** Helmikuun Helmet** HELMIKUU

minni80

Vanhin on 3,5 vuotta, nyt syksyn jälkeen niil on tullu molemmil sellanen mä ite-kausi et ovat alkanet tappelemaan, vastaavasti kyl sit leikitään yhdessä ja halitaan ym. Vanhempi usein sanoo et mä rakastan siskoa.

Sellaista yksilöaikaa ei molemmille ehdi kauheesti antamaan, välil kauppareissuille mennään vaan toisen kanssa tai toinen pääsee iskän kanssa shelliin kahville. yhdessä sit kyl ehditään tekemään kaikkea, kuopus jo kuitenkin sen ikäinen et ainakin yrittää kokeilla kaikkea. Viikolla leivottiin sämpylöitä ja hauskaa oli, molemmat sai ihan syötäviä sämpylöitä aikaseks vaik kaulinta käyttivätkin leipoessa...

Esikoinen oli kuopuksen syntyessä ainakin tosi avulias, vei vaippoja roskikseen ja halus antaa pulloa sit kun vauva oli isompi, reilusti otin mukaan vauvan hoitoon niin ihan hyvin sujui.

Pääasia taitaa olla et molemmat huomioi tasapuolisesti vaik toinen onkin pienempi, ja et molemmat otetaan mukaan tekemään vaik siitä ei mitään tuliskaan.

Samoja asioita mäkin mietin ennenku kuopus synty ja nyt mietin ihan samoja ku ootetaan tätä kolmatta. Mut kauheesti ei kannata stressiä ottaa ehtimisestä, kuhan sen minkä ehtii tekee sit niin et on oikeesti mukana eikä vaan sillai puolella korvalla tai silmällä.

Tsemppiä kovasti ja jaksamista! :flower:


Täällä ollu tosi kiva ilma, aurinko paistaa ja viime yönä tuli lunta reilut 10 senttiä, nyt on oikeesti sellanen olo et on talvi, aamupäivä menikin ulkona pihahommissa ja lapsilla oli hauskaa ku sai hyppiä lumikasoissa.
Nyt on päikkärit otettu ja lähdetään käymään anopilla.

Reidet ja nivuset kipeät mut olo muuten ok.

Victoria 37+5

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tigger:
Heippa! En ole aikasemmin kirjotellu....käyny vaan uteliaana kahtelemassa teijän jorinoita.... :whistle: Mutta nyt pitää kysästä teiltä muilta jotka ovat tammikuulta joutuneet jatkoajalle..... :kieh: (Mulla nyt 40+6) KOSKA VIIMEISTÄÄN KÄYNNISTELLÄÄN??? Mä olen menossa synnyttämään tonne PHKS:ään....kävin jo omasta pyynnöstä painoarviossa, kun edellinen oli suuri (4440g, synty 41+3) ja synnytyksessä murtu solisluu vauvalta..... Mutta kuulemma samaa koko luokkaa tulossa!!! Mutta eivät ainakaan vielä ala pakottamaan ulos. Kuulemma isojen vauvojen käynnistelyssä omat riskinsä. Niin ja siis kolmatta nyt odotan. Kyllä tämä loppu aika on karseeta...tai tuntuu niiin epätoivoselta, kun ei jaksa noitten kahden lapsukaisen kanssa ees puuhata mittää....sellanen lylleröolo!!!!!! :headwall: Mutta kaipa tämä kohta on ohi.
Tigger ja "topi" 40+6
moi, mulla kans nyt 40+6 meen PHKS:ään synnyttämään,kolmas lapsi,eka oli iso ja murtu solisluu synnytyksessä.. olikohan meillä muuta yhteistä :D

kuitenki, terkkarin kans soittelin torstaina, se meinas että mä ainaki menisin päksiin lauantaina eli 41+5 viimeistään.. silln vaadin kyl käynnistyken. vaikka tästä ei niin isoa oo povattukkaan ku ekasta..

 
kuullostaapa herttaiselta teidän tyttöjen välinen suhde:)kyllähän tappelut kuuluu kaikkien sisarusten väliseen kanssakäymiseen..täytyy vaan iteki ottaa heti kaikkeen mukaan niin jospa se siitä:)oletko mistä päin suomea?me täällä pohjois pohjanmaalla?

mekin käytiin pulkkamäessä ja makkaran paistossa.muuten hyvä ilma mutta kylmä tuuli.mukavaa kyllä oli koko perheellä

voimia teille joilla yliajalla!!

minni80 ja vaavi36+5
 
heippodei toverit! :wave:

Kerho on päivitetty! Jäseniä on jo parikymmentä... (?) muistaakseni... :/ =) Pikaisesti laittelen kuulumisia, kun vauva nukkuu päikkäreitä tuossa lattialla lampaantaljan päällä. :heart:

Selailin pikaisesti nuita tällä välillä tulleita kirjoituksia ja huomasin, että eihän täällä vissiin mun lisäks oo poksahtanu kun Nelli? :eek: Vai menikö joku ohi? :/ Mää olin ihan varppi, että ainakin Jahve ja Tarppa olis poksunu...

ONNEA ÄLYTTÖMÄN PALJON NELLILLE JA PERHEELLE! Nyt on pulla vihdoin ulkona uunista! :flower: :heart: :heart: :heart:

Täällä tosiaan kotiuduttiin eilen ja ihanaa on! :heart: Vauva on käsittämättömän ihana pakkaus; nukkuu ja syö reippaasti ja välillä seurustellaan. Vauva vaikuttaa perustyytyväiseltä vauvalta, ei juurikaan itkeskele. Vaippaa vaihtaessa joskus hermostuu, samoin kuin jos eiole ruoka heti tarjolla kun on nälkä. Ruokailua täällä vähän harjoitellaankin, koska tissittely ei ole kunnolla lähtenyt käyntiin. :( Mulla on pienet ja matalat nännit, joista vauva ei saa otetta. Olen yrittänyt imettää rintakumien kanssa ja toisinaan se onnistuukin, ehkä suurinpiirtein kerran päivässä riittää molemmilla kärsivällisyys pitkään imutteluun kumien kanssa. Nuo pirun kumit ei pysy yhtään paikoillaan!!! :kieh: Onko kellään vinkkiä, miten imetys kumien kanssa sujuisi parhaiten? Kiin? :| Jouduttiin antamaan jo sairaalassa lisämaitoa, ja samoilla linjoilla ollaan edelleen. Olen saanut onneksi pumpattua vauvalle rintamaitoa, ja sitä on pullosta nautiskeltu. :) Alkuun tuntuikin pahalta, kun olin ajatellut, ettei tarvitsisi korvikkeita antaa tai pullosta syötellä. :'( No, mutta en ota näistä mitään paineita; tärkeintä on, että vauva voi hyvin ja saa ruokaa. =)

Synnytys meni ihan hyvin; päästiin leikkausaliin kymmenen maissa, jossa laitettiin spinaalipuudutus. Mies tuli leikkuriin kätilön kanssa, kun puudutus oli laitettu ja oli vierelläni koko leikkauksen ajan. Toimenpide oli melkoisen nopea, sillä vauva syntyi 10.35 ja parkui heti synnyttyään, minkä jälkeen gynekologi näytti vauvaa meille verhon yli. Vauva kapaloitiin ja sain hänet rinnalleni hetkeksi. Tämän jälkeen mies lähti kätilön ja vauvan kanssa punnituksille, ja mut laitettiin kuntoon ja vietiin heräämöön tarkkailuun puolentoista tunnin ajaksi. Vauva oli miehen paidan alla ihokontaktissa, kun olin heräämössä. Sieltä päästyäni oli sanoinkuvaamattoman ihana tunne saada oma vauva rinnalle hamuamaan. :heart: :heart: :heart: Ensimmäiseksi yöksi emme saaneet perhehuonetta, :'( :'( :'( ja täytyy sanoa, että yö oli aika kauhea: olin todella kipeä, ja olo oli jotenkin avuton. halusin, että vauva nukkuu vieressäni, mutta olin huolissani vauvan voinnista ja siitä, onko kaikki hyvin, enkä osannut nukkua yhtään. Mies tuli seitsemän aikaan aamulla, jonka jälkeen uskalsin nukkua hieman. Toiseksi yöksi saatiin onneksi perhehuone, jonka jälkeen alkoi sujua paremmin. Toissayönä sairaalassa tuli jo nukuttua kohtalaisesti ja viime yö täällä kotona nukuttiin todella hyvin kaikki kolme. :heart: Meillä nukutaan perhepedissä. Vauva viihtyy myös omassa sängyssään, mutta valitsimme nyt näin läheisyyden vuoksi: haluamme, että vauva voi aistia meidät lähellään myös nukkuessaan. Oman sängyn aika on sitten myöhemmin... =)

Vieraita kävi sairaalassa pari: miehen isä ja veli, ja mun äiti, sisko ja äidin mies kävivät eilen meillä kotona. Kukkia on tullut hulluna, samoin onnitteluviestejä ja lahjoja. Mummi (mun äiti) toi helmiprinsessalle, jota he ovat kutsuneet Helmi Orvokiksi, pikkuruisen kultaisen helmisormuksen. :heart: =)

Sorry täysin omanapainen sepostus nyt, :hug: ja jaksuja kaikille ja paljon suppailuja niitä toivoville! :hug: :hug: Palailen taas, :wave:

evaellen & pemmi 4 vrk :heart: :heart:
 
mirkkuli, siis mulla ei oo sovittuna viel mitään, mut terkka viimeks sano, että 10pv yli LA:n pääsis Koksiin...eli tosiaan se tulis täyteen ens sunnuntaina (10.2), niin meinas, että varmaan sillon 11.2 sitte menisin...mut huomenna mulla kanssa neuvola, niin jos se sit selviäis =)

NelHM lähetteli päivällä terveisiä, mutten ollut koneen äärellä, niin en päässyt heti niitä toimittamaan :wave:
Kotiin ovat tänään palailemassa koko perheen voimin ja tulee kertomaan kuulumisia, heti kun sopiva hetki löytynee =)

Jahvetti 40+3
 
M-U-L-L-A H-A-J-O-O P-Ä-Ä :headwall: :headwall: :headwall:

Mitä ihanampi ilma ulkona, sitä enemmän mua veetuttaa näköjään :snotty: Pitää vaan tsemppaa itteä, et 1½vko max...eiköhän tää sit oo ulkona jo...ystävänpäivänä tulis justiinsa se 42 viikkoa täys. :/
Kai tää on tälleen tarkotettu, että mie saan tästä viimesestä "ottaa kaikki ilon irti" :headwall:
Jooh...
Eli ihan samaa rataa, ei supista, ei mitään, selkää särkee ja veetuttaa, mitään ei huvita tai pysty tehdä, oottelua, oottelua vaan :headwall: :headwall: Noh, mikäs kiire tässä valmiissa maailmassa :snotty:

Jahve 40+3
 
Jahvetti: veit kyllä sanat suustani. "saa" tästä viimeisestä ottaa kaiken "ilon" irti. Raskaus ollu niin hiton vaivainen, et miks hitossa tämä ei jo lopu?
Sulla on syytä olla vielä enempi ky*pä ottassa ku mulla. Mullahan on "vasta" 39+1, mutta ottaa niin he**etisti päähän, sillä nuo 2 aiempaa ovat tosiaan älynneet omia aikojaan tulla jo 37+4 ja 38+3, niin nyt tuntuu sit siltä et mäkin olisin jo yliajalla, vaikken oikeasti olekaan. eli pidän tätä ittelleni jo ylimenemisenä.
Just sain yhdeltä kaverilta TAAS viestiä, et no mitä? Eikö vieläkään mitään? Mä en jaksa enaa odottaa. terkuin malttamaton. Voi kuttu! Koittais arvata JAKSANKO MINÄ vielä odottaa? Kumpikohan meistä taas raskaana olikaan.... |O
 
babygirl :hug: Jep...no mullahan noi 2 muutakin menny yli (kakkosesta ei tietoo mihi asti olis menny ku käynnistettii jo 38+4), et osasin silleen tän aavistaa. Mut viikolta 28 kun on puhuttu, et varmaan tulee etuajassa, niin |O
Ja nää kaikki kivut ja vaivat |O |O |O
Mulle ei oo KUKAAN soittanu eikä viestitelly viel ONNEKS yhtään mitään. Kukaan ei taida ees tarkkaa LA:ta tietää (sanonu vaan et tammi-helmikuun vaihde)...ainoostaan toi mein äitee on hössänny, mut tais sekin sillon yks kerta vähän tajuu höllätä menoa :whistle: Ainakin perjantaina kun käytiin niin oli ihan asiallinen =)

Nää viimeset päivät/viikot tuntuu pidemmille, kuin koko raskausaika yhteensä...näiden päivien tuntoja ei voi ymmärtää, jos ei näillä päivillä oo ollu...miekään en voi kuvitella miltä tuntuu vaikka rv 41+6, kun ihan niille päiville miekään en oo -vielä- päässy...riitti viimes se 41+1 :kieh: :kieh: :kieh:

Mu kiva kun täällä on "samanhenkisiä ihmisiä" :whistle: :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja emmie:
Kiin: Etkös sä ollut kestovaippaillut Arthurin kanssa ihan niitä harsoja käyttäen? Ootko testannut erilaisia harsojen taittelutyylejä? Ajattelin vaan että mikä taitos olis paras ihan pikkuisille vauvoille?
Arthurilla oli aluks käytössä se taittelumalli, joka löytyy äippäpakkauksen kestovaippaoppaasta: kolmio, jossa keskellä "pötkö".
Nyt kun tulee enemmän pissaa niin oon laittanu lisäksi froteista lisäimua tai laittanu ihan vaan paksumman pötkön pelkästään. Meillä on kans pari sisävaippaa ja pari taskuvaippaa, joihin laitan imuksi pötköharson.
Huomenna aion käydä Eurokankaassa hakemassa PUL:ia ja flanellia ja teen pari aio-vaippaa :) Toivottavasti siellä on vielä sitä ihanaa Harry Potter- PUL:ia :heart: Leikkelin jo imuosiksi vanhan froteepyyhkeen :)
 
