HELMIKUUN HELMET 2013 *kesäkuu*

Täällä menee tunteet vuoristorataa :/, toisaalta odotan vauvaa ja masun kasvamista, mutta koska meillä kävi niin ,että ehkäsy petti, niin kyllä niitä epäilyksen ,pelon ja ahdistuksen tunteitakin löytyy aimo annos.
Pelottaa ehkä eniten tuo jaksaminen ja se kun nuo 3 muuta ovat jo niin vanhoja ja omaaloitteisia, niin miten jaksan taas pientä vaavaa :)... Ikääkin jo se 31v :D, en ole siis mikään nuori neitokainen enää.

Hurjasti tsemppiä kaikille ,jotka taistelevat tuon pelon kanssa,toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin ja teillä on helmikuussa oma tuhiseva nyytti kainalossa :heart:.

Täällä ei ole vieläkään mitään sen suurempia oireita, tämä tunteiden vuoristorata ja rintojen polttelu... Eilen illalla maha oli aika turvonnut, oli ihan tuskaista maata selällään:D.

5+1

Minä oon ihan heikkopää, kun ei sitä tulosta tule. Tai siis en saa ketään kiinni polilta. Soittoaika on vasta klo 13-14.
Aamulla kyllä tuli taas hyvä viiva testiin.

Piia-Liisa toivottavasti kaikki on ultrassa hyvin :)

Hei vaan kaikille!

Mäkin siirryn nyt tänne puolelle, olen nyt tehnyt 4 testiä ja raskaana olen...APUA :D!! Siis aivan ihana tunne, mut niin jännittävää. Joka kerta ku käyn veskis niin pelkään et verta tulee...

Ja onneksi olkoon kaikille :flower: !! On tää upea kokemus :)

Raskauslaskurin mukaan mulla ois LA 17.2.2013 ?

Ikä on 30, mitäs muuta te haluatte tietää? :)

Pidän peukut ja varpaat pystyssä että Piia-Liisalla menee hyvin siellä ultrassa :)

Pitääkö käydä yksityisellä varhaisultrassa vai voiko sitä tehdä terveyskeskuksessa? Paljonko maksaa, ja mikä on varhaisultra, viikot 7-11?

Piia-Liisa toivottavasti ultrassa oli kaikki kunnossa!??

Mä tappelen täällä esikoisen kanssa. On keuhkokuumeessa, eilinen päivä tosiaan vietettiin Jorvissa. Ja nyt ei suostu syömään, ei siis ole syönyt kun kolme ruokaa viime lauantain jälkeen. TÄnään ei ole mennyt kun velliä 150ml. Alkaa äidin keinot olla taas lopussa. Ei kohta auta kun lurittaa taas ravintoliuosta ruiskulla suoraan suuhun, hirveän huudon kera =///

PIKKUVIIKINKI niinhän niitten tunteitten kuulukin mennä vuoristorataa, teillä tietty silleen erilainen tilanne jos tää raskaus ei ollut sillälailla toivottu tai yritetty, kun itse lapsettomuushoidot läpikäyneenä en kyllä usko että kertaakaan tulen tuntemaan mitään negatiivista tätä raskautta kohtaan. Mutta kaikkien tilanteet on erilaisia ja te olette onnekkaita kun olette jo lapsia saaneetkin ja vielä kolmin kappalein :)

iloksi, joko joku sieltä vastailis? On varmaan hirveen tuskasta odotella!! Vaikka eiköhän sieltä ihan hyvät lukemat tule kun oot viivoja päivittäin seuraillutkin :)

Ja Piia-Liisa, joko olet kotiutunut ultrasta? Hyviä uutisia täällä odotellaan!:)

