Heips!
Nyt on hyvää aikaa taas kirjoitella, kun yritän olla mahdollisimman hiljaa etten herätä nukkuvaa karhua
Pidän miestä ilmeisesti öisin hereillä, kun ähkin, puhkin, mölisen, huokailen ja kuorsaan..ja VAIVALLOISESTI käännän jatkuvasti kylkeä. Eli ilmeisesti mä sitten jossain vaiheessa nukunkin, kun en tiennyt noista äänten pitämisistä mitään..
Toki on pakko myöntää, että pari viime yötä on olleet jo parempia ja oon saanut untakin jo ennen puolta yötä. Toki sitten oon joutunut käymään yöllä vessassa ja se on sitten tehnyt sellasen tunnin välivalvomisen..
Pyykkiä oli tosiaan useampi koneellinen, mutta kun kaikki olivat joko uusia, kirppiksiltä ostettuja tai sukulaisten varastoissa jo hetken olleita niin pesin sitten samalla kaikki niin ovat sitten varmasti puhtaita. Toki samalla sain koneelliset suhteellisen täyteen, kun niin kuin
MrsR sanoikin, pesulämpötiloja oli useampi ja mulla on tapana pestä valkoiset, vaaleat ja tummat erikseen. Ja sitten en viittinyt laittaa meidän aikuisten vaatteita sekaan, kun yritän saada noita hajustettuja aineita käytettyä pois, jotta saa sitten jossain vaiheessa pestä kaikkien pyykit noilla hajusteettomilla. Eli tämä meillä ainakin se syy siihen pyykin paljouteen,
Viivi
Tosta
kapaloinnista oli puhetta silloin sillä lastenneuvolan tädin kotikäynnillä ja hän ainakin suositteli sitä lämpimästi. Itse mietin jonkinlaisen kapalon ostoa, mutta totesin käyttäväni sitten jotain jo kotoa löytyvää siihen tarkoitukseen tai sitten teen sellaisen itse kotona jo olevista aineista.
Unipussia on ainakin veljen perheessä käytetty nyt toisella lapsella ja ovat todenneet lapsen nukkuvan siinä paremmin kuin peiton kanssa..itse en nyt äkkiseltään ole siihen lähdössä, mutta kaksi pussia tuossa on valmiina, jos sellainen tunne sitten tuleekin. Ja veljen perheessä ovat
pukeneet pussiin ruskovillan pitkähihaisen bodyn. Riippuu tietysti pussin paksuudestakin mitä sinne pukee, ja tosiaan siinä perheessä kaikki nukkuvat ruskovillaisissa vaatteissa yönsä. Mulle täysi painajainen!!
Hedelmiä täälläkin tekisi mieli syödä, mutta selvästi pahentavat tota välillä aika rajunakin tulevaa
reflluksia ja närästystä, niin oon nyt jättänyt ne syömättä. Yhden oudon jutun huomasin tuossa joku yö: heti kun käännyn nukkumaan oikealle kyljelleni, niin alkaa närästää. Vasemmalla ei sitten taas ole mitään ongelmaa. Mutta vasemmalla kyljellä nukkuminen ei sitten taas onnistu pitkään, kun lonkka alkaa särkeä ja se säteilee sitten ihan varpaista päälakeen. Ärsyttävää.
Nukunkin sitten tiedostamattani kuulemma hyvinkin pitkiä aikoja selälläni.. Mutta en juuri koskaan herää selältäni, että ilmeisesti se on se asento missä on hyvä nukkua.
Lapsen nukuttamisasennosta joku (olisiko ollut
Serafiina?) laittoi tossa pari päivää sitten ja mua
jäi vaivaamaan.. Mulle kun se lastenneuvolan täti sanoi, että vauva nukutetaan aina kyljelleen ja yöllä vaihdetaan syöttöjen aikaan aina sitten kylkeä. Ja jos on pahat mahavaivat niin toiset nukuttavat edelleen mahallaan. ymmärsin siis, että selälleen ei nukuteta koskaan!? Kaipa se silti viimeistää sitten synnärillä selviää miten täällä Etelä-Pohojanmaalla nukutetaan
Meillä on nyt kaikki valmiina pienen tuloon. Pinnasänkykin on paikallaan ja kaikki pienetkin asiat ovat ostettuina. Ainoa mitä pitäisi vielä saada on pinnasängyn patjan suojaksi suunnittelemani PUL-kangas, mutta silläpä nyt ei ole kovaa kiirettä, kun laatikkoon toinen laitetaan kuitenkin aluksi. Toki sinnekin se PUL olisi varmasti parempi vaihtoehto kuin tuo muovifrotee, musta kun se taatusti hiostaa..
Huomenna on
kohtalon päivä tavallaan, kun neuvolassa on lääkäri paikalla. Mähän kävin taas siellä maksa- ja sappiarvokokeissa sillon viime pe ja maksa-arvot olivat ihan OK, mutta sappiarvot olivat nyt sitten nousseet raja-arvolle. Th sanoi keskustelevansa lääkärin kanssa asiasta ja olevansa sitten yhteydessä mulle päin. Kai sitä sitten vähintään mennään taas antamaan verta, saattaa kyllä olla, että äitipolikin kutsuu. Kun nyt menisi ensi viikolle ennen kuin mitään radikaalia tapahtuu, niin sitten mieskin olisi taatusti paikalla. Eiköhän se huomisen aikana selviä, tai sitten viimeistään perjantaina kun meen neuvolaan muutenkin.
Jotakin muutakin mulla oli kommentoitavaa, mutta tänne on tullut niin valtavasti tekstiä pelkästään tällä viikolla ettei meinaa perässä pysyä. Ihanaa silti, että aina kun tänne tulee on uutta lukemista!! :heart:
Keisha 35+6