Helmikuun helmet 2013

Meillä pulautellaan useita kymmeniä kertoja päivässä paineella ja vaikuttais siltä että tadaa, mulla on kaksi refluksi vauvaa nyt. Arvatkaapa nukutaanko meillä yhtään...? No ei:| gavisconia nyt saatiin ens hätään, ja viime yönä sain pari tuntia sentään unta sitten
meillä yörytmi menee siis niin että illalla muut lapset nukahtaa klo 19.30. Kaksoset kitisee ja vähtää ja itkee. toinen nukahtaa hetkeksi, hyssytän toista ja syötän. toinen herää syötölle. Ja sitten taas väännetään ja kitistään, ja sitten herää taas toinen jo... tätä siis koko yö:$ Niin ja oksennetaan tietysti kokoajan myös... Yhdessäkin ovat rinnalla, mutta sitten suihkuaa maitoa ja sitten raivotaan.... ja kumpikaan ei rintamaitoa sitten suostu pullosta juomaan (kokeilin, josko auttais tohon pulautteluun)

Voi plaah.. esikolla refluksi oli, ja voin sanoa et en ois kyl kaksosille moista toivonu..

Mut joo, väsymystä väsymystä, jos nyt tästä ekasta vuodesta selviäisi kunnialla..

vauvojen kakka on myös vihreetä, eli ilmaa taitaa olla paljon. Disflatyliä ajattelin ostaa tänään, onko muilla käytössä?
 
Neiti81lle tsempitykset täältä! Kuulostaa tosi rankalta jo lähtökohtaisesti ja nyt vielä refluksiepäilyksin. Voi hitto!

Meillä käytössä Disflatyl. En oikein osaa sanoa auttaako, ei ainakaan haittaa. Pieruja taitaa tulla enemmän ja sujahtavat helpommin pepusta kuin ilman lääkettä, ts. ei tule selaista kaasupainetta joka painaa vatsaa. Annan vaan iltaisin sen 10-15 tippaa, enkä edes joka ilta, kantsii varmaan kokeilla.
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti-81
Disflatyl on ollut käytössä siitä asti kun kotiuduttiin. Niiden lisäksi myös relatippoja menee. Kakka on kyllä ajoittain silti vihreetä, mutta tyttö ei vaikuta niin kivuliaalta kuin aiemmin. Välillä itkeskelee masuansa muttei ollenkaan niin pahasti kuin sairaalassa ollessa ja kotiinpääsyn jälkeisenä yönä. Silloin oli ihan selkä kaarella ja huusi+karjui ja kirkui kuin teurastettava possu, aina pari tuntia yhtä menoa. Disflatyl lisäsi pulauttelun määrää, joten kantsii aloitella varovasti ettei ihan maksimiannoksilla ainakaan suoraan. Ellei sitten halua koneellista puklupyykkiä päivässä. Toki jos on vapaa-ajan ongelmia niin...... :LOL:
Neiti-81 oletko kokeillut kapalointia tohon yölevottomuuteen? Meillä sen avulla on saatu parit raivokohtauksetkin katkeamaan. Mikä tahansa tukevakankainen vauvanpeitto käy siihen hommaan, eli helppo ja halpa juttu kokeilla. Vihreä kakka voi kuulemma olla merkki allergiastakin, siitäkin kannattaa jutella lääkärin kanssa tai neuvolassa terkkarille jos ei ajan kanssa mene ohi.

Meillä tuli pienokaiselle aika pahasti ihottumaa naamaan, mutta onneksi saatiin kotihoidolla rauhottumaan. Mietoa kortisonia vielä lisälantrattuna paksuun perusvoiteeseen (täysvahvuista en viitsinyt ihan näin nuorelle laittaa, vaikkei sekään mitään myrkkyä ole) 1kerta per päivä parin päivän ajan ja perusvoidetta 3-5 kertaa päivässä reilulla kädellä annosteltuna. Toivottavasti ei lapsukainen ole perinyt atooppista ihoa vaan olis ollut jotain ohimenevää, ei todella ole mikään pikkuriesa :( Pitää seurata, jos uusii tai pahenee taas niin sit mennään kyl suoraan lastenlääkärille. Ihan sama mitä se maksaa, jotta saadaan hoidettua.

