Kyllä on ihanaa lukea teidän kaikkien kuulumisia ja varsinkin miten vauva-arki on lähtenyt sujumaan.
Mulle tarjottiin sairaalassa heti
rintakumia käyttöön, koska vauva ei alkuun oikein osannut ottaa otetta. En kyllä suostunut ottamaan sitä käyttöön, koska yhdellä kaverilla oli todella paljon vaikeuksia sen kanssa ja varsinkin, kun yritti ottaa sen pois käytöstä. Tietty ihan yksilöllistä, mutta en halunnut ottaa mitään riskiä. Nännin päät olivat kyllä alkuun tosi kovalla koetuksella pumppauksen ja imemisen takia, mutta sisulla mentiin eteenpäin.
Meillä oli myös
vaippojen kanssa tuota ongelmaa, että vuosi aina silloin tällöin. Itse ainakin huomasin, että olin laittanu huonosti ja sieltä selkäpuolelta, kun nostaa ja katsoo että on hyvin niin ei kyllä vuoda. Oon kyllä todennut, että liberot on paljon paremmat kuin pamppersit. Meillä pamppersit vuosi aina.
Joko te vauvansa saaneet olette aloittaneet
D-vitamiinien antamisen? Onko tullut mitään sivuvaikutuksia? Me aloitettiin rela-tippojen antaminen, joissa on samassa d-vitamiini ja mun mielestä meijän tytsyllä on ilmavaivat lisääntyneet ja kakkaakin tulee harvemmin. Huomenna kyselen neuvolasta onko tuolla vaikutusta kakkaamiseen.
Onko teidän muiden vauvojen kielen pinnalla ollut
sammasta? Meillä ihan vähän ja neuvolassa käskettiin antamaan vischyä sen hoitoon. Eihän tuollainen pieni siitä tykkää yhtään. Nyt olen hoitanut sitä puolukkamehulla, jota olen puristanut pakastepuolukoista. Tämä on auttanut ja tyttökin on nyt yhteistyökykyinen.
Tsemppiä kaikille, joilla vielä vaavi masussa ja muillekkin vauvansa saaneille.