Voi miten ihanalta kuulostaa evaellen teidän vauva-arki :heart: Älä tosiaan stressaa niistä imetysvaikeuksista, ne taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus kaikilla. Pääasia, että vauvelinne saa masunsa täyteen =)

Ehkä kohta kuullaan sitten Nelliltä samanlaisia vauvakuulumisia...

Tarppa: pidän peukkuja, että se ois sulla menoa nyt! Säkin oot kyllä niin kauan kärvistelly :hug:
 
mullekkin kelpaa ylimääräset supparit, kiitos :flower: eli täällä ollaan kokonaisena edelleen eikä minkään näkösiä tuntemuksia :kieh: sauna ois lämpenemässä, siivous mulla lopetti supparit joten sitä ei enää kokeilla ja seksi, mitä se on :kieh:

minni: mulla myös noita samoja mietteitä, mietityttää toi esikon suhtautuminen vauvaan kun on tähän asti saanu kaiken huomion :/ pitää olla vaan positiivisin mielin et kyllä se sujuu :)

evaellen: ootko kastellu sitä rintakumia ennenku laitat paikoilleen? mä muistaakseni toimin niin, joko maidolla tai vedellä.varma en kyllä oo ku muisti on ku kultakalalla B)

mamitre: pikaista paranemista, mä pelkään et muhun iskee toi influenssa, ei riittäs kyl voimat sit synnyttää :/

tarpalle tsemppiä ja toivottavasti pääset lähtemään :hug:
 
hyvää laskiais sunnuntaita itse kullekkin! käytiin tänään mäen laskussa ja ähräsin itsenikin rattikelkan kyytiin, vaikeata kyllä oli mutta varmaan sivullisista ihan hauskan näköstä :LOL:

mulle sattu nolo kommellus viime yönä, kirjotin siitä tuonne kerhon puolelle ku en kehannu tänne yleiseen lukuun rustailla, vitsi että oon ollu noloa tyttöä tänään.. :ashamed:

Tarpalle tsemppiä, jospa nyt olis jo tosi kyseessä =)

piipero86 & pikkujätti 36+3
 
Pulkkamäessä käyty ja ihana ilma oli kun aurinko paistoi :D Koko poppoolle maistui ruokakin hyvin ulkoilun jälkeen ja sit otin pienet päikkärit junnun kanssa kunnes hävytön kipeä supistus kehtasi herättää :kieh: Sen jälkeen onkin supistellut normaalia enemmän mutta ei mitenkään säännöllisesti mutta edes jotain =)

Mies ottaa esikon mukaan illalla kun menee sählyä pelaamaan niin poika saa sillä välin ajella radio-ohjattavallaan vähän isommissa tiloissa. Mä saan sit viettää junnun kanssa laatuaikaa =) Esikolla onkin taas ollut oikein uhmapäivä, pitkästä aikaa.

Evaellenin vauva-arki ja perhepeti ja kaikki kuulostaa niin ihanalta =) Ehkä pian saa kokea samaa itsekkin.

Kiin oli käynyt viettämässä laatuaikaa miehensä kanssa ja tuulettautumalla, varmasti pitkästä aikaa mukavaa. =)

Tarpalla vaikuttaa lupaavalta, tsemppiä sinne :D

Nyt tuli yllätysvieraita joten must to go :wave:

äitsy ja pieni edelleen 38+1 :heart:
 
Täällä mies aivastelee |O :whistle:
Voi hitsinpimpulat...kun ei nyt vaan kipeeksi tultas :/
Mammahousut tuossa laitoin pesukoneeseen, et olis huomenna neuvolareissulle puhtaat jalkaan...toivottavasti olis viimenen pesu niille :kieh: :kieh: Uhkasin polttaa ne tossa takaphalla :p

Jep...ei kummempaa, odotus jatkuu =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja suurperheen äityli:
Evaellen..kirjoittelin tuonne helmikerhoon omaa juttuani mutta eipä sitä näy missään..tuleeko kenties myöhemmin vai häviskö bittiavaruuteen?? :/
Jutut-osioon tulevat jutut pitää ilmeisesti Evaellenin "hyväksyä" ja sitten vasta näkyy =)
Keskustelut tulee normaalisti =)
 

Yhteistyössä