Tosta ärsyyntymisestä vielä, mulla meni siis eilinen loppupäivä sen takia piloille kun vesilaitokselta tuli kirje, mutta siinä kuoressa oli meidän vanha osoite vaikka ollaan melkeen vuoden asuttu jo uudessa, se sai mut raivon valtaan, vaikka osotteen sai muutettua 30 sekunnin puhelulla :D Ihan käsittämätöntä miten tollanen asia voi heittää yli laidan. Loppuilta menikin sitten miehelle vittuillessa, päätin mennä jo ennen kahdeksaa nukkumaan etten saa mitään isoa riitaa aikaseks :snotty:

Viimeksi muokattu:
Jihaa!! Tänään oli hymyileväinen pariskunta sairaalanmäellä! Siellähän se pikku sydän läpätti niin, että isot sydämet suli. Taidettiin miehen kanssa molemmat tuulettaa, minä siellä tuolissa selälläni. :wave:

Vähän oli sitä ruskeaa vuotoa, mutta ei tuoretta verta missään. Lääkäri ei nähnyt merkkejä toisesta pussista tms, mutta sanoi, että voipi hyvinkin olla, että pieni vuoto olisi peräisin toisesta hedelmöittyneestä kaverista. Niitä rakkuloitahan oli tosiaan kaksi.

Ötökkä oli juuri sen kokoinen kuin pitikin. LA siirtyi yhden päivän aiemmaksi 2.2.2013. Ja varmaan tästä eteenpäin lasken viikkoja ja päiviä tuon "vastaa viikkoa" lukeman mukaan? Sain tietty tollaisen äitiyskortinkin. Vitsi mä oon tohkeissani.

Maanantaina soittelen sitten neuvolaan ja varaan aikaa.

Mulla olisi tässä kolme tuntia tehokasta aikaa lukea tenttiin ennen töihin menoa. Nii varmaan!

Onnea ja tervetuloa uusille!

Nököselle tsemppiä ärtymyksen kanssa.

Shafa Ei kai niitä varhaisultria julkisella tehdä ilman "syytä"? Meillä oli siis tuolla polilla, kun raskaus sai alkunsa inseminaatiosta.

Napsuneidille jaksuja sairaan lapsen kanssa. Minä olen itse sairastanut muutaman viime vuoden aikana valtavan määrän tauteja, myös keuhkokuumeen. Se on kyllä rankka tauti. Juominenhan se tärkeintä on ja jos ei muu auta, niin sitten on lasta kiikutettava tippaan. :( Voimia!

Älyttömän onnellinen Piia-Liisa 6+6

Hei uusille ja tervetuloa mukaan! Onnituksia plussista! Koittakaa kestää kyydissä, sillä meno on hurjaa kuin vuoristoradassa :p

Nökönen, rajat ne on valtioillakin, meillä ne vaan nyt on jotain Vatikaanin luokkaa… Kieltämättä tunteet on pinnassa, onneksi mie vielä jonkun verran pystyn hillitsemään itseäni. Tosin tokkopa imuri tai ruohonleikkuri mieltänsä paljon pahoittaa, kun ”kehun” ihan surutta ja kovalla äänellä. :D Oletettavasti sie kuitenkin tirauttelet hääparin onnea, vaikka yleisvitutus on päällä.

Äiti maa, dippiä ei tullu syötyä onneksi, en jaksanut kauppaan lähteä, muuten olis varmaan mennykin. Ja nyt kävikin niin ihanasti, että mies onkin kotona ultramaanantaihin asti ja lähtee vasta sitten jatkamaan töitä =) On myös ihana, kun kummipoika tulee kylään. jännittää vaan kuinka se saa ajan kulumaan, kun ei kauheesti meillä ole tekemistä. No jos on tylsää niin onneksi osaa sanoa, että haluaa lähteä kotiin. 9 v varhaisteinipojan kanssa on hankala keksiä pienellä kylällä tekemistä, kun ei taida enää leikkikentät kiinnostaa…

