Helmikuun Helmet 2014 *joulukuussa*

Me vietetään joulu minun sisaruksien ja heidän perheidensä kesken. Siitäkin tulee 12 hlöä, joten sutinaa riittää. Ajateltiin jos tämän joulun vielä kokoonnutaan sillä porukalla, mutta ensi jouluna ollaan varmaan miehen kanssa kotosalla ja piipahdetaan enintään appivanhemmilla.

Olen kans ajatellut että tuota sairaalakassin sisältöä pitäisi varmaan kohta vähän miettiä. Onko aikasemmin synnyttäneillä jotain vinkkejä, mitä kannattaa pakata mukaan, mitä ei välttämättä tule ajateltua näin ensikertalaisena?

En tiedä miksi, mutta minullakin on sellainen tunne, että tämä syntyy ennen laskettua aikaa.. Mistä lie tullut?? =)

31+5
 
RIKS RAKS POKS 32+0

Joulua vietän vanhempien luona jonne mies tulee kahville kun töistä pääsee. Joulupäivänä sit anopille kahville ja sit pidetään pieni myöhänen joulu joulupäivänä ihan kahdestaa, sillo paistetaan kinkku jne. (mies on töissä klo 6-20 aattona ja joutuu päivystämään 00-00, eli pahimmassa tapauksessa koko jouluaatto vuorokauden töissä)

Maidonerityksestä Kokeilin nukkua ilman rintaliivejä viime yönä ja se oli ihan kamalaa! heräsin lammikosta... tosi kiva..

Olo on aika raskaana oleva, tuo huimaus on tosinaan tosi paha ja huono olo, nyt taas oikein hyvä olo, sämpylät uunissa tulossa :) Saa nähä mite töissäkäyminen onnistuu..

Odotan et pääsen pesemään nuo pienet ihanat vaatteet <3 Ajattelin tehä sen vasta joulun jälkeen. Sairaalakassin varmaan laitan aluilleen tuossa ensi vuoden alussa.
 
miss_piggy
Mulla on jo osittain sairaalakassi-pakattuna ja siellä on mm:
imetysliivit ja liivinsuojia
parit alushousut
parit sukat+villasukat ja pitkät kalsarit
vauvalle vaatetta
terveyssiteitä

vielä pitäis laittaa mukaan sitte jotkut mukavat college-housut tms ja paitoja joilla ollaan sairaalassa. Eipä kai oikein muuta tartte. Tietty jos haluaa niin jotain lukemista ja pientä purtavaa. Meillä vielä sairaala ihan vieressä joten jos jotain puuttuu niin äkkiäkös mies hakee kotoa. Matkaa noin 500m.

32+2
 
Niin ja mut katetroitiin alatiesynnytyksen yhteydessä viimeeks. Et siihen voi joutua vaikka mitä kautta vauva tulis :D enemmänkin se vaan oli inhottavan tuntusta.. eivät vaan päästäneet enää pissalle kun olin valmis ponnistamaan niin katetroivat..
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
miss_piggy
Niin ja mut katetroitiin alatiesynnytyksen yhteydessä viimeeks. Et siihen voi joutua vaikka mitä kautta vauva tulis :D enemmänkin se vaan oli inhottavan tuntusta.. eivät vaan päästäneet enää pissalle kun olin valmis ponnistamaan niin katetroivat..
Laittoivatko mitään puudutetta vai ihan ilmanko? Kun luin, että joissain paikoissa laitetaan jotain puuduttavaa geeliä ja toisissa ei taas mitään. Huh..varsinaista rääkkäämistä :p
 
