,2 kg! Eli tiedän mitä mielessäsi liikkuu ja mukana sun fiiliksissä täysillä! :hug:
 
pikaseen piti vielä tulla katsomaan mitä uutta ennen ku tästä lähen lapsia hakemaan..

otin taasen 2h päikkärit tossa,ja oisin pidempääkin makoillu jos ei lapsia pitäs hakea..outoa..jo toine pvä peräkkäin päikkärit..ehkä tää tosiaan jotain merkkaa..(toiveajattelua..)

ilma muuttunut unien aikana kamalaksi...ei huvittas lähteä..

ja tosiaan..vesimiehen jälkeenhän tulee kalat..

pikkuveikalle vauvaonnittelut! :flower: :flower:

koskahan itse pääsen vauvasta ilmoittelemaan..

no,jos viä kupin kahvia et heräis ja sit lähdettävä ihania lapsosia hakemaan..
palailen myöhemmin taas katsastamaan oisko uutta.. :wave: :wave:

 
Pikkuveikalle onnittelut pikkuisesta! :heart: :heart: :flower: :flower:

(.) Joo-o, tänään olis laskettuaika meillä. Ja sillähän ei ole mitään merkitystä nyt sitten kuitenkaan. Oli eilen ilta ja yö 3-6 minuutin välein supistuksia noin kolme tuntia ja mentiin synnärille. No siellä tuli tyly tuomio että kanavaa on jäljellä vielä se 3cm ja sormelle auki eli MITÄÄN ei ole tapahtunut vaikka kuin olen supistellut. Koko yön jatkui kovat kivut lantiolla ja ristiselässä ja supisteli. Olisin voinut jäädä sairaalaan särkylääkkeen kanssa nukkumaan jotta olis rentoutunut kroppa ja ehkä lähtenyt synnytys paremmin käyntiin mutta enpä halunnut. Makasin siellä ihan tarpeeks silloin kun esikoinen syntyi. Näitä supistuksia ja kipuja on ollut tässä nyt koko päivän ja neuvolassa aamulla tuli muutaman minuutin välein supistuksia, mut eipä niistä mitään apua ole kuitenkaan. Masentaa. Minkä takia mun kroppa taistelee niin vastaan että vauvat tulis ulos?! Tietysti jos nyt tänäänkin on sama tilanne illalla niin menen sinne sairaalaan ja saavat laittaa sen cytotecin kohdunsuulle, sillä mä en näiden kipujen kans ala turhaan olemaan. :snotty:

Vanamo+Viltsu 40+0 :heart:
 
Mä en usko noihin horoskooppeihin ollenkaan! Oon ite oinas ja tiiän niin paljo erilaisia oinaita, että ei voi mitään yhteenvetoa tehä. Ja sama pätee tietty muihinki horoskooppimerkkeihin mun mielestä.

Kävin taas puolen tunnin mittasella lenkillä ja se oli semmonen just sopiva määrä. :) Aurinko paisto takaa, niin mukavasti mun eteen piirty oma varjokuva. Ja arvatkaa naurattiko, ku se oikeesti muistutti ihan pingviiniä!! :D Just niinku ois pingviini tallustellu, kädet hieman kauempana vartalosta ja tyyppi heiluu puolelta toiselle jalat melkeen suorina. :) Aika hauskoja nää mun lenkit nykyään. :D

Ei ainakaan mitään vaikutusta oo vielä tehny tuo äskeinen lenkkeily... No, se nyt on jo jotain, että oon KAHTENA päivänä peräkkäin käyny lenkillä! :D TOSI suuri saavutus, ku en edes normaali oloissa kävis näin usein. Mutta kai se alkaa mullaki pikkuhiljaa kärsimättömyys iskeä jostain puun takaa, ku haluais niin tuon vauvan jo ulos tuolta ja syliin. Ei onneks vielä tarvi sen asian takia silti päätä iskeä seinään. :)

Juu ja meille kans ois sellanen nelikilonen vauva tulossa, mutta ei pelota yhtään. Kylläpä se sieltä mahtuu tulemaan... Ei muuta ku positiivisella ja luottavaisella mielellä eteenpäin!! :wave:

Napsu ja nöpö 39+1
 
Hei!
Oln taustaillut koko raskausajan vaikken ole jaksanut kovasti kirjoitellakaan. Kiitos kaikille! Samat asiat askarruttaneet mieltä myös täällä.

Tyttövauvamme syntyi 9.2.08. 3460 gr / 48,5 cm. Kaikki oikein hyvin.

Ja muille unettomille odottajille; nyt synnytyksen jälkeen kyllä nukuttaa!!!

Aamuaalto ja nykerö
 
joo,en mäkään pahemmin noihin horoskooppeihin usko
ja paljon tiän samaa horoskooppia olevia,jotka tosi erilaisia,ja sit myös paljon semmosia joissa samoja piirteitä.ja onpa lapsuudessa paras kaveri joskus ollu vesimies..

nyt lähen :wave:
 
Meillä mies on vesimies ja melkonen kukko kyllä. :LOL: itepäinen ku mikä. saas nähä minkälainen pässi tästä pojasta tulee.

Päivän ruokalista näkyy taas mahan päällä. Minkähän takia aina pitää tiputtaa ruokaa mahan päälle....possu oon.