Piia-Liisa, sitä vartenhan täällä ollaan, että tuetaan niin hyvässä kuin pahassa :) Mie jo tuossa mietinkin, että mitä uutisia siellä ultrassa saatte. Mie hypin täällä ilosta ja onnesta teidän puolesta!!!! Siis aivan ihanaa *miksei täällä ole sellaista hymiötä joka poukkoilisi laatikossa onnesta sekaisin?* Mie olen niin iloinen ja onnellinen teidän puolesta, ettei sanat riitä kertomaan. Suorastaan liikutun ja se on paljon se :flower:

PIKKUVIIKINKI, eiköhän käy niin, että vauva auttaa jaksamaan. :) Vanhemmat muksut kun on jo omatoimisia niin heistä löytyy varmasti apua tarvittaessa. Mie olen samoilla numeroilla ja ensimmäistä odotan. Mie haluaisin monta lasta, mutta ehkä sen oikeasti päättää vasta sitten, kun on tää ensimmäinen saatu kävelemään. Vieläkö jaksaa kaiken uudelleen kun kaikki on tuoreessa muistissa. Hyvin se menee kun vaan antaa mennä ;)

Vauvahaaveita86 Kai sanoit vesilaitokselle, että jos ne ei tiedä missä te asutte niin siekään et tiedä niiden tilinumeroa ;)

Napsuneiti Miun sympatiat on siun puolella. On tosi ikävää kun lapsi on noin kipeä, kumma kyllä ne jaksaa silti kiukutella vaikkei muuta jaksaisikaan. Yksi lapsen elämän suurista ihmeellisyyksistä, joka ei ole vielä täysin miulle avautunut…

Miun mies eilen illalla puristeli miun tissejä ihan kokeilu mielellä ja sanoi, että on ihan erituntuiset kuin viimeksi hypistellessään melkein viikko sitten. Mie en ole eroa huomannut juurikaan, mutta se johtunee siitä, että ne on liimattu miuhun kiinni ja elän tyttöjen kanssa symbioosissa. Meilläkin ois heinäkuussa parit häät mihin pitäis mennä, toiset toisella puolella Suomea ja toiset onneksi tässä lähempänä. Koirille on onneksi hoidot saatu, ettei tartte enää panikoida sen kanssa. Meilläpäin on hoitolat harvassa ja kesäaikaan aina tupaten täynnä. Hyvä siis olla kavereita, jotka pärjää isommankin lauman kanssa.

Ei kai se auta, pitää lähteä leikkaamaan nurmikkoa...

Wiitahepo & pikku-hippo 6+1

Shafa: Normaalissa raskaudessa ei ole varhaisultraa. Yksityiselle saa mennä jos haluaa n. 150€ on hintaluokka. Harvimmin taitaa olla halvempaa. Rv7 varmaan on ihan hyvä aika.

Piia-Liisa: Voi ihunaa! =) Onnea kovasti sykkeestä :heart:

Pikkuviikinki: Mä olen vakaasti ajatellut ja päättänyt ( :D ) että koska meillä tämän hetkinen kuopus lähentelee 4v sitten helmikuussa ja vanhemmat on melki 7v ja 5v niin vauva arki on lastenleikkiä :D.. Voi tietty olla, et se on jotain ihan muuta, sen näkee sitten.

Wiitahepo: No joo, 9v voi olla vähän hankala, varsinkin jos on semmonen ettei mikään idea edes kelpaa. Toivottavasti nyt ei.

(.) Jaha, jatkuva öllötys on saapunut.. Ja väsy.. Sanompa vaan, et taivaan kiitos on perjantai!! :cool:

Viimeksi muokattu:
Piia-Liisa, ihania kuulumisia ultrasta! Kiva, että kaikki on hyvin ja vuoto olikin vain ihan harmitonta.

Noista teidän testailuista tuli mieleen, että otan tämän raskauden varmaan liiankin rennosti. Olen testannut vain kerran ja sama juttu oli viime raskaudessakin. Silloin oli kyllä niin paljon oireita, että ei ollut mitään epäilystä. Ehkä nyt pitäisi olla huolestuneempi, kun ei oikein mistään huomaa olevansa raskaana. En ajatellut mennä edes varhaisultraan, mutta täytyy miettiä sitä uudelleen, jos parin viikon sisällä ei tule mitään selviä oireita.