Taidanpa lähteä metsästämään kunnollista hoitolaukkua. Alkuun lahjana saatu on alkanut jo hajota osiin ja atomeihin eikä muutenkaan ole mun mielestä kovin hyvä. Mutta on niin kaunis ilmakin ulkona etten muutenkaan jäisi päiväksi istumaan sisätiloihin. Pikkuisen napakka tuuli siellä kyllä on, mutta kaipa tuo lapsi sen kestää kun nostaa vaunujen kuomun ylös ja laittaa kankaan aukon kohdalle suojaksi. Jos tuo samalla suostuisi nukkumaan päikkäritkin.
 
PIKKU YLLÄTYS, juu kapalointiakin kokeiltu, tuntuu et ahdistuvat vaan... nyt sain tuplavaunut sisälle ja siihen nukahtivat nyt hetkeksi, ja yhet päikkärit nukkuivat ja taaperokin nukku samaan aikaan niin sain huilatuksi itsekin.

Meillä on muuten HORMONINÄPYT molemmilla nyt

Mä veikkaan et toi disflatyl aloitetaan max annostuksella: meillä kun toi oksu lenttää muutenki kokoajan. kumpa isäntä tulis jo piann et saatais ne mahalääkkeet!

Nyt hoitaa noi muut lapset iltakuntoon kun kaksoset nukahti noihi vaunuihi!
 
  • Tykkää
Reactions: pikku yllätys
Isä lapsen kanssa oli tänään koko päivän, kun kävin oman isäni kanssa Jyväskylässä - ei ole ongelmaa jättää heitä keskenään. Vaikka neiti onkin todella rakas rakkaampi rakkain maailmassa, tarvitsen välillä noita hetkiä/päiviä omiin juttuihini. :) ihana oli tulla kotiin nuuhkimaan nukkuvaa neitiä ja pian herättyään hymyili kuultuaan ääneni, tuijotteli mua syödessään ja jutteli kovasti sen jälkeen. Pikkuisen meillä jo yritetään jokeltaa, muutamia äänteitä tuleekin - ja sellaisia pieniä kiljahduksiakin silloin tällöin. :heart:

Neiti-81 voi vitalis, refluksi on ankea kaveri ja viel molemmilla. :( meillä ei kyllä kauheasti neiti pulauttele, taitaa olla ihan muutamia kertoja, kun niin on käynyt. Suupielet kyllä valskaavat sitten senkin edestä eli sotkuinen syöjä meillä kyllä on.

Meillä kans tuli vihreää kakkaa ilmavaivojen aikana, mut nyt tulee sitä sinappia sitten taas.

Iltaränkät jatkuu meillä edelleen, tyttö valvottaa itseään pidempiä yöunia varten - eilen valvoi 19-22.30 ja heräsi 4.05. Sitten taas nukkui 5-7.45. Tänään täytyy ränkkää rauhottaa kylvyllä, tyttö tykkää kovasti kylpeä. :) kapalointi kyllä toimii hyvin rauhottamiseen, jos ei mikään muu auta. :)

Täällä jatkuu elo Cuplatonin kanssa, tuntuu vielä toimivan hyvin niin ei tarvitse vielä Disflatyliä hankkia. :)

Voi persus, luulen, että mulla alkaa menkat! :headwall:
Ollu pari viikkoa ilman jälkivuotoa, viikon ilman pikkuhousunsuojia ja koko päivän kolotellu alavatsaa ja -selkää. Äsken kävin vessassa ja kirkasta verta valkovuodon seassa. Äh. No, huomenna ois se jälkitarkastuskin ja jos vuoto jatkuu sekä lisääntyy niin menkathan ne sitten on. Ei kai siinä sitten, tytöllä iltaränkkä niin äidillä menkkaränkkä. :kieh:

Ärrät ja Helmi 5vko5pvä
 
MrsR Meillä on just samanlaista iltaränkkää :). Siis esim. tänään on tyttönen ollut virkeenä ja vähemmän virkeenä noin kello 16:00 lähtien. Otti pikkunokoset tuossa kuuden aikaan, mutta ei kummempaa. Ja juuri tuota iltaränkkää on, tänään tosin vähemmän ja aika helposti vielä tyynnytettävissä... Eilen sitten nukkuikin 22:00 - 05:15. Mutta vaihtelua on, saas nähdä tämä yö... huutelu alkoikin...

Neiti81 Voimia teille!
 
halleluuja naiset, meillä on nukuttu!!!:O:heart:
itse nukahdin sohvalle 20 aikaan kun kaik lapsetki nukku, ja 00.30 heräsi vast ekalle syötölle (!!!!) pienet ja sitten klo 03.30 ja aamulla herättiin 6 aikaan (taapero siis heräsi ja vauvat heräili sitten 06.30).
ja noi ei huuda tauotta , tai ei oo aamulla huutanu. Ovat jopa tyytyväisiä sittereissä:heart: :O
Eli ainakin ilmavaivat on meillä ollu vaivana,
Luojalle kiitos tuosta disflatylistä! Toivottavasti linja jatkuu!
Yön aikana ei myöskään oo tullu vihreää kakkaa niinkuin on joka yö useampaan kertaan tullu, pelkkää pissaa vaippaan.....

on kyllä itellä niiiiin paljon parempi olo kun saanu nukkua useamman tunnin ja 3h:kin putkeen! voi jee, ehkä tää tästä!
 
Kiva kuulla et neiti-81:llä yö mennyt hyvin =)

Meillä eilen poju valvo 14.30-20.30 eli aika pitkän pätkän jo =) Sit kävi siis 20.30 nukkumaan, söi 00.30, 03, 04.30 ja herättiin 05.30....eli hyvin täälläkin =) Kohta käy toivottavasti ekoille päikyille =)

Lauantaina ristiäiset...kääk!

Mut nyt kutsutaan maitobaaria ;)

äitx2+pieni mies 1kk2vko2pv
 
Mä en oo kirjotellu, neidistä kuoriutui koliikkivauva, päivät menee kahden kanssa aika hektisesti.. Eli samaa varmaan kuin neiti-81:llä, toinen ei kävele, iso vauva, alkanu heräilemään öisin vaikka 2,5kk:sta nukkunu 12h putkeen öisin.. Eli mullakin on täällä aika väsynyttä touhua jo..
Silti mä hullu unelmoin parin vuoden päästä siitä nelosesta, ukkoa kiusotellu asiasta =D

Meillä on kans disflatyllit ja cuplatoonit, relat ja pulautukset, pierut ja röpötykset käytössä, jumpat ja hieronnat, kantelut ja heijaamiset.. Kaipa ne auttaa vähän, toivon ainakin..

kengu tyttö 1kk(kahta päivää vaille)
 
Onnea vauvautuneille!
Meidän pikkuneiti on jo 3 kk, eksyin kuitenkin lukemaan tätä keskustelua. Meillä mahavaivat ja myös kasvoihottuma paranivat kun jätin Rela-tipat pois! Kannattaa sitäkin kokeilla, joillakin tuo enemmän ärsyttää mahaa. Disflatyl on ollut käytössä, nyt annan enää 5 tippaa iltaisin, parhaimmillaan meni 3 x 10 tippaa. Siitä on ollut selvä apu ilmavaivoihin.

Kokeilkaa ihmeessä tuota Relan poisjättämistä, eron huomaa muutamassa päivässä jos se siitä kiikastaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Pikku_Pallo
Voimia Neitille ja Kengumammalle koliikkivaivojen kanssa! :hug:

Täällä nukutaan välillä hyvin ja välillä huonommin. Viime yönä tyttö ei muuten syönyt ollenkaan. Heräsi kolmelta, mutta tissi ei kelvannut, ja sitten nukuttiinkin lähemmäs seitsemää. Ilmavaivat ei tunnu enää tyttöä niin haittaavan, ihan kuin olisi oppinut piereskelemään omin avuin. Pierua siis tulee, mutta ei enää niin itkua siitä johtuen. Välillä itkeskellään muuten vaan (äidin näkökulmasta, varmaan vauvalla on joku syy, vaikka se ei minulle välity). Nyt on syyllisyys, kun "pakotin" pienen päiväunille heti yöunien jatkoksi. Tulin itse kipeäksi, enkä vaan millään jaksanut touhuta vauvan kanssa, niin jäimme sänkyyn ja odotin vauvan nukahtavan taas.

