HELMIKUUN HELMET 2013 *kesäkuu*

mä suosittelen kyllä ehdottomasti tuota heittoaisaa!!
Meillä on pojalla olltu teutonia mistralit ja jos tällä kertaa masussa asustelee tyttö niin ostan vain uuden "tyttömäisen" pehmeän kopan niihin. Värinä on ruskea, ei näy ihan joka likatahra, ja sopii tosi hyvin jos on ruskea peitto tms ;). Ja ruskeaan käy niin nätisti myös vaaleanpunainen. Siksi alunperin valittiin tuo väri.

Uusi oire bongattu. Edellisestä raskaudesta tuttu, JATKUVA VITUTUS on rantautunut. Ja erikoisesti miehen sanomiset, tekemiset ja jopa naama saa kiukun heräämään. Kraah. Pitäisi kovin koittaa olla kiukuttelematta tuolle 2v:lle. Mut tuo syömälakko joka hällä on tekee ainakin ruokahetkien osalta siitä melko haastavaa :stick:.

napsis ja pikkutyyppi 4+4
 
  • Tykkää
Reactions: Vauvahaaveita86
Terve!

Mulla se onki ollu tänään ihan hirvee aamu. Herättyäni, huomasin, ettei rinnat oo enää kipeet ja vatsakin jotenki litteempi kun eilen ja mitään oloja ei oo. Tästähän sitten masennuin ja itkin pari tuntia. Olo oli ku perseeseen ammutulla karhulla. Olin ihan varma että kesken menee. Sitten alkoi kohdussa lievä päineen tunne joka oikeen lisäsi tunnetta keskenmenosta.

Menin sitten apteekkiin ja ostin pari viikkonäytöllistä testiä. Onnekseni siihen tuli teksti "raskaana 3+" eli just oikee. Nyt kun päikkärit nukuin niin oon saanu rinnat taas kipeiksi ja lueskelin että monilla alkuraskauden oireet vaihtelee päivittäin.Huh huh.

Teen tuon toisen testin muutaman päivän päästä vielä. Että piti säikäyttää.


Piinistelijä 5+5
 
Hei taasen,

selvisin tänäänkin iltaan saakka, nyt saunaa ja saunamakkaraa ja kullan viereen köllölleen :)

Tulin vain kommenteeraamaan, että tuo ruokarajoituksia koskeva artikkeli oli aivan loistava :) eli aurajuustoakin siis voi huoletta syödä, koska olen ihan auttamattomasti koukussa siihen ja harmitti viikko sitten, kun tein grilliin aurajuustolla täytettyjä herkkusieniä, etten voinut maistaa juustoa paljaaltaan :D

Mutta noihin kevytjuttuihin eli nimenomaan aspartaamiin liittyen haluaisin tuoda oman kantani esille, vaikkakin sitä sanotaan, ettei siitä ole mitään haittaa, olen henkilökohtaisesti hieman erimieltä. Kaikki keinotekoinen on mielestäni turhaa (okei, minä olin se luontohihhuli ;) ) ja kevyttuotteiden suosiminen esim. laihdutustarkoituksessa on perse edellä puuhun menemistä; lisäaineethan lihottavat tutkimusten mukaan eniten! Ja sitten kun on vielä hieman epäselvää tuo syöpäasia, joten haluankin, että luette tuon wikipedian sivun ajatuksella ja muodostatte itse mielipiteenne tästä joka paikkaan tungetusta lisäaineesta. Sitä on sokerittomissa pastilleissa, mehuissa (siis haloo, lapsille mukamas terveellinen välipalamehukin sisältää tuota ainetta) ja salakavalasti vaikka ja missä.

Tässä artikkeli: Aspartaami – Wikipedia älkää etsikö mitään videoita tuolla aspartaami-sanalla, koska ette halua tässä tilassa nähdä, kuinka niille rotille kävi.