Mulla on kans kamala väsy ja mielentilaa ei kohenna yhtää jokojoko soitot. Just äitille sanoinkin et sanoin yhelle jo et kohta heitän puhelimen seinään kun en jaksa olla tavaamassa et ei oo vieläkkään plaplaa...

Hetken aikaa olin köllöllään tuolla sängyllä mutta ei jotenkin malta olla paikoillaan....ihme levoton väsy fiilis.
Onneks tuo typykkä piristää äitin miletä tuolla :heart: neitonen istuu sohvalla ja huutaa isää lukemaan kirjaa...kirjan sivut vaan heiluu ja issäää kuuluu... :heart: Kamala mikä lukuvimma neitiin on iskeny 1v2kk vasta ikää ja kokoajan saa lukea hälle.Lutunen :heart: istuu rauhassa ja kuuntelee sekä matkii eläimiä äänteillä kun niitä näkyy... :heart: :heart:

Luin just tuolta lehdestä että yks tuttu oli saanu 10.2. tyttövauvan. *kade*

serkulle kuuluu onneks hyvää. Kiitos kaikille tsempeistä!
Hänelle ilmeisesti oli tullu joku migreeniin viittava epileptinen kohtaus eikä hänellä oo ennen ollu tällasia mitää eikä oo sairaskaan. vaan terve urheilija. kaikenlaista mutta hyvä näin! :)

Nyt meen sohvalle mutustaan Marssia... :ashamed:

Jepsu ja Martti 40+1 :heart:

Ai niin ONNEA VAUVAANTUNEILLE!
 
Meillä muuten mies on oinas ja sanoi heti ens hätään mulle ettei usko horoskooppeihin mut kun sille sen astrologisen kartan näytin netistä joskus niin ei se ole sen jälkeen kyseenalaistanut. Jokaisesta tähtikartan merkistä löytyy erilaisia edustajia mutta tietyt piirteet ja ominaisuudet on samat silti. Ehkä enemmänkin on merkitystä sillä että mihin aikaan vuorokaudesta on syntynyt ja minä päivänä. Ei noi iltalehden ym. horoskoopit mistään olekaan kotoisin. Mutta se siitä tosiaan. Vesimiehet muuten ottaa itteensä hirmu herkästi.. Meillä tyttö on vesimies ja tytön kummitäti. Ja ite siinä kauriin ja vesimiehen rajalla, mut kauris kuitenkin.
 
Meille on myös luvattu isohkoa vauvaa, mutta en tiedä mitä se sitten käytännössä tarkoittaisi. Isolta se kumminkin jo tuntuu, minulla varmaan vatsa roikkuu jo polvissa (pikkuisen liiottelen) ja jos tenava ei keksi tulla oikeaa reittiä pitkiä, alkaa kävelessä jo tuntua, että se rojahtaa joku päivä tuon nahan läpi. Nyt tenava on myös jo niin alhaalla, että juoksen vessassa vähintään kerran tunnissa.

Sitten tunnustus: kokeilin tuota rintapumppua, mutta vaan siksi, että se pakkaus oli avattava ja laite oli pestävä... Ihan vaan pari minuuttia... |O

Tuosta käynnistyksestä vielä. Nimenomaan toivoisin, että se käynnistys sujuisi siltä osin nopeasti, ettei siellä tarvisi päiväkausia notkua tapahtumatta mitään. Vaikka supistukset olisivatkin kovemmat, sen kestää, koska on sairaalassa jo sisällä ja koko kipulääkearsenaali on melkein kai vieressä käytettävissä (ja toivottavasti ystävällinen kätilö, joka niitä antaa vonkumatta).

Pahempi tilanne on kai mitä jotkut kaverit ovat kertoneet, että supistuksien voimistuessa ollaan kotona viimeiseen asti. Kun lopulta supistukset käy ylivoimaiseksi ja sitten vasta lähdetään sairaalaan mielessä kivunlievitys, niin lääkäri/kätilö ilmoittaa, ettei voida antaa mitään, kun synnytys on jo niin pitkällä.

Kielo ja "Äidin mielestä huomenna olisi hyvä päivä tulla, koska isänkin olisi helppo muistaa, että äidille pitää ostaa kukkia 14.päivä ja minulle synttärilahja " 41+2
 
Tää on niin tautisen tylsä tää oma olotila, ettei jaksa siitä mitään tilittää.

Onnea kovasti synnyttäneille :flower:

Joo, tänään ei ole edes supistellut, vaikka oon touhunnut koko päivän (autossa istumista, kyläilyä jne.).
Huominen olisi kyllä ihana päivä vauvan nähdä päivän valo :heart:

40+3
 
Tyttiliini
Piipi, isoa vauvaa odotellaan myös tänne. Reilut nelikiloinen olisi jos syntyisi laskettuna päivänä, eikä taatusti kyllä synny!!!

Enpä olekaan pitkään aikaan palstaillut, muuten on olo ihan hyvä mutta istuminen tuntuu kamalalta, pitää seistä tai maata. Ihan ku kohtu painuis suoraan lantion päälle, huh!

Onnea kovasti vauvan jo saaneille ja jaksua meille muille!

Tyttiliini 38+6
 

Yhteistyössä