Täällä on pinna kestänyt vielä melko hyvin, vaikka mies taitaa olla toista mieltä. Onneksi olen nyt lomalla eikä tarvi stressata mitään työjuttuja. Olen kyllä nähnyt jo monta painajaista siitä, miten töissä suhtaudutaan raskausuutiseen. Ajoitus on nimittäin töitten suhteen mahdollisimman huono.

Kysymys teille, joilla on jo lapsia: Missä vaiheessa ajattelitte kertoa vauvasta sisaruksille tai oletteko jo kertoneet? Meillähän on siis melkein 4-vuotias esikoinen, joka on toivonut siskoa tai veljeä jo pitkään. Ajattelin kertoa vasta sitten, kun vatsa on kasvanut. Mietin vain, että voi olla hämmentävää, jos esim. sukulaiset ja tutut puhuvat vauvasta esikoisen kuullen.

Vilperi 5+6

Piia-Liisa mahtavia uutisia saitte siis, ihanaa! Olen niin onnellinen ja samalla kateellinen teidän puolesta jotka olette jo päässeet kurkkaamaan pikkusta siellä mahassa, luo vähän uskoa siihen että itsekin saan ton onnen tunteen tuntea kun nään ekan kerran pikkusen sydämen sykkeen siellä <3 Nyt voit sit jo hieman huokasta, toihan on se sellanen ensimmäinen etappi ja sit vielä sen viikon 12 ohi niin sit voi alkaa kunnolla nauttia =)

Äiti maa onko se muka noin kallista? Eikö se kuitenkin ole ihan samanlainen ultraus kun nämä hoitoihin liittyvät joissa tsekataan munasarjojen ja munarakkuloiden tilanteita? Alakautta. Mä olen käynyt muutamalla eri yksityisellä erikoislääkärin ultrauksessa eikä se ole maksanut kun n. 80€?

Tänään ollut hieman seesteisempi päivä, aurinko paistaa ja hyvä mieli =)

Hyvää viikonloppua kaikikille ihanille odottajille <3

Kiitos kaikille! Wiitahepo, minua liikutti sinun liikutuksesi! Ihan tippa tuli linssiin! Taitaa vähän herkistellä mieli.

Vilperi, mä en usko, että on mitään haittaa siitä, että ottaa rennosti. Tuskin liian rennosti voi ottaa (ellei nyt ala jotain vaarallisia juttuja tekemään, vaikka bensaa imppaamaan! Mistä tuo nyt tuli mieleen?! :p). Etukäteen murehtiminen on NIIIN turhaa, yritän välttää sitä parhaani mukaan, vaikka eihän se aina onnistu.

Alkuraskauden UÄ:n hinta tossa klinikalla jossa meille tehtiin inssi (siis julkisella se tehtiin, mutta toimenpide tehdään fyysisesti yksityisellä klinikalla) on 96 euroa. Tulisikohan siihen sitten vielä päälle 10 euron toimistomaksu.

Vauvahaaveita86:pääsääntösesti on. Tietysti on poikkeuksia puljuissa mutta kallista lystiä on kuitenkin. Mua kyllä kirpasee tuo 80€:kin :D

Vilperi: Hyvä kysymys. Kivuttomimmin pääsis meillä jos rakenne ultraan asti selviäis ja sais sukupuolen selville. Tiedän ettei noi meidän uteliaan uunot anna rauhaa jos ei tiedä kumpi on tulossa :D Mutta katsotaan nyt, voi olla että jo np-ultrankin jälkeen jos kertois :). Ja ehkä on pakkokin koska tulee olemaan kertoja, että joudun lapset ottamaan neuvolaan mukaan.