Mutkin katetroitii alatiesynnytyksessä. Enkä muista sen tuntuneen miltään. Äkkiä ne synnytyskivut peittävät alleen pikku pistot tai kirpaisut. :D
Sairaalakassista. Mulla ei ollut mitään omia vaatteita varattuna mukaan, ainoastaan kotiin lähtöä varten puhtaat alushousut, verkkarit ja paita (ei siis mitään pienen koon vaatteita vielä kun se maha ja kertyneet turvotukset/kilot eivät yleensä parissa yössä katoa). Sairaalassa oli kaikki vaatteet alushousuista sukkiin ja niitä sai itse hakea vaatehuoneesta. Liivit oli ainoat mitä ei ollut eli sellaiset kannattaa olla mukana. Eiväthän nuo vaatteet kovin muodikkaita ole mutta mukavat päällä ja mulla ainakin oli niin runsasta jälkivuoto että vähän väliä vaatteet tahraantuivat ja oli helppo vaan hakea puhdasta päälle, ei tarvinnut kerätä mitään pyykkisäkkiä kotiin viemisiksi. Ja ne jättivaipat, joita joutui alkuun käyttämään niin eipä ois omiin housuihini edes mahtuneet. Ne ei ollut siis mitään normi siteitä vaan suuria vaippaliuskoja :D Saahan sitä omissakin vaatteissa olla mutta sitten varmaan kannattaa olla muutamatkin vaihtohousut ja -paidat mukana. Ei mulla ollut mukana kun sellaset päivittäiset hygieniatarvikkeet mitä nyt yökylään mentäessä aina on. Vauvanvaatteitakaan ei ollut synnyttämään lähtiessä mukana. Ne oli kotona pakattuna valmiiksi ja mies toi ne tullessaan sitten kun tuli hakemaan meitä kotiin. Itse ainakin pyrin välttämään hamstraamasta kaikkea mukaan, jos jotain unohtuu ottaa niin mies kyllä pystyy tuomaan.
 
Ei siinä taidettu mitään puudutteita antaa..katetroitiin vaan. Muistaakseni vähän nipisti ja muistan vaan että oli tosi hankala olla paikoillaan kun supisti ja oisin halunnu ponnistaa samaan aikaan :D kätilöllä meinas mennä ihan hermo.. :D

Joo mäkin hilluin koko sairaala ajan niissä sairaalan vaatteissa.. vaihdoin paitaa (tai sitä kaapua) mmonta kertaa päivässä kun tissit vuos maitoa niin karseesti.. ja ne sairaalan alkkarit oli kunnon mummo-kalsarit, mut eipähän kiristäny ainakaan mistään :D ne ois saanu vedettyäkainaloihin asti..
 
Tää mamma jäi nyt saikulle ja siitä vuosilomalle ja siitä viralliselle äitiyslomalle. Palaan työelämään oletettavasti v. 2015! Hullu ajatus :)

katetroimisesta Ei katetroida koskaan ilman jonkunlaista puudutetta. Suurimassa osassa kertakatereissa on valmiina puuduteaine, hoitaja laittaa vaan keittosuolaa siihen pakkaukseen ja tadaa, se puuduttaa samalla ku se menee virtsarakkoon. Se on synnytyksess' varmaan pienin murhe, ainakin mun mittakaavassa.

Meillä oli melkonen jumppatuokio eile illalla, tyyppi veti vasen ylä keuhkoihin, oikea ala meni virtsarakkoon ja pylly selkäytimestä läpi. Tästä taitaa tulla telinevoimiselija.

Rumpali 32+1
 
Heippa taas,

Onpas ihmiset jaksavaisia ja ajoissa! Me ei olla kasattu pienelle vielä kotiin oikeastaan mitään. Toki meillä on esikoisen jäljiltä aika lailla kaikkea, eli kellari- ja markettireissulla selvitään jos tulisi joku tosi aikainen ylläri - mitä en jotenkin yhtään puolestani usko. Suunnitelmat on melko selkeät kyllä. Teen sitten tammikuussa varmaan valmiiksi.

