Tenttiin luku tympii ja ulkona sataa vettä. Mihinkään ei oikein osaa tarttua.
Maizylle hauskaa lomaa!
Äiti maa, sehän on vain hyvä, että jollakin on tietoa tai ainakin valistuneita arvauksia. Ja sammakot ovat ihania!!! Minä haaveilen takapihalle pienestä altaasta, johon sammakko voisi tulla asumaan!
Polikliininen synnytys tarkoittaa varmaan sitä, että sinne sairaalaan ei tarvitse jäädä makaamaan, vaan pääsee heti kotiin? Minä olen ollut moneenkin otteeseen sairaaloissa enkä pidä niistä yhtään. Jos minulla ja lapsella on kaikki hyvin, niin uskon, että siitä on enemmän haittaa, että jouduttaisiin olemaan monta päivää ahdistavassa paikassa, vieraassa sängyssä vieraiden ihmisten keskellä. Tuskin siellä yhtä rauhallista on kuin meillä kotona. Kauhulla mietin sitä, että isä ei saisi olla yötä päivää mukana. Tutustu siinä sitten rauhassa uuteen ihmiseen. Etenkin kun sairaalaan on matkaa pari kilometriä, että hädän tullen lääkäriin pääsee muutamassa minuutissa. Eri maissa on niin eri käytännöt. Englannissa ensisynnyttäjä poistuu sairalasta 24 tunnin sisällä ja uudelleen synnyttäjä kuuden tunnin. Paitsi tietenkin, jos on jotain hätää.
Vaunuista. Miehen kanssa tuossa hetki sitten keskusteltiin, että eihän me koskaan kävellä mihinkään. Minä käyn lähikaupassa kilsan päässä tosi harvoin kävellen. Mutta koska vauva tuskin istuu nätisti fillarin takana turvaistuimessa heti synnyttyään, pitää varmaan alkaa kävellä.
Turkkilainen jogurtti on hyvää (noin yleensä, ei ehkä tänään). Ja dipin siitä ja chilikastikkeesta voipi tehdä ihan ilman majoneesiakin (ei ole edes koskaan tullu mieleen laittaa majoa).
Voi
Piinistelijä! Onneksi sait testistä oikeet viikot, niin helpotti. Kai se vaan kuuluu tähän alkuun, että pelottaa. :'(
Oireista, mullahan rinnat on olleet ihan normaalintuntuiset jo... melkein pari viikkoa? Aluksi oli tosi kipeät, mutta ei enää. Väsymyskin väheni jo samoihin aikoihin. Pahoinvointi laantui tässä viikolla, olikohan torstai, kun ei ollut juuri ollenkaan. Eilen sitten taas oksensin (illalla viimeisenä, kun olin koko päivän kakonut). Mutta minua ei ole vielä ärsyttänyt ollenkaan. Siis tuskailen tätä pahaa oloani vähän väliä, mutta en ärtyneenä.
Viivi76 Minä olen myös lisäaineiden ja kemikaalien kanssa varovainen. Meillä syödään pääasiassa ruokaa, jossa ei tuoteselostetta (tarkoittaa maitoa, kasviksia, hedelmiä, lihaa, kalaa, munia jne), ovat vain sitä itseään. Niitä sitten maustetaan yrteillä ja tavallisilla perusmausteilla. Kemikaalin toteaminen turvalliseksihan on paradoksi; ikinä ei voida tehdä niin paljoa testejä, että voitaisiin todeta, että jokin kemikaali olisi (yksin tai saati sitten muiden kemikaalien kanssa) täysin turvallinen. Meillä onkin täällä käynnissä suurin ihmiskoe kemikaalicoctaileilla ja suuhun laitettuna ne pääset sitten kaikkein lähimmäksi elimiämme. Akuutit oireet on tietenkin helppo huomata, mutta pitkänajan vaikutukset ovat sitten tiedossamme ehkä silloin, kun olemme vanhoja. Länsimaisten miesten hedelmällisyyshän on laskenut kuin lehmänhäntä tässä viimeisten vuosikymmenten aikana, syyksi veikataan kemikaaleja, jotain on selvillä, suurin osa ei. Minunkin kemikaalikuorman vaikutukset esim. poikalapseni lisääntymiseen selviää vasta 30 vuoden päästä. (Ja minä opiskelen ympäristötieteitä, aihetta, josta voin paasata loputtomiin! =) )
En todellakaan ole mikään hyvä esikuva, toisinaan syön surutta karkkia (enkä katso mitä niissä on), saattaa mennä light-limsaa, jos on tarjolla jne, mutta ajattelen, että tärkeintä on se jokapäiväinen arkinen ruoka. (Ja siis mitä?? Onko sipsejä olemassa Light-versiona? Silloin harvoin kun syön sipsejä, ostan varmaan hyllyn kalleimman pussin, mutta
nämä vaan ovat taivaallisia!!) Sen sijaan kevyttuotteita meillä syödään jonkin verran, siis sellaisia joissa on vain vähemmän rasvaa kuin toisessa (maitoa, juustoa ja muita maitotuotteita, ei kylläkään jogurttia). Ja hiusten värjäämisestä. Minulla on luonnostaan kivanvärinen tukka enkä ole värjännyt sitä ehkä kahdeksaan (?) vuoteen, toivottavasti se ei nyt raskauden aikana kauheasti tummu...
Didjitalille :hug:. Mullahan oli myös ihan pientä, ruskeaa vuotoa torstaina ja perjantaina (ei todellakaan enää menkkojen aika) ja ultrassa oli kaikki hyvin. Näin se on sullakin!
Tässähän tämä aika meni. En ole tuntiin syönyt mitään eikä ole (juurikaan) paha olo. Parempi mennä syömään jotain ennen kun se iskee.
P-L 7+1 (jee uusilla viikoilla!)