(.)Mmmmmmmm, pizzaperjantai :p. Taikina turpoomassa ja mammalla hirrrrveee nälkä.. Tiistaina olisi sitten se neuvola, kivaa. Vaikkakin ihan samat asiat siellä tehdään kun sillon helmikuussakin. Mutta jospa nyt sitten olisi se kuuluisa onni mukana. Ja työasioidenkin suhteen järjesty niin hyvin, että pääsen sinne ilman mitään hankaluuksia.

Mua ei enää satanen tai kaks kirpase näitten monien tuhansien eurojen jälkeen mitä hoitoihin on uponnut :D Enkä kyllä jaksais sinne viikolla 11 tai 12 odotella et sais sillon vasta tietää onko siellä mitään lähtenyt kasvamaan edes... Kaikki on uutta ja ihmeellistä ja haluan tietää kaikki nyt heti :popcorn:

Nyt uskaltaa mutkin lisätä listalle
pikku yllätys/ 8.2.2013/1.lapsi/Jorvi

Eilen tuli käytyä ekassa neuvolassa ja tänään ekassa ultrassa. Kaikki oli kunnossa, niinkuin pitääkin. Nyt pitää vielä juosta labrassa ja sitten ei olekaan muuta kuin ihanaa odottamista edessä.

Pahoinvointi ja pieni vatsan kipuilu tuo omaa haastetta elämään, mut eiköhän tämä tästä helpotu - viimeistään helmikuussa :)

Piia-liisa: Ihania uutisia teille :), nyt voi taas nauttia ja keskittyä raskauteen ja masun kasvattamiseen :), tuntuu varmasti enemmän todelliselta tämä odotus... Pitäisi varmasti itsekin varata aika varhaisultraan.

Wiitahepo:Täällä kans rinnat kasvaneet huimasti, ovat aika terhakat taas, kun vielä muutama viikko sitten valuivat kainaloihin selällään maatessa :D.

On : olo on ollut todella väsynyt, nukuinkin tossa 3h päikyt ja herätessä huomasin,että päikkyjen aikana oli alkanut se kirottu pahoinvointi :stick: , sain juosta vessaan, mutta lensi kaaressa hallin seinään ja lattioille...
Varasin ajan alkuraskauden ultraan 2.7 :), ihan mukava päästä näkemään toukka.
Niih ja mulla on täällä kotona dobleri, tulee olemaan varmasti kovassa käytössä rv 12 jälkeen.
TÄÄLLÄ TEKIS KANS MIELI PIZZAAAA!!!!

Heipähei,
nyt on soitettu se veritestin tulos. Lukema oli hoitajan mukaan 257 (pp14) ja kuulemma ihan hyvä. Alkuraskauden ultran saan varata tuonne heinäkuun alkuun ja aion varata sen omaan sairaalaan. Sain valita, että varaanko lapsettomuuspolille vai omaan sairaalaan ja koska tuo oma ultra on lähempänä, niin sinne siis.

Josko sitä nyt uskaltaisi liittyä joukkoon. Huhhuh.
Hoitaja sanoi, että nyt voin lopettaa testaamisen :D

Minä palaan asiaan, kunhan palaudun reissusta!

Jee !

Iloksi ja lahja 4+2

Moikka!

Ihana Piia-Liisa ?

Kyllä mäkin haluaisin tietää ennen v 12 että onko siellä kaikki kunnossa, soitin tänään neuvolaan ja sain ajan vasta 16.7, siis sinnehän on ikuisuus! Mä olin jotenki ymmärtänyt että oisin päässyt sinne aikaisemmin?!
Ja sit se sanoi et sen jälkeen varataan ultraääni aika...Onko tää ihan normaali tominta?

Mullakin on rinnat kasvannut tosi paljon, meinaa pursua ulos rintsikoista nyt jo :)

Me meinattiin että kerrotaan sukulaisille ja ystäville sit ku on n rv 12, mut nyt on tulossa ihan hirveesti juhlia, on juhannus ja häitä ja festareita mihin on jo luvannut mennä...Kaverit kyllä ihmettelee jos en juo, mitä te meinaatte keksiä? Kun en halus ihan vielä kertoa...