Rota-rokotteen ensimmäinen annos on saatu, eikä ainakaan vielä ole havaittavissa mitään vaikutusta tyttöön. Vuorokauden verran aikaa sen saamisesta nyt. Kokoa tytölle on tullut tässä kuudessa viikossa ihan reilusti, painoa 2 kiloa ja pituutta 6,5 senttiä.

Pilkku_ ja pieni 6,5 viikkoa
 
Heipsan

6vko:a mittarissa! Kyllä aika on juossut nopeaan ja nyt ollaan oltu jo kuukausi kotona!
Poika on kyllä virkeämpi mutta Kun yö koittaa valvominen alkaa poika nukkuu kyllä välillä niin huonosti. Ei ole nälkä eikä ole vaippa märkä mutta masuvaivat taitaa ottaa vallan öistä eikä mikään auta.Edellis yö meni ok nukuttiin 20-23.30, nukahti uudelleen 00.20-02.50 oltiin 03.30 hereillä nukahdettiin heräsi 06.00 samalla kun mies heräsu, uudelleen nukahdettiin 07. No näillä mennään. Onneksi tuo Graco keinu auttaa vähän
Painoa on nyt alkanut vihdoin tulla syntymämitat syntyi rv 36+0 2609g ja 48cm ja nyt 3555g ja 50cm eli melkein kilo ja pituutta jopa 2cm!! Painoa tarttis vaa tulla!
Tällä hetkellä poika nukkuu tuolla ulkona päivät kyllä menee ihan hyvin
Esikko tarvii myös paljon valvontaa kun tammikuussa oli aivoleikkaus ja hänellä on lukuisia muita ongelmia mm. Tasapainohäiriöt lähinnä johtuu siitä että hän syntyi 500g painavana. Äitini tulee huomenna kahtoo pientää kun pojan kanssa sairaalassa ollaa koko päivä.
Rokotteet otetaan kaikki!


Juli ja Ensku 1kk2vko1pv
 
Hei,

eilen oli se punnitus meilläkin, oli tyttö kasvanu noin 400 grammaa viikossa! Mutta ei saatu lupaa lopettaa herätyksiä.. Sen verran höllennettiin että öisin ei joka syötöllä tarvi lisämaitoa lämmitellä.

Eilen oli ihme ilta. Ei tuo juuri itkeny mutta ei nukkunutkaan VIITEEN tuntiin! Näytti kyllä väsyneeltä, en tiedä mikä sitte valvotti. Vihdoin kun nukahti puol kymppi nii päätin raa'asti etten herätä syömään, herätköön ite kuhan nukkuuki vähän. Nukku sit viis tuntia ennen nälkää.

Kiitos imetystyynyvinkistä, en muista kuka, mutta nyt odottas matkahuollossa paketti! Päivänsäde-verkkokaupasta se bobby -tyyny. Olipa edullinen, toivottavasti myös hyvä meille.

Voimia koliikista kärsiville! Onhan se rankkaa mutta onneksi ei kovin kauaa kestä, tuntuu vaa siltä..

Tänään käytiin kävelyllä ihanassa auringonpaisteessa. Tosin kaksi kaulahuivia ja kolmas tisseillä, neuletakki, toppatakki, toppahousut, lämpösukat, pipo ja nahkakintaat oli mulle hieman liikaa :LOL:

Halibut ja Punni 3vk2pv
 
Heip taas pitkästä aikaa:)
Meillä on ollut pulauttelu/oksuvauva. Syö ja saattaa nukahtaa, mutta hetken päästä herää, kun vatsaa vääntää ja pulauttaa. Peitto on ollut ihan märkänä niistä pulautteluista. Rikkonaista helposti tuo nukkuminen. Ja kun ei meinaa röyhtäistä olkapäällä ja vaikka röyhtäiseekin, niin silti pulauttaa. Ja röyhtäisyn jälkeen tulee aina sitten hikka. Pieruja tulee kyllä paljon ja töräyttelee kakkoja väliin pierujen mukana useita peräkkäin. Tuossa kerran kun pesin pyllyä, niin eiköhän töräyttänyt just silloin ja se kakkaläntti lensi kuin ohjus... :)

Kokeiltiin disflatyliä jo viime viikolla, mutta tuntui että lisäsi pulauttelua. Nyt tänään kun annoin sen suositusmäärän, niin sitten taas on auttanut selkeästi, ei ole tullut pulauttelua. Toivottavasti maha kestäisi jatkossa sitä.

Öljypohjaiset D-vitamiinit meillä on käytössä ja olen antanut vasta kahta tippaa, yhdessä relan viiden tipan kanssa. Me saadaan synnäriltä ne D-vitamiinit 2-vuoden ikään saakka, kun osallistutaan sellaiseen D-vitaamiinien hyötyä mittaavaan tutkimukseen. Siinä siis tutkitaan mm. luun tiheyksiä, fyysistä ja psyykkistä vaikuttavuutta. Osa tutkittavista saa 10mg ja osa 30mg tippoja. Osallistuuko kukaan muu tuohon tutkimukseen?

Mulla omaksi yllätyksekseni ei meinaa maito riittää. Yllätys siksi, että esikoisen kanssa riitti tosi hyvin ja häntähän imetin peräti 1 v 8 kk ikään saakka. Voi tietty olla että "maidon vähyys" on riippuvainen siitä, että pikkuneiti pulauttaa niin paljon, eli sinne ei jää mahan täytettä. Ongelma tissien tyhjyydestä on erityisesti iltaisin, kun neiti on tankkaillut usein. Huomaan itsekkin, että tissit on ihan tyhjät, ei saa puserrettua enää tippojakaan ja neiti alkaa kiukkuamaan. Iltaisin olen sitten antanut sellaisen 40 ml korviketta ja se on saanut neitin tyytyväiseksi, pystyy alkaa nukahtamaan. Yöllä maitoa taas on niin paljon, että neiti ei vieressä saa rinnan päästä otetta, vaikka yritän puristaa rintaa littanaksi, pakko nousta istumaan ja syöttää siinä. Tänään päivälläkin oli maidon riittämättömyysongelma, neiti yritti tankkailla moneen otteeseen eikä saanut nukuttuakaan, kun kiukutti niin. Niinpä annoin kahden maissa korviketta 40ml ja se oli todellinen nuijanukutus. Siihen nukahti ja nyt on vaan murahdellut nukkuessaan. Ihana, kun ehtii nyt mullakin nousta maitoa, kun ei ole koko ajan vaatimassa tissille.
 
Moi :)

Myös täältä voimia yöheräilijöille ja mahapipi vauvoille :hug:

Miullekkin on muuten tulossa Boppy-imetystyyny postissa. Tilasin semmottisen käytettynä. Samanlaisen , mitä tuossa linkitettiin vähän aikaan sitten, pienet nallekuviot ;)

Meillä on todella "helppo" lapsi. Tietysti teini-iässä sitten odottaa kunnon raivarit,joita purkaa äitiinsä . Perus mahanvääntöä ja kitinää tottakai iltaisin pienen tovin , mutta tuo nukkuu kuin tukki ja pitää oikeesti aina aamulla "potkia" hereille syömään ja vaipanvaihtoon :D Päivisin on hereillä joskus tunnin pari kerrallaan ja juttelee... siis ähisee ja ilmeilee tyytyväisenä. TOKI meitä voi odottaa vielä jotain kamalaa, mutta sitä ei pidä miettiä !! Nyt nautitaan tästä hetkestä :heart:
 
