Moikka
Täälläkin hitaanpuoleista liikehdintää, työntää itseään satunnaisesti taaksepäin lattialla, mutta ei vielä kertaakaan eteenpäin. Ei myöskään istu tuetta. Konttausasentoa harjoittelee.
Meillä on kans suunnitelmissa tuo omaan huoneeseen siirto ja yösyöttöjen ainakin vähentäminen, jos ei lopettaminen. Niitä on vaan ihan tajusti taas nykyään, huoh. Kolme kertaa syötin viime yönä enkä edes muista milloin viimeksi oli vaan yksi syöttö. Yliherkkyyksiä taustalla enkä ole ihan kärryillä missä mennään niiden kanssa, mutta nyt kun jäti kesäkurpitsan pois, ei posket enää punoita. Siis jätin pois aika monen muun lisäksi... Ennen ei ole tullut siitä mitään, mutta nyt kuukauden verran on ja kun pari tuttua sanoi, että heillä kesäkurpitsa ei toimi, niin kokeilin eikä näköjään toimi täälläkään.
Hermot menee kyllä tän heräilyn suhteen, ennen heräsi n. klo 02 ja tarpeen mukaan vielä joskus 05-06 ennen aamua, mutta nyt herää joka yö jo kello 23, vaikka sama nukkumaanmeno klo 20. Ja viime yönä sit uudestaan klo 01 ja 03.... Ollaan molemmat yritetty tassutella takaisin uneen, mutta ei onnistu, tai joskus nukahtaa 10 minuutiksi ja sitten alkaa taas huuto. Olen itse niin väsynyt tähän, etten nykyään jaksa oikein edes kokeilla tassutella takaisin uneen, joku yö käytin siihen 90 minuuttia eikä siltikään onnistnut. Jos mies tassutelee, tulee vielä pahempi karjunta. Eli en tiedä onko unikoululle huono ajankohta, mutta en kohta enää oikeesti jaksa tätä pätkäunta.
Onko muuten kaikilla mies hoitanut unikoulun? Mä vähän epäilin miten se meillä onnistuisi, kun vauva on niin kiinni minussa. Tänään kävin jumpassa ja kun kelloja siirrettiin sattui sit pojan nukkumaanmenoaikaan ja hän oli sitten huutanut kurkku suorana 45 minuuttia kun isä yritti nukuttaa... Kun tulin kotiin, rauhoittui heti kun menin makkariin. Eli en tiedä pitäisikö minun kuitenkin hoitaa unikoulu itse jos pääsisi vähemmällä huudolla. Toinen vaihtoehto on alkaa opetella sitä, että isä laittaa nukkumaan, mutta en jaksaisi oikein jotain välivaihetta tähän.
No, yleensä ottaen menee hyvin kuitenkin, päivisin poika on tosi iloinen vesseli ja ihanaa seuraa. Mua kyllä myös askarruttaa miten ikävä itselle tulee pinnisksessä tuhisijaa (pinnis siis mun vieressä), parina yönä olen koittanut nukkua itse työhuoneessa että saisi univelkoja kiinni mutta pyörin siellä unettomana kun on niin ikävä mun poikia
Eli kyllä etelän hetelmä täälläkin on haikeat tunnelmat, mutta järki sanoo, että kohta voisi jo alkaa nukkua vähän paremmin. En muista nykyään melkein mitään esimerkiksi...
Me lähdetään huomenna melkein viikoksi matkalle pojan kanssa, toiseen pohjoismaahan vain, katsomaan siskoa ja se poikaa, joka on 2,5kk meidän poikaa vanhempi. Vähän jännittää makta, on koneenvaihtoa sun muuta, mutta eiköhän se suju. Kunhan poju vaan saisi nukuttua jossain välissä päikkärit...
Nyt unten maille. Mukavaa viikkoa kaikille!
Tuulis ja rakas 8,5kk about
ps. tehtiin se maitoaltistus kotona ja oireethan siitä tuli. Nyt olen jättänyt omasta ruokavaiolsta taas pois kaikki maitoon liittyvän ja kananmuna on ollut jo pitkään pois. Pojalla on ollutkin tällä viikolla superhyvä ruokahalu, halleluja!!! Kiitos vielä vinkesist, mutta arvelen, että se oli joku ruoka-aine kun kiusasi viime viikolla, tällä viikolla mennyt hyvin jopa aamupuuro, tosin siinä on ainakin puolet banaania