Komppaan Papustinta ja emlua sairaalavarusteasiassa. Itse aion taatusti painella sairaalan vaatteissa - paitsi tosiaan omat imetysliivit pitää olla. En tarvitse yhtään enempää pyykkiä kotiinviemiseksi ja niitä vaatteita voi olla tarve vaihtaa tiuhaankin. Sairaalan isot terveyssiteet, jotka tulevat kyllä ekoina päivinä tarpeeseen, ei todellakaan mahtuisi tavallisiin alushousuihin. Lisäksi en todellakaan halua edes ajatella mitään yhtään kiristävää vaatetta runnellun alapään kiusaksi. Viime kerralta myös muistelisin, että taisi olla yksi äiti jolla oli omat vaatteet ja muut kaikki mentiin niissä "mekoissa" ja aamutakeissa.
Kotiinlähtövaatteet toki pitää olla äidille ja vauvalle. Muuten tärkeimpinä mukaan puhelimet, laturit, kamera, omat hygieniatarvikkeet (meikkaamaan en rupea), ehkä jotain mieleisiä välipaloja ja jotain lehtiä tai kirja. Olin viimeksi sairaala-aikana niin kierroksilla välillä, että vaikka vauva nukkui, niin en itse saanut unta varsinkaan päivällä. Joku ajanviete oli kiva silloin olla, jos ei just ollut joku vierailemassa.
Pakkailen kassinkin varmaan joskus tammikuun lopulla. Tai itseni tuntien aloitan silloin ja sitten puolivalmis kassi lojuu jossain lattialla tiellä, kunnes tulee oikeasti aika lähteä ja loput kamat kasataan vauhdissa :)

Nii ja joo mullekin laitettiin katetri synnytyksen jälkeen. En muista siitä toimituksesta mitään, tosin mulla oli aikamoinen lääkitys päällä, kun olin ihan leikkaussalissa kirurgin paikattavana. Pois sen sain seuraavana aamuna - kun lupasin ja vannoin, etten pyörry jos nousen seisomaan - ja sekään ei tuntunut juuri miltään. Ei siis sitä kannata kauheasti murehtia etukäteen.

Samaan aikaan jee ja apua, kolme työpäivää enää jäljellä!
 
miss_piggy
Mulle ei oo tullut äitiyspäivärahasta päätöstä vieläkään. Kiva. Enhän sitä oo oottanutkaan kun yli 2kk. Ja laskettuun aikaan alle 2kk aikaa joten voisivat alkaa jo pikkuhiljaa tekemään jotain.
Täällä on ollu mahalla varmaan tänään joku kauhea kasvuspurtti, ku mahanahkaa kiristää ja kinnaa ja tosi epämukava olo. Ja kaikenlisäks musta tuntuu että perätila jatkuu edelleen. Huomenna ois neuvolalääkäri aamulla klo 8, täytyypä kysyä että miten päin se tyyppi siellä nyt pylläilee kun sydänäänet kuunnellaan kuitenkin.

32+3
 
Kiitti kaikille noista sairaalakassi vinkeistä. En itsekään ollut edes ajatellut olevani omissa vaatteissa, vaan sairaalan koltut niskaan siellä olon ajaksi.

Tänään oli neuvola ja JEE olen saanut hb:n nousemaan 103:sta 115 asti.. Sen kyllä huomaakin, koska enää ei ole sellaista oloa että tarpoisi syvässä suossa koko ajan.
Muutenkin kaikki hyvin. Sf mitta on 31, joten sekin on onneksi tasoittunut keskikäyrälle. Syke oli pienellä vielä vauhdikas ja liikkui 145-147 välillä. Raivotarjontaan on asettunut edelleen.

miss_piggy, minullekaan ei ole tullut mitään päätöstä vielä vaikka hakemus on vastaanotettu jo 25.10. Mutta odottelen tämän joulukuun vielä "kärsivällisesti" ja jos ei ala kuulumaan niin sit täytyy alkaa kai kyselemään perään.

