HELMIKUUN HELMET 2013 *toukokuu*

Tervetuloa, onnellinen31! Ajatelkaas, parin viikon päästä täällä voi olla jo useampi tusina odottajaa linjoilla, huh! Tammikuisissakin taisi 90 olla nyt.

Oli kyllä hämmentävä eilisilta, kun jalkoja alkoi yhtäkkiä kolottamaan ja kun polvisukat riisuin, jalat turposi ihan mahdottomasti. Viime raskaudessa mulla ei ollut edes ihan lopussa turvotusta ollenkaan, joten saa nähdä, mihin tässä vielä päädytään :-D. Mulla on valitettavasti kohonnut riski saada suonikohjuja, mutta miksipä ei jalkojaan uhraisi tällaisen onnen vuoksi, heh!

Eilisiltana tuli myös ensimmäinen pahoinvointiaalto, joka helpottui kuivaa ruisleipää järsimällä :). Muistan, että ekassa raskaudessa mulla oli vuoteen vierellä aina suolakeksejä ja hapankorppuja odottelemassa, kun ei edes sängystä ylös päässyt ilman etomisoloja. Miten Äiti Maa, onko kahvit ellottaneet edelleen?

Neuvolan uskallan varata vasta ensi viikolla, jos pääsisi 5+O:aan onnellisesti. Keksin muuten työnimen L.O.V.E:n mietintöjen innoittamana!

Terveisin nappikeitto & pikkunappi 4+0 (lasken lasketun ajan hedelmöittymisen perusteella, kun ovulaatio tuli tosi aikaisin)

Vautsi, täällähän on kirjoteltu jo paljon :D ois ehkä pitäny tulla käymään aikasemmin.. :p
Mutta mutta. Vois kans vähän taustaa valottaa. Ollaan molemmat poikaystävän kanssa 22v. Mies töissä, mä opiskelen ja olen töissä ( Joo, vähän huono tuo opiskelu mutta minkäs teet). Alkuvuodesta jätin pillerit pois ja ensimmäisen kerran oikeen yritettiin viime kierrossa ja tärppäs :)

Osasin aavistella raskauttaa kun pyörin täällä sivustolla lukemassa raskausoire-ketjuja ja samoja oireita näytti olevan. Ennen plussaa lähes samat kuin nytkin, eli pahoinvointia, menkkamaisia kipuja ja väsymystä. Nyt lisänä on tullut itkukohtaukset. Eilenkin tuli tirautettua kolme kertaa :DD Johtuu varmaan myös siitä että lopetin tupakoinnin heti plussattuani. Lisäks taustalla kummittelee kevyt masennus ja paniikkihäiriö, jouduin jättämään lääkkeet raskauden myötä.

Oon kertonut vasta parhaalle kaverilleni. Hän otti uutisen iloisesti vastaan :) Muille kerron vähän myöhemmin. Pelkään vaan että äiti huomaa ennen kuin kerron, kätilönä ja neljän lapsen äitinä tunnistaa oireet varmaan aika hyvin :DD

En osaa vieläkään uskoa tätä todeksi että mun sisällä kasvaa pieni ihminen. Koskahan sen oikein ymmärtää? Neuvola olis 13.6, ehkä sen jälkeen oikeasti tajuaa asian :p Nappula on tällä hetkellä 4+2 mikäli oikein laskin :)

heip kaikki, yksi onnellinen liittyy joukkoon :)

Mun tiedot listalle: 1.2.2013/ pupu75/ 2. lapsi/ KOS
Ja siis plussa viime pe kun tädin piti tulla, menkkakipujen kaltaisia kipuja ollut jo pari päivää ja kun bongasin oviksen niin aavistelin että voisiko olla käynyt niin että olis tärpännyt..!

Takana kkm tammikuussa, lääkkeellinen keskeytys vkolla 11, joka epäonnistui ja päälle sitten kaavinta helmikuussa.

Aiemmasta liitosta minulla 9-vuotias tokaluokkalainen, tämä pieni ihme on sitten ensimmäinen lapsi mieheni kanssa. Niin, ja kuten nimimerkki kertoo, ikää minulla 37 vuotta.

Alkuoireina hillitöntä väsymystä, hieman etovaa oloa ja eilen alkaneet menkkamaiset kivut, jotka herättelivät useaan otteeseen viime yönä. Voi kunpa kaikki menisi hyvin tällä kertaa.

Kovasti tsemppiä ja ihanaa alkuodotusta kaikille :)

t. pupu75 ja minipupunen 4+5

Viimeksi muokattu:
Ilmottaudun mukaan :) Eli LA 2.2.2013, Minikolibri/4. lapsi/JS

Hei kaikille. Alotan röyhkeesti kertomalla omaa napaa... Eli ikää mulla on 31v, miehellä 23v. Ollaan enemmän tai vähemmän seurusteltu jo nelisen vuotta, välillä oltu erossa mutta aina palattu yhteen. Nyt alettiin yrittämään ja heti ekasta kierrosta nappas :) Isommat lapset on poika 8v, ja tytöt 6v&5v.
Mä oikeestaan tiesin olevani raskaana jo ennen ku tein testin päivää ennen ku menkkojen piti alkaa. Nyt oireina on pahoinvointi, JUMALATON väsymys ja isot tissit :eek: Siis oikeesti, en muista et mul ikinä ois kasvanu rintavarustus näin nopeesti. Niin, ja hiukset rasvottuu heti, ja itkeä pillitän sika herkästi.

No, sitten se asia mitä häpeän, eli tupakointi. oon polttanu nyt melkein 20 vuotta, enkä aikasemmissa raskauksissa pystyny lopettamaan. Nyt oon kuitenkin koittanu tsempata, ja aikasemman maxi askin (eli 28 kpl) päivässä sijaan koitan polttaa alle 10. Joo, tiedän et pitää lopettaa kokonaan, ja siihen kyllä pyrin. Aattelin jutella siitä neuvolassa, kunhan ensin saan aikaseks varattuu ajan sinne... Laiska olen.

Mitään kummallisia himoja ei vielä ainakaan ole tullut, mutta niitä odotan :) Esikoisesta söin kilotolkulla tomaattia, ja keskimmäisestä meni hapankorppuja päällysteenä mandariinisiivuja. Nuorimmaisesta en kyllä muista mitään himoinneeni.

Tässä omaa napaa :ashamed: , enskerralla koitan ehtii kirjottelee muutakin. On vaan olevinaan niin kiire koko ajan.

Minikolibri ja poikanen 4+5

MUOKS* unohtu tonne oireisiin tää jatkuva vessassa juokseminen... Miten voi ihmistä pissittää näin paljon?

Viimeksi muokattu:
Haha, oon naureskellu tota samaa että miten voi olla mahdollista että tarvii juosta näin paljon vessassa :D Ärsyttävää toisaalta..

Minikolibri, ootko huomannu aiemmilla lapsillasi jotain oireita mitkä on tullu sun tupakoinnista? Ja ymmärrän että lopettaminen on vaikeeta. Itte polttanu 8 vuotta ja tekee niin tiukkaa. Mut kerrasta päätin lopettaa vaikka mut sanoi että tarttis vähentää enste. Tsemppiä sulle lopettamisen suhteen! :hug:
Kannattaa lukea Allen Carrin kirja Stumppaa tähän! Oli aika jees opus..

Tiituskainen Hienoa, että lopetit tupakoinnin samoin tein. Ja tsemppiä samaan asiaan Minikolibrille. Tiedän, miten vaikeaa lopettaminen on, tein sen itse 6-7 vuotta sitten vuosikausien sauhuttelun jälkeen. Nykyään jo tupakansavu kuvottaa (ihan ilman raskauttakin).

