Hellurei.
Itkupotkutissiraivarit jatkuu vaan
Viime yönä herra pikkuherra taisi olla koko yön tissillä, koska se oli aamulla julmetun kipeä ja kakka oli ainakin aivan kirkkaan keltaista. Jälkimmäinen hyvä asia, ensimmäinen ei niinkään. En tiedä, onko hän kuuhullu vai johtuikohan siitä, että söin eilen illalla raakasuklaata. Se saattoi kyllä olla pienelle masulle vähän liikaa. Mutta olen tullut siihen tulokseen, että suurimmaksi osaksi kaikki itkut ja muut johtuu siitä, että
hän vain sattuu olemaan vauva eli niitä joko on tai sitten ei. Aiemmilla niitä ei ollut, tällä on, elän sen kanssa... välillä kyllä hieman väsyttää.
Ristiäiset. Mitenkähän ihmeessä tulen ikinä olemaan sunnuntaina missään vaiheessa tarjoilujenkaan kanssa
Täytekakkupohjan tein eilen, mutta muuten kaikki on vaiheessa, aamulla pitäisi mennä kaupoille vielä. Ja iltapäivällä on ystävän 'vauvavastaanotto', koska hän asuu toisella paikkakunnalla, niin huomenna mennään sitten katsomaan hänen muutama viikko sitten synnyttämäänsä vaavia
Ihana juttu, mutta ne ristiäiset... no, aion kuitenkin kunnioittaa läsnäolollani tilaisuutta
Ja mies on töissä. Luultavasti joutuu sunnuntainakin vielä menemään ja voi olla, että ehtii juuri ja juuri oman lapsensa ristiäisiin... No, tää on meidän elämää...
Päikkärit MINÄ nukun päikkärit. Vauva nukkuu lähestulkoon aina syötyään, joten en ole oikeastaan kiinnittänyt aiemmin huomiota asiaan, mutta nyt kun siitä puhuttiin, niin tosiaan, hän nukkuu ehkä noin neljät päikkärit, joista 1-2 ulkona vaunuissa. Pyrin pitämään vaunuissa lähinnä aamupäivällä pidempään ja ip vähemmän aikaa. Nyt laitoin sänkyyn ja hetken kiekui siellä, koska varmaankin tutti putosi. Kaksi kertaa kävin laittamassa sen jo, joten lasken tämän iltakitinäksi ja jäin odottelemaan, ja hän nukahti
Tyypillinen vauva, näemmä
No okei, en minä joka päivä nuku päikkäreitä
olen alkanut piristymään, käydään iltapäivisin lähikaupalla vaunujen kanssa välipalalla, siellä on törkeän hyvää omenaviineriä
Tulee luettua samalla päivän lehdetkin ja saa happea, matkaa kertyy yhteensä n. 4 kilsaa
Muuten en ole mitenkään kuntoillut, enkä aio alkaakaan. Paino on alle lähtöpainon, mutta mahamakkara tuossa kyllä killuu ja keikkuu. Isompi lapseni sanoi, että 'äiti sulla on ihanan pehmeä masu'. Joten en taida sillekään tehdä mitään. Miestä ei kuulemma kiinnosta mun makkarat
Ilmeisesti ne ei siispä ketään haittaa
paitsi mua itteäni tietenkin, mutta saako sellaista roikkoa ylipäänsä pois? Ja jos, niin miten...
Pissaongelma yritän treenata lantionpohjaa alvariinsa, mutta se mitään auta. Sitten kun tulee hätä, niin on oltava jo vessassa taikka takuuvarmasti käy kurjasti. Viimeistään siinä kohtaa alkaa myös aivastuttaa ja sitten peli eli housut on menetetty. Miksi se treenaaminen ei auta? Tai kuinka kauan siinä menee, että se auttaa. Puristelen ja jännittelenkin lihaksia aina imettäessä, ja trust me, sitä tapahtuu siis tuntitolkulla päivässä...
Meillä eletään siis pääsääntöisesti hyvin vauvantahtista elämää, välillä tekee oikein pahaa isompien puolesta, mutta aika hyvin he ovat sopeutuneet, vaikka kaikki melkein riippuu aina siitä, onko vauvalla nälkä tai nukkuuko hän. Ilmeisesti kaiken saa anteeksi, kun lukee vauva tissillä iltasatua koko konkkaronkalle tai lapset saavat hoitaa vauvaa valvovan silmän alla
Välillä vähän meinaa väsyttää, mutta yritän muistaa, että tätä ei kestä kuitenkaan kauaa enää, kohta syödään jo kiinteitä hieman ja sittenhän se jo muuttaa pois kotoa
Mulla on siis jo uusi vauvakuume tulollaan...
Oikein ihanaa pääsiäistä
Viivi+Vaavi :heart: