Helmikuun helmet 2017 *elokuussa*

Moikka kaikki!
Nyt vasta osasin alkaa etsiä tällästä ryhmää, olisi ollut kiva vaihtaa kuulumisia ja kokemuksia jo ihan alkuraskaudesta asti. No eiköhän parempi myöhään kuk ei millonkaan! :)
Täällä toista lasta odotellaan, ja alkuraskaus päästy suht helpolla, väsymystä vain ei sitä tolkutonta oksentelua mitä esikoisesta. Joten tsemppiä kaikille pahoinvointiin, tiedän kuinka kamalaa se on!! Itsellä vähän autto että koko ajan imeskelin jotain pastillia, yöllä jos heräsin niin pastilli suuhun ellei ollut jo liian myöhästä..

Ultrassakin käytiin jo muutama viikko sitten ja kaikki hyvin. Kyllä se vaan niin ihanaa on nähdä toinen siellä pyörimässä ja hyörimässä <3
Voisin olla myös kiinnostunut liittymään faceen!

m4ikki/ 25/ toinen lapsi/ 9.2.2017/ tays
 
Heippa :)
Olen käynyt täällä jo tovin teidän kuulumis lueskelemassa, mutta nyt vasta sain aikaiseksi kirjoittaa itse.

Eli täällä odotellaan ensimmäistä vauvaa syntyväksi helmikuussa mikäli kaikki menee hyvin.Olen edellisessä suhteessa käynyt kaksi koeputkihedelmöitystä läpi ilman tuloksia. Nyt onneksi tulin raskaaksi todella helposti :) Nt-ultrassa käytiin parisen viikko sitten ja siellä valitettavasti riskiluvuksi kromosomihäiriöihin tuli 1:20. Tuo tieto huolestuttaa todella paljon ja viikon päästä maanantaina mennään lapsivesipunktioon:( Vauvalla ei onneksi ollut niskaturvotusta kuin 2,7mm, mutta minun verikokeissa S-PAPP-A arvo oli matala ja lisäksi ikä (31v.) nostaa riskilukua. Nyt ei auta kun odottaa ja toivoa parasta.

Nyt siis viikot 14+6 ja aivan innoisamme pientä odotamme, kunhan nyt vaan kaikki olisi kunnossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Qwerty_ ja Farnilla
Rinnat kanssa muuten kasvanu, mutta omat vanhat liivit menee edelleen. Pitäisi uusia ostaa, kun alkaa kulahtamaan. Jotkut finn merkkiset nämä on ja aivan parhaat, etten muita enää ostakaan. Ei inhottavia painavia hakasia.
 
AnneJohalle pahoittelut menetyksestä:-(

Ja Nannalle tsemppiä jatkotutkimuksiin!

Joku kyseli neuvolalääkäreistä.. Itselläni oli eka neuvolakäynti joskus rv 8 ja silloin varasivat suoraan ekan neuvolalääkärisjan, mikä on ensi viikolla rv13. Tällä viikolla oli nt ultra, jonka teki kätilö. Sain kirjeen postitse, jossa sanottiin, että tulos on normaali,eikä lisääntynyttä riskiä ole todettu. Tällä iällä (40++) se on jo iso saavutus. Mutta aion mennä silti NIPT tutkimuksiin.

Moonlight - sun kirjoitus kuulosti kuin omaltani! Täällä on niiiiin turvonnut olo, oikea kaasupallo - ilmavaivoja ja röyhtäilyä jatkuvasti. Ei todellakaan tiedä, miten pukeutuisi. Kaikki puristaa. Töihin en voi mennä missään leggareissa, kun en muutenkasn ole pitäny, jäisin heti kiinni. Ei haluaisi vielä huomiota tälle asialle siellä. Ja väsymys, se on jotain ihan järkkyä - voisin vaan nukkua klon ympäri. Mutta onneksi en ole oksennellut koko raskauden aikana. Se vielä puuttuisi.