POKS 32+0 ja viimeistä työviikkoa viedään :D
 
Täälläkin Kelan päätöstä vielä odotellaan, vaikka sinänsä sen pitäisi olla ihan sama kuin viime kerrallakin. (esikoinen kun ei vielä ole 3v täyttänyt toisen syntyessä). Jotenkin aina vaan niin epävarma siitä onko kaikki paperit varmasti täyttänyt oikein, menneet perille jne...Noh, mulle työnantaja maksaa jokatapauksessa taas 3kk palkan,joten ilman rahaa en jää alussa ainakaan, vaikka väärin olis paprut mennytkin :D

Supituksia alkanut tulla päivittäin. Ei onneksi mitenkään kipeitä, mutta pysäyttävät välillä kuitenkin kaiken tekemisen. Sairaslomasta on turha haaveilla, kun hoitovapaalla ollaan, Eipä tässä paljon lepäilemään kerkiä tuon hulivilin kanssa....Joku ihme sylikausikin esikoisella päällä, joten pitäisi neitiä kantaa alvariinsa tämän ison mahan kanssa...huoooh...

Meillä on hankinnat oikeastaan hankittu. Sisarusrattaat löysin tori.fi sivulta...juurikin sellaiset, kuin halusin :) Kaikki vaatteet on säilytetty esikoiselta, sekä turvaistuin, hoitopöytä jne. Vauvan sängyksi aattelin tilata vaavi.fi vuokralle (vai mikä se nyt oli) semmosen ensisängyn ekaksi 4kk:si. Joskos sitten tuo pikkuneiti siirtyisi pois pinniksestä ja uusi tulokas saisi nykyisen pinnasängyn. Se liikulteltava sänky ei veisi niin tilaakaan täällä kämpässä. Toki vielä vaipat ja tutit on ostamatta, mutta nehän kerkiää...

Sairaalaan en taida pakata tällä kertaa mukaan kuin kameran, imetysliivit, dödön ja hammasharjan. Niin ja ehkä jotkut sisätossut/kengät...Eipä siellä oikeestaan mitään tarvii ja mies saa sitten tuoda mukanaan lapselle kotiinlähtö vaatteet ja tarvittaessa mulle jotain lisää. Tällä kertaa, kun mies ei jää kuitenkaan kanssani sairaalaan, niinkuin ekalla kerralla, kun saatiin perhehuone. Voi jopa olla, että en pakkaa mitään mukaan...otan vaan äitiyskortin ja kännykän...heh...

Huomenna olis tiedossa hammaslääkäri ja parin pvän päästä neuvola. Onneksi kotona ei ole vaakaa, niin ei tartte etukäteen stressata painon noususta...:LOL:

tänään 29+5
 
Terve! ehkä poikavauva tulossa!
Kävin tänään ultrassa, jossa selvisi että vauva hieman tavanomaista rimpulampi, vatsanympärysmitta ja joku muu mitta pienempi kun viikot antaa ymmärtää. Pään halkaisija vastaa viikkoja. 150-200g kevyempi viikkoihin nähden, 29+5. Lääkärin tekemään ultraan 3 viikon kuluttua, ja katsotaan miten kasvu etenee. Muilla ollut tällaista? :confused:

Ultra oli kiva, jännä miten tarkasti siinä voi nähdä kasvot :) lapsi oli pää alaspäin, ja ehkä hän on poika.

Sairaalakassista: meille tulee kolme kassia, mulle, miehelle ja vauvalle. pakkailen sitten kun siltä niin tuntuu/saan vaatteet kasaan.

Tein eilen bambujoustofroteesta vauvalle kypärälakin, kaksikangaskerrosta, saumat välissä. Tuli hieno :) kirpparilta ostetun kypärälakin leikkelin kaavaksi.
 
Kelan päätöksestä: Työanantajahan oli mun kohdalla sählännyt paperiden kanssa niin kun soitin kelaan joulukuun alussa että onhan paperit nyt tullu perille ni ne kerto et paperit on tullut mut ne käsitellään kun tämän vuoden verotiedot tiedossa eli menee ihan vuodenvaihteeseen ja sen yli päätösten teko. Eli turha vielä niitä murehtia :)
 
  • Tykkää
Reactions: Iitu1810
miss_piggy
Voi jukoliste, kävin puntarissa ja VIIKOSSA muka noussu paino yli 2 kg! Ei voi pitää paikkaansa!! Tai sitte mulla on tänään ollu jotain ihme turvotusta.. Mutta tuntuu uskomattomalta että olis noin paljon noussu viikossa ku kuitenki oon samoja syönyt suurinpiirtein mitä aiemminki..Huhhuh..Miten sitä kehtaa mennä huomenna sinne neuvolaan ku kumminki käskevät puntariin :LOL:
 