Mutta se siitä, itse en siis käytä mitään, missä on aromivahvennetta tai aspartaamia ja tosiaan, olen täysin jäävi saarnaamaan, olenhan tupakoinut 20 vuotta :D mutta mieluummin otan sen syövän sitten röökistä kuin lisäaineista ja syön ruokaa, joka maistuu hyvältä :p Raskausaikoina en ole koskaan tupakoinut, sanottakoon se nyt tässä. Eikä ole tehnyt vaikeaa lopettaakaan, voisin hyvin olla polttamatta vaikka koko loppuelämäni, mutta pidän tupakoinnista (joo pimee, tiedetään :D )...

Mutta siis, älkää ottako tätä saarnana, tämä on vain minun ajatukseni tästä asiasta :) Voikaa paksusti, minä menen nyt etsimään koivun, josta riistän itselleni vihdan :)

Ihanaa lauantai-iltaa kaikille,

Viivi+Tiiti edelleen 6+6
 
Tervetuloa uusille masun kasvattajille!

Ihania oli nuo P-L:n uutiset! Omia tykytyksiä ootellessa... :)

Neuvolatädeistä on kokemusta vuosien ajan - lähinnä tuon ehkäisypuolen osalta sekä maalta että kaupungista. Kun tuota omaa aikaani soittelin heti niiden kahden tehdyn testin jälkeen, oli niin ihana yllätys, että täällä maalla ollaan niin ystävällisiä. Soitin siis vastaavan terveydenhoitajan numeroon, joka ei sit tietenkään ollut se mun alueen terkkari, mutta onnitteli kovasti ja kiikutti kännykän sit sille "mun" terkkarille, joka kanssa onnitteli ja käski soittaa, jos tulee yhtään mitään kysyttävää. :) Onneksi näin täällä, mutta aiemmin olen törmännyt noihin ynseisiin täteihin, joista shafa mainitsi. Töykeää, töykeää ja töykeää. Itsehän oon sen verran nopeesti syttyvä, et oisin saattanu mennä linjoja pitkin ja opettaa hieman käytöstapoja. Nih. :kieh:

Ärsytyskynnys - mikä se on? Jotain syötävää? Oon ihan kamala. Muutenkin olen ailahtelevainen ja nyt... ukko-parka. :D Mä siis vetistelen ihan kaikesta, räjähdän turhista ja hetken päästä nauran. Jospa tää rauhottuis jossain kohtaa tai ukkokulta joutuu maanpakoon vanhempiensa luokse. :D

Oireitakin on - vieläkin hiukan juilii vatsan alueella, harvemmin kuin aiemmin, mutta juilii kuitennii. Ja ne TISSIT. Jäätävät pallot ja niin herkät ku olla ja voi. Tälläselle mahallaan/kyljellään nukkujalle yöt on tuskaa. Niin ja heräilen öisin vähän väliä... ja päiväunet on melkeinpä pakolliset. Nyt sitten tähän lisäksi tullut se jäätävän tarkka hajuaisti - haistan aivan kaiken ja tosi tarkkaan. Sitten ne tietyt hajut etoo ihan hirveesti, mm.wc:n se one touch-raikastin (olikohan tuoksuna joku fresh alps tmv.). Ihan kamalaa, en voi mennä vessaan, jos sitä on käytetty tai riskinä on, et laatta lentää. :x

Ootan kyl kieltämättä kauhulla juhannusta ja kaikkien muiden ryyppäystä... Sit kun tiedän sen, että kun hermot menee ne menee sit näkyvästi. Grr. Alkoholin osalta käytän edelleen sitä antibioottikuuria syynä, etten voi juoda - täällä päin on ainakin ollu paljon sitkeää nuhaa eli poskiontelontulehduksia, keuhkoputkentulehduksia jne. Eiköhän se läpi mene.

