HELMIKUUN HELMET 2013 *kesäkuu*

shafa onpa tosiaan ollut neuvolassa huono päivä. On tainnu äkäpiikki osua neuvolatätiä omaan pyllyyn, eikös ne niitä pienille jaa? Ainakin kaamea meteli rokotushuoneista aina kuuluu, kun neuvolassa asioi... Mie koitan korjata asian toivottamalla
oikein isosti onnea raskautumisen johdosta! :flower:
 
No olipa joo töykee tapaus, vaikka tulis miljoona vauvaa niin hoitais työnsä ammattimaisesti ja kohtelis jokaista yksilönä ja henkilökohtasesti! Vaikka on paljon asiakkaita niin pitää tolla alalla olevan olla aidosti kiinnostunut jokaisen asiakkaansa asioista eikä tolleen liukuhihnameiningillä, jos on kypsä työhönsä niin vaihtais alaa! Mut tosiaan, onneks on tällaset kivat tukiverkostopalstat joista saa ymmärrystä ja vastauksia kysymyksiin jos dorkat neuvolatädit ei niitä tajua antaa! =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: shafa
Shafa Olipas tylsä kohtelu. :( No, jospa sun oma neuvolatäti olisi sitten mukavampi. Odottavan aika on pitkä, mutta kyllä se heinäkuu sieltä pian tulee. Minä soittelen vasta maanantaina neuvola-aikaa, saa nähdä mihin sen saan.

Tarkistin tuolta kaupungin nettisivuilta ja näyttäis olevan neuvolassa eri nainen kuin se, jonka luona käytiin lapsettomuuskeskusteluissa. Se oli kyllä niin urpo. Ensinnäkin se oli jotenkin ihmeissään, kun mies tuli mukana. Ymmärrän, että äitiysneuvolaan ei mies välttämättä tule aina mukaan, mutta kai nyt lapsettomuusasiat koskee kuitenkin MOLEMPIA. Se ei puhunut miehelle ollenkaan. Se puhui jopa siemennestenäytteen antamisesta mulle. Meinasin jo sanoa, että en minä aio sellaista antaa. Se ei kysynyt, onko miehellä lapsia tai onko tämä koskaan saattanut ketään raskaaksi. Luulisi sen olevan yhtä olennaista kuin naisen lisääntymishistoria. (Lääkäri siis kyseli nuo asiat myöhemmin.) Mulla on ylimääräisiä kiloja, niistä ei kysynyt mitään, ei kysynyt mitään ruokailu/liikuntatottumuksista, mutta sanoi vaan, että koetahan syödä pikkusen enemmän salaattia. En varsinaisesti usko, että paino putoaa vaikka söisin jatkossa kasviksia seitsemänsadan gramman sijaan kahdeksansataa grammaa. Mies kyllä huomasi, miten mulla sappi kiehui, mutta en sanonut mitään. AAARGH mikä nainen.

Vauvahaaveita86 Juu, saatiin kuva. Ja jotta ei kävisi niin kuin Frendien Rachelille (hänhän ei nähnyt ultrakuvasta vauvaa ollenkaan), siihen oli merkitty plusmerkeillä mistä alkaa ja mihin päättyy. Nauratti ihan älyttömästi, sillä hyvin helposti olisi voinut olla huomaamatta, että kuvassa on mitään muuta kuin television kohinakuvaa. Eihän se ötökkä vielä miltään näytä. Sain myös äitiyskortin, mutta enhän mä edes tajua mitä siellä lukee. Säännöllinen vai epäsäännöllinen lapsivuode (?!). Synnytyksen kesto ja kolme eri osaa (!?). :ashamed: Hahhaha, miten nainen voi olla näin pihalla? Mä oon ihan oikeasti ollut poikien kanssa katsomassa jotain typeriä videoita juutuubista, kun muut naiset ovat puhuneet synnytyksistä.

Tänään eksyin katsomaan vaunuja ja kantoliinoja. Tulee olemaan vaikeampaa kuin vaikkapa telkkarin tai kameran hankkiminen. Ei tsiisus, niitähän on satoja erilaisia. Valintaa helpottaa, jos osaan sanoa tarvitsenko heittoaisan, ilmarenkaat ja niin edelleen. Erittyyköhän jotain hormonia jossain vaiheessa, joka auttaa tietämään? :D

En ole tänään voinut niin huonosti ja kävin iltapalaksi oikean grillihampurilaisen. Vitsi että oli hyvää. Siinähän oli vähän salaattiakin, olisikohan se neuvolantäti ollut tyytyväinen. :D

Älähän synkistele Wiitahepo! Reilun viikon päästä pääsette tekin kattomaan tykytyksiä! :heart:

Ja taas tervetuloa uusille!