Ihania odotuksia kaikille ja jaetaan tätä odottamisen iloa ja tunnelmia ahkerasti täällä. Itse en valitettavasti ole FB altiivi, joten toivon että tännekin jäisi juttuseuraa.

Rv 13+2
 
Huomenta kaikille! Täällä paukahti 17. viikko käyntiin.

Yö oli tosi levoton. Vasemmalle kyljelle kääntyessä mahaa oli pakko tukea. Unet on olleet kahtena yönä tunnekuohuisia ikävällä tavalla ja ne on liittyneet työhön ja uraan.

Eilen oli oikein ahdistuspäivä, kun tekemättömyys alkaa ottamaan päähän, edes alushousut ei sovi enää jalkaan ja niitä halvatun housuja ei ole vieläkään löytynyt. Onneksi saan lähteä ostamaan tarvitsemiani vaatteita miehen rahoilla. Tänään töiden jälkeen siis sellaista ohjelmaa.

Vaunut, turvakaukalo ja ensimmäisen puolen vuoden vaatteet alkaa olemaan kasassa. Muut ostelen sitä mukaa, kun sopivia tulee kohdalle tai tarve ilmenee.

Kivaa ettei kaikki ole häviämässä facen puolelle. Yksityisyyssyistä en halua raskauttani vielä pitkään aikaan paljastaa somessa.
 
Tervetuloa uusille :)

Neuvolalääkärin ajankohta ja lukumäärä lienee täysin paikkakuntakohtaista. Itsellä eka oli rv 11+ ja toinen lienee rv 25 paikkeilla. Aiemmissa raskauksissa olen käynyt lääkärillä kolmesti, mutta nykyajan lääkäriresursseista johtuen täällä kaupunki ei tarjoa kuin kaksi lääkärikäyntiä. (tietty jos jotain erityistä tulee niin sitten..) Mutta eipä siellä lääkärikäynneillä nyt mitään kovin erikoista edes tapahdu, ettei sen puoleen murhetta!
Raskaus ei täällä pysy salassa enää keneltäkään :D Isompien vanhempainilloissakin sai jokaiselle vastailla et "kyllä, helmikuussa", vaikka collegetakki oli päällä.. mun vauvapallo :love:
Tämä on tälläista seesteistä odottelua, seuraava nla 9.9 ja ultra 4.10 (y)

Äippä ja pirpana rv 14+6 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Mulla ei ole hankittuna vielä mitään :D vaunuja olen katsellut ja vaatteita mutta odotan sitä rakenneultraa jonka jälkeen alan ostelemaan sitten enempi vaatteita ja tavaraa. Ei malttaisi odottaa! Vaunut ostan kyllä aiemmin varmaan. Heti kun ne oikeat osuu kohdalle :love: tänään rv 13+1 ja ei tosiaan kauheasti masua voi enää piilotella :LOL:
 
Tervetuloa uudet keskustelijat. Ihanaa että täälläkin on aktiivista keskustelua vaikka moni onkin facessa. Siellä on tietty kiva jakaa kuvia ja tutustua ihmisiin henkilökohtaisemmin, mutta itselläni on täällä kotoisampi olo.

Keskiraskaus on tosiaan seesteisempää aikaa. Uusia oireita ei kauheasti ole ja itsellä ainakin oli on normalisoitunut. Ei väsytä eikä heikota. Maha pysyy vielä hyvin piilossa, joskin näyttää siltä että nyt se alkaa kasvaa ulospäin, eli tilanne saattaa muuttua nopeastikin. Neuvolalääkäri 30. päivä, siellä ilmeisesti sovitaan rakenneultra. Ei olla vielä päätetty halutaanko tietää sukupuolta. Mitään ei ole vauvalle hankittu, kaverilta sain äitiyspöksyt jotka tulee lähiviikkoina käyttöön.