Minäkin olen vähän samassa tilanteessa kuin Tiituskainen, että teen töitä ja opiskelen yhtä aikaa (ihan ei tuolla kolmensadan opintuella asuntolainoja maksella :mad:). Koko ajan olen laskeskellut, että miten hyvin opintoihin laskettu aika osuu. Tuo helmikuun alku on oikein hyvä aika; ehdin syksyllä väsätä kandin ja käydä syksyn kurssit loppuun ja lopetella opinnot joulukuulle. Tosin voipi olla, että taktikoin äippärahojen kanssa ja teen vähän enemmän syksyllä töitä, jotta saisin vähän parempaa rahaa.

Pupu75: Sinulla on ollut kova kokemus, km on muutenkin inhottava kokemus, saati sitten tuollainen, että se fyysisestikin kestää viikkotolkulla. Peukut pystyyn!

(.) Minä en ollutkaan tuota neuvolan varaamista vielä edes miettinyt, ehdin varmaan sitten ultran jälkeen. Ei kai niihin nyt viikkokausien jonot ole.

Piia-Liisa 4+3

L.O.V.E:Juu, kyllä se välillä koettaa selättää, pahoinvointi siis ja pelkään pahoin ettei tämä todellakaan edes ole vielä sitä mitä sitten vielä tulee olemaan.

Nappikeitto:Jep, kupillisen join, hain toisen ja puolet kaadoin viemäristä alas.. :D

Tervetuloa kaikille uusillekkin :wave:

Minikolibrille:Tsempit edes siihen vähentämiseen, sekin on jo paljon :). Itse ehdin polttaa reilun askillisen päivässä 10v ennen esikoista. Omalla kohdalla seinään lopettaminen onnistui yllättävän helposti, mutten todellakaan väitä, että se onnistuisi kaikilla, me kun olemme kaikki erilaisia. Polttamaan en ole aloittanut raskauksien jälkeenkään, mutta jos ottaa kuppia enemmän (0-1 krt vuodessa :D ) niin silloin on saatava kessu ja voi luoja kun se on pahhaa, mut saatava on :D

(.) Mun oli kans vielä semmonen digitesti tehtävä. Sillon sen km:n aikana se näytti 3vkoa 1-2.. :( Ja päätin etten halua samaa nähdä enää ikinä. Nyt olikin 3+ :heart:
Täälä saa kans juosta vessassa, oon kyllä muutenkin semmonen seurapiirirakko, epäilen, et mulla on jokku suorat putket :LOL:

Äiti maa & Usko 4+4

Viimeksi muokattu:
Piia-Liisa, hassulta toi neuvolaan soittamisajatus tuntui mustakin, etenkin kun tuo edellinen meni niin kuin meni. Mutta soitin kuitekin, ja th oli iloinen kun soitin ajoissa, ilmeisesti kesäksi osa terveyskeskuksista menee kiinni täällä helsingissä, joten ehkä sitten haluavat laittaa paperit sairaalaan ekaa ultraa varten ennen kuin on heinäkuu. Muisti myös meidät ja toivotteli kovasti onnea :) Aika on jo 11.6., siihen ei oo kuin puolitoista viikkoa :O

pupu75 ja minipupunen 4+5

Piti vielä jatkamani, mutta unohdin, että mistä piti :saint: (unohtaisin varmaan päänikin jonsei se olisi kiinni..) Niin siis, juu, on lyhyet ikäerot meillä :) Kakkonen on iloinen yllätys, että ilman häntä ei varmaan näin lyhyitä olisikaan. Esikoista en imettänyt kuin 4.5kk siitä huolimatta mun ei menkat alkanut ollenkaan. Lääkärikäynnillä sain terot, että kierto käynnistyisi. Kai se sitten käynnistyi kun kakkonen siinä sitten ilmoitti tulostaan. Olin niin autuaasti ajatellut, että kun ei niitä menkkoja ole, et tuolla mitään muutakaan toimintaa ole, eikä kukaan edes maininnut, että kannattas joku ehkäsyvälinekkin ottaa menoon mukaan. :snotty:. Mutta hetkeäkään en kyllä kadu, tuo primpressa on jotain niin upeaa :heart:

Olisin tämänkin halunnut jo aiemmin, mutta meni tuon miehen lämmittelyihin sen verran aikaa, et nyt kävi sitten näin. Mutta ihan hirveän ihanaa päästä kokemaan vauva arkea näinkin. ( ainakin toivottavasti)

Pupu75: Mä varasin aikani jo eilen :D Tykkään, et "asiat on heti hoidossa" ja tää menee mun kohdallani joka asiassa näin. :D Kaikki hommat lähes tulkoon heti pois jalosta, koska a) muuten unohdan. b) en saa aikaiseksi =). Ajan sain kyllä vasta juhannusviikolle.

Tiituskainen en oo huomannu ainakaan mitään. Siis astmaa tms ei ole kenelläkään, vaikka sitä suvussa on ja itsellänikin on todetuna. Ainoo on, että pojalla on tunne-elämän kehityksen häiriötä, mutta johtuuko se tupakoinnista niin vaikea sanoa. Kun sitäkin tuntuu meillä suvussa olevan...

Mun pitäis varmaan kanssa sinne neuvolaan soitella.

Tällä hetkellä oon työtön, mutta aion hakea töitä kyllä. Ja toivon että sais pian paikan, ennenku maha alkaa näkyä. Vaikka mulla on kyllä muutenkin iso maha, niin että tuskin se heti tästä kasvaa. Painoakin on ihan sopivasti (just normaalin rajoilla, mutta maha on liian iso) ja toivon etten tässä raskaudessa lihois niin paljon. Muissa on tullu se 15-20 kg eikä mulla koskaan oo synnärille jääny ku se 7kg... Kiva niitä sitten laihdutella, ku ei lähe millään.

Jee, uusia tullut lisää :D.
Tervetuloa Pupu75 ja minikolibri :wave:.

Digitestistä vielä kun L.O.V.E kyseli. Mä omien tuntemuksien perusteella pongasin oviksen äitienpäivän jälkeisenä maanantaina 14.5. Siitä on nyt se reilu kaks viikkoa että ihan oikein testi näytti.

Neuvolaan varasin tänään ajan kun tosiaan haluun tutullu huippu ihanalle neuvolatädille ekalla käynnillä. Aika menee juhannuksen jälkeiselle viikolle niin saan lähetteet ultraan samalla.

Pahoinvoinnista sanoin neuvolatädille kun hän kyseli mun vointia. Tiheään pitäis yrittää syödä ettei verensokeri laskis liian alas.

Minikolibri; tsemppiä tupakoimattomuuteen. Mulla on sellanen mutu että joku on joskus sanonu ettei suoraan oo ees hyvä lopettaa vaan aluksi vähentää.

Jatkuva vessahätä on tuttua täälläkin. Lenkilläkin pitää välillä mennä puskapissalle :LOL:.

Kai se uskottava vihdoin, etä raskaana tässä ollaan. Tänään digi näytti viikkoja 2-3. Raskaus oli todellinen yllätys ja sen sulattelussa on mennyt tämä viikko ja useampi raskautesti. Meillä on ihan pian 2 vuotta täyttävä tyttö eikä pikkukakkosesta ollut vielä puhetta, mutta luonto päätti näköjään toisin. Ensi järkytyksestä on toivuttu ja ollaan miehen kanssa molemmat jo innostuttu asiassa.

Itse haluaisin kertoa asiasta muille vasta niskapoimu ultran jälkeen, mutta saas nähdä jaksanko kuitenkaan sinne asti odottaa. Kun ei vielä voi kenenkään kanssa asiasta vielä puhua, oli ihana vihdoin edes kirjoittaa raskaudesta.

Oireista: mulla on ollut useamman päivän menkka juilintoja ja muutaman päivän älyttömän kylmä. Mullakin maistuu koko ajan pahalta suussa. Tulee töissä syötyä vähän väliä xyliptoli pastilleja ja sitten onkin kiva olo vatsassa illalla.

Ihanaan ketjuun mukaan havitteleva
Suprina (laskettu on muuten 4.2 ja sairalaa kättäri)

Heippa mammat,

Suprina
Ihana yllätys, tervetuloa joukkoomme!! Onko kättärin lyhenne KOS? Olen hieman tietämätön näiden suhteen. Tarkistatko ekalta sivulta onko tiedot oikein?

Selis
Hui, uskaltaisiko sitä kohta itse testata uudelleen. Mulle tuli "1-2" teksti pp11 eli 1,5vkoa oviksesta. Nyt on tänään tasan 2vkoa joten muutaman päivän kuluttua voisi testailla uudelleen ja toivoa tuota "2-3" tulosta. Onko loogisesti sitten tuo "3" teksti tulossa kun oviksesta yli 3 viikkoa vai kuinka pitkään tuota "2-3" tekstiä näyttää?

Neuvolan varailu
Neuvolan varaan heti kun pääsen varhaisultrahuoneesta pois hyvien uutisten kera. Olen kanssa kerran joutunut perumaan neuvolat ja kaikki jo valmiiksi annetut ultrat kun olikin mennyt kesken. Mutta minkäs noille mahtaa, parempi että elää hetkessä ja sitten vasta toimii jos ikäviä uutisia tulee. Sitä ihanampi raskaus mitä enemmän on kerinnyt nauttimaan, miksi siis ei alkaisi heti :heart:

LOVE 4+0

Palaan vielä nopeasti :: ::

En sitten pystynyt enää odottamaan vaan testi poltteli kaapissa liikaa. Täälläkin tänään siirrytty Clearbluen johdattelemana "2-3" asteelle. Nyt vain odotellaan että se maaginen "3" tulisi ruutuun =)

Heips!

Minäkin uskaltaudun listoille mukaan!

Pink89/2.lapsi/KAKS ja LA 6.2.

Toiveissa siis pikkukakkonen. Takana km 1/12, rv11+6. :( Ja esikoistyttö on nyt 1,5-vuotias. <3 Tästä raskaudesta sain ensimmäisen haamun jo viime lauantaina, dpo10. :) Ja vielä piti yksi testi tehdä, tasavahvat viivat! Pieni pelko raskauden kestosta on, kun eilen tiputteli verta. Keskenmenneessä raskaudessa oli kans alusta asti tiputtelua, mutta sille ei löydetty mitään syytä. Ja esikoisen aikaan ei ollut vuotoja... No jospa olisi vain jotain harmitonta!

Onko muilla ollut vuotoja onnistuneissa tai epäonnistuneissa raskauksissa?

Nyt tuli tällainen pikapostaus, paremmalla ajalla lisää!

Terkuin Pink 4+1

Pink89
Tervetuloa mukaan joukkoomme!
Itsellä oli esikoisesta verivuotoa raskauden puoleen väliin saakka. Ravasin ultrissa mutta ikinä ei mitään syytä löydetty, kohdusta veri ei vuotanut. Itsellä oli rv6 keskenmenoepäily mutta ultrassa näkyi keskussairaalassa elävä sikiö. Täällä peukutellaan kovasti että sinulla olisi samankaltaisesta vuodosta kyse. Tiedän kokemuksesta että se on hermoja raastavaa, mutta mitä pitemmälle raskaus etenee sitä rennommin pienen tiputtelun pystyi ottamaan. Ja siis itsellä tuo ei aina ollut mitää tiputtelua vaan ihan kuukautisvuodon tapaista. Takana myös yksi keskeytynyt keskenmeno josta ei ollut vuotoja laisinkaan. Itsellä menee siis hieman nurinkurin nämä :)