P-L ja ötökkä 6+6 (mun mies tuskin muuten tajuaa, mitä tarkoitta 6+6, veikkaan että se on hänen mielestään 12, pitää kysyä)
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Vielä jatkoa tohon Shafan samaan tylyyteen. Se lääkäri, jolla on käyty, on tosi hyvä, asiallinen, jämerä mies. Oli jotenkin ihana tänään, miten se lääkäri ja hoitaja kumpikin hymyili aidon iloisesti ja vähän jopa hämillään, kun me siellä tuuleteltiin ja vuolaasti kiiteltiin molempia. Toivottavasti kaikki saadaan jatkossa tollaisia lääkäreitä ja hoitajia!
 
Piia-Liisa: Aivan mahtavan hienoa! Toivottavasti saadaan kuulla muutkin yhtä hyviä uutisia ultrissa :)

Iloksi: Aivan mahtava homma! Minä selitin miehellekin teidän tilanteen ja mieskin on tässä elänyt mukana.

Shafa: Minä meinasin ainakin juhannuksena vielä huijata juovani eli kaadan lasiin alkoholitonta siideriä. Pystyn pitämään pullot piilossa, joten niitä ei kukaan näe, mutta jos näkisi, niin saattaisin vielä kaataa alkoholittomat alkoholillisiin pulloihin. Juhannuksen jälkeen meillä varhaisultra ja jos siellä kaikki hyvin, en ole sen kauempaa enää ajatellut huijata. Ja ikävä tuo neuvolatäti, pitäkööt hän tunkkinsa.

Vitsi teidän tissikeskusteluja! Ne tuli mun uniin! :D Mulla oli unessa aivan hervottomat tissit ja mietin vaan, että joo-o, niin on niillä kaksplussalaisillakin :D

Meillä näyttää tosi monella olevan ultra juhannuksen jälkeisellä viikolla. Ihan sairaan jännittävää!
 
Mun kohdalleni on eksynyt yksi tyly neuvolantäti. Olin juuri plussannut esikoisesta ja ihan onnesta soikeena ja pihalla kaikesta. Meillä ei ollut sillon netti toiminnassa enkä löytänyt puh.luettolosta puhelin numeroa joten ajelin sitten paikanpäälle ja jahka vihdoin löysin kyseisen tädin niin mittaili minua päästä varpaisiin ja meinas semmosella natisevalla nasaalilla, et pidätkö vai varataanko jotain muuta aikaa? :O Olin sen jälkeen vielä vähän enemmän puulla päähän lyöty. Onneksi häntä en ole sen jälkeen nähnyt. Neuvolaan sen takia annetaan aikaa vasta rv8-> koska aiemmin sinne ei paljon olekkaan järkeä mennä, sen ekan käynnin jälkeen seuraavalla käynnillä voi jo ehkä saada sydänääniä kuulumaan :) Jos sinne mentäs aiemmin niin olisi ainakin 2 ns. turhaa käyntiä :) Tai ei ne varmasti turhia meille äideille olisi, mutta kummiski :)

Mulla on kans dopleri :) Taidan liimata sen vatsaani rv 12 jälkeen :D

Hyvää lomaa Maizylle:wave:

Keltakukan uni huvittaa vieläkin :D


Äiti maa & Usko poksita poks 7+0
 
Oikein hyvää huomenta vatsankasvattajat!

Unohdin muuten se että kun sanoin neukkaritädille että odota vähän aikaa niin kattelen kalenterista että sopiiko se maanantai myös mun miehelle niin se oli vaan et aha, sillekin pitää sit sopia...ARGH!!:mad:

Noh, nyt olen jo unohtanut ton jutun ja keskityn tähän vauvaan, oisko rv 6+5 liian aikaisin mennä varhaisultraan?
Silloin ois ainoa päivä että meillä ois kummallaki vapaata, aah tätä ihana vuorotyötä ;)

P-L, no on teilläkin sit ollut ihan hirvee akka, mistä näitä tulee?! Ja aivan ihana että te saitte kuvan :heart:
Mä en oo vielä ees uskaltanut kattoo mitään vauvajuttuja, sanoinkin miehelleni että n 2 kuukautta ennen ku vauva pitäis syntyä niin ostetaan ensimmäisiä vauvajuttuja, hah, saas nähdä pystynkö siihen :D

Ja Wiitahepo ja Äitix2
Mullakin on vähän semmonen olo et ihan kun oireet ois vähän hiipumassa...rinnat vähän turvoksissa vielä mut tosi harvoin nipistää vatsassa, kun vielä 2-3 päivää sitten nipisti oikein kunnolla usean kerran vuorokaudessa.

