Heippa!
Minä se en osaa edes etsiä tammikuisia, joten tulin lueskelemaan teidän kuulumisia tänne
Aika on mennyt kuin siivillä, en ole ehtinyt juuri koneella olla. Vaikka jos kysytään, että mitä olen tehnyt, en osaisi kyllä vastata
Poikanen kasvaa kovaa vauhtia, korviketta en ole joutunut onneksi antamaan ja maitoa riittää muidenkin mukuloille eli pumppailen taysiin äidinmaitokeskukseenkin sitä vielä hetkisen aikaa
Tosin puolensa kaikessa; toiset painivat pienen maitomäärän kanssa, niin täällä tissit on menneet helposti tukkoon ja tulehdustakin meinasi pukata kuumeen kera, mutta kaksi aikaisempaa vauva-aikaa eläneenä osasinkin jo luontevasti hoitaa tulehduksen ilman lääkärissä käyntiä. Haudoin rintoja kamomillateessä uittamallani pyyhkeellä sekä söin buranaa ja join auringonhattukamomillateetä. Huomaan olevani hihhuli, kun en enää juokse ensitöikseni lääkärille valittelemaan
Maidon tulo on ilmeisesti vaikuttanut painoonkin, koska sitä on pari kiloa vähemmän kuin mitä oli lähtöpaino, kun raskauduin. Tosin olinhan mä aika tiukalla dieetilläkin raskausajan.
Nukkuminen on välillä hieman hankalaa, pääsääntöisesti hän tuntuu nukkuvan parhaiten kestovaipalla ulkona... no ethän sä yöksi voi vauvaa pihalle kaiketi laittaa
mutta saattaa siis tuutia vaunuissaan helposti viisikin tuntia! Yöllä sitten 5 tuntia in your dreams... 4 tuntuu olevan sellainen maximi. Lisäksi kun maitoa tulee niin paljon, niin hän ei tunnu saavan sitä paksumpaa tavaraa, kakka on vähän väliä vihreää eikä sitten kyllä nukutakaan kovin pitkään :/ Mutta kaikki aikanaan, ajattelin kyllä 3kk iässä koittaa jotain mietoa iltavelliä ehkä, eikös niitä jotain merkkejä voi jo antaa silloin?
Syöminen on ehottomasti lempparipuuhaa. Syödä voidaan koko iltakin, jos hyvin käy. Mun on siis aivan turha tehdä kamalasti suunnitelmia. Mies on kyllä antanut pullostakin maitoa, kun sitä on jo pakkasessakin aika lailla niiltä päiviltä, jolloin maitoja ei voi bussille toimittaa. Mutta tääkin on niin pieni aika, että kai siitäkin tarttee nyt vain nauttia
Vaikka tissit meinaakin välillä irrota
:kieh: Normaalia on, että hän syö-kakkaa-syö-kakkaa-nukkuu vähän-syö paljon-kakkaa paljon-syö jne...
Vaippoina meillä on alati numeroaan kasvattava Libero, nyt on kolmoset menossa. Välillä on ollut kyllä Pamperssejakin kokeeksi ja muumiakin. Päivisin, jos jaksan ja olen kotona, käytän kestovaippoja, kun sitä kakkaa tosiaan törähtelee välillä viidenkin minsan välein, niin tuntuu siltä kuin laittaisi vitosia roskapussiin, kun kertsien kanssa touhuaa... laittelen kestoja aina pinon valmiiksi, on helpompi sit aina laittaa. Jopa mies on välillä laittanut kestoja
Yöksi laitan aina pitkien unien toivossa liberon, mutta ainapa tuo on haaveeksi jäänyt
Kasvu on ollut huimaa. Syntymämitathan olivat 48cm ja 2820g, päänympärys 32,5cm. 7vko neuvolassa oli koko jo 55,5cm ja 4430g sekä päänympärys oli 38,4cm...
Ristiäiset ovat ensi sunnuntaina, että pitäisi varmaan siivota yms... ajattelin tarjota kylmäsavulohijuustokakkua, pororullia sekä marenkijäädykekakkua plus korvapuusteja, vieraita meille tulee n. 20 yhteensä. Nimi on ollut pitkään valmiina ja se koostuu kolmesta nimestä, joista kutsumanimeä lukuunottamatta nimet ovat kummankin suvusta.
Adora en tiiä kuuluuko se tosiaan vauva-aikaan, mutta illat on meilläkin ihan sekavia ja levottomia, en tiedä taistellaanko nukkumattia vastaan vai mikä on, mutta oon huomannut, ettei siihen tunnu auttavan mikään muu kun jatkuva tissi ja kanniskelu.
Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!
Viivi+Herra Pikkuherra päivää vaille 2kk :heart: