heissan täältäkin!
ekaksi suuret onnittelut
Afulle, marzulle ja
pikkuveikalle vauveleiden johdosta! :flower: kyllä se on vaan aina kiva lukea noita uusia uutisia, ja varsinkin synnytyskertomukset on olleet tosi valaisevia näin ensikertalaiselle *vinkvink*
mutta varmaan tuoreilla mammoilla on sen verran kiirusta, että eivät ehdi jatkuvasti koneella istua.. minkä vuoksi meidän odottajien pitäisi nyt ottaa kaikki irti tästä lomasta ja loppuodotuksesta, kun saadaan vielä itse päättää omasta päivärytmistä ja menemisistä
.
jaksamista myös kaikille huonosti nukkuville! tosi kurjaa, että niin monella menee nämä viimeiset viikot niin vähillä unilla, vaikka olis oikeastaan tosi tärkeetä nukkua "varastoon", kun vauvan kanssa tulee varmasti valvottua.. mulla on pitkästä aikaa tosi levännyt olo
. lujasti uskottelin itselleni koko eilisillan, että "ens yö sujuu hyvin ja kivuttomasti, ja saan nukkua pitkät, rentouttavat unet" ja se toimi! toivottavasti ens yönä auttais toi sama mantra..
Piipi meille on varmaan tulossa reilu 4kg vauveli (sekä ultran että terkan tunnusteluiden perusteella). en osaa asiasta hirveästi huolta kantaa, vaikka itse aika pieni olenkin, kun mulla on pari pienikokoista kaveria synnyttäneet ongelmitta yli nelikiloiset beibit eikä edes pahempia repeämisiä tullu. nelikiloisethan on siis nykymittapuulla ihan normaaleja, kun odottavilla äideillä on ravinto parantunut.. ja sairaalalääkäri sanoi mulle, että eniten synnytyksen sujuvuudessa tosiaan ratkaisee se tarjonta ja sit vauvan päänympärys, eikä niinkään se vauvan kropan koko. ja jos näyttää siltä, ettei vaavi mahdu tulemaan niin sairaalassa on kyllä ihan ammattilaiset arvioimassa tilannetta ja tarvittaessahan se saadaan tosi nopeastikin ulos. eri asia tietty olis, jos päättäis kotona synnyttää...
Hissukka ja
kielo2008 koittakaa nyt pitää vielä lippu korkealla! oon iloisena lukenut teidän kirjoituksia, kun teillä tuntuu yliajasta huolimatta olevan mielialat niin korkeella, joten pliis jatkakaa samalla hyvällä asenteella
. mä oon kuullut vain hyviä kokemuksia käynnistyksistä (viimeksi eilen sukulaistädiltä johon törmättiin kaupassa) ja käynnistettäessä tosiaan saa olla sairaalassa, jossa on kunnon kivunlievitykset saatavilla ja tilanne tarkkailussa, jos ne supistukset onkin ehkä vähän voimakkaampia kuin luonnollisesti käynnistyneessä synnytyksessä. ja ainakin toi sukulaistäti sanoi, että sen mielestä käynnistetyn ja luonnollisesti käynnistyneen synnytyksen supistuksissa ei ollut suurtakaan eroa... ehkä tää on vähän itsepsyykkausta, mutta mieluummin ajattelen noita positiivisia puolia tästä yliaikaisuudesta, kun itsellä on ihan vahva fiilis siitä, että tämä vauva odotuttaa itseään ens viikon käynnistykseen asti
tuhti aamupalamässäily
emmien kaa painaa täälläkin vielä vatsassa. kohta pitäis lähtä lenkille, kun kerrankin on niin kaunis sää! mutta tosiaan
Piipin tavoin voin suositella lämpimästi sosialisointia kaikille tylsistyneille! mulla on aika kulunut äitiysloma oikein rattoisasti (ja nopeasti) kun joka päivä on ollut sovittuja treffejä ja muuta puuhaa.
oiskohan muuten
ÄippäHki jo kotiutunut vauvelin kanssa, kun heillähän taisi olla viime perjantaina käynnistys edessä? ois vaan kiva kuulla kokemuksista sieltäkin suunnalta, mutta varmaan alkuajat on tosi kiireisiä..
oikein kivaa päivää kaikille!