Aurinkoista lauantaita tytöt, ihania ootte :)

Shafa ja pikkunen rv 5
 
Nojuu ei paljon mullekaan mitään sano säännölliset lapsivuoteet yms, et ole ainut pihalla oleva Piia-Liisa :D Mut ehkä meidän ensikertalaisten kuulukin olla vähän pihalla kaikesta... Ihanaa kun saitte kuvan, vaikka siinä nyt mitään juur näkyiskään, mut silti! :) Mä meinaan suunnittelin et kerron omalle äidille sillä tavalla et lykkään kuvan käteen, jotenkin helpompi niin kun että siinä yritän saada sanoja suustani... Jännittää kovasti se kertominen hälle, vaikka tiiän että se on ilonen asia hänellekin mut kuitenkin kun eka lapsenlapsi ja vielä kuopus sen pyöräyttää niin jotenkin pelottavaa kertoa! :popcorn:

Wiitahepo mä vetäsin huiviin eilen sen sun himoitsen american-dipin, tosin sipsillä höystettynä, en ihan paljaaltaan :D Mut ei ollut kyl niin hyvä kun yleensä kun tein sen kevyt kermaviiliin :kieh:

Rentouttavaa lomaa Maizy =)

Tänään aamulla oli ja on edelleen tissit niiiin kipeät että pitää oikeen varoa niitä, miten se nyt tolleen kovenee se kipu, vois tulla jotain uusia oireita tilalle, toi on jo niin nähty :D

Keltakukka, no ei ihme että tissit tulee uniin, onhan ne jonkin verran ollut täällä puheenaiheena :D

shafa mäkin mietin et voisinko mennä jo 6+5 varhaisultraan kun nyt se on varattu 7+0 ja se on maanantaipäivä ja jotenkin tuntuu ahdistavalta että joutuu koko viikonlopun siinä välissä miettimään ja tuskailemaan...

Vauvahaaveita 4+5
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos vinkistä Keltakukka, mäkin meinasin että kaadan alkoholitonta valkkaria vanhaan valkkaripulloon...:D Kaveripiirissä on muutenki kaikki n 30 vuotiaat ja kaikki "siinä" iässä et tietävät kyllä mikä on alkoholitonta ja mikä ei...siis niillä on jo lapsia tai sit tulossa :)
 
Säännöllinen lapsivuode tarkoittaa vissin sitä (kattokee ny, miekä mittää varmaks tiiä) että äiti pitää lapsen siinä vierihoidossa hela tiden kun on sairaalassa. Eli ei siis anna vauva vauvalaan esim. yöksi.
Ja synnytyksen 3 eri vaihetta on supistukset, ponnistus ja jälkeiset.

Luulen ma, en suuremmin niihin sitten loppupeleissä ole perehtynyt. Kunhan vauvan saa terveenä syliin ja äkkiä himppeen niin hyvä on. Mä niin inhoa sitä sairaalassa oloa. Siellä passattavana, vaikka siitähän pitäs nauttia ja ottaa ilo koko rahan edestä irti niin ei onnistu mulla. Mä en osaa nukkua siellä, en syödä enkä muutakaan. Äkkiä kotio vaan, jos joudutaan tays:iin niin olen harkinnut polikliinistä synnytystä. Riippuen tietty kaikkien voinnista.

Tuo valinnan vaikeus on kyllä aivan uskomattoman hankalaa, just kun vaunujakin on miljoonaviissataatuhatta erilaista. :D Vartoilen jos jollain tutulla sattuis oleen vaikka myynnissä, uusia en varmaankaan osta, vaikka olishan ne aina uudet. Kaukalo tarvii ostaa, typerys olin ja myin meidän :kieh: samoin kun sitterinkin.. :kieh: Noo, aikaa on. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Hellurei!