Muakin melkein nolottaa mennä neuvolan puntarille ylihuomenna, kun eilen kotivaaka väitti, että paino on noussut vajaassa kolmessa viikossa yli kolme kiloa! :kieh:

Tosin mulla on alkanut turvotusta ilmenemään jossain määrin, joten ehkä kaikki painonnousu ei olekaan pelkkää läskiä.

Viime yönä nukuin huikeat kolme tuntia. Vielä vähän vaille kolme pyörin sängyssä ja harkitsin vakavasti nousevani ylös ja katselevani vaikka Netflixistä jonkin leffan. Jossain vaiheessa sitten olen nukahtanut ja kuudelta soimaan pärähtänyt herätys tuntui äärettömän tuskaiselta. Nyt kun vielä on töissä, on pakko yrittää saada öisin nukutuksi, mutta mammalomallahan voi nukkua sitten kun uni on tullakseen.

Eipä mullekaan ole äitiyspäivärahoista päätöstä tullut, mutta mulle työnantaja maksaa ekat 3 kk palkkaa joten silleen ei hätiä mitiä. Tarvii vaan kelaan soitella ja kysellä, että kelpaako niille netissä liitteenä lähettämäni raskaustodistus vai tarvitseeko viedä alkuperäinen ihan paikanpäälle. Työnantajaltakin pitäisi kysellä joko toimitti y17 lomakkeen palkanlaskijalle jotta paperi löytäisi joskus perille kelaan. (TA tuppaa olemaan vähän hajamielistä sorttia, joten pakko kysellä ja hoputtaa...)

8 työpäivää jäljellä ja miten tuskaisia nää nyt sitten voikin olla!

Hortensia ja Ensio 31+4
 
miss_piggy
Ei mua onneks edes punnittu, eli oli vain se lääkärikäynti.
Tulehdusten kannalta tilanne ok, eli ei ole enää mitään normaalista poikkeavaa kuten itsekin olen arvellut. Mutta mutta, lääkäri ei saanut mitattua kohdunsuun tilannetta, eli nyt ei tiedä onko se edelleen pehmeähkö vai kiinteä vai täysin pehmeä. Joten nyt sitten odotellaan äitiyspolille lähetettä ultraan tilanteen varmistamiseksi. Lääkäri vain sanoi että joko kohtu on jotenkin taakse kallellaan, tai sitten hänen sormensa ei vaan yletä sinne... Kiva.. Viimeksi kyllä mittaus onnistui.

Seuraava neuvola onkin 31.12, ja katsotaan siellä vieläkö poika on perätilassa, ja jos on niin edetään sitten siitä. Itse veikkaan että asento pitää. Niin ja synnytystapa-arvioon tässä myös odotellaan aikaa tulevaksi, kun eihän siihenkään kaiketi ole kuin kuukauden verran korkeintaan.

32+4
 
Äitiysrahapäätöksistä: Eli kela ei voi käsitellä vasta kun tästä viikosta eteenpäin niitä hakemuksia ,kun odottavat että verotiedot valmistuu. Joten ei hätää,kyllä ne sieltä tulee kun saavat ne käsiteltyä. Ehtivät kyllä hyvinkin kun eka äippäraha maksussa kuitenkin vasta useampi viikko sen jälkeen kun äippäloma on alkanut.