LOVE 4+1

Tervetuloa

Kiva Piia-Liisa etten oo ainut opiskelija :p Kattoi kans että aika hyvin tää mene ku voi keskeyttää opiskelut ennen LA:ta, tehdä tehtävät etänä ja sit ois kesäloma, sit syksyn meinaan kans tehd etänä ja alkuvuodesta alkaakin harjottelu et sitten on pakko mennä. Mut onhan nappula sillon jo melkei vuoden eli ihan hyvä aika pistää hoitoon :) Ja toki saan sitten apua jos tulee sellasia päiviä että on pakko mennä sinne kouluun. Tää nyt on suunnitelma, saas nähdä miten todellisuudessa käy :D Mut koulua en voi lykätä, koska toi meidän linja vetelee viimisiään, eli pakko käydä nyt heti se pois.

Piia-Liisa Osaatko sanoa miten noi erot menee äitiysrahassa/-avussa erilain jos on opiskelija tai työelämässä? Oon meinannu lopettaa työt syksyllä (olis kyllä vakkari paikka) mut nyt en enää oo varma. Mitä mieltä?

Neuvolan varasin heti kun plussa tuli ruutuun (superinnokas) :D Ja sainkin ajan viikolle 24, eli ei tarvii kauaa odottaa.

Ja tosta tupakoinnista vielä: Mä luin että vähentämisessä ei oo järkeä siinä suhteessa että tulee ne vierotusoireet vaikka on edelleen koukussa. Eli ihan turhaa. Mutta sitten kaveri sano että yleensä lääkärit ym. käskee vähentää raskaana ollessa, koska se stressi ym. paska mikä lopettamisesta tulee on vaaraksi vauvalle. Ota näistä sitten selvää? Mutta jokainen menee tavallaan ja miten parhaaksi näkee :)

Mäkin voisin ilmoittautua joukkoonne! Toinen lapsi tulossa, ja la ois kai 3.2.2013. Esikoinen on syntynyt 01/2010. Tänään viikkoja menkoista laskettuna 4+4. Niin ja sairaala TAYS.

Olen myös opiskelija vielä hetken aikaa. Gradu olisi tarkoitus saada tehtyä nyt kesän aikana ja lisäksi muutama essee. Syksyllä tarkoitus saada paperit ulos.

Viimeksi muokattu:
Tiituskainen Minähän olen kolunnut kelan sivut jo moneen kertaan. :D Eli töissä oleva opiskelija voi valita, että maksetaanko työtulojen vai opintorahan perusteella, kumpi vaan on suurempi. Mikä on kyllä aikamoinen vitsi. :LOL: Täytyy olla aika huono palkka, että olisi alle 300 euroa kuukaudessa. Eli palkan perusteella. Pääsääntöisesti äitiysraha lasketaan viimeksi valmistuneen verotuksen mukaan. Viime vuoden verotushan ehtii valmistua tulevana syksynä. Mutta jos tulot viimeiset 6 kk ennen äitiysloman alkua vähintään 20% paremmat (eli välillä noin kesä-joulukuu, jos nyt tammikuun alusta jää äippälomalle) kuin edellisen vuoden tulot (kuukautta kohti, ei siis niin että puolen vuoden tulojen pitäisi olla paremmat kuin vuoden tulojen), niin silloin voidaan ottaa huomioon ne tulot.

Äitiys/vanhempainvapaalla voit nostaa myös opintotukea (ja opiskella), mutta niiltä kuukausilta saat äitiyspäivärahan miniminä. Ja vinkiksi vielä mahdollisia kotihoidontukiasioita varten, että jos yhtä aikaa vähän opiskelee, käy vähän töissä ja lasta hoidetaan kotona, niin kotihoidontuki kannattaa ohjata sen tilille, joka ei opiskele. Kotihoidontuki kun lasketaan opiskelijan tulovalvonnassa tuloksi. Samoin myös äitiyspäiväraha lasketaan tulovalvonnassa mukaan.

