norpu meillä siirtyminen kakkoskorvikkeeseen aka vieroituskorvikkeeseen tehtiin vain tuosta noin. Kun ykkönen loppui, laitoin kakkosta pulloon ja mitään en ole huomannut, että olis tullu. Nan on meillä käytössä ollut koko sen ajan, mitä korviketta on annettu.
joillekin varmasti tulee alkuun vatsaoireita, kun rautaa on kakkoskorvikkeessa enemmän ykköseen nähden ja rautahan helposti kovettaa vatsaa. Olen kuitenkin aamupuuron eli neljän viljan puuron antanut luumusosesilmän kanssa niin se on ainakin toiminut hyvin, ilmavaivat eivät kiusaa ja kakka tulee kerran päivässä.
mutta jotkut tekevät sitä sekoitusta jonkin aikaa niin vatsa tottuu. Suositellaanhan sitä normaalimaitoa varten ensin sekoittamaan korviketta ja norm.maitoa keskenään, että maku ja koostumus tulee tutuksi.
Tuulis täällähän sitä, ruudun takana.
välillä ollut kyllä sen verran hektisiä päiviä tytön kanssa, ettei ole edes itse kunnolla syömään ehtinyt. Tärkeämpää, että tyttö saa syödä, leikkiä ja nukkua.
Mä tilasin suoraan Ticketin nettikaupasta (oli alet viime sesongin vaatteista) talvihaalarin ja fleecehaalarin kokoa 80. Ovat varmasti just passelit keväällä, syystalvi toivon mukaan menee äp:n haalarilla. Jotain hyötyä tuosta omasta neuvolakortistani on, kun tytön kanssa on lähes identtiset kasvukäyrät - tarkistin sieltä, minkä kokoinen olen ollut noin vuoden ikäisenä ja siitä seuraavan koon sitten tilasin.
EH ja pikku yllätys hahaa, meillä kanssa seurataan koiria koko ajan! Välillä tuntuu, et lapsi on kuin pöllö, pää vaan kääntyy ja kääntyy.
keittiössä kun syödään kaikki soseet ja puurot niin verhot on aina yhtä mielenkiintoset ja pää on sit vähän väliä takaviistoon. Yritä siinä sitten syöttää, kun kaikki on aina poskella.
pikku yllätykselle ihanaa matkaa!
moulinrouge ei kai noissa ikäeroissa oo juurikaan mitään muuta kuin se, minkä itse kokee sopivaksi.
mulla on pikkuveljeeni 6,5 vuoden ikäero ja ollaan myös tosi läheisiä, oltu aina.
omat menot on menty täälläkin, mut en usko, että kahden ihan pienen kanssa jaksaisin. Lähipiirissä on kyllä lyhyttä ja pitkää ikäeroa, ja mitä nyt oon sattunut kuuntelemaan niin liian pitkä ei ole hyvä ja liian lyhytkään ei ole hyvä.
serkkuni juuri sanoikin, että esikoinen oli helppo ja on sitä edelleen, mutta toisen kanssa olikin sitten ihan jotain muuta eli kolmatta ei ole tähän tietoon tulossa, paitsi ehkä karvaisena versiona.
Täällä on muuten kanssa ollut nyt useampana päivänä hankaluuksia nukahtaa ihanmilletahansa-unille... Ehkäpä tää tästä, pitkään meni niin helposti, että tyttö nukahti pullo suussa ja sitten tutti tilalle, that's it. Nyt sitten vedetään huutojodlausta ja pyöritään paikallaan eikä millään meinaa nukahtaa. Niinpä olen sitten ottanut taktiikakseni hyräillä tuutulaulua ja keinuttaa sylissä ennen kuin lasken sänkyynsä unille. Viime aikoina olen kyllä jättänyt jomman kumman pois ja tuntuu toimivan siitä huolimatta.
Unikoulua olen tässä itsekin miettinyt. Meillä herätään 1-3kertaa yössä pullolle ja ainakin yksi heräämisistä on sellainen, ettei ole nälkä. Enemmänkin tuntuu olevan sitä, että haluaa vähän jotain suuhunsa ja sitten jo kääntyy mahalleen ja jatkaa unia. Täytyy huomenna neuvolasta kysäistä vähän vinkkiä, miten asian hoitaisi. Todennäköisesti kyseessä on vain jano, joten pelkkä vesikin voisi auttaa.
Kuinkas monella on jo nokkamuki käytössä?
Mulla on tuolla valmiina Aventin nokkamuki sillä pehmeämmällä nokkaosalla ja ajattelin kohtapuoliin tutustuttaa tytön siihen. Kovasti kuitenkin jo haluaa itse viedä pulloa suuhun jne.
MrsR&MrR ja pikku-E