Täällä kärvistellään, onneksi on jo lauantai. Tuntuu, ettei aika kulje lainkaan, kun maanantaihin on ainakin sata vuotta ja rapiat päälle... Tästä ja huomispäivästä kun selviää, niin on vielä piiiitkän pitkä maanantaiaamupäivä kello kahdentoista ultraan. Yöt menee, kun mietiskelen, että tuntuuko nyt oikealta vai väärältä :/ Toisaalta, enpä asialle minkään voi; kaikkeni olen antanut, lopetin tupakoinnin ja syön terveellisesti foolihappoja unohtamatta. Nooh, ihana auringonpaiste ja nyt lasten kanssa pihailemaan, jotta aika kuluisi ja unohtaisin ajatukset :D

Anteeksi pelkkä oma napa, nyt en pysty keskittymään oikein mihinkään, vaikka raivostuinkin noista neuvolatarinoista :mad:

Viivi ja Tiiti, 6+6
 
Vauvahaaveita86: Pöh, et ole hölmö :) ja tietämättömiä ollaan kaikki jossain kohtia :)
Juu, maksaahan se. Se on ainakin tuolla VAS:issa sen polimaksun verran, esikoisesta en muista yhtään ja tais mummu sen jopa maksaa, tytöistä olen ollut kummastakin yön ja se on maksanut n.80€.
Mutta tässäkin kohtaa varmaan riippuu sairaalasta maksu :)
 
Hellurei mammat

Onnea ja tervetuloa kaikki uudet plussaajat!

Kuppikoko
Hui täällä on meijerinaisia paikalla :) Itse olen pieni B normisti ja imetysaikana pieni C. Ei siis paljon pääse juhlimaan. Imetysajat vieneet kyllä terhakkuuden täysin, olen ihan aikuisten oikeasti miettinyt jos tämän viimeisen imetyskeikan jälkeen kävisin otattamassa B kokoiset silikonit. Sen verta ketunneniltä tulee rintavarustukset näyttämään! Muutamalla lähituttavalla on ja ovat kyllä todella oikean näköiset kun ottaa maltillisen kokoiset.

Verivuotelu
Täällä alkuraskauden aikana muutaman kerran tullut valkovuodon seassa verta mutta ei vuotamalla. On tullut vain yhdellä vessa käynnillä ja seuraavalla kerralla muuttunut vanhan veren näköiseksi. Aikaisemmissa raskauksissa verta jo tähän mennessä tullut kunnolla. Kaksi kolmesta verivuotoraskaudesta on mennyt synnytyssaliin asti :)

Piia-Liisa
Hienoja ultrauutisia!! Tästä se meidän varhaisultraputki alkaakoon!
Itsellä on ensi viikolla kohtalonhetket :) Ihana että pääsee ennen juhannusta. Ei haluta kertoa vanhemmilleni ennen kuin olen ultrasta saanut tuomion!

shafa
Aivan ääliön kuuloinen neuvolantäti!! Itse olisin varmasti hiiltynyt ja sanonut vieväni asian eteenpäin! Neuvolantädit on juuri kysymyksiä varten ja seuratakseen meitä odottavia äitejä tarkasti. Ei tuollain saa missään nimessä sanoa ettei olisi aikaa kysymyksille ja mitä se sinua kiinnostaa onko sielä 1 vai 100 odottavaa äitiä, itseä me jokainen kuitenkin tässä tilanteessa ajatellaan. Jokainen on yhtä tärkeä seurattava!

Varhaisultra
Käydään lapsettomuusklinikalla ultrassa, maksaa jotain 80e. En tiedä miksi moni sanoo ettei Kela vähennystä saa, me ainakin saamme eli maksettavaa jää jotain 60-70e luokkaa. En sitten tiedä johtuuko just siitä että on hoidoissa ollut raskautta edeltävän kierron?!

Tarkistakaahan kaikki omat tietonne etusivulta, muutokset punaisella kiitos!