En tiedä kannattaako vakkaripaikasta irtisanoutua just äippäloman kynnyksellä, kun saat kuitenkin jäädä pitkäksi aikaa töistä pois hoitamaan lasta. Äippälomalaisella on tosi vahva irtisanomissuoja ja jos maailmassa tulee lamaa jne. vakkaripaikka voi olla tosi hieno homma. Riippuu alasta, riippuu siitä, onko se sun "oman alan" hommia jne, miten turvattu miehen työ on. Tietty jos et halua/voi työskennellä ensi syksynä etkä saa palkatonta vapaata, niin sit on tietenkin vaikea pitää paikkaa. No, sulla on tässä kesä aikaa punnita plussia ja miinuksia.

Paljonko sulla on opintoja vielä jäljellä?

Pink89 Mulla on kaikki kolme keskenmenoa alkaneet suoralla vuodolla. Ei mitään ennakoivia tiputteluja. Näin on mennyt riippumatta siitä, onko oltu kuudennella vai 13. viikolla.

Tupakoinnista vielä Ainahan vähemmän myrkkyä on parempi kuin enemmän myrkkyä, mut henk. koht minulla vähentäminen ei koskaan onnistunut (tosin niihin ei liittynyt raskauksia), kokonaan ilman oleminen oli kuitenkin loppujen lopuksi helpompaa.

Testeistä Minua naurattaa, kun en ollut edes ajatellut, että noita testejä voisi tehdä vaikka joka päivä uudestaan. Mutta siihen en lähde. Mulla ei edes ole raskaustestejä kotona. :O

(.) Ja eilen alkoi sitten muakin jo etoa. Ei kiva. Mutta tissit eivät ole enää mahdottoman kipeät ja eilen selvisin ilman päiväunia. Mutta miten pitkään lämmöt pysyy koholla? Mulla nousee kuukausittain oviksen aikaan lämmöt noin asteella :eek: ja siellähän ne heiluu edelleen. 37,3C tuntuu vähän kipeältä. Tosin olen tottunut siihen, kun olen puolet ajasta noin lämpöinen, mutta ei kai se koko raskautta kestä?

Muoks. P-L 4+4 ;)

Viimeksi muokattu:
tuulia85
Tervetuloa joukkoon! Täällä on monia muitakin opiskelijoita linjoilla!

Sopiiko jos viestin perään laitettaisiin noita raskausviikoja, on varmasti mukava sitten myöhemmin että näkee aina millä viikoilla kenelläkin mitä tapahtuu ?!

LOVE 4+1

Viimeksi muokattu:
Mun ymmärtääkseni vähentäminen on huomattavasti parempi vaihtoehto kuin poltella samaan malliin. Koska lapsen kehosta/verestä ei ehdi esim. häkä vähentyä yhtään jos polttaa useita kertoja päivässä. Jos esim pystyis, että polttas vaan vaikka 3 niin onhan se huomattavasti vähemmän myrkkyjä kuin sitten muuten. Mutta lopettaminen on tietysti se kaikista parhain vaihtoehto. :)

Piia-Liisa: Mulla kun oli se km niin sen tiesi jo pelkästään siitä kun testi pysyi haaleana haamuna viikosta toiseen. Mulle se muutaman ylimääräsen testin tekeminen oli ihan vaan varmistus, että vielä ainakin on jotain toimintaa kun testit tummuu/viikot muuttuu :)

Pink89:Mulla oli ihan alkuraskauden km ja siinä oli kk:n verran kokoajan jotain vuotoa : /

L.O.V.E:Mulle tuli eilen 3+ kp 33, ovista en saanut pongattua tähän kiertoon, enkä oikeastaan kertaakaan sen km:n jälkeen. Nytkin olin ihan varma, ettei koko ovista taaskaan ole, kun oireet oli lievemmät kun yleensä.