Sairaalakassi: Mulla oli aika paljon turhaa viimeksi mukana...imetysliivit ja puhtaat alusvaatteet ja sukat kun kotiutuu. Samat vaatteet oli mulla päällä lähtiessä kun sairaalaan tullessa,ei se maha siitä häviä parissa päivässä vaikka vauvaa siellä ei enää olekaan :D ja omat sisäkengät,tossut,reinot,ainot tai mistä nyt kukanenkin tykkää voi olla tarpeellista ottaa mukaan. ainakaan OYS ei enää anna kenkiä osastolla ollessa. Muuten olin sairaalaan vaatteissa myös sukat ja ne komeat alushousut oli sieltä,mutta ainakin sopivat mun leikattuun mahaan hyvin. Ei kiristänyt tai painanut ja ne siteen on kuitenkin melko isoja siellä sairaalassa :D Ja tietty hammasharja,tahna,deodorantti ja hiusharja. Ja jos tykkää pestä omilla shamppoilla,vaikka onhan sairaalassakin jotain tarjolla. Muuten se aika siellä menee ihmetellessä vauvaa :heart:

Omanapa: Nukkuminen alkaa olemaan jo hankalaa,asentoa ei meinaa löytyä. Poika edelleen raivotarjonnassa. Vielä olisi 3vkoa synnytystapa-arvioon....:) Hb oli perjantaina 102...rautaa naamaan nyt sitten. Muuten vointi normaali raskaana oleva,eli painaa,ahdistaa,närästää jne...mutta loppusuoralla ollaan.

30+4
 
Viimeksi muokattu:
Hortensia: kysyin kans kelalta et riittääkö niille kopio raskaustodistuksesta kun työnantaja hukkasi alkuperäisen, ja hyvin riitti.

Nukkumisesta: Mä tarvitsen ihan hullun paljon unta tässä vaiheessa, nukuin eilenkin 3h päikkärit ja kuitenkin yöunilla olin 10h.. Tykkään nukkumisesta ni ei haittaa, enkä sinälläänsä ole mitenkään älyväsynyt, unta vaan riittää. Toivottavasti saisin nukkua vielä jonkinaikaa hyvin. Yöllä saa tietysti muutamantunnin välein pissalla ravata.

Oli ihanaa ku soitin eilen työnantajalle et jään pois ni totesi vaan et tosihyvinhän sä oot töissä tsempannut :). Pitää perjantaina vielä käydä sielä täyttämäs kaavakkeet ja siivoamassa kaapit jne. Mitähän sitä työkaverielle leipois?

Tuntuu että alkuraskaus meni julmetun hitaasti, nyt taas päivät vaan kiitää ohi, kokoajan on muutaman päivän päästä jotain raskauteen liittyvää. Nla:ssakin saadaan kohta alka ravata alvariinsa. Koskakohan ja miten synnytystapa arvio toteutetaan pk seudulla? jollai tietoa?

Joulusiivous pitäis aloittaa, jospa tänään suunnittelis et mitä siivoaa minäkin päivänä, sanontahan sanoo että hyvin suunniteltu on puoliksi tehty. :)

Mukavaa tiistaipäivää
Rumpali 32+2
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy mullakin (kuulemma) kohdunsuu jotenkin takana ja joutuu aina oikein ronkkimaan et saavat katsottua sen tilanteen.. :D mut hyvin se vauveli viimeks sieltä pois pääs vaikka hankalassa paikassa kohtu :D

Mulla ollu eilen ja tänään ihan kaameet menkkamaiset kivut.. oikeen puuskuttaa välillä.. täytyy nyt tunnustella et menisivät ohi ja panadolia naamaan..
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Kiitos taas tiedoista Kelan hidastelusta :)
Mäkin onneksi saan ekat kolme kk palkkaa, että en jää rahattomaksi. Kun äitiysloma alkaa 13.1., niin joulun ja uuden vuoden vapaapäivien kanssa on aika varmaa, että ne ei saa Kelassa mitään päätöksiä aikaiseksi ennen sitä. Vaikka ei tosiaan pitäisi olla kovin vaikeaa, kun tuo esikoinen on alle 3v, eli samoilla tiedoilla voivat päätökset tehdä.

Painosta. Huomasin tässä onnekkaasti, että meidän kotivaaka näyttää enemmän kuin neuvolan vaaka - ja en ole aina jaksanut itseäni punnita uudelleen neuvolassa, jos on aamuaika ja just aamulla olen kotona painon katsonut. Ei sitten oikein ole nekään luvut vertailukelpoisia, niiden eri mittaajien tekemien sf-lukujen lisäksi. Hupsista. Mulla näyttäisi nyt olevan puolestaan aika tasaisena paino. Seuraava neuvola on vielä aatonaattona, siihen mennessä tietty ehtii jonkun painorysäyksenkin ottaa...