Millä mielellä olette jäämässä pois töistä kun se aika tulee? Itse odotan innolla, me pidetään pientä maatilaa ja tiedän että viihdyn kotona. Ihanaa keskittyä vain kotiin, vauvaan ja eläimiin. Jos hyvin kävisi ja lapsia tulisi lisää, en palaisi töihin piiiiiiiiitkään aikaan.
 
Töistä äippälomalle jään oikein mielelläni! Vakituinen työ kyseessä, joten on myös paikka minne aikanaan saa palata. Olen ollut kuopuksen jälkeen 6 vuotta yhtä soittooa töissä, joten on erittäin mukavaa saada jäädä taas viettämään vauva-/ perhearkea kotiin :love: Tämän vuoksi jäänkin osittaiselle hoitovapaalle nyt lokakuussa, niin on kevennetty laskeutuminen :D
 
Sama täällä noiden hankitojen kanssa, että ei ole mitään hankittuna :D.
Ajattelin odotella (jos pystyn) rakenneultraan 20.10 olisi aika. Vaunujenkin hankinta taitaa siirtyä maalis-huhtikuulle kun taitaa olla sellaiset pakkaset vielä helmikuussa,että ei taida päästä vastasyntyneen kanssa heti ulos o_O.
No mulla taitaa tulla lomautus ennen kun pääsen äippälomalle..no jollaista lomaa sekin on :whistle:, mutta muuten on suunnitelmissa venyttää äippäloman alkamista niin pitkälle kuin mahdollista.
 
Vauvamasua ei näy, vanhoihin housuihin mahtuu heittämällä. Oikeastaan nyt olen alkanut odottaa tämänviikkoista ultraa, sillä olo on täysin oireeton. Ei huonoa oloa, masu ei kasva, jos ei olisi kuullut pienen sydänääniä, en sitä kyllä osaisi epäillä olevani raskaana. Eli ihan mukavaa päästä näkemään, onko tuolla masussa todella edelleen elämää.
Odotuksesta tietää vain pari ihmistä oman perheen lisäksi. Tällä menolla tuskin kovin pian niitä kyselyitäkään alkaa tulla.

Mitään vauvatavaroita ei ole hankittu, enkä aio ruveta hankkimaankaan vielä pitkään aikaan. Isommilta lapsilta on jäänyt yhtä ja toista varastoon. Joskus myöhemmin täytyy katsella läpi, mitä kaikkea löytyy ja mitä täytyisi hankkia. Kaukalo nyt ainakin on ostoslistalla.

Facebookissa tulee pyörittyä päivittäin, mutta minulle tämä kaksplus-palsta on se perinteinen odotuspulinapaikka. En oikeastaan tällä hetkellä osaa kuvitella vertaisryhmää muualla, vaikka fb:ssa monet hyvät puolet onkin. Eli minä ainakin pysyn täällä pulisemassa myös jatkossa. :) Mukavaa kuulla ettei tule menemään yksinpuheluksi! :D

Äippäloma alkanee minulla heti kun mahdollista, sillä tällä hetkellä olen "työtön". Tai no, töitä kyllä riittää vaikka muille jakaa, mutta niistä ei kukaan maksa mitään ja viralliseksi työttömäksikään en yhteiskunnalle kelpaa. Maatalousyrittäjäperheen haasteellista arkea elellään. Käytännössä kokopäivätyö kodin ulkopuolella ei meidän tilanteessa ole mahdollista, mutta katsotaan, jos jotain osa-aikaista lisätienestiä pystyisi jotenkin tekemään vielä ennen ns. mammalomaa. Jo ajatus lomasta on niin absurdi, että meinaa mennä huutonaurun puolelle. Ehkä sitten joskus eläkkeellä sekin tulee taas tutuksi. ;)

Puolukat alkavat punertaa siihen malliin, että kohta pääsee taas superfood-markettiin lähimetsään. Kovat sateet pehmensivät mustikat, mutta puolukat kestävät kuuroja paremmin. Jospa niitä saisi pakkaseen reilusti, varsinkin kun ei vielä ole vauvamasu tiellä ja olo yllättävän helppo. :)