(.) Väsyttävä päivä *haukotus* onneksi oli lyhyt, ainut vaan, että illalla tarvis lähteä istumaan kuolettavan tylsään palaveriin. Nukahdan sinne varmasti pystyyn. Mua kans palelee koko ajan, kädet ihan jäässä. Mies naureskeli eilen kun taas kipusin sänkyyn villasukat jalassa. Talvi aikaan ne tietysti on AINA jalassa, mutta että vielä näin melkein kesälläkin.
Mun tekis jo ihan kauheasti mieli vähän katsella vaunuja ja manducakin on ihan pakko ostaa (tyhmänä myin melkein kaiken eteenpäin) Mutta todellakin hillitsen itseni ainakin montamontamonta viikkoa vielä, tai siis katsoahan saa, ei ostaa :LOL:

Äiti maa & Usko 4+5

L.O.V.E kiitos päivityksestä ja listaan lisäämisestä. Tiedotkin menivät täysin oikein.

Pink89 toivotaan, että kaikki on vaan harmitonta alkuraskauden tiputtelua, joka on kuitenkin hyvin yleistä.

Tänään varasin neuvolan samalla kun soitin tytölle 2-vuotis neuvolan. Voi miten paljon mua jännitti, vaikka en tiedä edes mikä. Mulla on aivan ihana terveydenhoitaja ja suhtautui taas niin ihanasti. Aika on vasta juhannuksen jälkeen ja nyt tuntuu että ihan liian monta viikkoa pitää vielä odottaa. Neuvolassa tää odotus vaan konkretisoituu ja tulee heti niin paljon turvallisempi olo, vaikka paperien täyttämistä se ensimmäinen käynti pääasiassa on.
suprina 4+3 (hui miten pienillä mennään, kun sais teleportattua vaikka sinne vk 12)

Suprina, Pink89 ja Tuulia85 tervetuloa :wave:.

Pink89, mulla oli kakkosesta keskenmenoepäily viikolla 8, ultrassa todettiin kuitenkin että kaikki oli ok, viikkoja oli vain hieman vähemmän. Silloin tosiaan mulla tuli noita vuotoja enempi ja vähempi reilun kuukauden ajan eikä koskaan selvinny mistä johtui. Tsemppiä :hug:.

L.O.V.E, en mä enää meinannu testata uudelleen. Se oli kanssa sellanen varmistus testi heti seuraavana päivänä kun menkat oli jääny tulematta.

Oma olo on edelleenkin enempi-vähempi etova :x. Toisaaltaan sitä tietää että masussa varmaan kaikki kunnossa kun olotilakin on sen mukainen. Tissit on ollu tosi kipeet ja yllätten ne on jo paljon pinkeemmät kun normisti... Vatsa on tosi turvoksissa iltasin, toivottavaasti turvotus jossain vaiheessa tasaantuis ettei tarvis enne np-ultraa kertoo muille.

Selis 4+3

Heipä tänne taasen

Jestas että väsyttää ja kiukuttaa hetkittäin ihan kauhiasti...No mutta, tänään piristin mieltä kun käväsin Kimperin liikkeellä, tarkoitus oli ostaa tuolle 3vee neitokaiselle jokin ihana kesä juttu mutta sittenhän mulla irtos lapasesta koko homma :) Mies oli mukana ja siinähän me jo hetkessä hiplailtiin kaikenmaailman ihania vauvan vaatteita...noh, ehkä hätästä touhua mutta en voinut vastustaa kiusausta ja niin mukaan sujahti pari vauvan nuttua ja peitto :)

Selis, Edellisestä keskenmenosta on 2vuotta, itseasiassa pian sen jälkeen erosin...kerkesin viettää yh aikaa noin puolivuotta kun törmäsin nykyiseen mieheeni jonka kanssa avioidutiin 4viikkoa sitten ja kaiketi tämä pienokainen tarvitisi sen legendaarisen papin aamenen kun heti tärppäsi :D
Nykyiselle miehelleni tämä on esikoinen ja tällä havaa sitten myös meidän viimeinen.

onnellinen31 rv 4+6

Yhteistyössä