Jopas sitä onkin kädet täynnä hommaa kun vauva ei enää asustele masussa! Pyykkiä kertyy vinhaa vauhtia kun meidän poitsu tykkää liritellä ennemmin ilman vaippaa kuin vaippaan
Paljon menee aikaa myös siihen, että koittaa isompien kanssa puuhailla silloin kun vauva nukkuu, että eivät kokisi jäävänsä huomiotta. Vauva kun kieltämättä vie paljon mun aikaa.
Päivät sujuu aina hieman eri merkeissä. Lähinnä riippuu ollaanko jossain menossa tms. Tässä kuitenkin tällainen kotipäivä
Aamulla herätään 6-7 väliin, laitan aamupalan ja esikoinen lähtee ennen 8 kouluun. Siivoilen keittiön, imuroin (ihana kun koirat vaihtaa karvaa
), hoidan pyykit ja muksut kattoo pikku kakkosen. Vauva joko pötköttelee olkkarin lattialla, on mulla sylissä tai nukkuu
. Vauvan aamupesut tehdään lasten kanssa. Yleensä vauva menee nukkumaan tuon jälkeen ja alan laittaa ruokaa. Syödään 11 aikaan ja lapset käy ulkoilee ennen sitä tai sen jälkeen. Kaksvuotias menee päikkäreille kahden maissa välipalan jälkeen ja oon usein mennyt vauvan kanssa kaveriksi ottaan torkut
Tyttö saa kattoa sillä välin lastenohjelmia.
Päikkäreiden jälkeen on vaihteeksi ruoanlaittoa. Jos vauva on hereillä, niin mies hoitelee poikaa lasten kanssa, että saan kokkailtua. Illalla tehdään vauvan iltapesut kunhan tämä heräilee. Isommat menee nukkumaan yhdeksän aikaan ja oon delegoinut iltasadut miehelle, kun vauva tankkailee iltasin tosi kovasti. Yöunille vauva on laittanut yhdentoista aikaan. Yöllä herää 2-3 kertaa syömään.
Ens viikolla on sitten kaikki iltahommat yms. mun vastuulla kun miehellä iltavuoroviikko. Esikoisen treenit olis myös kahtena iltana; pitää kattoa onnistuuko käyttää vauvan kanssa vai jäävätkö välistä. Tunti menee aina matkoihin suuntaansa.
Päivisin vauva syö tosi vaihtelevasti puolen tunnin tai kahden tunnin välein. Nukkuu aika paljon, on aamuisin ja iltaisin pari tuntia kerrallaan hereillä. Nytkin nukahti uudelleen syliin kun sai syötyä. Iltaisin on tosiaan paljon tissillä ja ilmassa samanlaista kuin
vuohenkellon vauvalla eli tankataan, rutistaan ja kitistään ja tankataan lisää. Mutta parempi, että kitinät sijoittuu iltaan kuin yöhön
Peppupesulla käytän vauvan aina kun on kakat, pissavaipan kohdalla pidetään pelkkä ilmakylpy. Kakkaa on kuitenkin lähes joka vaipassa, joten yleensä aina käydään pesulla
Napa on parantunut hyvin sen jälkeen kun tynkä irtosi (viikon iässä). Punoitusta ja pientä eritystä hoidin keittosuolaliuoksella ja ilmakylvyillä.
Näppyjä vauvalla on jonkinverran, mutta aika vähällä ollaan vielä päästy. Ollaan sitten perinteikkäästi ristiäisissä ihan supernäppysiä
Kylvyssä vauva on käynyt pari kertaa kun isommat on käyneet saunassa ja pesuhuone on lämmin. Viihtyy ihan mukavasti kunhan on lämmin pyyhe odottamassa
D-vitamiinit pitäisi aloittaa pikkuhiljaa tällä viikolla. Ostin noita missä on maitohappobakteerit mukana.
Ristiäisiä pitäisi alkaa miettimään täälläkin.Nimestä vaan ei oo mitään hajua
ootellaan hetki, että poitsu kasvaa, näkee keneltä alkaa näyttämään ja varataan ristiäispäivä sitten. Vappuna olis toisaalta voinut olla kiva järjestää juhlat, jospa olisi jo hieman lämpimämpää. Lapsia tulee paljon, joten kiva että pääsevät tarvittaessa ulos/terassille
Mutta nyt ruoanlaitto kutsuu
Mukavaa maaliskuun jatkoa kaikille, ihana kun mennään vauhdilla kevättä kohden!
Boomkaa ja vauveli 2 viikkoa