Margareta91 synnytystapa-arviota ei tehdä ainakaan meillä pk-seudulla kaikille, vaan neuvola kirjoittaa sinne tarpeen mukaan lähetteen.
 
Synnytystapa-arvio: Juu ei siis tehdä kenellekään automaattisesti eikä äitipolilta tule mitään aikoja ellei ole syytä siihen erikseen. Ihan normaali neuvola seuranta ja synnyttämään mennään kun sen aika tulee :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa helmimamat! En oo kirjotellut aikoihin, lueskellut kyllä kuulumisianne. Itselle ei oikeen mitään erityistä kuulu, kaikki hyvin. Vointi on edelleen hyvä; ei särkyjä, kipuja, närästystä tmv. Ainoastaan nukahtaminen välillä hankalaa. Sain jo lääkäriltä reseptin nukahtamislääkkeisiinkin, mutta en ole niitä apteekista hakenut. Turvaudun siihen vain äärimmäisessä tilanteessa. Joululoma alkaa huomenna ja äitiysloma 11.1., mutta tekemistä opiskelujen kanssa olisi aina tammikuun puoliväliin asti. Päätin vielä aloittaa yhden kurssin yliopistolla tammikuussa, mutta se on helppo eikä vaadi mitään kotiopiskeluja, tentiin lukua tai vastaavaa.

Sairaalakassia alan pakata tammikuussa. Bluebaby kiva ku kerroit tuon kenkäasian OYSista, en olisi hoksannut!
Ja täytyy käydä ajelulla sairaalan alueella, että tietää sitten minne mennä kun aika koittaa. Täällä kun tutustumista synnärille ei odottajille kuulu.

Hankinnat on aika hyvällä mallilla. Vaunut ostin viikko sitten. Valitsin Teutonian Prestiget, käytettynä löytyi ja erittäin hyvässä kunnossa ja hintakin oli kohillaan. Pinnis on ollut jo syyskuusta asti valmiina, mutta patja siihen pitää vielä ostaa. Se taitaakin olla viimenen isompi juttu, mikä pitää vielä hankkia. Kuten myös itkuhälytin, mutta ei se ole niin kiireellinen. Vaatteet pesen ja silitän nyt joululomalla. Ja vaatekaapit järjestän uudelleen siinä samalla. Kaikkea kivaa pientä touhuamista siis luvassa!

Noita raha-asioita odottelen minäkin, mutta ei tässä hätää. Saan myös palkan sen 3kk ajalta työnantajalta, joten sen puolesta pitäs kaiken olla ok.

Paino on noussut tasaiseen tahtiin. Tosin neuvolan puntari näyttää aina muutamaa kiloa enemmän kuin kotipuntari. Neuvolan puntarin mukaan painoa on kertynyt jo huikeat 13 kg. Tuntuu paljolta, mutta ei se oikeastaan näy missään muualla ku mahassa. Toki maha on, mutta ei mitenkään valtava enkä ole levennyt mihinkään suuntaan, eteenpäin vain kasvanut =) Turvotusta ilmeisesti vähän on, kun sormuksesta jää jälki.

Ei enää kauaa...kohta meillä kaikilla on pienet nyytit sylissämme! :heart:
 
miss_piggy
Täällä Keski-Pohjanmaalla ilmeisesti tehdään kaikille se synnytystapa-arvio. Tai näin oon ymmärtänyt. Ja tosiaan neuvolasta laittavat sinnekin lähetteen.

Äitiyspolilta soittivat ja pääsen ultraan jo niinkin nopeasti kuin ensi maanantaina. Saa nähdä pääsiskö samalla kurkkaamaan vauvelia :) Viimeksi sen nähnyt rakenneultrassa.
 

Yhteistyössä