Rv 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Mulla muuten masu näkyy myös makuuasennossa. Pullottaa kivasti :) mä niin tykkään kun masu kasvaa. Eikä tarvii piilottaa sitä koska se ei oo pelkkää rasvaa miksi kasvaa :D :D

Äippähousujakin mulla vasta yhdet! Ja legginsejä sit on joita käytän mekkojen kanssa. Oon aika mekko ihminen kyllä, mutta pian tulee niin kylmä että tarvii enempi vaatteita. Housuja pitää ostaa, mutten myöskään ole löytänyt kivoja.
 
  • Tykkää
Reactions: Babez74
Ai niin! Yksi äärioleellinen tieto jäi laittamatta: daisarit ovat entisensä, vielä! Jos vanhat kuviot pitävät paikkaansa, megapaisuminen jonnekin E-F kupin paikkeille on edessä välittömästi jakautumisen jälkeen ja kestääkin sitten melko kauan, että palaavat takaisin ketunnokiksi. :whistle:
 
Tervetuloa kaikille uusille :) Mitä enemmän porukkaa, sen kivempaa..! Itsekin viihdyn parhaiten täällä juttelemassa kun aika vähän facen puolella tulee pyörittyä.

Neuvolassa
oli kaikki ok viime perjantaina. Verenpaine normi (112/67), pissat puhtaat ja painoa tullut (turvotuksen myötä) kivat 2,5kg :D Pikkuisen sydän löi tasaiseen 145 tahtiin ja kohdun yläreuna tuntuu hyvin. Nauroi vain, että ei ihmekään jos on turvonnut olo.

Maha näkyy hyvin, mutta töissä oon koittanut pitää väljiä vaatteita. Kokoa isommat legginsit menee hyvin ja löysä sporttipaituli antaa paljon anteeksi.Aateltiin kertoa lapsille ensi viikonloppuna. Se tosin tarkoittaa sitä, että sitten KAIKKI tulevat tietämään. Nämä pienet tietotoimistot on aika tehokkaita levittämään tällaisia asioita ;)

Rakentaminen piti kiireisenä viikonlopun ja tänään työpäivä venyi kivasti liki 12 tuntiseksi. Nuorimmaisella näyttää tekevän ekaa flunssaa hoidon aloittamisen jälkeen. Viime yö meni aika itkuisasti ja mulla oli superväsynyt olo aamulla töihin lähtiessä :cautious:
Onneksi mies jäi kotiin kun on iltavuorossa. Aikansa kutakin.....Mielelläni odotan sitä kun saa olla lasten kanssa kotona eikä tartte murehtia sairasteluja kun pystyy olemaan itse kotona hoitamassa lapsia (y)

Hankinnat on kaikki valmiina vaatteita lukuunottamatta. Kaikki pienet on laitettu pois, kun ajateltiin ettei oo käyttöä. Otan tuon äitiyspakkauksen, niin tulee jotain. Käyn kiertämässä sitten likempänä laskettua aikaa h&m:n, kapphallin, lindexin ja muiden alehyllyt ja -rekit. Niistä löytyy varmasti riittävästi kaikenlaista :)

PItää ens kerralla kommentoida muidenkin juttuja, nyt kiireesti nukkumaan, että kerkeää edes käydä kääntymässä sängyssä ennen kuopuksen/kellon herätystä ...

Boomkaa ja papunen 13+2
 
Kysyn uudestaan kun tuossa muutama päivä/viikko sitten en saanut vastausta :D mutta voiko olla mahdollista tuntea liikkeitä jo nyt? Nyt siis rv 13+1. Ja tuntuu tossa ihan alhaalla juuri siellä mistä löydän sykkeen dopplerilla.