Ja tuosta lähisuvulle kertomisesta - lähipiiri, joka ei jo jostain syystä ole tietoinen, saa tietää joskus rv12 paikkeilla eli pian 5.hääpäivämme jälkeen. :)
 
Täällä vielä iltavirkkuna kirjoittelen. Tänään on ollut aivan täysin oireeton päivä. Piinistelijän teksti tuntuu niin tutulta. Ei edes pientä nipistelyä ja turvotuskin on loppunut. Aloinkin jo vähän harkita sitä varhaisultraa. Täytyy ehkä maanantaina soitella, jos saisin jostain ajan. Toivottavasti eivät ole kaikki vielä lomalla.

Neuvolantädeistä tuli mieleen, että edellisessä raskaudessa oli tosi ärsyttävää, kun meillä vaihtui täti monta kertaa. Onneksi kaikki olivat mukavia. Vauva-aikana olikin sitten aika ärsyttävä tyyppi, mutta nyt pääsen onneksi uudelle ja mukavalle. Meillä neuvolantädit ottivat tosi hyvin huomioon myös isän, mutta lääkärit eivät yhtään. Yleensä lääkäri puhui vain minulle ja mies laitettiin istumaan ovensuuhun, kun kuunneltiin sydänääniä.

Napsuneiti: Meillä on kanssa Teutonia Mistralit ja olen ollut tosi tyytyväinen. Meillä tärkeintä oli hyvät isot renkaat, että pääsee kulkemaan kaikenlaisessa maastossa. Niissä on pehmeä kantokassi, joka on tosi iso. Ne ovat toimineet hyvin vielä ratasvaiheessakin. Meidän melkein 4-v. mahtuu edelleen istumaan niihin kuomun alle. Niissä on myös se heittoaisa.

Vilperi 6+0
 
Viime yö ei ollu sieltä parhaasta päästä. Illalla vessassa käydessä tuli paperiin verensekaista valkovuotoa. Ei paljoa, mutta tarpeeksi paniikin aiheuttamiseksi. Sen jälkeen jokainen vatsat vihlonta, pohjesärky ja ajatus viittasi keskenmenoon. Nyt aamulla vuotoa ei ole vielä ollut. Neuvolan oppaissa lukee et poisjääneiden menkkojen tienoilla voi tulla vuotoa, mut siitä on jo yli kaks viikkoa ja sen jälkeen eksyin vielä ennen nukkumaanmenoa keskustelupalstoille hakusanoilla "kuudennella viikolla vuotoa" ja yöunethan siitä meni. Hysteriaa tää varmaan on, mut jos tällaisesta tulee jo hulluks, ni mitähän mahtaa vielä olla luvassa... Tänään olis yhdet rippijuhlat eikä yhtään jaksais. Onko tällainen vuoto "normaalia" vai onko odotettavissa keskenmeno *koputtaa puuta*? Kiva miten itsensä syyttely alkoi heti vuodon nähtyäni - mitäs menin syömään parmesania, pyöräilemään 20km ja vilkaisin kissojen laatikoita päin. Siis ihan järjen vastaista ja touhua mihin lupasin olla lähtemättä jos jotain tapahtuu. Argh!
 
Pikasesti tuun kommaamaan....

Ärtymys
Mä oon niin pahalla tuulella koko ajan, ja räjähtelen pikkuasioista, ja sekös vaan sitä ketutusta lisää... Voi kun helpottais pian. Ja itku on herkässä.

Vaunuista Mä oon aatellu emmaljungia, tosin käytettyinä. Puolison mielestä on älytöntä laittaa vaunuihin niin paljon rahaa, kuin uudet maksaa. Ja onhan noi aika tyyritä tietty. Kova koppa ja säädettävä työntöaisa, mut ei semmonen teleskooppi. Värillä ei kauhiasti oo väliä, tosin jos vois valita ni lila-mustat, ois mun lempparivärit.

