Vauvamasua ei näy, vanhoihin housuihin mahtuu heittämällä. Oikeastaan nyt olen alkanut odottaa tämänviikkoista ultraa, sillä olo on täysin oireeton. Ei huonoa oloa, masu ei kasva, jos ei olisi kuullut pienen sydänääniä, en sitä kyllä osaisi epäillä olevani raskaana. Eli ihan mukavaa päästä näkemään, onko tuolla masussa todella edelleen elämää.
Odotuksesta tietää vain pari ihmistä oman perheen lisäksi. Tällä menolla tuskin kovin pian niitä kyselyitäkään alkaa tulla.
Mitään
vauvatavaroita ei ole hankittu, enkä aio ruveta hankkimaankaan vielä pitkään aikaan. Isommilta lapsilta on jäänyt yhtä ja toista varastoon. Joskus myöhemmin täytyy katsella läpi, mitä kaikkea löytyy ja mitä täytyisi hankkia. Kaukalo nyt ainakin on ostoslistalla.
Facebookissa tulee pyörittyä päivittäin, mutta minulle tämä kaksplus-palsta on se perinteinen odotuspulinapaikka. En oikeastaan tällä hetkellä osaa kuvitella vertaisryhmää muualla, vaikka fb:ssa monet hyvät puolet onkin. Eli minä ainakin pysyn täällä pulisemassa myös jatkossa.
Mukavaa kuulla ettei tule menemään yksinpuheluksi!
Äippäloma alkanee minulla heti kun mahdollista, sillä tällä hetkellä olen "työtön". Tai no, töitä kyllä riittää vaikka muille jakaa, mutta niistä ei kukaan maksa mitään ja viralliseksi työttömäksikään en yhteiskunnalle kelpaa. Maatalousyrittäjäperheen haasteellista arkea elellään. Käytännössä kokopäivätyö kodin ulkopuolella ei meidän tilanteessa ole mahdollista, mutta katsotaan, jos jotain osa-aikaista lisätienestiä pystyisi jotenkin tekemään vielä ennen ns. mammalomaa. Jo ajatus lomasta on niin absurdi, että meinaa mennä huutonaurun puolelle. Ehkä sitten joskus eläkkeellä sekin tulee taas tutuksi.
Puolukat alkavat punertaa siihen malliin, että kohta pääsee taas superfood-markettiin lähimetsään. Kovat sateet pehmensivät mustikat, mutta puolukat kestävät kuuroja paremmin. Jospa niitä saisi pakkaseen reilusti, varsinkin kun ei vielä ole vauvamasu tiellä ja olo yllättävän helppo.
Rv 12+2