MrsR ja Taikamyrsky Tuttu tunne tuon sairaalaan ehtimisen kanssa. Meillä on kanssa tuota matkaa sen verran, että reilusti saa ajella jos tuntiin aikoo mennä! Toki meillä ei noita hoitajan tarvitsijoita ole ollenkaan, että sinänsä helppo lähteä. Ja just mietin tuota autoakin, mitä jos on tollaset -30 pakkaset eikä auto oo ollut lämmössä niin lähteekö tuo Dieseli mitenkään käyntiin. Kun ei sitä nyt voi alkaa 24/7 lämmössäkään pitämään...! Oon nyt reilun kahden viikon kotona olon aikana huomannut selvästi, että en oo autoa tarvinnut läheskään päivittäin. Ja ambulanssillahan täältä ei synnyttäjiä viedä jos ei ole jokin todellinen hätä! Kait sitä sitten taksilla huristellaan, jos äkkilähtö tulee (toivottavasti senkin vaan saa sitten jostain!).
Mulla on ollut alusta asti vahva tunne, että tää lapsi syntyy tammikuulla, eli ainakin sen 2 vkoa ennemmin. Tiedä sitten mistä johtuu. Toki mulla on myös ollut alusta asti kovasti vahva tyttöolokin, mutta kaikki ulkoiset merkit viittaavat nyt poikaan. Syke on alhainen ja mahakin on aivan poikamaha. Mutta silti en luovu olostani. :kieh: Mies kyllä kovasti odottaa poikaa, taitaa vaan olla niin, että jos on tyttö ja tulee äitiinsä, niin on enemmän poikamainen kuin useammat pojat!!
Alkoholi ja tupakka Itse poltin ennen raskautumista, ja kun tämä tavallaan yllättäin (tai yllättävän nopeasti) tuli, niin en pystynyt heti plussattuani lopettamaan. Olisiko ollut jotain viikon verran siitä niin poltin viimeisen tupakan, viimeisen viikon aikana ei mennyt edes askillista. Neuvolasta kun kysyin apuja lopettamiseen (siis esim. olisiko purkka parempi siihen alkutuskaan) niin sanoivat ettei voi ottaa kantaa. Noh, lopetin sitten päivittäin vähentämällä siinä viikossa. Mieli valehtelematta tekee edelleen tupakkaa, mutta olen pystynyt olemaan ilman. Mitä sitten tulevaisuudessa tapahtuu, jää nähtäväksi. Olutta ja siideriä olen juonut alkoholittomana, pari kertaa suullisen ottanut miehen normista saunaoluesta. Jouluna ajattelin oikein repäistä ja ostaa pullollisen Ykköstä ja juoda sen puoliksi aattona ja joulupäivänä. :kieh: Kun ei tuo holiton olut kuitenkaan maultaan ole sama asia.Ja musta sen lasillisen viiniäkin voi juoda ruuan kanssa ken tahtoo. Mutta tosiaan kaikilla on mielipiteensä ja tämä on todella asia josta ihmiset saavat kunnon taistelun aikaiseksi!
Tänään oli viimeinen
neuvola tälle vuodelle, ensi vuonna sitten taas. Painoa oli taas tullut, mutta on luultavasti pääosin turvotusta. Liikaahan tuota painoa on oikeesti tullut, mutta suuri syy siihen on liikunnan täysi puuttuminen, kroppa ei vaan anna myöten. Sitä odotankin eniten, että pääsen lenkille ja hiihtämään kevättalvella! Paineet olivat ne mun normaalit, hemppa pyörii siinä 120 pintaan- ei nouse eikä laske vaikka lisärautaa aina välillä otankin. Sykkeitä ei meinattu saada millään kuulumaan.. Th siihen, että älä nyt pelästy, kun oot kuitenkin liikkeitä tuntenut tänään reilusti. En ollut oikeastaan milläskään, kun juuri ennen sängylle nousua tunsin toisen mönkivän tuolla. Löyty ne sykkeet sitten etsimisen jälkeen, mutta kuuluivat kuulemma kovasti syvältä ja katsottiin sitten vielä ultrallakin! Th halusi nimittäin varmistaa miten päin tuo tuolla majailee. Oikealla kyljellä, pikkasen niin kuin selkä mun selkää päin. Pää on edelleen alaspäin, tuolla oikean lonkan tienoilla ja nyrkit hakkaavat sitten sinne rakkoon! Tyyppi oli useamman viikon mun vasemmalla kyljellä oltuaan vaihtanut nyt tuonne oikealle kyljelle. Itse sitä epäilinkin, kun jalat ja monotus ovat tuntuneet hetken tuolla vasemmmalla kyljellä oikean sijaan ja joku ilta meinasi ihan happi loppua, kun oli sellanen yhtäkkinen valtava kipu kuin joku olisi pyöräyttänyt koko kohdun ympäri. Joo, ja mulla on todellakin matala kipukynnys! Liikelaskentakaavakkeenkin sain sitten kotia, en oo vielä viittinyt alkaa täyttämään, kun liikkeitä on se reilusti yli 10/h ja joka tunti, kun vaan niihin kiinnitän huomiota.
Raskautumisen nopeudesta eli
yrittämisestä tossa jo mainitsinkin.. Pillerit jätin pois 1,5 vuotta sitten ajatuksella, että jossain vaiheessa aletaan lasta yrittämään. Halusin kuitenkin rauhassa saada hormonitasapainoni kuntoon ennen raskautumista, niin oltiin sitten kumien armoilla aina toukokuulle asti. Ja sittenhän se heti tärppäsikin. Mä olin itse varautunut pitkään yritykseen, lapsettomia ja lapsettomuushoitojen kautta lapsettuneita kun on kaveripiirissä useampia. Sokkihan se raskautumisen nopeus oli, toki alkuvuoden lasta olin toivonut, eli taktikointiakin oli pelissä!
Samapa tuo nyt sitten kuitenkin on koska syntyy, rakas on joka tapauksessa! Parempi olisi vain olla tuolla masussa ensi vuodelle!!
Sen verran haluan
e-pillereistä sanoa, että jos niitä suosittelevat raskauden jälkeiseksi ehkäisyksi niin kieltäydyn! En ollut tajunnut kuinka sekaisin mun hormonini olivatkaan kunnes lopetin pillereiden käytön. Ja mulle kun ne sopivatkin vielä hyvin eikä mitään "oireita" ollut. Mutta se muutama kuukausi lopetuksen jälkeen oli hyvin mielenkiintoista, melkein pahempaa hormonimyrskyä välillä, kuin mitä nyt on raskauden aikana ollut!
Joulusiivoista on kylpyhuone ja sauna saatu eilen pestyä ja vessa tänään. Nyt enää koko loppu huusholli, niin joulu saa tulla. Ja joo, se tarkoittaa ihan vain pölyjen pyyhintää, imurointia ja lattioiden moppausta. Josko sunnuntaina, kun lupaavat loistavaa pakkaskeliä, niin saa mies viedä koko sängyn päiväksi pihalle.
Kun sitä tokkopa tulee enää sitten tälle talvelle tehtyä! Niin ja kaappeja ei meillä tosiaan siivota, en aio siellä jouluani viettää!
Josko pikkasen taas Netflixiä loppuiltaan ja sitten nukkumaan tuossa puolen yön nurkilla niin saa nukuttua sitten aamuun ettei tarvi viideltä olla kolistelemassa ylhäällä. Oih, ja siellä sataa taas lunta!
Keisha ja Jumppis 31+6