Neuvolatädit, niitä on ollu laidasta laitaan. Jotkut kivoja ja jotkut ei. Mutta eiköhän tää tuleva oo ihan mukava, nuori se on. Pikkasen harmittaa kun en pääse sille joka on mun lapsia kattonu, ku just meillä vaihtu noi alueet. Mutta ei kai se niin justiinsa ole.

(.) Pahoinvointi on järkyttävää ja iskee melkein kellontarkasti joka päivä. Viel en oo oksentaqnu, mut ei kyl kaukana ole. Toivottavasti pian menee ohi. Ja tissit on järkyttävät pallot. Voiko muuten olla että turpoaa päivän aikana niin kauheesti, kun mun paino on aamusella aina n. 60.6 ja illalla se voi olla jo melkein 63 :O
Nyt äkkiä liikkeelle, on tytön 7vee synttärit tänään :)

Minikolibri ja poikanen 7+3
 
Didjital: Alkuraskaudessa pienet vuodot voi ihan yhtä hyvin olla merkki, että kaikki on ok. Jos ei vuotele enempää, varsinkaan runsaammin tai ala samalla kipuilemaan niin se on ainakin hyvä merkki. Aina se säikäyttää niin hitosti : ( Pidetään peukut pystyssä, et kaikki on ok äläkä syyttele itseäsi :)

Piinistelija ja Vilperi: Mullakin oli eilen aika oireeton päivä. Tissit on joo arat ja tuota (sorryyyy) valkovuotoa on ihan riittämiin, muttei pahoinvointia ollut eilen. No, tottakai se sitten alkoi se vanha poru: "kesken meni, ihan varmasti meni..." Toki pahoinvoimattomuus saattoi hyvin johtua siitä, että söin koko päivän jotain. Viikolla se syöminen tuppaa uhohtuvan ja pahoinvointiakin on sitten enemmän. Mutta ihan samantein se keskenmeno tulee mieleen.. Ah, niin nautinnollista tämä alkuraskaus :kieh:

Viivi: :wave: täälä kans pienimuotoinen luontohihhuli. Kevyt tuotteet jää todellakin kauppaan, mehut pääsääntösesti on mummun ja pappan viinimarjamehuja. Muutenkin tulee kaupassa aika ajoin tsekattua mitä mihinkin on tungettu. Muutenkin taidan olla luontaistuotteiden kannalla enemmän kaikessa, varsinkin "lääkkeissä" ja rasvoissa, pesuainessa ja meikeissäkin :)

Äiti maa & Usko 7+1
 
  • Tykkää
Reactions: Viivi76
Huomenta!

Joo eikö ookkin järkkyä tollanen oireiden häviäminen VILPERI. No onneks se on kuitenkin ihan normaalia ja jos sulla jatkuu se pidempään, niin hae viikkonäytöllinen testi. Se tuo vähän mielenrauhaa.

DIDJITAL mulla on kokemusta 1kpl näitä kaikkia. 1. normaaliraskaudesta 2. keskenmenosta 3. kohdun ulkosesta ja kaikkiin liittyi vuotoa, mutta normiraskaudessa tuli n 6-7 rv:n paikkeilla yhtenä iltana vaaleanpunaista pyyhkiessä ja seuraavana aamuna vaalean ruskeaa. Tämän jälkeen ei mitään. Noissa ikävämmin päätyneissä vuoto jatkui n. viikon ja lisääntyi pikkuhiljaa.

RATTAITA en uskalla vielä edes miettiä! Ainoo mitä vähän oon jo hankkinutkin on mamma vaatteet ( no pari pikkuriikkistä vauvan vaatetta myös).

MITES HYÖNEISMYRKYT? Eli nyt kun mökkeilyt alkaa ja itikoita on niin pirusti, niin saako noita Offeja käyttää raskauden kanssa?

ÄRSYTYKSESTÄ sitä on liikkeellä. En kestä mitään ääniä, esim kun mies syö karkkia se ääni on jotain kammoa.