Ja toinen kysymys: onko muilla huono muisti? Mulla on todella, todella huono nykyään. En suunnilleen muista mitä söin päivälliseksi tänään. :D
 
Kysyn uudestaan kun tuossa muutama päivä/viikko sitten en saanut vastausta :D mutta voiko olla mahdollista tuntea liikkeitä jo nyt? Nyt siis rv 13+1. Ja tuntuu tossa ihan alhaalla juuri siellä mistä löydän sykkeen dopplerilla.

Ja toinen kysymys: onko muilla huono muisti? Mulla on todella, todella huono nykyään. En suunnilleen muista mitä söin päivälliseksi tänään. :D
Vastaan molempiin joo. Varsinkin uudelleensynnyttäjällä ei edes mikään ihme, kai. Ja joo, todella todella huono muisti. Looginen ajattelukaan ei toimi. Tuntuu, että miussa on aktivoituneet kaikki mahdolliset autopilotit, jotka pitää elämän pyörimässä.

Miulla on tänään ylimääräinen ultra verenvuodon takia. Laittoivat vielä miut gynepolin puolelle ja siellä taas ihmettelivät kun heillä on huonommat laitteet sikiön tutkimista varten. Noh, toivottavasti jotain selviää. Ainakin sen luulisi selviävän, onko miun kantamiset nyt kannettu seuraavalta puolelta vuodelta. Eilen oli pakko ottaa kevyestä hyllystä kiinni, jotta saatiin se pois vesisateesta ja sen jälkeen supistelikin ikävästi. Vuoto on nyt pysynyt muutaman päivän poissa.

Piinamiina ja Pulla 16+1
 
Aaargh, mä en vaan saa sanottua töissä raskaudesta. Noh, olen antanut itselleni nyt tämän viikon aikaa ilmoittaa. Olisi niin paljon helpompaa, kun tietäisivät, tulevien töiden ja "piilottelun" kannalta :) Tosin eipä tämä hirveästi vielä näy.
Mulla kasvoi esikoisen kohdalla rinnat vasta syntymän jälkeen, kun maito nousi.

Itse en henkilökohtaisesti usko, että liikkeitä voi tuntea vielä näin alussa. Mutta on siis ihan mun uskon asia :LOL: Ei faktaa. Mutta kun miettii miten pieni se sikiö on viikoilla 13-14 niin en usko. Ainakaan itse en ole pystynyt havaitsemaan liikettä vielä, vaikka toisella kierroksella mennään eikä kauheaa rasvakertymää ole tuossa vatsan tienoolla.

Hankintoja ei tarvitse juurikaan tehdä. Kaikki on säästetty esikoisen jäljiltä. Joitain vaatteita toki täytyy hankkia.

Rosuliina ja Helminen 13+1
 
Rosuliinan kanssa samoilla linjoilla... Jotenkin tuntuu "hullulta" että 10-20 gramman painoisen sikiön liikkeitä voisi millään tuntea..(n) Itsellä viikkoja nyt 15 tasan ja 4. raskaus, vielä en havaitse liikkumista. Mutta en myöskään lähde kenenkään kokemuksia kyseenalaistamaan :)
 
Tämä on HYVIN aikainen kysymys, mutta miten pitkämatka teillä on sitten aikanaan synnyttämään?
Itselläni kävi niin hyvä tuuri raskautumisen kanssa,että jos laskettuaika olisi mennyt kesäkuulle 2017 niin olisin joutunut synnyttämään Ouluun jonne meiltä 109km :eek: kun synnytykset siirtyvät sinne. Nyt vielä pääsen Kemissä (L-PKS) synnyttämään joten matkaa sairaalaan alle 4,0km :p.
 
En mäkään siis mitään potkuja tunne :D mutta sellaista kuplintaa on muutamat kerrat tuntunut ihan alhaalla vatsassa. Tiedän myös haamupotkut, koska niitä olen tuntenut esikoisen syntymästä saakka ja ne tuntuu ylhäällä taas :D toi kuplinta on uutta.

Synnyttämään mulla on n. 5km :)
 

Yhteistyössä