Taas ollut sellaista kovaa itkuista karjuntaa. Peppu punoittaa kakasta, bepanthenin 100g tuubi kovassa käytössä, kertiksillä mennään, jotenkin "kyrpäännyin" tähän huutamiseen ja kestoilun yhdistämiseen. Yritä siinä väsätä toimivaa pakettia huutavalle vauvalle itse hermostumatta. Libero 2 vaipat.
Meillä poika täyttää perjantaina 6 viikkoa, painoa +3500g ja n. 52cm.
Koliikkihierontaa olen alkanut harrastamaan ennen kylpyä, eli kolmen päivän välein. Hieman oli karstaa otsassa tänään ekaa kertaa, sitä öljysin ja kampasin ekaa kertaa pienen päätä, kalju muksu.
Huutamiseen on kokeiltu kaikki keinot, myös hieromatuolissa makaaminen vauva masullaan rintaa vasten, nukahti tänään illalla tuohon.
Vaunulenkkeily "omaehtoisesti" aloitettu, eilen reilu tunnin lenkki lähimaastossa, liukasta on. Nukkui inahtamatta. Itkuhälyttimen kanssa annan nukkua vielä pihalla, josta kun itkee, otan sisälle, nukkuu yleensä vielä eteisessä toppapuku auki tovin. Myös sisällä käytetty hieman hälytintä, esim saunaan on helpompi kuulla, ja vauvan saa nukuttaa kauemmas hälystä.
Mitä teillä on vauvoilla päällä nukkuessa? Meillä kokeiltu myös ylisuurta unipussia, jonka kanssa haalari.
Suosikki äp-pakkauksen vaate/vaatteet Bodyt, varsinkin keltaruskea kiekuroinen body, kiva kuosi. Menneiltä vuosilta marlonin valmistamat potkuhousut joista ompelin kahdet puolipotkarit leikkaamalla yläosat pois, ompelemalla kuminauhakujan.
Lidlissä on muuten hyviä vauvanvaatteita, ihanat oli ne sukat pojalle, kaivuri.
Menkoista "pulloäideillä" usein alkavat pian, ei ole yllätys. Itsellä tänään menkkamaista jomotusta pari tuntia, olisiko ollut ovulaatio.
Tervetuloa Hejo! Toivon itsekin että keskustelu jatkuu, mukava vertailla arkea.
Maidon pumppaus ja määrä Meillä poika imaisee 80ml maitoa mieluusti pullosta, 100ml yleensä on pullossa valmiiksi. Eli suosittelen 70ml vähintään, vaikka 125ml kahdessa osassa, josta voi antaa lisää. Kokeilemalla huomaa paljon piltti juo. Veikkaan alta 100ml. Itsellä ei riittänyt pumppaus "yösyöttöön" kun pumppasin samalla kun imetin, eli juuri ennen "lähtöä". Join puolikkaan siiderin, ja olin siten "imettämättä" hetkisen. Eli en saanut vauvaa tyytyväiseksi yhdestä tissistä, oli turvauduttava pumpattuun maitoon aikaisemmin, ja jätettävä se yksi siideri kesken. Suosittelen hyvin ennalta pumpattua maitoa, tai maitojen yhdistämistä, tai pakastettua maitoa, ei viime hetken maitoa!