Shafa

Hienoja uutisia sullekin siis iloksi, nyt voit tosiaan lopettaa testailun ja uskoa että raskaana olet, onnea!! =) Mitä ohjeita sä sait metuista ja oliks sulla luget myös käytössä?

Tiedättekö muuten saako varhaisultrasta kuvan mukaan? Saitko sä Piia-Liisa tänään?

Heips uudet! Onnea plussista!

iloksi, mahtavia uutisia! Onnea isosti! :flower:

shafa valitettavasti taitaa olla ihan normaali käytäntö, että neuvolaan pääsee vasta joskus rv9 aikaisintaan, jos alla ei ole jotain ongelmia (keskenmenot, tuulimuna, edellisissä raskauksissa poikkeavuuksia ymv.). Älä välitä, miusta käytäntö on kans ihan pyllystä, ainakin ekakertalaisen kohdalla. Kaikki kun on ihan uutta. Siun kannattaa etsiä meidän toukokuun ketju ja lukea myös sieltä kaikista vitamiineista ja muista alkuraskauteen liittyvistä asioista. Taitaa tämänkin pinon alussa olla tuikitärkeitä juttuja myös. Työlästähän se on hakea tietoa keskusteluista, mutta kun ollaan samalla viivalla, on se varmasti sen arvoistakin :popcorn:

Mie sain onneksi nurmikon leikattua ja nyt on sit kamala nälkä ja väsy. Kebabia tekisi mieli, mutta kun ei sitä oikeeta saa tästä läheltä niin pitänee tyytyä makaronilaatikkoon. Kyllä miulla tänäänkin (ihan niinkuin joka päivä) pesiytyi ajatus siitä, että kun ei noita oireita ole, niin lieneekö pikku-hippoa edes tulossa. Noh pikkusta reilu viikko ultraan niin sit ollaan joko onnesta pyörryksissä tai sit jotain täysin päinvastaista... Sanoin eilen miehelle, että toisaalta on hyvä, että se ultra on vasta juhannuksen jälkeen niin ei mene jussi pilalle, niinkuin jouluna kävi... Tosi positiivista ajattelua taasen :ashamed: Mutta silti ehkä kuitenkin haluaisin jo tietää... Noh aika näyttää kuinka käy...

Wiitahepo & pikku-hippo 6+1

• Tykkää
Reactions: iloksi
Piia-Liisa: Ihana kuulla hyviä uutisia=)

Pikku Viikinki: Miuta mietityttää kanssa tuo jaksaminen...just ku saanu lapset koululaisiks ni kaikki alkaa alusta mut eiköhän myö jotenkin pärjätä!

Vilperi: Itsekkin olen miettinyt milloin kerron lapsille raskaudestani mut aikaisintaan sitten kun 12 viikkoa täynnä!!!

Wiitahepo: Oireita ei ole täälläkään=( miulla kans juhannuksen jälkeisellä viikolla ultra et saas nähä kuin käy! Pidetään kuitenkin peukkuja!!!

Nyt on pakko lähtee antaa nuijannukutus noille lapsille;) Mukavaa viikonloppua kaikille=)

Tänään rv 5+3

Kiitos vinkistä Wiitahepo, käyn lukemassa :)

Se neuvolatäti oli muutenkin ihan omituinen, ei onnitellut, ei ees kysynyt onko toivottu raskaus,olenko ensikertalainen, sanoi vaan et nyt on niin paljon vauvoja tulossa ja porukka kesälomalla et hän ei nyt ehtii sen kummemin vastaa mun kysymyksiin...Aha, selvä. Olin vaan jotenki odottanut jotain aivan muuta kun olen kuitenki odottanut tätä hetkeä niin kauan et soitan johonkin ja kerron et olen raskaana...:(

Mut KIITOS et te ootte olemassa, täällä löytyy paljon infoa!

Hyvää viikonloppua kaikille :) Voikaa hyvin !!

Yhteistyössä