KENGUMAMMA, mites siellä yö meni? Sympatiat sinne:hug: toivottavasti siellä pian rauhoituttaisiin! Onkos sulla apuja vauvan kanssa et saat välillä taukoa?
meillä on mun äiti ollu nyt suomessa, ja käyny muutamana päivänä viikossa kylässä, ja vieny taaperoa ulos, ja hyssytelly kaksosia et oon saanu hetken ees nukkua. Ja yks tosi hyvä ystävä (josta tulee myös kaksosten kummi) käyny taaperoa hakee pihalle. Hällä samanikäinen poika niin on tuosta ottanu tuplarattaat ja käpytelly lähipuistoon. Kuulemma kiva kun saa omalle pojalle seuraa puistoon, ja hälläkin tää ollu vaikee tää heidän poika niin sano et 9kk valvominen on sen verran tuorees muistissa et mielellään auttaa:heart::heart: Siinä on meidän tukiverkko kaikkessa pienuudessaan, mut iso apu nyt ollu! Ja tosiaan mun äiti ekaa kertaa 6 vuoteen suomessa ollut näin pitkään. Arvostan sitä hirveesti:heart:

Tosi juttu mitä HALIBUT sanoi että onhan se koliikkiaika ns. lyhyt, mut kyl se vaanm pitkälle tuntuu! Meillä oli nyt 4 vkoa yhtä huutoa ja univelkaa ja aloin olla jo ihan loppu! Toisen lapsen kans oli tosiaan halkiosta johtuvat ilmavaivat+ korvakierre 1kk iästä ja valvomista oli ekat 2 vuotta. oikeasti. joka yö. Olin ihan loppu..
korvathan tuolla 7,5veellä vaivaa edelleen. yli 40 korvatulehdusta ollu ja yhdeksännet putket korvissa. Nyt vuosi ilman korvatulehdusta! Mutta oli tuon kakkosen kans tosi pitkät ja raskaat vuodet, jestas sentään. Tuntui ettei se lopu vaan koskaan.

JULIN esikolle tsemppiä kovasti ! Rohkenenko kysyä missäpäin Suomea leikattiin? Onpas hän syntynyt pikkuisena:heart: taitaa olla oikea taistelija:heart:

SERAFIINA, meillä kans hikkaillaan paljon, ja meinasivatkin neuvolassa että usein on merkki refluksista jos kovasti pulautellaan ja paineella siihen päälle. Ja nieleskellään. Toi gaviscon auttaa vähäsen siihen.

ROKOTTEISTA meillä ei oteta rotarokotetta edelleenkään. En ole ottanu muillekkaan. Minä itse olen isompien lasten kanssa sen sairastanut, ja onhan se kurjatauti, muttei hengenvaarallinen. sen vuoksi en näe tarvetta ottaa rokotuksia sitä vastaan. Sama pätee vesirokkoon yms.

PIKKUPALLO, no tottahan toki nautit nyt helposta lapsesta ilman pirujen maalailua seinille:heart: Ei se oo kiellettyä:LOL: Ihan mahtavaa jos on sattunut sen "helpon" vauvan saamaan:heart:

Arvatkaapa olenko mä pulassa 5 tyttären kans kun teini-ikä niille koittaa:whistle: KÄÄK.


Kuten tekstin sävystä voi päätellä, disflatyl hoiti homman tänäkin yönä!:heart:
Ihan uskomatonta!
19.30 kaikki lapset nukkui, myös kaksoset (ja minä jälleen nukahdin sohvalle!), ja heräsivät vasta 01 aikaan syömään. sen jälkeen B vauva heräsi 03 ja lypsin taas luovutusmaitoa kun A vauva ei heränny, ja 5 aikaan molemmat söi, ähistelivät tovin (mutta fiksuna lykkäsin taas unille tuplarattaisiin makkarin ulkopuolelle niin en itse herää niihin ähinätuhinoihin kun pieruja ähistelevät) ja nukkuvat edelleen!
muu porukka heräsi 06.30.
Ihan luksusta:heart::heart::heart: Toi oikeesti tais olla se ongelman ydin meillä. saatiin se disflatyl ja gaviscon.
Kakkaa ei ole 2 pvään nyt vauvoilla tullu (sitä limavihreetä, eikä tavallista) joten uskon et mahantoimintakin vauvoilla ois normalisoitumassa?