Piinistellijä 5+6
 
Tervehdys naiset :wave:

Jos sitä vihdoin rohkaistuisi heittäytymään tähän pinoon..
Eli la 23.2 / nessuli / 2.lapsi / TAYS, jos L.O.V.E jaksat päivitellä...

Testejä on tähän mennessä kolme takana ja tänään tuli jo sen verran vahva plussa, ettei tarvi suurennuslasin kanssa tiirailla... (ei kuitenkaan vielä aivan kontrolliviivan vahvuinen). Aika epäuskoinen olo kuitenkin, kun oikeastaan muuta oiretta plussatestin lisäksi ei sitten olekaan. : / Todennäköisesti täytyy vielä muutama digitesti tehdä, ennen kuin suostun uskomaan tätä todeksi. "Hei, olen nessuli ja testiholisti."

Taustoista sen verran, että toinen lapsukainen olisi tuloillaan ja ennestään jaloissa pyörii reilu parivuotias pikkukaveri. Ikää on 30+ (laskuri sammui tuohon tasalukuun :p) ja isännän kanssa ollaan pidetty yhtä iäisyys. Mutta mihinkäs sitä hyvää vaihtamaan (puhumattakaan siitä, millaisen määrän koulutusta se vaatisi)... :saint:

Ketjua olen seurannut alusta alkaen iltojeni iloksi ja salaa toivoen, että tämän omankin nimimerkinkin tuolla ykkössivulla onnistuisi vielä näkemään...
Perillä ollaan siis keskustelun käänteistä, aina suurta tissikeskustelua myöden.

Tältä erää kuitenkin kumarran ja lopetan esittäytymisen tähän.
Paheenani ovat ylipitkät viestit, joten koitan pitää paketin tiiviinä tältä erää.

Ihanaa sunnuntaipäivää, sateesta huolimatta!

nessuli + nasu 4+1
 
didjital: Olen ymmärtänyt että alkuraskauden vuodot on ihan normaaleja, jos ei vuoda paljon tai pitkään. :) Varsinkin seksin jälkeen voi tulla punertavaa limaa kun ne limakalvot on niin herkät. Jos vaivaa niin soita ihmeessä neuvolaan jos ne pystyis antamaan jonkunlaista ultraa mielenterveyden palauttamiseksi. :eek:

kevyt-tuotteista: Täällä kans eräs joka vältellyt makeutusaineita yms. Eihän sitä aina voi tietää mitä johonkin leivonnaiseen on laitettu, mutta suoraan pullosta en ala enää ikinä juomaan. :D Mies sai mut käännytettyä muutama vuosi takaperin, vaihdettiin jopa margariini voihin. :D:D

Tänne on taas tullu niin paljon tekstiä etten muista enää mitä piti kommentoida..
Piia-Liisa: Onnittelut erittäin hyvistä ultra-kuulumisista!
Iloksi: Ihanaa että sielläkin kaikki hyvin! :)

(.) Täällä voidaan huonosti, siis laatta lentää. Ja minä oon erittäin kiitollinen, huojentaa vähän omia huolia. :)

Omppu ja pähkinäinen 5+1
 
Huomenta!!

Monella tuntuu olevan pahoinvointia. Mäkin oksensin esikoista jo tähän aikaan.. Nyt ei vielä mitään. Ja sekös yhdistettynä alhaiseen hcg-arvoon saa mielen laukkaamaan huonoille teille. Oireina ei ole kun tosi satunnaiset vihlonnat / repäisykivut. Nekin aika vähäisiä. Ja tisukipu. Joka sit yöllä onkin pahempi kun kylkeä kääntää. Huoh. Pitkä aika vielä ulraan joka on 5.7.

Sain kyllä eilen digi-clearbluhun tekstin raskaana 2-3. Ette edes uskalla arvata montako testiä oon jo tehnyt ;D

Napsis ja pikkutyyppi 4+5
 
Hei vaan kaikki!
Täällä kaikki ennallaan, vaikka tuntuu että aika matelee niin hitaasti! Perjantaina tuli yhden kerran ihan vähän jotain haalean ruskeaa paperiin, mutta onneksi se jäi siihenyhteen kertaan...