LOVE 6+4
 
Keltakukka :LOL: Hassua, että ihan uniin asti tisseinemme tullaan, taidat olla koukussa meihin kaksplussalaisiin :D

Maizy
toivottavasti on lomalla hauskaa ja aurinkoista! *huutelee Wiitahepo sateen keskeltä, yllätys*

shafa periaatteessa tykytystä pitäis löytyä jo 6+5, mutta varmemmin 7+ viikolla. Riippuu tietysti onko tekijä erikoistunut ultraukseen vai ei. Meillä neuvolantäti on sellanen hupsu, että tykkää katella ultralla, vaikka ei hirveen hyvin osaakaan ja sen kone on aika vanha. =) Mie aamulla heräsin asentoa vaihtaessa, kun tissiä viilsi kipu. No sen jälkeen taas ihan normifiilikset… Ei tässä oikein tiedä missä mennään, kun ei tunnu missään. :headwall:

Vauvahaaveita86
Kevyttuotteet nurkkaan ja välein! Kokeile joskus tehdä dippi turkkilaiseen jugurttiin, ihanan täyteläistä. Mie tykkään syödä sitä ihan ilman mausteitakin, mutta se on tosi monikäyttöinen tuote niin suolaisissa kuin makeissakin. Viimeisin herkku siitä on majoneesin ja sweet chili saucen kanssa sekoitettuna, sopii dippaukseen ja erityisesti grillatun ruuan ohelle. Mie dippailen myös nakkeja siihen :p kun pikku-hippo tahtoo, en mie ;)

Äiti maa nuo siun lapsivuode ym. jututhan jopa kuulostaa ihan järkeenkäyvältä, vaikka eihän mulla sen kummempaa tietoa olekaan. Mihin ihmeeseen me ekakertalaiset jouduttais ilman teidän valmiiden äitien tietoutta?!?! :D Miekin haluaisin polikliinisen synnytyksen, mutta ne ei taida ensikertalaiselle sellasta hyväksyä. Mie en sairaaloissa myöskään hirveen hyvin viihdy, hirvittää ajatuskin, että pitäis yötä siellä olla. Mie kun laitokselta olen vauvana päässyt niin ei ole tarvinnut sen jälkeen öitä siellä viettää. Joulun aikaan oli lähellä, että olisin joutunu jäämään, kun ei se tuulimuna meinannu haluta tulla ulos…

Mie olen kans pähkäillyt jo noita vaunuja. :headwall: Sen verran tiedän, että kova koppa pitää olla, ei saa olla niitä heiluripyöriä ja pyöriä pitää olla neljä, koska hangessa pitää päästä etenemään ja sellasella aisalla, jota pystyy korkeussuunnassa säätelemään olis hakusessa. Sitten kun ollaan miellytty siihen camokuosiin niin etusijalla olis sellaset, toinen vaihtoehto olis musta-oranssit, mutta toisaalta lieneekö lopunkaiken sillä värillä väliä, kunhan on siistit ja ehjät. Tummat vaunut on tietty kesällä kuumat, mut varjossahan sitä vauvaa enimmäkseen pitäs kai pitää muutenkin. Kopan pitää olla tilava, joten se kai rajaa miun käsityksen mukaan valmistajat Emmaljungaan ja Oraan ja jos maastokuosi lopulta on mahdollista valita niin Emmaljungalla näyttäis olleen 2008-2009 malleja, ja ihmisiltä nyt kiertoon tulossa kohtuuhintaan. Pitänee kuitenkin odotella vielä ainakin 12 viikolle asti ennen kuin mitään isompaa alkaa haalimaan. Eihän se vielä ole edes varmaa onko millekään tarvetta. Plus sitten, että mummot ja ukit haluaa varmasti osallistua niihin hankintoihin, onhan pikku-hippo esikoinen myös mummotettavissa :) Autotkin pitäis vaihtaa…

Viivi76 Sie sentään pääset jo nyt maanantaina, miun pitää odotella vielä viikko päälle. Miun hermorakenteella se on lähes ylitsepääsemätöntä. :mad:
En ole kateellinen teille kaikille, joilla on ultra ennen miuta, paitsi ehkä tosi paljon :stick:

Wiitahepo & pikku-hippo 6+2
 
  • Tykkää
Reactions: Piia-Liisa
Wiitahepo:Heh! No hyvä. Mä kun oon itsekseni jo miettiny, et koska teille menee hermot mun pätemis yrityksiin :LOL:.. Se kun on niin helppo koettaa jonkinlaista vastausta antaa kun on tän sen kolme kertaa kokenut. Vaikkakin sairaaloissa joissain onkin erikäytännöt jne. Voihan sitä polikliinistä aina kysyä, se kyllä voi olla ensisynnyttäjän hankala saada, mutta aina kysyä voi :)

Uuh, tuo sun turkkilainen jogurtti sekotus kuulostaa muuten todella herkulliselta! ---> kauppaan!