Itsellä on niin hyvä olo kun saanu univelkoja nukuttua pois!

T.Neiti + paremmin nukkuvat Neitokaiset 1kk+
 
Ihanaa jos Neitillä alkaa helpottaa! Jokainen hyvä yö on loistava asia=)

Meillä on ähisty kahtena yönä. Pitää ehkä ottaa ilta-Disflatyl taas käyttöön, olen nyt antanut vain aamulla pari päivää. Eilen vauva muuten nukkui lähes koko päivän:O Heräsi välillä syömään, ja sitten heti unille. Outoa, tosin toissapäivä valvottiin melkein koko päivän ajan. Pientä röhää on vauvassakin, itse sain kunnon flunssan. Toivottavasti ei täydellä voimalla iske pieneenkin. Näin pienellehän ei ilman lääkärikäyntiä kaiketi suositella annettavan mitään flunssalääkkeitä?

Ostin tulevaisuuden varalle Panadol-mikstuuraa, Orodropsia eli korvapuudutetta ja keittosuolanenätippoja (nenätippoja varmaan voi antaa vaikka heti). Nyt ei sitten tytön kasvettua tarvitse sairauden kohdatessa heti ensimmäisenä etsiä apteekkia.
 
Viimeksi muokattu:
Boppy-tyyny saapui postissa ja se on kyllä mainio! Ei tullut hetkeäkään liian aikaisin, kun mulla on hartiat aivan jumissa kummallisista asennoista.

Täällä nukutaan edelleen ihan miten sattuu. Viime yönä herättiin 1,5 h välein ja valvottiin välillä 3 tuntia vailla syytä. Vaan eipä sille mitään voi, jos ei kerran väsytä. Ilmavaivoja ei vaikuta olevan. Nyt hän nukahti tohon sitteriin ja voi jestas on sulonen!
 
Pikku_pallo oot niin oikeessa, nautitaan eikä murehdita turhia! :) Meillä on kyllä neiti alkanut välillä ränkkäämään enempikin, mutta johtuu siitä, että pitäisi seuraa pitää koko ajan eli jos olet hiljaa tai katoat näköpiiristä, alkaa huuto. :D on siis samanlainen kuin minä vauvana. :)

Neiti-81 ihanaa, että oot saanu nukkua! :) sitä on kuin uusi ihminen, kun saa pidemmät pätkät nukuttua. Eli toivotaan kovasti, että teillä jatkuu samanlaisena. :)
Kiva kuulla, että oot saanu apujakin vähän tarjolle - se on mittaamattoman arvokasta. :)

Vesirokkorokote on meillä ihan siitä syystä toiveissa, ettei tytön tarvis sitä sairastaa ollenkaan. Oon ite sairastanu sen vaippaikäisenä ja todella pahana, siitä muistona useat arvet naamassa ja muualla kehossa... Mm.keskellä otsaa aivan ihana arpi. :kieh:

Hikkaa on täälläkin päivittäin, mutta pulauttelua ei kyllä tapahdu kovin usein. Taisi toissapäivänä ihan pikkuisen pulauttaa, sen verran että suupielestä pikkuisen valui ulos.

Pari päivää on meillä ollut hereillä ollessa kunnon huutoitkua syömisen jälkeen. Yhdistän sen kyllä vielä ilmavaivoihin, koska heti pierujen jälkeen rauhoitutaan. Tänä aamuna on onneks ollu huomattavasti vähemmän taas ilmavaivoja ja sain jopa hymyt tytöstä irti pari kertaa, kun eilen oltiin niin naama kuin pyllyyn ammutulla marjakarhulla. :D tuossa vieressä neiti uinailee parasta aikaa, ja piereskelee. :)

Pitäisi itsekin ostella noita tärkeitä apteekista niin kuin Pilkku_ on tehnyt. :)

Tänään oli muuten ensimmäinen aamu, kun neiti oli kehdossa hereillä ilmeisen pitkään ennen kuin kuului huuto. Ehdin tehdä aamutoimet ihan rauhassa. :) huomaa, että pian tarvitsee sen aktivointimaton, koska kehdostaan tuijotteli kovasti mobilea. :)

Nyt voisi mamma syödä pari lakua, kun vielä ehtii - lähti vähän mopo käsistä Pandan tehtaanmyymälässä tiistaina. :) vaikka eihän neiti ole uinaillut vasta kuin sen 1,5h - normaalisti nukutaan päivällä sellaisia 3h unia. :)

Aurinkoista päivää kaikille!