Vieläkin mietityttää se terkkarin soitto ja mietinkin Viitahepo tosiaan sitä,että entä jos tämä onkin pidemmällä?? No kaks viikkoa enää siihen neuvolaan, niin jospa se täti siellä olisi viisaampi tai haluaisi testata vaikka uutta ultralaitetta minuun :rolleyes: haha..voi olla toiveajattelua.

Salaisuus on pysynyt ja tekisi jo juhannuksena mieli kertoa vanhemmille, mutta pitää malttaa mieli vielä muutaman viikon siitä eteenpäin. Minä mietin myös tuota hyttysmyrkkyasiaa,kun täälläpäin ainakin on ihan mielettömästi itikoita tänä kesänä!! Järkeilin niin, että ainakin tuo lapsille tarkoitettu voisi olla "turvallisempaa" silloin tällöin käytettynä?? Hus:n sivuilla oli suositeltu, että myrkkyä ei tulisi mielellään käyttää...onko kokeeneemmilla mammoilla tietoa tästä?

Mulla on huomenna Papa-seulonta. Aion mennä siihen, kun kerran kaikkialla vakuutetaan, että siitä ei ole haittaa raskaana ollessa. Olisikohan siellä ultralaitteetkin? :LOL:

Mansikki ja pikkumuu 6+1
 
Terve!

Mä lähden lahden toiselle puolelle työmatkalle, palaan taas keskiviikkona! Pidetään peukut ja varpaat pystyssä että meillä kaikilla menee hyvin ja että kyytiläisillä on tarrasukkia jalassa :)

Ei ollenkaan kiva lähtee näin moneksi päiväksi pois, jos sattuu jotain...blaah.

Hauskaa alkuviikkoa kaikille :)

Shafa ja pikkunen rv 5+1
 
Noista kevyttuotteista; en siis itsekään niitä yleensä käytä, miks ostaa esim. sipsejä light-versioina, ihan itsensä huijaamista, jos meinaa possutella niin sit possuttelee kunnolla :D Ton kevyt-kermaviilin ostin puolvahingossa, joskus ennenkin tullu tehtyä dippi siihen ja se on sellasta lötköä eikä maistu samalta. Yks lääkäri just töissä kerto et Norjassa tai jossain oli tehty rotilla koe tolla aspartaamilla, niille oli tullut hirvee määrä aivokasvaimia, kiva kiva...

Mitä mieltä ootte hiusten värjäämisestä raskausaikana? Mulla ois kampaaja ens viikolla ja raitoja laitettais, onko siitä jotain haittaa?

Nyt kun te monet ootte vielä testaillut varmuudeks ni on alkanu tekee mieli ostaa vielä yks sellanen viikkonäytöllinen kun huomenna poksuu 5+0... Eilen sain käveltyä apteekin ohi mut kovasti hotsittais :D Toisaalta mietin että turhaa sitä sit kiusaa siinäkin itteään, koska kuitenkin jo niin hyvän tuloksen sain verikokeesta... Mut mitäs jos onkin lähtenyt laskusuuntaan, tota jossittelua vois jatkaa loputtomiin :S
 
  • Tykkää
Reactions: Piinistelijä
^ Jos laitattaa pelkkiä raitoja, ei väri ole missään vaiheessa kosketuksessa hiuspohjaan, joten siitä ei ole mitään haittaa. :) Ihan huoletta voit olla! Mutta mitään permanentteja tai värinpoistoja en välttämättä lähtis raskaana olevalle tekee. Raskausaikana kannattaa huomioida myös että sama väri jolla aina on värjännyt saattaakin antaa nyt eri lopputuloksen. Hormoonit vaikuttaa hiuksiinkin aivan valtavasti. Väri saattaa myös lähteä pakenemaan hiuksesta värjäyksen aikana, silloin kampaajan täytyy kokoajan lisäillä sitä väriä. Suosittelen raskaudesta kertomista kampaajalle, niin osaa varautua. :)

Kannattaa aina kertoa raskaudesta myös kosmetologille ja hierojalle!
 
Viimeksi muokattu:
Ainiin kun täällä on teitä alan ammattilaisia:) Okei, kiitos tiedosta. Mulle tulee vaan vaaleeta raitaa jo vaaleeseen tukkaan... Ajattelin et sen jälkeen oisin pitkään raidottamatta, niin pitkään kun mahdollista! En kyl välttämättä halua kertoa kampaajalle kun se on mun monivuotinen kampaaja, jos ois tuntematon ni olis helpompi se sanoa...
 
Heissulivei!

Jes, nyt on jo sunnuntai! Meillä täällä hyvin leppoisa viikonloppu ollut lasten ja miehen kanssa, jotenkin osataan nautiskella vapaa-ajasta, kun viikolla ei nähdä kuin öisin...

Piti tuohon Wiitahevon lapsivuodeasiaan kommenteerata jo viimeksi, mutta unohtui, että säännöllinen lapsivuodeaika meinaa sitä, että ei ole pariin-kolmeen viikkoon synnytyksestä tullut mitään tulehduksia tms. vaan synnytyksen jälkeinen 'toipuminen' on ollut luonnollista.

Mulla on ihan järkky fleda = yritin kasvattaa häitä varten ja nyt sit roikkuu ja hirmujuurikasvu ja kaikkee. Kaveri on kampaaja ja hänellä on jotkut luonnonmukaiset tms. kestovärit käytössä, niin ajattelin, josko hän laittelisi mulle uuden pään paikoilleen. Mutta en ole kyllä aiemmissa onnistuneissa raskauksissa kaihtanut itsekään värjätä tukkaani, et en tiedä kuinka vaarallista se sit kuitenkaan on.

Lazy Sunday Afternoon: Viivi+Tiiti 7 tasan
 
Heippa mammat,

Tervetuloa uudet joukkoon mukaan!

Mansikki82
Sain kans kutsun maksuttomaan 30v PAPA kokeeseen mutta ainakin omassa lapussani luki että tee raskaustesti ennen kokeeseen menoa. Jos on raskaana PAPA otetaan vasta jälkitarkastuksen yhteydessä. Niin itselläni toimittiin edellisenkin raskauden kohdalla kun ensimmäinen PAPA näyte oli vahingoittunu tulehduksen vuoksi, pyysivät tulemaan uudelleen mutta kun sanoin että olin raskautunut eivät suositelleet koetta enää keskenmenoriskin takia. Kysy siis vielä varmuudeksi ettei raskaus haittaa kun menet kokeeseen!!

Vuodot
Täällä muutamaan otteeseen tullut valkovuodon joukossa verta mutta se on aina ollut vain tuo yksi pyyhintä kerta eikä siis varsinaista vuotoa ole ollut. Tavallista uskoisin. Esikoisesta hulahti pöntön täydeltä rv 6+5 mutta pysyi loppuun asti mukana. Puhuivat mahdollisesta polyypista silloin.

OmaaNapaa
Täällä suurta etomista. Ihan tajutonta. Aikaisemmista ei ole juurikaan ollu, nyt joutuu syömään koko ajan.

LOVE 6+4
 
Tosta hiusten värjäämisestä raskauden aikana... Ei ole mitään tutkimuksia, jotka kieltäis sen, mutta päänahan kautta niitä värimassan kemikaaleja pääsee elimistöön jonkin verran. Kuitenkaan mitään varmaa ja absoluuttista tietoa ei ole, miten se vaikuttaa alkioon/sikiöön. :) Siispä hiukset voi värjätä ihan tyvestä latvaan 2-3krt raskauden aikana, mutta jos pelottaa ja ahdistaa eli stressaa niin sitten vain niitä raitoja. :) Tämmöinen tieto on annettu hiusalan kemian asiantuntijoiden toimesta. Mikään myrkky ei ole niin pahasta kuin stressi. Kohtuus toki kaikessa, myös hiusten värjäämisessä. ;)
 
Ihan olen itsekkin värjäillyt raskauksien aikana tukkaani n. 5 viikon välein. Ja terve tyttö on. :) Mut toinen raskaus ei niin hyvin päättynyt, mutta en usko että hiustenvärjäys siihen vaikutti. Mutta jos haluaa varman päälle pelata niin ne raidat on turvallinen vaihtoehto. Taidan ite nyt kuitenkin kaiken varalta odotella sinne 12+ viikolle seuraavan tyvivärjäyksen kans. Onneks tän hetkinen väri on hyvin lähellä omaa niin tyvikasvu ei niin näykkään...

Mun maha on ruennu kasvaa. Tai varmaan on ihan vaan turvotusta, mutta vauvamahasta menee. Siskotkin jo huomasi ja kysyvät. :D Viimeksikin kasvoi tosi aikasin ja 11+ viikolla oli samankokoinen ku esikoisesta puolivälissä! Mut sit ku meni kesken niin hävisi onneksi heti.
 
Eli turvallisin mielin menen raidottamaan tukkani =) Täällä saa kyllä vastauksen pulmaan kun pulmaan, kiitos teille! :) Teidän testailusta intoutuneena kävin nyt sit vielä ostamassa sen digitestin ja huomen aamulla sitten testaan 4. ja viimeisen kerran... :D
 
Viimeksi muokattu:
Pink89 mullahan on äiti myös kampaaja ja ollaan veljen kans ihan perusterveitä oltu aina. :) Mä kans aattelin ootella seuraavan värjäyksen kans sinne rv12+ ajalle, just onneks ehdittiin toukokuun loppupuolella värjätä ja tukka on hyvin lähellä omaa väriä. :)

Musta kans tuntuu, et maha on turvoksissa. Käypähän tasatahtiin noiden daisareiden kanssa. :D Hyi olkoon, äsken kävin koirien kanssa ulkona ja hitsin amppari rupes ahdistelee. Mä niin vihaan amppareita. Sykkeet nous varmaan miljoonaan. Kesä on muuten kauheen kivaa aikaa, mut noi pörriäiset aiheuttaa ylimääräsiä tykytyksiä. Lapsuudesta pienet traumat noista amppareista - astuin kerran maa-ampiaispesään ja sain ainakin 7 pistosta eri puolille kroppaa.
 
Mulla myös on maha alkanut tulla näkyville, tuntuu turpoavan ihan mahdotonta tahtia. Tätä vauhtia en kohta mahdu enää kulkemaan ovesta ulos normaalisti :D
Pahoinvointi on alkanut onneksi helpottamaan. En tiedä, olisko ehkä vitamiinien ansiota vaiko syömisen. Sen linjan otin että syön, vaikka tulisikin heti ylös.
Kahvia en kyllä edes kokeile, edellisen kerran meni koko päivä pilalle kahvista :|

Tällä viikolla tuli jo ostettua hepeniä pikkuiselle ja siivottua omaa tilaa vaatekaappiin. Vaikkei vielä pitänytkään, niin nyt on ollut sen verran hyviä tarjouksia muutamissa paikoissa. H&M'ssä paitoja 3eur/kpl jne.

Onko kellään tietoa, mistä saisi isokuppisia liivejä pienellä ympäryksellä. Changen liiveissä koko on huikea G60, ja tuntuu että tissit turpoaa kamalaa vauhtia eikä enää mahdu oikein mitkään liivit nätisti päälle. Erityisesti PK-seudun liikkeistä kaipailen vinkkejä.
 

Yhteistyössä