Heittoaisa ja kunnon renkaat, ne on varmaan ne mitkä mie katon vaunuissa eka. Ja kyllähän se kuosikin vaikuttaa. Oran vaunuista taidan oikeastaan tykätä eniten :). Tosi kiva jos teillä mummulaiset haluaa osallistua isompiin hankintoihin! =)

Ja aattele, saman verran siihen rv 12 menee kun mitä on mennyt nyt ; ) Kyllä me se aika jollainlailla saadaan kulumaan :heart: Ja siihen verrattuna se ultra on ihan just. :) Jaksuja odotukseen!
 
  • Tykkää
Reactions: Wiitahepo
Äiti maa hyvät neuvot kalliit. Aika paljon mie otan selvää asioista muualtakin, mutta oikeat kokemukset on paljon suurempi apu.

Tuo sekoitus syntyi aika hauskasti. Katsoin tallennuksesta jotain telkkariohjelmaa ja sitten vaan mieleen juolahti, että oliskohan hyvä sekoitus. Ohjelmahan piti laittaa pauselle ja käydä kokeilemassa toimiiko maut keskenään ja toimihan ne. Sitten taas jatkoin ohjelman katsomista... Majoneesi taisi olla sillä "varmuuden maksimointi" -listalla, minkä ne neuvolasta antaa, mutta kun katsoo että keltuainen on pastöroitu, ei pitäis vaaraa olla. Mie olen tehnyt majoneesia myös itse maidosta ja öljystä sauvasekoittimella, mausteeksi sinappia, valkopippuria ja suolaa, sellainen perus majoneesi.

Mie en oikein ole tuota heittoaisa -käsitettä ihan täysin ymmärtänyt. Mitä se niinkuin käytössä tarkoittaa? Miten se toimii? Mie luulen, että tulee kinastelua siitä kuka saa hommata mitäkin. Kaikki on varmasti niin innoissaan, kun on odottamattomasti odotettu pakkaus tulossa :D

Toivottavasti pikku-hippo kestää kyydissä. Jos se tuulimuna olis ollut oikea vauva niin ensi kuussa olisi ollut LA. Helpompi olis kestää loput 6 viikkoa siihen maagiseen rajaan, kun tietäis, että onko siellä joku salamatkustaja oikeeti kyydissä. Sykkeen näkeminen riittää siihen, että voin hengähtää hetkeksi. Lopullisesti voi jännäilyn heittää roskiin vasta, kun nyytti on sylissä.
 
Viimeksi muokattu:
Wiitahepo juu oon kans joskus käyttänyt tota turkkilaista dipeissä, on hyvää, sellanen raikkaampi =) Miten muuten ton kalansyönnin kanssa, eikse ollu ihan ok sillon tällön syödä, siis ihan lohta, uunissa hautunutta, ei niitä kylmäjuttuja? En tiedä onko noilla ruokarajoituksilla vielä näin varhaisessa vaiheessa edes mitään väliä mut on vaan niin vaikea muistaa olevansa raskaana kun ei ulospäin näy eikä oikeen missään tunnu, paitsi tisseissä...

Ja on tosiaan hyvä Äiti maa että joukossa on teitä konkareitakin jotka osaatte neuvoa meitä noviiseja, ei ole millään lailla pätemistä tms :)

Mä en ole edelleenkään uhrannut ajatustakaan vaunuille tai millekään muullekaan tarpeelle, ei tunnu siis yhtään realistiselta vielä niitä miettiä, ehkä en sit luota täysin että sen vauvan käsivarsilleni asti saisin :(
 
Viimeksi muokattu:
Wiitahepo:Heittoaisa on se, että pystyy sen työntösuunnan vaihtamaan. Yhdistelmävaunuissa joista saa rattaat myös. :) Eli paljon kätsympi sitten isommalla lapsella joka jo haluaa nähdä muutakin kun äidin pärstän :D Mutta sitten jos on ajatellut ensin ostavansa vaunut ja erikseen rattaat niin sitten sille heittoaisalla ei oikein ole merkitystä

Täytyypä perehtyä tuohon ruokavaliojuttuun, mulla on vähän taipumusta panikoida ja hysterisoida.. :saint:
 

Yhteistyössä