Ärrät ja Helmi 6vko
 
  • Tykkää
Reactions: Pikku_Pallo
Heippa

Eilen oli neuvola ja jestas että oli poika kasvanut! Painoa oli tullut alle kuukaudessa 30g vaille kilo ja senttejä peräti 6,5! Voi tätä äidin onnea, kun ehti raskauden myötä niin monta kertaa huolimaan pienen koosta. Nyt siis 54,5cm ja 4125g kun viikkoja oli eilen 3 ja 5 päivää.

Falskaavat vaipat
ovat todellinen ongelma täällä. Eikö minä ja mies siis osata laittaa niitä vai mikä mättää?:whistle: Kakka ei ole tullut kuin kerran selkäpuolelta, mutta pissa tuli eilen yöllä kaksi kertaa ja aamulla taas uudestaan, äkkiä vaan huomaa, että on vaatteet ja peitot ihan märät. Hö!

Vaippakoosta tähän liittyen: jos pienin vaippa on 2-5kg ja seuraava 3-6, missä vaiheessa vaihdatte isompaan? Ajattattelin, että ehkä nelikiloisen pissat on jo niin runsaat, ettei imu riitä ja kokeilin isompaa, mutta sama juttu, eli yli hyökyi.

Katkonaisista öistä näyttää oni kärsivän, täällä edelleen yksi myös. Eilen nukuttiin kl 23-2 ja taas syömään klo 4 ja sen jälkeen en enää nukkunutkaan, poika nukkui ehkä 06 asti, mutta murina on niin äänekästä, ettei siinä vieressä kukaan nuku.

Klo 06 on herätty nyt tosi monena aamuna, poika menee uusille unille, noin parin tunnin, ysin maissa ja sitten viimeistään 15 taas kuukahtaa pariksi kolmeksi tunniksi.

Alkanut viihtyä selkeästi paremmin itsekseen esim keittiön pöydällä kun syödään! Jee! Aktiviteettimatto tulossa, tulee varmaan tarpeeseen.

Tänään ekaa kertaa kerhoon vauvan kanssa, jos ehditään...

Tuulis ja rakas, huomenna kuukauden!
 
Tuuliannaliina laitattehan pojan pippelin osoittamaan alas? Kuulemma muuten ainakin falskaa helposti. Meillä ei ole vaipat falskanneet kuin pari kertaa, kun olen laittanut liian löysälle. Tosin vauva on tyttö. Meillä on nyt käytössä Pampersin 3-koko, Pampers New Baby 4-7 kg, tytön paino nyt 5,5 kiloa. Ihan kohta siirrytään Liberon 3-kokoon (5-8 kg). Vaippoja on vähän varastossa=) En oikein tiedä kummat on olleet parempia, ehkä nuo Liberot on vähän jämäkämmän oloisia. Liberon 2-koko (3-6 kg) alkoi olla jo vähän naftin oloinen tytölle. Hoikkakopisella vauvalla kannattaa ehkä kokeilla mieluummin pienempää kokoa vaikka vähän yli painorajan, ettei sen takia vuoda ohi. Vaippoja muuten kuluu ihan hirveästi, meillä kun kakkaa tulee _ihan koko ajan_. Usein vaippaa vaihtaessa samalla valuu lisää ulos, eli ei oikeastaan koskaan ole tilannetta, ettei vauvalla olisi kakkaa vaipassa:( Olisipa joskus edes yksi päivä ilman kakkaamista. Kuivuu niin kovasti iho jatkuvasta pesemisestä pienellä.

Pilkku_ ja tyttönen 6 vko 6 päivää
 

Yhteistyössä